تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه فرهنگي‌
فداكاري معلم فقيد نيشابوري در كتابهاي درسي جا مي‌گيرد

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه فداكاري معلم نيشابوري قابل طرح در كتابهاي درسي است، گفت: كارشناسان اين دفتر در حال بررسي هستند كه اين فداكاري چگونه و در چه كتابي وارد شود.

به گزارش فارس، محمودرضا واعظي نسب معلم ابتدايي دبستان شهداي ابراهيمي كه تنها 35 سال سن داشت، ماه گذشته دانش‌آموزان مدرسه را به اردو برد.

وي در هنگام بازي فوتبال، با مشاهده افتادن دروازه فوتبال به روي يك دانش‌آموز ابتدايي، به سرعت دانش‌آموز را به كناري پرت كرد اما دروازه آهنين بر سر خودش فرود آمد و به رغم تلاش پزشكان فوت كرد.

علي ذوعلم، مديركل دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش كه آيا فداكاري اين معلم در كتابهاي درسي وارد مي‌شود، گفت: درخواستي براي ما آمده است كه اين فداكاري وارد كتابهاي درسي شود و ما نيز اين موضوع را در دستور بررسي قرار داديم.‌

برگزاري مراسم اعتكاف در 30 دانشگاه‌

مديركل فعاليت‌هاي متمركز نهاد رهبري در دانشگاهها گفت: امسال مراسم اعتكاف در 30 دانشگاه سراسر كشور برگزار مي‌شود.‌

به گزارش و.احد مركزي خبر، پيرمرادياني با بيان اينكه اكنون مرحله نام‌نويسي از دانشجويان براي اين مراسم در حال اجراست، افزود: براساس گزارش‌ها ظرفيت برخي دانشگاهها تكميل شده است.‌وي با بيان اينكه سال گذشته حدود 25هزار دانشجو در اين مراسم شركت كرده بودند، تصريح كرد: امسال نيز براي پذيرايي از اين تعداد دانشجو در مراسم اعتكاف امكانات فراهم شده است.‌

پانزدهمين دوره كتاب سال دانشجويي‌

پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دانشجويي در تمامي رشته‌هاي دانشگاهي و دومين دوره كتاب سال قرآني دانشجويي از سوي جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، پانزدهمين دوره انتخاب كتاب سال دانشجويي براي بهره‌مندي هرچه بيشتر جامعه از انديشه‌ها،‌آموخته‌ها و آثار دانشجويي و نيز تجليل و ارج نهادن به كوشش‌هاي علمي دانشجويان نويسنده و مترجم برگزار مي‌شود.

موضوعات ويژه جشنواره پانزدهم، نوآوري و شكوفايي به مناسبت نام‌گذاري سال 87 از سوي مقام معظم رهبري و كتاب‌هاي نگاشته شده با موضوع قرآن و مفاهيم والاي آن اعلام شده است.

تمامي دانشجويان مولف و مترجم مي‌توانند با ارسال دو جلد از كتابهاي خود در اين جشنواره شركت كنند.

اعزام دانشجويان متاهل به عمره از 14تير ماه‌

دبير ستاد عمره دانشجويي گفت: اعزام دانشجويان متاهل به عمره از 14تير آغاز و تا 20 مرداد ادامه دارد.

محمد زارع در گفتگو با فارس، با تاكيد بر اين كه اعزام دانشجويان متاهل به عمره براي نخستين بار در سال جاري صورت مي‌پذيرد، افزود: پرواز دانشجويان متاهل عمره‌گذار به جده است.‌

وي درباره آمار دانشجويان متاهل اعزامي گفت: امسال 6هزار زوج دانشجو توسط ستاد عمره دانشجويي به عمره مفرده اعزام مي‌شوند.

وي همچنين با بيان اين كه اعزام پسران دانشجو به عمره مفرده از 15 تير آغاز مي‌شود، اظهار كرد: اعزام پسران تا اواخر مرداد ادامه دارد.

ثبت‌نام ترم تابستاني دانشگاه پيام‌نور

رئيس دانشگاه پيام نور گفت: ثبت نام ترم تابستاني دانشجويان اين دانشگاه از 9تير آغاز مي‌شود.دكتر محمدحسيني در گفتگو با فارس، با بيان اين كه ثبت‌نام ترم تابستاني دانشجويان دانشگاه پيام نور تا 13تير ادامه دارد، افزود: امتحانات ترم تابستاني دانشجويان از 3 تا 12 شهريور ادامه دارد.

وي همچنين با اشاره به پايان امتحانات ترم دوم دانشجويان دانشگاه پيام نور تا 6تير گفت: نتايج امتحانات ترم دوم حداكثر تا 13تير اعلام مي‌شود.

اعلام اسامي برگزيدگان آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي‌

باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اسامي برگزيدگان آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي كشور را اعلام كرد.‌به گزارش فارس، آزمون‌هاي مرحله دوم المپيادهاي علمي كشور به صورت نيمه متمركز با همكاري سازمان آموزش و پرورش در مراكز استان‌هاي كشور و 4 حوزه خارج از كشور 2 تا 6 ارديبهشت برگزار شد.‌

اسامي برگزيدگان اكنون در پايگاه اطلاع‌رساني باشگاه دانش‌پژوهان جوان به نشاني ‌‌www.ysc.ac.ir قابل مشاهده است.

برگزيدگان اين آزمون 4تا 6 تير براي ثبت‌نام در مدرسه تابستاني به باشگاه دانش‌پژوهان جوان فرا خوانده مي‌شوند.

برگزاري مسابقه بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي براي دانش‌آموزان‌

دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان از برگزاري مسابقه بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي براي دانش‌آموزان خبر داد.

محمدتقي فخريان گفت: استان‌هايي كه تمايل به برگزاري اين مسابقه دارند به ما اعلام مي‌كنند و ما از استان‌هاي برگزار كننده مسابقه بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران، حمايت خواهيم كرد.

وي گفت: قيمت لوح فشرده اين بازي 500تومان است كه بخشي را دانش‌آموز و بخشي را نيز معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش پرداخت مي‌كند.

تمديد مهلت ثبت‌نام پذيرفته شدگان دوره‌هاي پودماني ‌

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي - كاربردي گفت: مهلت ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي كارداني علمي - كاربردي پودماني دانشگاه جامع تا پنج‌شنبه تمديد شد.

اصغر كشت‌كار در گفت و گو با فارس، با بيان اين كه پذيرفته‌شدگان پودماني بايد با در دست داشتن مدارك لازم براي ثبت‌نام به مراكز پذيرفته شده مراجعه كنند، افزود: پذيرش دوره‌هاي كارداني علمي - كاربردي پودماني در 91 كد رشته، 826 كد رشته محل، 194 مركز آموزش علمي - كاربردي، 25 استان و 72 شهر در سراسر كشور انجام شده است.‌

پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي تاسيس مي‌شود

رئيس جهاد دانشگاهي گفت: مجوز تاسيس پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي از سوي وزارت علوم صادر شده و كار راه‌اندازي اين پارك به زودي آغاز خواهد شد.

دكتر حميدرضا طيبي در گفت و گو با فارس گفت: پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي در مجتمع تحقيقاتي جهاد دانشگاهي در منطقه هلجرد كرج در ابتداي اتوبان كرج - قزوين و در مجاورت شهرك تحقيقاتي كاوش تاسيس خواهد شد.

كلود كرباسي مترجم پيشكسوت هنر ايران درگذشت‌

كلود كرباسي - مترجم هنر ايران - در شصت وهشت سالگي درگذشت.

به گزارش ايسنا، اين مترجم پيشكسوت كه به ويژه در زمينه ترجمه متن‌هاي هنري فعاليت مي‌كرد، سال‌هاي بسياري در شناساندن هنر ايران و متن‌هاي هنري فارسي به انگليسي زبانان تلاش كرده بود.

كرباسي شامگاه پنج‌شنبه، 30 خرداد، بر اثر ابتلا به بيماري سرطان از دنيا رفت.

(گردآورنده: جواد مجابي، به اهتمام: منيژه ميرعمادي)، (با همراهي عباس سحاب)، (همراه با پرويز اسكندر خرمي)، ، (ايران درودي / به زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي با همراهي مديا كاشيگر و ويدا طيراني)، ، ،‌ و ، از جمله ترجمه‌هاي كلود كرباسي هستند.

آئين يادبود اين مترجم امروز از ساعت 14 تا 18 در منزل او واقع در ولنجك، بلوار دانشجو، خيابان گلريزان، گلستان ششم، پلاك25 برگزار مي شود.

گردهمايي‌گنجينه‌هاي از ياد رفته هنر ايران سال 88‌ برگزار خواهد شد

دومين دوره گردهمايي ، سال 1388 از سوي فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.‌

به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، دبيرخانه دومين گردهمايي گنجينه‌هاي از ياد رفته هنر ايران، فعاليت خود را آغاز كرد. اين همايش در سال گذشته با هدف شناسايي، پاسداشت و توسعه هنرهاي در حال فراموشي، در رشته‌هاي كتاب، كتاب آرايي، هنرهاي صناعي، فرش و هنرهاي مرتبط با معماري برگزار شد. در اين گردهمايي ويژگي‌هايي همچون سابقه تاريخي بيش از يك قرن، دارا بودن هويت بومي و منطقه‌اي در حوزه ايران و... در نظر گرفته شده بود.

اهداف، راهكارها و بنرامه‌هاي دومين دوره از اين همايش ملي، از سوي فرهنگستان هنر به زودي اعلام مي‌شود. دبيرخانه همايش از تمام نقطه نظرات فرهيختگان، مسئولان و پژوهشگران استقبال مي‌كند.

گفتني است اين همايش در آذرماه 1388 در تهران برگزار خواهد شد.

برپايي نمايشگاه در عشق‌آباد

نمايشگاه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) چهارم تيرماه در سالن آكادمي هنر شهر عشق‌آباد برگزار مي‌شود.‌

به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين نمايشگاه كه از سوي رايزني فرهنگي ايران در عشق‌آباد و با همكاري وزارت فرهنگ و صدا و سيماي تركمنستان برگزار مي‌شود، به مدت 5 روز در دو نوبت صبح و عصر براي ديدار علاقمندان هنر ايراني داير مي‌باشد.در اين نمايشگاه 12نفر از بانوان هنرمند ايران از استان‌هاي خراسان رضوي، اصفهان و گلستان براي معرفي خلاقيت‌ها و هنرهاي خود در زمينه‌هاي خطاطي، عكاسي، مينياتور، فرش، هيكل‌تراشي با چوب و گچ، منبت‌كاري، قلم‌زني، نقره‌كاري، دوختهاي سنتي شركت خواهند كرد.






 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن