تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلايه رئيس كانون وكلاي مركز از صدا و سيما؛ برنامه‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني عليه وكلاست


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: گلايه رئيس كانون وكلاي مركز از صدا و سيما؛ برنامه‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني عليه وكلاست
ولي متاسفانه خيلي از برنامه ها و سريال هاي تلويزيوني عليه وكلاست و از وكلا يك چهره منفي و كلاهبردار نشان مي دهند و ترويج اين نوع نگاه بر ضد وكلا خواهد بود.
آفتاب: نقاط ضعف ما در نبود قوانين نيست بلكه در عدم اجراي صحيح قوانين است و بي‌نظمي‌ها موجود در جامعه ناشي از عدم رعايت قانون است. ما بهترين قانون اساسي را داريم ولي متاسفانه ابزار اجرايي اين قانون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي آفتاب محمد جندقي كرماني پور رئيس كانون وكلاي دادگستري مركز در نشست مطبوعاتي خود در جمع خبرنگاران گفت: «هيات مديره تصويب كرد كليه‌ي كارآموزاني كه تا 27 خرداد كارهايشان آماده است مي‌توانند در اختبار آينده شركت كنند. حدود 1300 نفر در اختبار نيمه اول مردادماه در شش بخش به صورت تشريحي شركت مي‌كنند. پس از قبولي در اختبار كتبي، اختبار شفاهي انجام مي‌شود كه با انجام سوگند، پروانه وكالت پايه يك به آنها اهدا مي‌شود و در پايان شهريور شايد حدود 1300 نفر به وكلاي دادگستري اضافه شود».

رئيس كانون وكلاي دادگستري مركز ادامه داد: «طبق آماري كه بنده از صندوق بازنشستگي كانون گرفتم 22 هزار و 500 نفر وكيل و كارآموز داريم كه 14 الي 15 هزار نفر آنها از كانون مركز هستند. كميسيون موضوع تبصره ماده يك قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت كه تعدادي كارآموز را براي سال جاري تعيين مي‌كند در روز چهارشنبه تشكيل جلسه مي‌دهد».

جندقي كرماني پور در ادامه گفت: «ما در دو ماهي كه از شروع كار هيات مديره‌ي جديد گذشته است بيشتر در جريان كار ارگان‌هاي كانون بوديم و نزديك به 500 پروانه كارآموزي مربوط به ورودي‌هاي سال 86 و تعداد كمي از ورودي‌هاي 85 تصويب و صادر شده است».

فرهنگ سازي نقش وكيل در جامعه
وي در پاسخ به سول خبرنگاري درباره‌ي اين‌كه چگونه مي‌شود نقش وكيل را در جامعه نهادينه كرد؟ عنوان كرد: «از طريق رسانه‌هاي عمومي و مقالات وكلا، مي‌توان فرهنگ وكالت را جا انداخت. هم‌چنين با الزامي شدن وكالت، تعداد مراجعان به وكلا بيشتر شده است اما همه معاضدتي هستند، ولي متاسفانه خيلي از برنامه ها و سريال هاي تلويزيوني عليه وكلاست. و از وكلا يك چهره منفي و كلاهبردار نشان مي دهند و ترويج اين نوع نگاه بر ضد وكلا خواهد بود».

كلينيك هاي حقوقي
جندقي‌كرماني‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار حقوقي آفتاب درباره‌ي كلينيك‌هاي حقوقي دانشگاه شهيد بهشتي و برنامه‌ي كانون در اين‌باره گفت: «ما برنامه‌ي آموزشي وكلاي جوان و كارشناسان را داريم و در كلينيك‌هايي كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد كانون حضور موثري داشته و اگر امكانات وجود داشته باشد ما هم اين كلينيك‌ها را برگزار مي‌كنيم».

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا وكلا مي‌توانند به صورت تلفني به ارايه‌ي خدمات بپردازند، گفت: «ما به صورت تلفني نمي‌توانيم به مردم خدمات ارايه كنيم. اداره‌ي معاضدت ما يكي از راه‌هايي است كه مي‌تواند فرهنگ‌سازي كند».

جلسات هماهنگي ميان كانون وكلا و داگستري
جندقي افزود: «هم‌چنين قرار شد كه من و رييس كل دادگستري، هماهنگي برگزاري جلسات را بر عهده بگيريم. به‌علاوه از آيت‌الله شاهرودي تقاضا كردم كه در آن‌جا هم مسائلمان را مطرح كنيم و همكاري تنگاتنگي با قوه‌ي قضاييه داشته باشيم؛ زيرا اگر قوه‌ي قضاييه قوي داشته باشيم مي‌توانيم كانون وكلاي قوي نيز داشته باشيم»

زمان آزمون وكالت
رييس كانون وكلاي مركز درباره‌ي زمان برگزاري آزمون وكالت و انتشار آگهي آن عنوان كرد: «در جلسه‌اي كه روز چهارشنبه برگزار مي‌شود و در آن تعداد كارآموزان مشخص مي‌شود قرار است كه تاريخ آزمون هم در همان هيات تعيين شود كه احتمالا اواخر مهر و يا آبان ماه خواهد بود».

وي در ادامه افزود:«هنوز براي كاهش يا افزايش ظرفيت جذب كارآموز تصميم گرفته نشده است، ولي ممكن است كه روند افزايش جذب كارآموز متوقف شود».

اختلاف كانون مركز با اتحاديه
جندقي پور كرماني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي اين‌كه مطالبي درباره‌ي اختلاف كانون مركز با اتحاديه شنيده شده است، شما چه‌قدر آن را تاييد مي‌كنيد؟ عنوان كرد: «در اصل هيچ اختلافي بين كانون مركز و اتحاديه وجود ندارد. همه‌ي ما يك هدف و يك راه را تبعيت مي‌كنيم و آن حفظ استقلال كانون و بالا بردن شأن و مرتبه‌ي وكالت است و تشكيل اتحاديه نتيجه‌ي خرد جمعي است».

وي در خاتمه افزود :« بحث ما با كانون‌هاي ديگر در اين است كه كانون مركز 15 هزار عضو دارد و مثلا كانون كرمانشاه 100 عضو و نسبت آراي اين دو در شوراي اجرايي بايد متناسب با تعداد اعضا باشد».
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن