تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده لبناني: آزادسازي شبعا براي خدمت به اسرائيل است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نماينده لبناني: آزادسازي شبعا براي خدمت به اسرائيل است
نماينده لبناني گفت: توافق محافل بين‌المللي براي حل مسئله مزارع اشغالي شبعا صرفا در راستاي خدمت به منافع رژيم اشغالگر اسرائيل است، نه لبنان؛ زيرا اين رژيم هم اكنون در تنگنا بسر مي‌برد.
به گزارش «شبكه خبر دانشجو» به نقل از العالم، قاسم هاشم، نماينده مجلس لبنان با بيان اينكه آزاد سازي مزارع شبعا از مهم ترين اهداف مردم لبنان است كه بايد به هر قيمت و با هر وسيله ممكن محقق شود، اظهار داشت: در شرايط كنوني توجه آمريكا، اروپا و محافل بين المللي به اين مسئله و مطرح كردن آن در محافل مختلف در راستاي تحقق منافع لبنان نيست، بلكه براي خدمت به منافع رژيم اشغالگر اسرائيل است كه هم اكنون در تنگناهاي زيادي بسر مي برد.

وي افزود: نيروهاي مقاومت بزرگترين دغدغه و نقطه ضعف اسرائيل و آمريكا در منطقه و نقطه قوت عرب ها به شمار مي روند، بنابراين رژيم اشغالگر و حاميان آن قصد دارند با پايان دادن به مسئله مزارع شبعا، هيچ بهانه اي نزد نيروهاي مقاومت باقي نگذارند.

نماينده مجلس لبنان اظهار داشت: اسرائيل و آمريكا همزمان با طرح مسئله شبعا و تاكيد بر ضرورت پايان دادن به آن از طريق برگزاري مذاكرات مستقيم بين لبنان و فلسطين و عادي سازي روابط، شرايط ويژه اي را پيشنهاد داده اند تا به اين وسيله لبنان را براي اعطاي امتيازات سياسي تحت فشار قرار دهند.

هاشم خاطرنشان كرد: از سويي رژيم اشغالگر و آمريكا از اين طريق در صددند بيانيه آتي وزرا و دولت لبنان نيز با توجه به شرايط و ديكته هاي آمريكا شكل بگيرد، بنابراين ادعاي واشنگتن مبني بر تقويت دولت لبنان به زيان نيروهاي مقاومت است.

وي اظهار داشت: آمريكايي ها كاملا فراموش كرده اند كه بازگرداندن و آزاد سازي مزارع شبعا و آزادي اسرا از مهم ترين اهداف و وظايف اساسي و بخشي از برنامه نيروهاي مقاومت است، بنابراين هر اقدامي كه در اين راستا صورت گيرد، نتيجه طبيعي وجود نيروهاي مقاومت بوده و از اين جهت قطعنامه هاي بين المللي صادره نيز به منزله پيروزي نيروهاي مقاومت است.

نماينده مجلس لبنان با بيان اينكه آمريكا و اسرائيل و برخي نهادهاي مهم و موثر لبنان و كشورهاي عربي با يكديگر رابطه آشكاري دارند، خاطرنشان كرد: اين امر مسائل پشت پرده و واقعيت تلاش هاي اخير آنها را در خصوص مزارع شبعا فاش مي كند؛ كه خود به عنوان مانعي براي يافتن راه حل نهايي به شمار مي رود.

هاشم در عين حال افزود: اگر قرار بود منافع لبنان در نظر گرفته شود، مسئله مزارع شبعا در قطعنامه شماره 1701 بررسي و چندين سال پيش حل و فصل مي شد.

وي درباره بلندي هاي اشغالي جولان سوريه نيز خاطر نشان كرد: مردم سوريه بر عقب نشيني اسرائيل از جولان و اعطاي حقوق كامل سوري ها به آنها تاكيد دارند، اما با توجه به منطق سلطه گري سران رژيم اشغالگر اسرائيل كه هيچ گاه نه در گذشته و نه در حال، صلح را به عنوان يك گزينه باور نداشته اند، بازپس دادن جولان را از سوي رژيم صهيونيستي بعيد مي دانند.

نماينده مجلس لبنان در ادامه گفت: مزارع شبعا و تپه هاي كفرشوبا با هر وسيله و ابزاري كه به حاكميت لبنان دربيايد، در هر صورت مرهون تلاش مقاومت، سلاح، گزينه ها و شيوه هاي انتخابي نيروهاي مقاومت است؛ كه معادله آزاد سازي اين منطقه را از سال 2000 مطرح كرده و در پيروزي تاريخي تابستان 2006 آن را عمق بخشيد.

هاشم با اشاره به تاكيد دولت لبنان و در راس آن ميشل سليمان بر نيازمندي به سلاح مقاومت اظهار داشت: ملت لبنان براي دفاع از وطن، رسيدن به منافع و آزاد سازي اسرا از زندان هاي اسرائيل اشغالگر همواره به نيروهاي مقاومت نياز دارد./انتهاي پيام/
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن