تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دفتر امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: فاطمه زهرا(س)نقطه عطف تاريخ زن مسلمان است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: دفتر امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: فاطمه زهرا(س)نقطه عطف تاريخ زن مسلمان است


تهران -حيات

دفتر امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ضمن تبريك فرارسيدن ميلاد حضرت زهرا (س) و روز زن،بر نقش زنان در احياي تفكر ديني و اشاعه آن تاكيد و آورده است: فاطمه زهرا(س)نقطه عطف تاريخ زن مسلمان است كه بايد از كوثر جاري او سيراب شد.
به گزارش حيات به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،در اين اطلاعيه آمده است: زنان مسلمان از آشنايي با مكتب رفتاري و سيره فاطمه زهرا سلام الله عليها، با زني آشنا مي‌شوند كه در همه جوانب و ابعاد، استعداد‌هاي خود را شكوفا كرده و حضور پويايي در همه خيرات دارد. بنابراين مسلمانان مي‌توانند با آگاهي از آنچه رفتار فاطمي را شكل مي‌دهد به رضايت خدا و رسول نزديك شوند. بدانند كه چه‌گونه زيستني مورد رضايت فاطمه(س) و چه‌گونه زيستني مورد غضب اوست.
حركت فزاينده و خود جوش اسلامي در سرتاسر دنيا پيدايش لايه‌هاي بزرگ انساني ـ اسلامي را نويد مي‌دهد. امت اسلامي در اقصا نقاط دنيا متوجه تماميت فكري و هويت اسلامي خود شده و در صدد احياي فكر ديني و حفظ و استمرار جوانب اسلامي زندگي خويش است.
نقش زنان در اين ميان بسيار مهم است. زنان به لحاظ شيوه ابراز مسلماني‌شان، كه در قالب رعايت احكام و ضوابط شرعي نمودار مي‌شود و به لحاظ جايگاه خاصشان در خانواده، موقعيت منحصر به فردي در اشاعه فكر ديني دارند.
پوشش خاص زنان مسلمان و آداب مربوط به رعايت حريم آنان با مردان، بروز اجتماعي زنان را در هر كشور و سرزميني متمايز كرده است. اين تمايز اگرچه از سوي دولت‌هاي استكباري قابل قبول نيست، ليكن براي ملت‌ها اين باور را ايجاد مي‌كند كه آيين اسلامي تسلط و مالكيت بيشتري براي زنان در رابطه با "خويشتن" آنها فراهم آورده است.
بديهي است كه به دليل وجود دسته بزرگي از احكام اسلامي كه بسياري از انحرافات و كجروي‌هاي اجتماعي را حرام دانسته، خانواده‌هاي اسلامي با تكيه بر همين ضوابط شرعي، شهروندان پاكي را به همه جوامع شرقي و غربي اهداء كرده‌اند.
بنابراين آنچه در اين نوشتار مورد تأكيد است اين است كه ثمرات و نتايج متعددي بر تداوم زنانگي و صيانت از "زن واقعي بودن" در مقابل "مرد واقعي بودن" و رعايت موقعيت همسري، مادري و پدري مترتب است كه بايد آنها را پاس داشت.
فاطمه زهرا سلام الله عليها و خانه معصوم او الگوي آرماني ماست. فاطمه زهرا سلام الله عليها نقطه وفاق و اتحاد مسلمانان است. او يادمان بزرگ رسول الله است كه خود با استناد به كلام پدر بزرگوارش فرمود:اَلَم يحفَظُ المَرءُ في وُلده (يك انسان در فرزندانش پاسداشته مي‌شود.) معناي جمله فوق اين است كه احترام و تكريم فاطمه احترام و تكريم رسول الله صلي الله عليه وآله است.
جملات نوراني بجا مانده از رسول خدا درباره فاطمه زهرا سلام الله عليها مورد اتفاق نظر همه فرق اسلامي است. جملاتي نظير اينكه فرمود:
ـ فاطمه(س) مادر پدر خويش است.
ـ فاطمه(س) پاره تن رسول خدا و روح بين دوپهلوي اوست.
ـ رضا و غضب خدا و رسول در گرو رضا و غضب فاطمه است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: زماني كه همسر است بهترين زن نام مي‌گيرد. شوهر او علي عليه السلام فاطمه را در زندگي زناشويي اينگونه تعريف مي‌كند "نعم العون علي طاعة الله" (بهترين ياور در اطاعت از خداوند)اين جمله به ما مي‌آموزد كه انسان از فرا خور رابطه زوجيت مي‌بايست در مسير تقرب و اطاعت خدا پيشرفت كند. روح زوجيت آماده شدن براي اطاعت الهي است. دو همسر در چهارچوب اطاعت خدا هيچ رفتارنادرستي را مرتكب نمي‌شوند.
فاطمه زهرا (س) زماني كه مادر است از تمام ظرفيت و اخلاق زنانه براي تربيت فرزندان استفاده مي‌كند. فرزندان رشيد او هر يك برگ زريني در تاريخ اسلام هستند. و همو زماني كه به عنوان شهروند اجتماعي شناخته مي‌شود زني آگاه، فعال، پناه مستمندان و مرجع علمي جامعه اسلامي مدينه است.
به عبارت ديگر فاطمه صورت‌بندي‌ جديدي از نقش‌هاي زن مسلمان را ارائه مي‌كند. صورتي كه در آن همه نقش‌ها حايز اهميت است و در عين حال با اولويت دادن به نقش مادري و همسري، اولاً خود را حافظ خانواده معرفي مي‌كند و سپس با حضور پرشور خود در عرصه‌هاي خطير مانند پشتيباني جنگ‌ها يا روشنگري درباره مهمترين مسائل اجتماعي، زنان را به تأثيرگذاري در محور و مدار زنانه در اجتماع دعوت مي‌نمايد. شعار او اين است كه همه چيز را بايد فداي لذت خدمت به خداوند كرد.
اين معنا، يعني خداگرايي فاطمه زهرا سلام الله عليها، به سان نقشه راه حيات او بود.
همه ساحت‌هاي زندگي او در اين نقشه قرار داشت. زنان و مردان مسلمان نيز با انطباق زندگي خود بر اين الگو مي‌توانند راه خود را در اين كشاكش بيابند.
پايان پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن