تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815580151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي شوراي شهر تهران: شهرداري در مورد فروش سهام بانك سرمايه،مستقيما جوابگو خواهد بود قاليباف، لايحه‌اي كه موجب اختلاف با شوراي شهر شود، ارائه نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سخنگوي شوراي شهر تهران: شهرداري در مورد فروش سهام بانك سرمايه،مستقيما جوابگو خواهد بود قاليباف، لايحه‌اي كه موجب اختلاف با شوراي شهر شود، ارائه نمي‌دهد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: به دليل اين كه شهرداري براي خريد سهام بانك سرمايه، لايحه‌اي را به شورا ارائه نداده، فروش اين سهام نيز نيازي به مصوبه شورا ندارد و شهرداري بايد به طور مستقيم در اين رابطه، جوابگوي سازمان‌هاي مرتبط باشد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خسرو دانشجو امروز در پايان جلسه يكصد و نهم شوراي شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: امروز لايحه فروش سهام بانك سرمايه در شوراي شهر تهران با حضور شهردار تهران و معاون مالي اداري و حقوقي وي بررسي شد و شورا به اين نتيجه رسيد كه شهرداري براي فروش سهام بانك سرمايه نيازي به مصوبه شورا ندارد و در اين مورد بايد خودش پاسخگو باشد.

وي ادامه داد: به دليل اين كه اين سهام از طريق سازمان بازنشستگي خريداري شده و اين سازمان طبق قانون تجارت، اداره مي‌شود، در نتيجه مي‌تواند، از طريق هيات مديره خود و به طور مستقيم، براي فروش اين سهام اقدام كند و به همين دليل لايحه شهرداري در مورد فروش اين سهام پس گرفته شد.

دانشجو عنوان كرد: در عين حال شورا تاكيد كرد كه به دليل آن كه شهرداري از محل خريد اين سهام تاكنون سود داشته است، در متمم بودجه سال 87 بايد اين مبالغ را قيد كند.

وي در توضيح اين مطلب يادآورشد: تا به حال هيچ شركت و سازمان زيرمجموعه شهرداري، امكان خريد و فروش بدون مصوبه شورا را نداشته است، اما خريد اين سهام، قبل از طرح اين قاعده در شورا بوده است.

سخنگوي شوراي شهر تهران خاطر نشان كرد: سازمان بازرسي كل كشور، غيرقانوني بودن 25 صدم درصد اين سهام را پيگيري خواهد كرد.

بررسي اعتراض فرمانداري به لايحه قانونمند كردن موسسات نشر

دانشجو اظهار كرد: فرمانداري تاكيد دارد كه اين موضوع، مزاحمت‌هايي را براي منازل مسكوني همجوار ايجاد مي‌كند، در عين حال، با ماده 55 قانون شهرداري‌ها مغايرت دارد و همچنين كاربري‌هايي نظير اين موضوع را فقط كميسيون ماده پنج تعيين مي‌كند.

وي تاكيد كرد: پس از ارائه اين لايحه توسط شهرداري، در سه ماه آينده، بسياري از اين اعتراضات فرمانداري ملغي مي‌شود.

لايحه كمك به نورپردازي كارون و پارك بانوان خرمشهر مسكوت ماند

به گزارش ايسنا، سخنگوي شوراي شهر تهران، همچنين به بررسي مجدد لايحه كمك به اجراي طرح نورپردازي رودخانه كارون و پارك بانوان خرمشهر و مسكوت ماندن آن در جلسه شوراي شهر تهران اشاره كرد و توضيح داد: اين لايحه اين بار با حضور شهردار تهران و ارائه توضيحات وي، بررسي شد، اما اعضاي شوراي شهر تهران توجيه نشده و اين اجازه را به شهردار تهران ندادند، در عين حال شهرداري هم طبق حيطه اختياراتي كه دارد، لايحه خود را پس نگرفت و لايحه مسكوت ماند.

وي تصريح كرد: شورا اجازه هزينه منابع مالي شهر تهران در خارج از تهران را به شهردار نداد، ولي چون اجازه تعيين و تكليف در مورد لايحه شهرداري را ندارد، لايحه مسكوت ماند، در عين حال مطمئن هستم، اگر قرار بود، اين موضوع در شوراي شهر تهران به تصويب برسد، همين امروز اين اتفاق مي‌افتاد و لازم نيست دوباره در شورا مطرح شود.

دانشجو در توضيح استدلال شهردار تهران براي اين كمك به خرمشهر، اضافه كرد: شهردار تهران تاكيد دارد كه روزانه چندين هزار تهراني در قالب كاروان‌هاي راهيان نور به اين مناطق از جمله خرمشهر سفر مي‌كنند و ما بايد به تهراني‌هايي كه به اين شهر مي‌روند، خدمات ارائه دهيم.

وي مبلغ اين كمك درخواستي را يك ميليارد تومان اعلام كرد.

اصلاح اساسنامه سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تا وقتي ديگر

سخنگوي شوراي شهر تهران موضوع ديگر مطرح شده در جلسه امروز شوراي شهر تهران را بررسي اصلاح اساسنامه سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تهران عنوان و اعلام كرد: شورا و شهرداري به اين نتيجه رسيدند كه اصلاح اساسنامه اين سازمان هم در قالب لايحه شهرداري براي تعيين تكليف سازمان‌هاي زيرمجموعه خود باشد، به همين دليل شهرداري، اين لايحه را پس گرفت.

قاليباف، لايحه‌اي كه موجب اختلاف با شورا شود را ارائه نمي‌دهد

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا شهرداري‌ اخيرا چند لايحه به شورا ارائه داده كه عمده آن‌ها با اعتراض شوراي شهر تهران همراه بوده است، اذعان كرد: تا جايي كه من اطلاع دارم، دكتر قاليباف چنين اخلاقي كه بخواهند، از جايي بيرون از شهرداري دستور بگيرند و يا تحت فشار باشند، را ندارند و در عين حال لايحه‌اي كه موجب اختلاف با شورا شود را ارائه نمي‌دهد.

عوارض و بهاي خدمات فضاي سبز را فقط شورا تعيين مي‌كند

به گزارش ايسنا، دانشجو در بخش ديگري از گفته‌هاي خود به بررسي موضوع تعيين بهاي خدمات تشويقي و شاخص‌هاي اقتصادي جلب مشاركت شهروندان در ايجاد و توسعه فضاي سبز بر بدنه و فضاهاي بلااستفاده ساختمان‌ها در شهر تهران اشاره و اظهار كرد: كميسيون عمران شورا، پس از اعلام نظر خود، مواردي را براي تكميل اين طرح ارائه داد و قرار شد، اين طرح به شكل كامل روز سه‌شنبه در شورا ارائه شود.

وي خاطر نشان كرد: موضوع نبود ضوابط مدون فني پيرامون مسايل مربوط به بارگذاري ساختمان‌ها، فقدان ضوابط فني موجود در مورد تاسيسات مورد نياز و نظاير آن و نيز مشخص نبودن گونه‌هاي گياهي قابل استفاده در بدنه ساختمان‌ها با توجه به شرايط خاص بدنه و فضاهاي بلااستفاده و اقليم شهر تهران، از موارد مورد سوال كميسيون عمران بود.

شهرداري تهران ملزم به حمايت برگزاري جشن يك‌هزار و يك‌صدمين تولد فردوسي

سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به تصويب طرح الزام شهرداري تهران به حمايت از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي برگزاري جشن يك‌هزار و يك‌صدمين تولد فردوسي، گفت: شهرداري تهران بر اساس طرحي بايد براي مطالعه و احداث باغ موزه، تالار و گذر فردوسي و كتابخانه تخصصي و مركز فرهنگي به نام فردوسي با انجمن‌هاي مرتبط همكاري كند.

وي ادامه داد: همچنين شهرداري بايد در تقدير و حمايت از نويسندگان و هنرمندان مرتبط با موضوع فردوسي، ‌مشاركت در توليد و خلق آثار فرهنگي و هنري با موضوع «شاهنامه فردوسي» و «مشاركت در برگزاري همايش بين‌المللي بزرگداشت فردوسي» همكاري داشته باشد.

به گزارش ايسنا، دبيرخانه اجرايي اين مصوبه بايد در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مستقر شود و براي اجراي مفاد اين مصوبه، اعتبارات لازم را تامين كند و پس از يك ماه از ابلاغ اين مصوبه، گزارش عملكرد را به كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ارائه دهد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن