تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803330748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهار سينماي ايران ـ3: چهره‌ها/سينما پررنگترين گزينه براي فيلمسازان موفق است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهار سينماي ايران ـ3: چهره‌ها/سينما پررنگترين گزينه براي فيلمسازان موفق است
سينما در بهار 87 جديترين گزينه براي فيلمسازاني بود كه با آثار اوليه خود حضوري موفق در سينماي ايران داشتند و در انتظار براي فعاليت مجدد كمتر جذب رسانه‌هاي ديگر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومين مرور بر فعاليت چهره‌هاي سينماي ايران در بهار 87 به فيلمسازاني اختصاص دارد كه در سينماي پس از انقلاب با همان كارهاي اوليه مورد توجه قرار گرفته و پله‌هاي ترقي در عرصه حرفه‌اي را سريع طي كردند.

هر چند برخي از آنها كارنامه‌اي كم تعداد دارند ولي توانسته‌اند جايگاهي تثبيت شده نه در گيشه بلكه در ساختار سينماي ايران پيدا كنند و به نوعي خط سير خود را از سينماي صرفاً گيشه‌اي و مخاطب پسند متمايز كنند. در اين گروه فيلمسازاني از نسل به نسبت قديمي‌تر و نسل جديدتر به واسطه فعاليت‌هاي پررنگ خود در سه ماهه فصل بهار در كنار هم قرار گرفته‌اند.

منيژه حكمت پشت صحنه "سه زن"

ابوالحسن داودي بهمن ماه گذشته فيلمبرداري دهمين فيلم خود را با سرمايه‌گذاري سازمان توسعه سينمايي سوره حوزه هنري در تهران آغاز كرد. فيلم "زادبوم" كه پيش از اين "لاك پشت‌ها" نام داشت، با دو سال وقفه پس از "تقاطع" كليد خورد و فيلمنامه آن با الهام از پژوهشي علمي كه نشان مي‌دهد لاك‌پشت‌هاي جزاير ايران پس از 30 سال مهاجرت دوباره به زادگاهشان بازمي‌گردند ، نوشته شده است.

عزت‌الله انتظامي، مسعود رايگان، رويا تيموريان، بهرام رادان، مهدي سلوكي، احمد كاوري، پگاه آهنگراني، هوشنگ توكلي و جمعي از بازيگران آلماني در اين فيلم حضور دارند كه در سال جديد با فيلمبرداري در قشم، آلمان و دبي پي گرفته و به اتمام رسيد. "زادبوم" بر اساس طرحي از سيدرضا ميركريمي قصه‌اي چندوجهي دارد و داودي آن را سنگين‌ترين پروژه سينمايي خود مي‌داند و معتقد است فيلمبرداري بخش‌هاي تهران و جزيره قشم از سخت‌ترين قسمت‌هاي كار بوده است.

فيلمنامه را داودي و فريد مصطفوي به طور مشترك نوشته‌اند كه ادامه همكاري آنها پس از "تقاطع" است. داودي در مراسم روز فيلمنامه‌نويس در نكوداشت مصطفوي به همكاري قديمي از 32 سال پيش اشاره كرد و گفت: "من كارم را به شكل جدي با او آغاز كردم. اولين فيلمنامه‌ام "شب تنهايي" را با هم نوشتيم كه البته به دليل اصلاحيه‌هاي زياد كه از طرف تلويزيون به فيلمنامه خورد، آن را نساختيم."

مدرسه كارگاهي فيلمنامه‌نويسي حوزه هنري قصد دارد فيلمنامه "زادبوم" را همراه با فيلمنامه‌هاي "بيد مجنون"، "به همين سادگي"، "فرزند خاك" و يك فيلمنامه از زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور منتشر كند.

اصغر فرهادي سال گذشته با نگارش طرح اوليه دو فيلم "شب" و "هر شب تنهايي"، فيلمنامه "دايره زنگي" و فيلمنامه مشترك "كنعان" از پركاران جشنواره بيست و ششم فجر بود. فرهادي بهمن سال گذشته پيش توليد جديدترين فيلمش را با نام "درباره الي" در سكوت خبري آغاز كرد. او پيشتر اين فيلمنامه را با نام موقت "مجهول‌الهويه" نوشته و پروانه ساخت آن را دريافت كرده بود.

"درباره الي" چهارمين فيلم اين فيلمساز است كه با حضور محمدمهدي عسگرپور به عنوان مشاور پروژه ارديبهشت در شمال ايران كليد خورد و روايت زندگي چند خانواده است كه براي گذراندن تعطيلات به شمال مي‌روند و گم شدن يكي از ميان آنها شرايط و موقعيت همه را تحت تأثير قرار مي‌دهد. سومين همكاري فرهادي و ترانه عليدوستي پس از "شهر زيبا" و "چهارشنبه سوري" در اين فيلم رقم خورده بعلاوه حضور جمعي از بازيگران حرفه‌اي و چند نويسنده و كارگردان در مقام بازيگر.

فرهادي با فروش ميلياردي "دايره زنگي" و ادامه فيلمبرداري "درباره الي" در سكوت خبري بيش از پيش در سال جديد خود را در مركز توجه قرار داد. رقابت اين پروژه با فيلم حميد نعمت‌الله در انتشار عكس‌هاي جديد هم از جمله حاشيه‌هاي "درباره الي" است. فيلمبرداري اين فيلم نيمه تير به پايان مي‌رسد و اين سكوت خبري كمك كرده تا هنوز هويت كاراكتر الي بر همگان پوشيده بماند.

تهمينه ميلاني سال گذشته را با آماده كردن فيلم "تسويه حساب" و موفق نشدن در دريافت پروانه نمايش اين فيلم پي گرفت. اين نويسنده، كارگردان و معمار همچنين به عنوان داور در جشنواره پروين اعتصامي حضور يافت و بالاخره بهمن سال گذشته بدون آنكه برنامه اكران "تسويه حساب" مشخص شود، فيلم جديدش را با نام "سوپراستار" كليد زد كه در نوع خود كاري خاص است.

اين فيلم به تهيه‌كنندگي هميشگي همسرش محمد نيك‌بين همچون ديگر آثار او يك خطي جذاب دارد و داستان زندگي بازيگري مشهور است كه دچار غرور شده، اما با ورود دختري جوان زندگي‌اش متحول مي‌شود. شهاب حسيني، فتانه ملك‌محمدي، فريبا كوثري، نسرين مقانلو، افسانه بايگان، رضا رشيدپور و ... از بازيگران اين فيلم هستند كه بر اساس رماني از هرمان هسه نوشته شده و در فروردين فيلمبرداي آن به پايان رسيد.

حميد نعمت‌الله پشت صحنه "بي‌پولي"

ميلاني در شب كارگردانان سينماي ايران از جمله اهداء كنندگان جوايز كارگردانان منتخب بود و فيلم "آتش بس"‌ او نيز هشتم خرداد از سوي اداره فرهنگ و ميراث ابوظبي در برنامه تابستاني به نمايش درآمد. آخرين خبر از ميلاني در پايان فصل بهار اينكه فيلم "سوپراستار" او در همين ماه آماده نمايش مي‌شود.

منيژه حكمت سال گذشته دومين فيلمش را پس از "زندان زنان" كليد زد. "سه زن" هر چند آماده نمايش شد ولي در جشنواره فجر به نمايش نيامد و قرار بود اكران نوروزي سينماها باشد كه اين وعده محقق نشد. حكمت همچنين تهيه‌كنندگي فيلم "باد گاهي مي‌وزد" فيما امامي را بر عهده گرفت كه هنوز به مرحله ساخت نرسيده است.

حكمت سال گذشته به عنوان يكي از مديران شركت تهيه‌كننده پروژه "صداها" به كارگرداني فراد موتمن نيز فعاليت كرد كه اين پروژه در مرحله پاياني تدوين و صداگذاري قرار دارد و هنوز آهنگساز آن مشخص نشده است. اين پروژه كه يك پروژه جنايي است در انتظار قول حمايتي بخش فرهنگي بنياد فارابي به سر مي‌برد.

او علاوه بر اين توليد فيلم "لالايي‌ها" را سال گذشته آغاز كرد كه ادامه آن فروردين در استان‌هاي بوشهر، فارس، كرمانشاه و چابهار پي گرفته شد. عوامل اين فيلم منتظر انجام هماهنگي براي ادامه كار در كشورهاي افغانستان، ازبكستان و تاجيكستان هستند كه اين هفته قطعي مي‌شود.

فيلم "سه زن" هر چند در جشنواره‌هايي چون بروكسل، ادينبورگ و بخش پانوراما جشنواره برلين حضور پيدا كرده يا مي‌كند، بالاخره پروانه نمايش عمومي خود را اوايل هفته آينده دريافت خواهد كرد و از عيد فطر در گروه سينمايي عصر جديد اكران مي‌شود. اين فيلم روايتگر قصه سه نسل از زنان جامعه است كه يكديگر را گم كرده‌اند و در جستجو براي يافتن پيوندهاي گمشده يكديگر را بازمي‌يابند. نيكي كريمي، پگاه آهنگراني، مريم بوباني، رضا كيانيان و ... از بازيگران اين فيلم هستند.

حميد نعمت‌الله بالاخره موفق شد در سال 87 طلسم فيلمسازي پس از "بوتيك" را بشكند و "بي پولي" را كليد بزند. پروانه ساخت اين فيلم شهريور 86 صادر شد و قرار بود پائيز گذشته توليد شود كه به تعويق افتاد. فيلمنامه را نعمت‌الله به طور مشترك با هادي مقدم‌دوست نوشته‌ كه تكرار همكاري مشترك آنها در "بوتيك" و داستان زوجي جوان است كه پس از ازدواج در آستانه بچه‌دار شدن با مشكل بي‌پولي رو به رو مي‌شوند.

ليلا حاتمي، بهرام رادان، سيامك انصاري، حبيب رضايي، بابك حميديان، افسانه بايگان و ... از بازيگران اين فيلم هستند كه نيمي از فيلمبرداري آن به پايان رسيده و همچنان در خيابان‌هاي تهران ادامه دارد. "بي پولي" در رقابت با فيلم "درباره الي" هر هفته با انعكاس عكس‌هاي جديد به نوعي خود را در معرض توجه مخاطبان و پيگيران سينما قرار مي‌دهد كه در نوع خود رقابتي جالب است. هر چند از حامد بهداد به عنوان بازيگر اين پروژه نام برده مي‌شد ولي در نهايت بهداد نتوانست خود را به "بي پولي" برساند.

مازيار ميري سال گذشته در جشنواره فجر حضور نداشت و جديدترين فيلمش را پس از "پاداش سكوت" در لبنان كليد زد. "كتاب قانون" با حضور پرويز پرستويي و يك بازيگر زن معروف لبناني ساخته شد و هماكنون در مرحله صداگذاري قرار دارد. ميري اين پروژه را در سكوت خبري ساخت و به نظر مي‌آيد اين زمينه چيني‌ها براي حاشيه‌ساز نشدن حضور بازيگر زن فيلم باشد.

فيلمنامه را كه مضموني اجتماعي دارد محمد رحمانيان نوشته و پس از "پاداش سكوت" دومين همكاري علي اكبري، ميري و پرستويي است. ميري قرار بود قبل از "كتاب قانون" فيلم "شكارچي" را كليد بزند كه فيلمنامه‌اش را شادمهر راستين نوشته است. ميري همچنين در دومين شب كارگردانان سينماي ايران به عنوان عضو شوراي مركزي كانون كارگردانان حضور پيدا كرد و اين روزها به فعاليت‌هاي اجرايي و مديريتي بيشتر مي‌انديشد.

اصغر فرهادي پشت صحنه "درباره الي"

سعيد سهيلي كه سال گذشته بدون حضور در جشنواره فجر فيلم "چهارانگشتي" را روانه اكران سينماها كرد، بالاخره موفق شد پروانه ساخت فيلمنامه جنجالي خود را بگيرد. فيلم "چارچنگولي" آبان سال گذشته به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سهيلي پروانه ساخت گرفت تا در سال جديد با تركيبي خاص از بازيگران كليد بخورد.

اين فيلم كمدي با حضور جواد رضويان و رضا شفيعي‌جم در نقش دو برادر دو قلو با عقايد و افكار مختلف در نيمه ارديبهشت كليد خورد و همزمان با فيلمبرداري در حال تدوين هم هست. فيلمبرداري "چارچنگولي" در مراحل پاياني است و از ديگر بازيگران آن مي‌توان به فتحعلي اويسي، بهاره رهنما، رضا فيض نوروزي، مهران رجبي، شهرام قائدي و ... اشاره كرد.

سهيلي با ساخت آثاري چون "سنگ، كاغذ، قيچي"، "تارا و تب توت ‌فرنگي"، "مرد باراني" و "مردي از جنس بلور" از فيلمسازان اجتماعي با گرايش‌هاي دفاع مقدس است كه اولين فيلم كمدي را ا "چارچنگولي" در كارنامه‌اش ثبت كرده است.

ادامه دارد...
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن