تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803485894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران خبر دادتلاش براي معرفي تهران به عنوان پايتخت كشورهاي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران خبر دادتلاش براي معرفي تهران به عنوان پايتخت كشورهاي اسلامي
گروه اجتماعي: جشنواره فرهنگي و هنري پايتخت‌ كشورهاي آسيايي، تابستان جاري در تهران برگزار مي‌شود كه در اين جشنواره سعي مي‌شود تهران به‌عنوان پاييخت كشورهاي اسلامي معرفي شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «مجيد سرسنگي» قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، امروز سوم تيرماه در نشست خبري «جشنواره تابستاني تهران» در جمع خبرنگاران گفت: بحث غني‌سازي اوقات فراغت در طول سال به‌ويژه فصل تابستان از جمله دغدغه‌هاي جدي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري است از اين‌رو اين سازمان با تمهيدات ويژه‌اي از جمله افزايش ساعت كار مراكز فرهنگي همچون فرهنگسراها سعي دارد در بهينه‌سازي اين اوقات تلاش كند.

وي در ادامه با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد روحيه نشاط در شهروندان افزود: افزايش روحيه نشاط و اميدواري شهروندان تهران متناسب با شئونات جامعه اسلامي از وظايف مهمي است كه در مورد توجه سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران قرار گرفته است از اين‌رو سعي شده است تا در برنامه‌هاي فرهنگي سال جاري به‌ويژه اوقات فراغت به اين رويكرد مهم ارزشي توجه شود.

قائم‌مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران توجه به مفاهيم مذهبي را در برنامه‌هاي فرهنگي مهم دانست و اظهار كرد: بي‌توجهي به اين مفاهيم موجب ورود به قلمرو گناه خواهد شد.

سرسنگي از آغاز فعاليت‌ علمي با عنوان «چگونه مي‌شود مؤلفه‌هايي را بر اساس مباني ديني و ملي يافت كه نمودي از شهري شاد باشد؟» خبر داد و تصريح كرد: اين كار علمي با همكاري فرهنگسراي سلامت و انجمن روانشناسان آغاز شده است و اميدواريم با برگزاري نشست‌ها و سينمارها مختلف در دميدن روحيه شاد و نشاط در شهر تهران اقدامات ارزنده‌اي را انجام دهيم.

وي با اشاره به افزايش بودجه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري شهرداري تهران از 30 ميليارد ريال به 50 ميليارد ريال گفت: بيش از 45 درصد از اعتبارات اين سازمان براي فعاليت‌هاي اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در ادامه به رويكرد محله‌محوري در فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري، تأكيد بر مأموريت‌هاي ذاتي سازمان، استفاده از توان مردم و مشاركت آنان در سازمان و ايجاد حس تعلق به شهر، ترويج نقشه راه در دراز‌مدت و ميان‌مدت بر اساس طرح جامع مهندسي شهري، دميدن روح نشاط و اميدوراي در فضاي شهري با تكيه بر مؤلفه‌هاي ديني و ابداع و خلاقيت در برنامه‌هاي فرهنگي و هنري به دور از هر گونه تكرار به‌عنوان رويكردهاي مهم اين سازمان در سال 87 اشاره كرد.

سرسنگي توجه به دو ‌بحث «فرهنگ شهروندي» و «شهروند فرهنگي» را از مؤلفه‌هاي مهم در سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران دانست و افزود: اين سازمان براي سه ماهه نخست سال جاري، يك هزار و 629 برنامه فرهنگي و هنري را برنامه‌ريزي كرده بود كه موفق شد با جذب بيش از 12 ميليون مخاطب يك هزار و 47 برنامه را اجرا كند كه البته بايد گفت با رشد 3/31 درصدي نسبت به سنوات قبل همراه بود.

وي با اشاره به برخي از فعاليت‌هاي انجام شده در فصل بهار همچون افتتاح فرهنگسراي «روح‌الله» تصريح كرد: توجه به روح تعاون، همبستگي و زيست جمعي، تمركز بر آموزه‌هاي مهارت‌هاي زندگي با تأكيد بر آموزه‌هاي ديني، خلق فضاي شاد، پرنشاط و اميدبخش براي شهروندان، .... را از جمله ارزش‌هاي حاكم بر فعاليت‌هاي تابستان عنوان كرد.

قائم‌مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با اشاره به آغاز برنامه‌هاي اوقات فراغت از اول تيرماه، از افتتاح سمبليك اين فعاليت‌ها عصر امروز در بوستان لاله خبر داد و گفت: فعاليت‌هاي تابستاني اين سازمان به مدت 14 هفته در دو زير گروه آموزشي و غيرآموزشي براي بيش از 15 ميليون مخاطب برگزار مي‌شود.

سرسنگي با اشاره به اجراي بيش از پنج‌هزار عنوان برنامه در بخش آموزشي اين فعاليت‌ها اظهار كرد: شهروندان تهراني در تابستان امسال با 1500 برنامه اجتماعي، 750 فعاليت فرهنگي، يك هزار و 300 برنامه تفريحي و ورزشي، يك هزار برنامه ديني و مذهبي و 800 برنامه علمي و پژوهشي اوقات فراغت پرباري خواهند داشت.

وي برنامه‌هاي آموزشي را در 9 گروه، 25 دوره و 155 عنوان آموزشي دانست و افزود: برگزاري پنج كمپ تفريحي در بوستان‌هاي مختلف تهران، 40 سايبان فرهنگي، راه‌اندازي هفت سينماي تابستاني در بوستان‌هاي تهران، راه‌اندازي 15 خيابان هنر، را‌ه‌اندازي باشگاه تهران، اجراي برنامه تئاتر بانوان و ... از جمله برنامه‌هايي است كه تابستان اجرا خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران همچنين از برگزاري جشنواره فرهنگي و هنري پايتخت‌ كشورهاي آسيايي در تابستان جاري خبر داد و گفت: در اين جشنواره سعي مي‌شود علاوه بر توجه به مؤلفه‌هاي مذهبي تهران به‌عنوان پاييخت كشورهاي اسلامي معرفي شود.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن