تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812832510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي‌ انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي براي جشن دهم تير ماه تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برنامه‌هاي‌ انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي براي جشن دهم تير ماه تشريح شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي با نكوداشت طهماسب صلح‌جو و زاون قوكاسيان به عنوان دو چهره‌ي پيشكسوت در حوزه‌ي نقد و نوشتار سينمايي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد خزاعي دبير اين جشن كه صبح امروز ـ سوم تير ماه ـ در محل خانه‌ي سينما و در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت برگزاري اين جشن را يكي از بزرگ‌ترين اجتماعات خانواده‌ي سينماي ايران دانست.

وي در تشريح اهداف برگزاري اين جشن گفت: تلاش مي‌كنيم جايگاه منتقدان و نويسندگان را هرچه بيشتر تثبيت ببخشيم. ضمن اين‌كه بسترسازي براي تعامل ميان منتقدان با ديگر اصناف و همين‌طور گسترش فرهنگ نقدپذيري، تقويت جايگاه نقد و نوشتار سينمايي و پاسداشت فعالان اهل قلم از مهم‌ترين اهداف ماست.

به گفته‌ي او اين جشن طي روزهاي نهم، دهم و يازدهم تيرماه و با برگزاري برنامه‌هاي گوناگوني برپا مي‌شود كه در روز نهم گردهمايي منتقدان و هنرمندان با موضوع تأثير نقد و نوشتار بر سينما و با حضور فريدون جيراني، رسول صدرعاملي، سعيد مستغاثي، محمدعلي جعفري‌نژاد و ... برگزار مي‌شود.

روز دهم تيرماه نيز مراسم جشن در تالار وحدت برگزار خواهد شد و نمايش و تحليل فيلم برگزيده‌ي انجمن از ميان آثار بيست‌وششمين جشنواره‌ي فيلم فجر برنامه‌ي ويژه‌ي روز يازدهم تيرماه خواهد بود كه در خانه‌ي سينما برگزار مي‌شود.

خزاعي با اشاره به هم‌زماني برگزاري اين مراسم با سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يادآور شد: در اين مراسم از 30 چهره‌ي برتر سينماي ايران از نگاه منتقدان تقدير مي‌كنيم كه بر همين اساس پنج‌ بازيگر، سه فيلم‌نامه‌نويس، سه تهيه‌كننده، شش كارگردان و سه فيلم برگزيده مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

او سپس از گردآوري نخستين دايره‌المعارف منتقدان سينمايي خبر داد و گفت: اين دايره‌المعارف توسط منوچهر اكبرلو درحال تأليف است كه قصد داشتيم هم‌زمان با برگزاري جشن آن را منتشر كنيم؛ اما به دليل پاره‌اي از محدوديت‌ها اميدواريم بتوانيم آن را همزمان با برگزاري جشنواره‌ي فجر در دسترس علاقه‌مندان قرار دهيم.

به گفته‌ي خزاعي اجراي قطعات موسيقي توسط شهرام ناظري، تقدير از روساي دوره‌هاي قبلي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي، پخش كليپ سي‌سال سينماي ايران به كارگرداني مهدي كرم‌پور از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم خواهد بود كه مسووليت اجراي آن برعهده‌ي كامران ملكي و محمد سلوكي است و طراحي صحنه‌ي آن را محسن شاه‌ابراهيمي انجام داده است.

محمد خزاعي با اظهار تأسف از محدوديت‌هاي مالي براي برگزاري اين مراسم توضيح داد: عده‌اي از دوستان معتقد بودند كه اين جشن جنبه‌ي دولتي دارد، درحالي‌كه ما تمام تلاش‌مان را كرديم كه تنها با استفاده از ارتباطات شخصي و با بهره‌گيري از حمايت‌هاي اسپانسرهاي خصوصي بودجه‌ي برگزاري مراسم را جذب كنيم و اكنون اين حرف و حديث‌ها براي ما آزاردهنده است.

خزاعي در ادامه با اشاره به تقدير از چهار نشريه‌ي تخصصي سينما در اين جشن گفت: علاقه‌مند بوديم بخش داوري نقد و نوشتار هم داشته باشيم كه متأسفانه امسال نتوانستيم چنين كنيم اما اميدواريم سال‌هاي آينده اين بخش هم در جشن ما جايي ويژه‌ي خود داشته باشد.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين نشست سعيد مستغاثي – رييس انجمن منتتقدان و نويسندگان سينمايي با ارايه‌ي توضيحاتي درباره‌ي انجمن منتقدان تصريح كرد: هميشه اين شبهه وجود داشته كه نگارش نقدهاي سينمايي چه تأثيري بر پيشرفت سينما دارد و برخي از سينماگران نقد را در تقابل با سينما مي‌دانند، درحالي‌كه نقد و نوشتار سينمايي در تعامل بسيار پويا و ديناميك مي‌تواند باعث پيشرفت هرچه بيشتر سينما شود و نقش واسطه‌ي ميان مردم و سينماگر را به خوبي ايفا كند.

وي ادامه داد: منتقدان در بسياري از نقاط دنيا به عنوان مشاوران در كنار هنرمندان حضور دارند، اما اين موضوع در كشور ما هرگز جنبه‌ي رسمي نداشته است، به همين دليل انجمن در دوره‌ي جديد فعاليت‌هاي خود تلاش مي‌كند اين تعامل را با بدنه‌ي سينماي ايران برقرار كند و برگزاري اين جشن نيز يكي از راه‌هاي رسيدن به اين تعامل است.

به گفته‌ي او انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي در وهله‌ي نخست يك نهاد صنفي است و پرداختن به مسايل فرهنگي در درجه‌ي دوم فعاليت‌هاي اين نهاد قرار مي‌گيرد.

وي در پايان صحبت‌هاي خود اظهار اميدواري كرد: با توجه به گسترش فضاي مجازي و روابط فرهنگي بخش وبلا‌گ‌نويسي در انجمن بيش از پيش مورد توجه قرار بگيرد و وبلاگ‌نويس‌ها بتوانند جذب اين انجمن بشوند.

در پايان اين نشست كامران ملكي عضو هيات مديره‌ي خانه سينما از راه‌اندازي سايت انجمن منتقدان و نويسندگان به نشاني اينترنتي www.isfcw.ir خبر داد و گفت: از طريق اين سايت اخبار به راحتي در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن