تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816928405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوم تير: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دوم تير: در شهر چه خبر


رفتارها- براي داشتن خواب خوش شبانه در شهر‌هاي بزرگ، بايد خيلي خوش شانس بود.

بلندگوهاي قوي

شب‌ها انواع و اقسام سر و صدا‌ها از صداي تلويزيون همسايه بغلي گرفته تا خالي كردن آهن و ميلگرد، خواب را از چشم دور مي‌كند.

اما در صورتي كه هيچ‌كدام از اين صدا‌هاي ناهنجار به گوش نرسد و بتوانيد با خيال راحت سر بر بالش بگذاريد، باز هم نمي‌توانيد اميدوار باشيد صبح با روي خوش از خواب بيدار شويد.

چون احتمالا صداي ميوه‌فروش سيار يا سمساري كه با وانت يا موتورش دوره مي‌چرخد، شما را چند متري از جا مي‌پراند و به اين ترتيب شيريني خواب خوش شبانه به شما زهر خواهد شد.

متاسفانه برخي از دوره‌گردها گمان مي‌كنند هرچه صدايشان بلندتر باشد، مشتري بيشتري جذب مي‌كنند و به اين منظور پرقدرت‌ترين بلندگو‌هاي موجود در بازار را روي وانت خود مي‌بندند تا به همه مردم محل‌ حضورشان را مژده دهند.

اين در‌حالي است كه صداي بلند آنها در ساعات اوليه صبح، آرامش بسياري از مردم كه در بين آنها نوزاد و سالمند و بيمار قلبي هم كم نيستند را سلب مي‌كند.

بهتر است كه اين دوره‌گرد‌ها هم صداي بلندگو‌هاي خود را كمتر كنند و هم در ساعات مناسب‌تري در محله‌ها فرياد بكشند تا آسايش مردم از بين نرود.

خواب اشغالگرانه

اگر به پارك نزديك محل رفتيد و ديديد شخصي آنجا روي نيمكت دراز به دراز خوابيده، به هيچ‌وجه به وي برچسب معتاد و ولگرد نزنيد.

زيرا اين اواخر افراد عادي نيز نيمكت‌هاي پارك را با تختخواب منزل اشتباه مي‌گيرند و به جاي استراحت در منزل در پارك چرت مي‌زنند. اين كار آنها باعث مي‌شود نيمكتي كه ظرفيت دست كم ۳ شهروند را دارد به اشغال يك نفر درآيد و بقيه از امكان نشستن محروم شوند.

اين خواب اشغالگرانه در روز‌هاي گرم اخير بيشتر شده و افراد ناآگاه از مفهوم احترام به حقوق شهروندي زير سايه درختان و در مسير نسيم خنك پارك گاهي اوقات صبح را به شب مي‌رسانند.

ورزش زير پل

اينكه شهرداري طرح هاي عمراني متعددي را دنبال مي كند، اقدامي شايسته است اما از آن بهتر توجه ويژه شهرداري به استفاده بهينه از فضا‌هاي شهري است.

اخيرا همزمان با افتتاح پل‌هاي جديد در سطح شهر شاهد آن هستيم كه فضاي زير پل‌ها هم كه در گذشته تنها به محل تجمع بي‌خانمان‌ها و معتادان تبديل مي‌شد، به فضايي كاملا قابل استفاده تبديل شده است.

براي مثال زير برخي از پل‌ها به ورزشگاه‌هاي سرپوشيده تبديل شده است كه با توجه به كمبود اين فضا‌ها در سطح شهر، اقدام بسيار خوبي به شمار مي‌رود.

اين ورزشگا‌ه‌هاي سرپوشيده از ديواره‌هاي شيشه‌اي ساخته شده‌اند و علاوه بر فراهم آوردن محيطي براي ورزش كردن اهالي محل، منظره چشم‌نوازي را براي عابران پديد آورده‌اند تا به جاي محيطي تاريك در زير پل، ورزشكاران را زير نورافكن‌هاي روشن ببينند.

لاستيك در رژيم غذايي

گويا افراد ناهنجاري كه علاقه خاصي به اسفنج صندلي اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها دارند، اين اواخر تسمه‌ پله‌برقي‌ها را نيز در رژيم‌ غذايي خود گنجانده‌‌‌اند. افراد ناهنجار به محض مشاهده ترك يا پارگي در اين تسمه‌ها شروع به كندن و بريدن آنها مي‌كنند.

در چنين مواقعي متاسفانه شهروندان نيز به افراد متخلف اعتراضي نمي‌كنند. البته رهگذران حساس‌تري كه به حقوق شهروندي خود به خوبي آگاهند در مقابل اين ناهنجاري‌ها خاموش نمانده و به افراد متخلف تذكر مي‌دهند.

از سوي ديگر برخي كودكان و نوجواناني كه به پله ‌برقي‌ها به عنوان اسباب‌بازي نگاه مي‌كنند، از زشت بودن حركاتي همچون كندن لاستيك‌ها و غيره آگاهي ندارند.

بسيار ديده شده كه يك تذكر پدرانه با لحني آرام و دوستانه توانسته روي حركات بازيگوشانه آنها تاثير مثبتي بگذارد.

تاريخ درج: 2 تير 1387 ساعت 20:13 تاريخ تاييد: 2 تير 1387 ساعت 23:32 تاريخ به روز رساني: 2 تير 1387 ساعت 23:32
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن