تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835136529
نجات بندر: دفاع در خط آتش
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : نجات بندر: دفاع در خط آتش A.M.H05-10-2007, 08:20 AMسلام.:31::31::31::31::31: گفتم بزار این بازی ایرانی حداقل یک تاپیک تو انجمن داشته باشه.:20::20::20::20::20: هر کسی مشکلی تو این بازی داره بگه انشا..... حل بشه.:46::46::46::46::46: مرسی.:11::11::11::11::11: بای.:40::40::40::40::40: shahrokh_sib05-10-2007, 08:34 AMهرجا بری دنبالت میا م عکسشم بذار رفیق A.M.H05-10-2007, 08:42 AMبازي ايراني نجات بندر (كماندوز ايراني) همراه با ناخدا بايندر در نجات بندر انزلي، کماندوز به سبک ايراني http://shopars.parsaspace.com/img/2161371287622422502479298313515410578222.jpgنخس تين جشنواره ملي رسانههاي ديجيتال باعث شد تعداد زيادي از بازيسازهاي داخلي دور هم جمع شوند و كارهايشان را عرضه كنند. در ميان همهي بازيها يك عنوان از همه بيشتر توجه داوران و شركتكنندهها را جلب كردند. بازي نجات بندر بود كه بيشتر كارهاي آن توسط يك نفر انجام شده بود. اگر تصورتان از يك بازي ايراني تا به حال عناوين ضعيفي مانند رانندگي در تهران يا عميات ويژه ۸۵ بوده، حالا وقت اين است كه اصلاحاتي در آن بوجود آوريد. نجات بندر از همه لحاظ يك بازي خوب است كه بعضي وقتها از حالت آماتور بودن خارج مي شود. تيزر بازي نجات بندر تا به حال بارها در تلويزيون نشان داده شده و احتمالا از سبك و حال و هواي بازي با خبر هستيد. اما اگر ميخواهيد از روند آن هم مطلع شويد بهتر است اين مطلب را تا پايان بخوانيد. سبك بازي اكشن تاكتيكي يا به عبارت خودمانيتر «كماندوزي» است. سبكي كه در بين بازيكنندههاي ايران محبوبيت بسيار زيادي دارد انتخاب اين سبك بازي و سبك گرافيكي مخصوص آن براي ساخت يك بازي داخلي، نشان از ديد گيمري بسيار خوب سازنده دارد. در طول بازي با صحنهها و چيزهايي مواجه ميشويد كه ميفهميد سازنده جزو بازيكنندههاي حرفهاي بوده و بازيهاي زيادي را ديده و در نتيجه عوامل جذابيت و ضعف و قوت هر كدام را كاملا ميداند. از نظر گرافيكي بازي هيچ مشكلي ندارد، حتي اگر آن را در كنار بازيهاي استراتژيك در اين سبك قرار بدهيد باز هم گرافيك بازي راضيكننده است. نقشهها از پيش رندر شده هستند و زاويهي ديد دوربين تغيير نميكند. اما بافتها و اشيا، طراحي ظريف و زيبايي دارند. كاركترها هم با اين كه ظاهرشان ديده نميشود، اما در هنگام حركت برايشان انيميشنهاي مناسبي طراحي شده. بين بعضي از مراحل، داستان به صورت ميان پردههايي انيميشني سه بعدي روايت ميشود كه متاسفانه از رزوليشن بسيار پايين رنج ميبرند. http://shopars.parsaspace.com/img/bandar/new-s.gifhttp://shopars.parsaspace.com/img/Untitled-1.gifنجات بندر، ۸ مرحله دارد كه دوتاي آنها به صورت تيراندازي اول شخص هستند. داستان بازي كه بسيار هوشمندانه انتخاب شده، سرگذشت ناخدا بايندر و ناو جنگي ايران در شهريور ۱۳۲۰را روايت ميكند كه در انزلي تك و تنها در برابر هجوم روسها مقاومت كرد. مرحلهي اول كه در واقع بخش تمريني بازي هست، فقط آموزش حركت در نقشه و انجام هدفهاست. در مرحلهي دوم و سوم، با سوار شدن بر ناو جنگي ايران، بايد پشت تيربار نشسته و هواپيماهاي روسي را هدف قرار بدهيد. اما بازي اصلي از مرحلهي چهارم شروع ميشود كه همانند مراحل كماندوز، بايد براي هر حركتتان برنامهريزي داشته باشيد. معمولا هفت يا هشت هدف در هر ماموريت به شما داده ميشود. نقشه هم پٌر است از سربازهاي دشمن كه در حالا رفت و آمد و نگهباني در منطقه هستند. محدودهي ديد هر كدام از سربازهاي دشمن، با فشار دادن كليد به وسط موس، فعال ميشود و مشاهدهي الگوي حركت آنها (http://www.shopars.com/) و محدودهي ديدشان، بايد براي نفوذهاي مخفيانه برنامهريزي كنيد. البته در نجات بندر ميتوانيد از سلاحهاي گرم و سرد به يك اندازه استفاده كنيد چون چيزي بنام سيستم اخطار وجود ندارد و سر و صدا باعث شكست خوردن ماموريت نميشود. روند بازي و كنترل باگها مشكلات خاص خودش را دارد؛ اما باعث نميشود كه نتوانيد بازي را تمام كنيد. براي تمام كردن هر ماموريت، بايد به اين باگها آشنا بشويد و از آنها به نفع خود استفاده كنيد. مثلا اگر خودتان را به يك سرباز دشمن نشان بدهيد و سپس به سرعت پشت يك درخت كه بين شما و دشمن است برويد، سرباز مهاجم گيج ميشود و بدون اينكه به شما شليك كند، پشت درخت ميآيد و به راحتي ميتوانيد با چاقو او را از پا در بياوريد. بعضي وقتها هم شخصيت شما در ضمينهي مسير يابي دچار مشكل ميشود و به جاي اينكه كوتاهترين مسير را طي كند، چند دور اطراف يك ساختمان ميچرخد. با اين حال وقتي با مشكلات كنترلي نجات بندر آشنا بشويد، ميتوانيد با لذت مراحل را تمام كنيد زيرا همه چيز تحت اختيار شما خواهند بود و اتفاق غير منتظرهاي نخواهد افتاد. در پايان هر مرحله هم بايد با يك جيپ از نقشه فرار كنيد كه رانندگي با جيپ هم لذت خاص خودش را دارد. اين بازي بسيار زيبا و خوش ساخت ايراني را به همه بازيكنندهها توصيه ميكنيم و اميدواريم از اين به بعد باز هم شاهد بازيهاي خوب اين چنيني باشيم. تصویری از محیط این بازی: ( برای مشاهده تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید) http://shopars.parsaspace.com/img/sc-nejat.gif (http://shopars.parsaspace.com/img/sc-b-b.jpg) http://shopars.parsaspace.com/img/bandar/bandar-s-1.gif (http://shopars.parsaspace.com/img/bandar/bandar-b-1.gif) http://shopars.parsaspace.com/img/bandar/bandar-s-2.gif (http://shopars.parsaspace.com/img/bandar/bandar-b-2.gif) A.M.H05-10-2007, 11:44 AMکسی نبود که ادامه بدیم؟؟؟؟؟ *PiNk PaNTHeR*05-10-2007, 11:46 AMیک توضیح از فایلهای سازنده ش میدی؟ ممنون shahrokh_sib05-10-2007, 11:46 AMمن پرسیدم بهم گفتن توی بازی باید دکمه روی کیبورد print screen رو بزنی بعد تو پرینتر سیو کنی . اما من نتونستم .:41: A.M.H05-10-2007, 12:03 PMبازي ايراني «نجات بندر» عرضه شد موسسه فرهنگي و اطلاعرساني «تبيان» وابسته به سازمان تبليغات اسلامي در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي و نشر و گسترش فرهنگ اسلامي ايران و همچنين توليد بازيهاي رايانهاي داخلي اقدام به طراحي و ساخت بازي «نجات بندر» كرده است. توليدكننده بازي اعلام كرده است: «نجات بندر» از لحاظ كيفيت توليد و امكانات قابل رقابت با بازيهاي مشابه توليد شده در خارج از كشور است.همچنين در اين بازي سعي شده است به جاي استفاده از خشونت بيشتر تفكر جايگزين شود كه اين مورد يكي از محاسن و برتريهاي ديگر اين بازي نسبت به بازيهاي خارجي است.اين بازي جذاب با وجود گرافيك، امكانات و برنامهنويسي بسيار قوي، روي رايانههاي شخصي با حداقل امكانات نيز قابل اجراست. داستان نجات بندر نيز در جريان جنگ جهاني دوم اتفاق ميافتد كه نيروهاي متفقين از مرزهاي شمالي كشور در بندرانزلي قصد ورود به كشور را دارند و نيروهاي ايراني به فرماندهي ناخدا «بايندر» مقابل آنها ايستادگي ميكنند. شايان ذكر است كه گروه توليد نرمافزارهاي چند رسانهاي موسسه تبيان علاوه بر اين نوع بازي رايانهاي، توليد انواع بازيهاي رايانهاي با بهترين كيفيت و بالاترين استانداردهاي جهاني را با موضوعات متنوع ديگر فرهنگي و اسلامي در دستور كار قرار داده است كه به اين ترتيب در آينده بسيار نزديك شاهد توليد بازيهاي ديگر با قابليتهاي متفاوت و در فضاهاي گوناگون خواهيم بود.اما ضعف بزرگ بازی این است که این بازی به بازی های آکشن شبیه هست تا بازی های استراتژیک.برای مثال در مراحل مختلف بازی شما قادر به ساختن بیس خود نیستید و نمیتوانید تولید سرباز کنید. «نجات بندر» اين هفته آماده ارائه به عموم است و علاقهمندان ميتوانند از طريق موسسه تبيان و با مراجعه به سايت تبيان به آدرس !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! و كسب اطلاعات بيشتر اين بازي را تهيه نمايند. منتظر مطالب بعدی باشید. shahrokh_sib05-10-2007, 12:20 PM÷بازی «نجات بندر» را موسسه فرهنگی تبیان ساخته است. برای ساخت بازی استراتژیک نجات بندر یک گروه متخصص 25 نفره به مدت یک سال روی آن کار کرده اند. به گفته مهندس ربانی منش سرپرست گروه تولید کننده بازی نجات بندر، گروه 25 نفره سازنده بازی نجات بندر سعی کرده است حداکثر استانداردهای مورد نیاز ساخت بازی رایانه ای را رعایت کند. به بهانه ساخت این بازی رایانه ای با مهندس ربانی منش سرپرست گروه سازنده بازی نجات بندر گفت و گویی ترتیب دادیم تا از وضعیت تولید بازی های رایانه ای در کشور آگاه شویم: - تیم تولید کننده بازی نجات بندر را معرفی کنید. هسته تولید کننده بازی در بخش معاونت نرم افزارهای چند رسانه تشکیل شد. پروژه گیم در کشور ما به لحاظ اجرا و نه به لحاظ طراحی و برنامه ریزی، کاری جدید است. گروه بازی نجات بندر متشکل از 20 تا 25 نفر متخصص در ساخت بازی های رایانه ای است که اعم از برنامه نویس، عوامل صدابرداری، گوینده، طراح، فیلنامه نویس و ... است. - پیرامون پیشینه ساخت بازی رایانه ای در موسسه تبیان صحبت کنید. بحث پیشینه و ساخت بازی برمی گردد به سال های اولیه تاسیس موسسه و تا حدی قبل از آن. حدود سال های 78 و 79 از همان زمان بحث روی تکنیک و ساخت بازی وجود داشت. البته فکر بسیار خام بود، چرا که تجربه اولیه هم وجود نداشت. اما هیچ گاه فرصت اجرا و زمینه ای برای تولید این فکر به وجود نیامد. به هر حال با رشد تکنیک و فراهم شدن ابزارهای تولید توانستیم پیشینه فنی ساخت بازی نجات بندر را فراهم کنیم. - تبیان چه نیازی را احساس کرده که به تولید بازی رایانه ای اقدام کرده است؟ نمی خواهم بگویم علت تولید بازی وجود « تب» بازی در میان تعدادی از تولید کنندگان نرم افزار در کشور بود. خوب این موضوع از قبل و سال های دور در ذهن موسسه وجود داشته است. اجرای کار از یک سال پیش آغاز شد.از نرم افزارهای مختلفی تست به عمل آمد؛ با قابلیت های مختلف از جمله فیلنامه قوی، انتخاب داستان، طرح و برنامه و ... . در بحث نرم افزار مقوله های گوناگونی وجود دارد. دائره المعارف ها، فرهنگنامه ها، مالتی مدیاها، اطلس ها و ... گیم هم یکی از این مقوله هاست اگر تولید کننده ای بخواهد مجموعه نرم افزاری را تولید کند که بتواند مخاطبان مختلفی را جذب کند باید بتواند محصولات را در ساختارهای مختلف نرم افزاری تولید کند. با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، یکی از مهم ترین مخاطبان ما رده سنی نوجوان هستند. طبیعتاً خصوصیات و نیازمندی های نوجوانان در زمینه تولیدات نرم افزاری، بیشتر گرایش به بازی خواهد بود. به نوعی شاید بتوان از این طریق در انتقال مفاهیم و داده ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم موفق بود. - منظور من این است که موسسه تبیان در تولید این بازی بیشتر نیاز فرهنگی را مدنظر قرار داده است یا نیازهای فنی را؟ هر دو زمینه در نظر سازندگان بازی نجات بندر و سیاستگذاران بخش بازی در موسسه تبیان بوده است. بازی ای که در داخل کشور تولید می شود اگر با مبانی و مفاهیم فرهنگ کشور ما در خارج از کشور ساخته شود برای ما غریبه خواهد بود. چه بهتر که سعی شود بازی های رایانه ای در داخل کشور با استاندارد و قابلیت های بالا ساخته شود. به هر حال هیچ کس مثل خود ما با فرهنگ مذهبی و ایرانی آشنایی ندارد. - موضوع بازی نجات بندر چیست؟ بازی نجات بندر داستان یک هسته مقاومت نظامی است که در مقابل نیروهای متفقین که به شمال ایران حمله کرده اند، مقاومت می کنند. - با توجه به سیل بازی های موجود در داخل کشور که همه شان ساخت کشورهای خارجی هستند، موضوع بازی نجات بندر تا چه میزان می تواند میان نوجوانان مقبول و جذاب باشد؟ عموماً قالب هایی که در داخل کشور در این زمینه ساخته می شود نرم افزارهای مالتی مدیا هستند که حالت آلبوم تصاویر را دارند و در یک قالب تکراری ارائه می شوند. شاید بتوان گفت 20 تا 25 نرم افزار با موضوع دفاع مقدس و جنگ از زوایای مختلف تولید شده است که همگی در یک قالب تکرار شده اند. ما به دنبال تولید کاری متفاوت بودیم. ما می توانیم بخشی از این داده ها را به صورت دائرة المعارف و فرهنگنامه ها معرفی و انتقال دهیم. ولی این ضرورت برای بزرگسالان لحاظ شده است، در حالی که این نرم افزار متعلق به رده سنی نوجوان است. سعی کردیم به مبحث دفاع مقدس و جنگ به صورتی تازه و نو نگاه کنیم. سعی کردیم فیلمنامه ای جدید و جذاب بنویسیم. اما وقتی وارد این جریان شدیم متوجه شدیم علاوه بر مشکل فیلنامه نویسی، حساسیت های دیگری هم وجود دارد که از آن دست می توان به نیاز به تجربه بالا در این زمینه اشاره کرد. ما برای شروع کار تصمیم گرفتیم به مبحث دفاع از میهن اشاره کنیم و به همین منظور هم فیلنامه بازی نجات بندر را با توجه به این موضوع نوشتیم. از طرفی سعی کردیم اساس فیلنامه بر اساس یک واقعیت تاریخی شکل بگیرد. لذا مقاومت این گروه نظامی در مقابل متجاوزان خارجی در شمال کشور بر اساس اسناد و مدارک موجود در کتاب نیروی دریایی ایران کاملاً واقعیت دارد. - تجربه فنی ساخت بازی را در چه سطحی می بینید؟ فعالیت های متخصصان ما بیشتر در زمینه نظری و تئوری ساخت بازی بوده است. فعالیت های کوچکی به لحاظ طراحی سه بعدی و برنامه نویسی های کوچک انجام شده است. اما فعالیتی به صورت یک پروژه مستقل انجام نگرفته است. با توجه به یاری و حمایت های حجت الاسلام آقای دکتر خاموشی (رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی) و دوستان و اساتیدی چون آقای مهندس اسماعیلی و آقای دکتر طالب پور (مدیرعامل محترم موسسه تبیان) توانستیم پروژه ساخت بازی نجات بندر را با موفقیت به پایان ببریم. پروژه در اواخر سال 84 کلید خورد و پس از گذشت کمتر از یک سال یعنی اواخر شهریور 85 کار ساخت بازی نجات بندر به لحاظ فنی به اتمام رسید. این در حالی بود که گروه، باید علاوه بر تست هایی که طی دوران تولید بازی گرفته شده بود چند تست کلی و جدی از سیستم های مختلف هم می گرفتند. گروه به مدت سه ماه مشغول انجام تست های مختلف بر روی سیستم های بازی نجات بندر بود تا پس از گذشت یک سال توانستیم بازی را به تولید نهایی برسانیم. - آیا می توان گفت بازی نجات بندر، اولین بازی رایانه ای است که حداکثر استانداردهای ساخت بازی را رعایت کرده است؟ من روی قید اولین حساسیت پیدا کرده ام. معمولاً در بحث نرم افزار، هر تولید کننده ای که نرم افزار بازی تولید می کند مدعی است که برای اولین بار بازی رایانه ای تولید کرده است. ما مدعی نیستیم، اما تلاش کردیم خودمان را به استانداردهای لازم برسانیم. من همیشه به گروه تولید کننده گفته ام که اگر بازی نجات بندر بتواند 10 درصد استانداردهای لازم در تولید و ساخت بازی رایانه ای را بدست بیاورد، به موفقیت عظیمی دست پیدا کرده است. من هنوز بازی ساخت داخلی نیافته ام که استانداردهای ساخت بازی را داشته باشد. حتی خود این بازی هم از این امر مستثنی نیست. نمی توان گفت نجات بندر تمام استانداردها را رعایت کرده است. اما بخشی از ضوابط و استانداردها را لحاظ کرده است. با تشکر از پیسی A.M.H05-10-2007, 12:32 PM÷بازی «نجات بندر» را موسسه فرهنگی تبیان ساخته است. برای ساخت بازی استراتژیک نجات بندر یک گروه متخصص 25 نفره به مدت یک سال روی آن کار کرده اند. به گفته مهندس ربانی منش سرپرست گروه تولید کننده بازی نجات بندر، گروه 25 نفره سازنده بازی نجات بندر سعی کرده است حداکثر استانداردهای مورد نیاز ساخت بازی رایانه ای را رعایت کند. به بهانه ساخت این بازی رایانه ای با مهندس ربانی منش سرپرست گروه سازنده بازی نجات بندر گفت و گویی ترتیب دادیم تا از وضعیت تولید بازی های رایانه ای در کشور آگاه شویم: - تیم تولید کننده بازی نجات بندر را معرفی کنید. هسته تولید کننده بازی در بخش معاونت نرم افزارهای چند رسانه تشکیل شد. پروژه گیم در کشور ما به لحاظ اجرا و نه به لحاظ طراحی و برنامه ریزی، کاری جدید است. گروه بازی نجات بندر متشکل از 20 تا 25 نفر متخصص در ساخت بازی های رایانه ای است که اعم از برنامه نویس، عوامل صدابرداری، گوینده، طراح، فیلنامه نویس و ... است. - پیرامون پیشینه ساخت بازی رایانه ای در موسسه تبیان صحبت کنید. بحث پیشینه و ساخت بازی برمی گردد به سال های اولیه تاسیس موسسه و تا حدی قبل از آن. حدود سال های 78 و 79 از همان زمان بحث روی تکنیک و ساخت بازی وجود داشت. البته فکر بسیار خام بود، چرا که تجربه اولیه هم وجود نداشت. اما هیچ گاه فرصت اجرا و زمینه ای برای تولید این فکر به وجود نیامد. به هر حال با رشد تکنیک و فراهم شدن ابزارهای تولید توانستیم پیشینه فنی ساخت بازی نجات بندر را فراهم کنیم. - تبیان چه نیازی را احساس کرده که به تولید بازی رایانه ای اقدام کرده است؟ نمی خواهم بگویم علت تولید بازی وجود « تب» بازی در میان تعدادی از تولید کنندگان نرم افزار در کشور بود. خوب این موضوع از قبل و سال های دور در ذهن موسسه وجود داشته است. اجرای کار از یک سال پیش آغاز شد.از نرم افزارهای مختلفی تست به عمل آمد؛ با قابلیت های مختلف از جمله فیلنامه قوی، انتخاب داستان، طرح و برنامه و ... . در بحث نرم افزار مقوله های گوناگونی وجود دارد. دائره المعارف ها، فرهنگنامه ها، مالتی مدیاها، اطلس ها و ... گیم هم یکی از این مقوله هاست اگر تولید کننده ای بخواهد مجموعه نرم افزاری را تولید کند که بتواند مخاطبان مختلفی را جذب کند باید بتواند محصولات را در ساختارهای مختلف نرم افزاری تولید کند. با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، یکی از مهم ترین مخاطبان ما رده سنی نوجوان هستند. طبیعتاً خصوصیات و نیازمندی های نوجوانان در زمینه تولیدات نرم افزاری، بیشتر گرایش به بازی خواهد بود. به نوعی شاید بتوان از این طریق در انتقال مفاهیم و داده ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم موفق بود. - منظور من این است که موسسه تبیان در تولید این بازی بیشتر نیاز فرهنگی را مدنظر قرار داده است یا نیازهای فنی را؟ هر دو زمینه در نظر سازندگان بازی نجات بندر و سیاستگذاران بخش بازی در موسسه تبیان بوده است. بازی ای که در داخل کشور تولید می شود اگر با مبانی و مفاهیم فرهنگ کشور ما در خارج از کشور ساخته شود برای ما غریبه خواهد بود. چه بهتر که سعی شود بازی های رایانه ای در داخل کشور با استاندارد و قابلیت های بالا ساخته شود. به هر حال هیچ کس مثل خود ما با فرهنگ مذهبی و ایرانی آشنایی ندارد. - موضوع بازی نجات بندر چیست؟ بازی نجات بندر داستان یک هسته مقاومت نظامی است که در مقابل نیروهای متفقین که به شمال ایران حمله کرده اند، مقاومت می کنند. - با توجه به سیل بازی های موجود در داخل کشور که همه شان ساخت کشورهای خارجی هستند، موضوع بازی نجات بندر تا چه میزان می تواند میان نوجوانان مقبول و جذاب باشد؟ عموماً قالب هایی که در داخل کشور در این زمینه ساخته می شود نرم افزارهای مالتی مدیا هستند که حالت آلبوم تصاویر را دارند و در یک قالب تکراری ارائه می شوند. شاید بتوان گفت 20 تا 25 نرم افزار با موضوع دفاع مقدس و جنگ از زوایای مختلف تولید شده است که همگی در یک قالب تکرار شده اند. ما به دنبال تولید کاری متفاوت بودیم. ما می توانیم بخشی از این داده ها را به صورت دائرة المعارف و فرهنگنامه ها معرفی و انتقال دهیم. ولی این ضرورت برای بزرگسالان لحاظ شده است، در حالی که این نرم افزار متعلق به رده سنی نوجوان است. سعی کردیم به مبحث دفاع مقدس و جنگ به صورتی تازه و نو نگاه کنیم. سعی کردیم فیلمنامه ای جدید و جذاب بنویسیم. اما وقتی وارد این جریان شدیم متوجه شدیم علاوه بر مشکل فیلنامه نویسی، حساسیت های دیگری هم وجود دارد که از آن دست می توان به نیاز به تجربه بالا در این زمینه اشاره کرد. ما برای شروع کار تصمیم گرفتیم به مبحث دفاع از میهن اشاره کنیم و به همین منظور هم فیلنامه بازی نجات بندر را با توجه به این موضوع نوشتیم. از طرفی سعی کردیم اساس فیلنامه بر اساس یک واقعیت تاریخی شکل بگیرد. لذا مقاومت این گروه نظامی در مقابل متجاوزان خارجی در شمال کشور بر اساس اسناد و مدارک موجود در کتاب نیروی دریایی ایران کاملاً واقعیت دارد. - تجربه فنی ساخت بازی را در چه سطحی می بینید؟ فعالیت های متخصصان ما بیشتر در زمینه نظری و تئوری ساخت بازی بوده است. فعالیت های کوچکی به لحاظ طراحی سه بعدی و برنامه نویسی های کوچک انجام شده است. اما فعالیتی به صورت یک پروژه مستقل انجام نگرفته است. با توجه به یاری و حمایت های حجت الاسلام آقای دکتر خاموشی (رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی) و دوستان و اساتیدی چون آقای مهندس اسماعیلی و آقای دکتر طالب پور (مدیرعامل محترم موسسه تبیان) توانستیم پروژه ساخت بازی نجات بندر را با موفقیت به پایان ببریم. پروژه در اواخر سال 84 کلید خورد و پس از گذشت کمتر از یک سال یعنی اواخر شهریور 85 کار ساخت بازی نجات بندر به لحاظ فنی به اتمام رسید. این در حالی بود که گروه، باید علاوه بر تست هایی که طی دوران تولید بازی گرفته شده بود چند تست کلی و جدی از سیستم های مختلف هم می گرفتند. گروه به مدت سه ماه مشغول انجام تست های مختلف بر روی سیستم های بازی نجات بندر بود تا پس از گذشت یک سال توانستیم بازی را به تولید نهایی برسانیم. - آیا می توان گفت بازی نجات بندر، اولین بازی رایانه ای است که حداکثر استانداردهای ساخت بازی را رعایت کرده است؟ من روی قید اولین حساسیت پیدا کرده ام. معمولاً در بحث نرم افزار، هر تولید کننده ای که نرم افزار بازی تولید می کند مدعی است که برای اولین بار بازی رایانه ای تولید کرده است. ما مدعی نیستیم، اما تلاش کردیم خودمان را به استانداردهای لازم برسانیم. من همیشه به گروه تولید کننده گفته ام که اگر بازی نجات بندر بتواند 10 درصد استانداردهای لازم در تولید و ساخت بازی رایانه ای را بدست بیاورد، به موفقیت عظیمی دست پیدا کرده است. من هنوز بازی ساخت داخلی نیافته ام که استانداردهای ساخت بازی را داشته باشد. حتی خود این بازی هم از این امر مستثنی نیست. نمی توان گفت نجات بندر تمام استانداردها را رعایت کرده است. اما بخشی از ضوابط و استانداردها را لحاظ کرده است. با تشکر از پیسی مرسی شاهرخ جان.:11::11::11::11::11: به نظر من این بازی به عنوان اولین بازی استراتژیک ایران خوب ساخته شده.:27: ALt3rnA05-10-2007, 01:49 PMبازی جالبیه اما راحت -- شد حتی عکس هاش رو هم خ� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 519]
-
گوناگون
پربازدیدترینها