تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهانت به مقدسات؛ تلاش غرب براي مقابله با رشد فزاينده اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: اهانت به مقدسات؛ تلاش غرب براي مقابله با رشد فزاينده اسلام
گروه بين‌الملل: در سال‌هاي اخير، گرايش به دين اسلام در جوامع اروپايي سير صعودي داشته و يكي از شگردهايي كه غربي‌ها در مواجهه با رشد فزاينده اسلام‌گرايي به كارمي‌برند، توهين به مقدسات ديني مسلمانان و ترسيم چهره‌اي تحريف‌شده و مخدوش از اسلام و آموزه‌هاي قرآني است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) حركت‌ جاهلانه غربي‌ها در توهين به مقدسات اسلامي كه با سردمداري لابي‌هاي صهيونيست انجام‌مي‌شود، نشان‌دهنده ضعف محافل غربي در برابر گسترش فرهنگ و تعاليم اسلامي در جهان امروز است و توهين به مقدسات ديني مسلمانان با هيچ‌يك از موازين جامعه مدني و تمدن بشري منطبق‌نيست.

نقض حرمت قرآن كريم و پاره‌كردن آن در مقابل ديدگان مسلمانان در زندان‌هاي گوانتانامو و زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، تعبير از كلام‌الله مجيد به‌عنوان كتابي فاشيستي توسط «گرت ويلدرز» رييس حزب آزادي‌خواه هلند، انتشار كاريكاتور توهين‌آميز از پيامبر(ص) در روزنامه‌هاي دانمارك، نروژ و سوئد و همچنين ارايه مقاله‌هاي كينه‌توزانه در زمينه شيوه زندگي پيامبر(ص) از جمله‌ اهانت‌هاي غرب و اسراييل به مقدسات ديني مسلمانان است.

خبرگزاري قرآني ايران در جريان واكنش‌ها و با هدف بررسي افكار انديشمندان و موضع‌گيري آن‌ها ‌درباره توهين به مقدسات اسلامي، با تعدادي از كارشناسان، علما و صاحب‌نظران مسلمان به ريشه‌يابي و شناسايي علل بروز اين اقدامات و راه‌كارهاي مقابله با چنين حركاتي پرداخت.

آراء علما و كارشناسان در تحليل توهين به مقدسات:

«عباس دامينو دي پالما» مدير مؤسسه امام مهدي(عج) شهر رُم، حجت‌الاسلام و المسلمين «فؤاد كاظم المقدادي» دبير‌كل مجمع علمي «ثقلين» عراق، «شيخ احمد خليلي» مفتي اعظم عمان، «صلاح‌الدين جعفراوي» معاون دبيركل كنفرانس اسلامي اروپا، دكتر «محمد فؤاد البرازي» رييس انجمن مسلمانان دانمارك، شيخ «حمد قاسم المزروعي» مفتي و قاضي‌القضات كنيا، «محمد ارشد» امام جماعت مركز اسلامي هنگ‌كنگ، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «عابدين‌زاده» نماينده سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشكده فني دانشگاه تهران، «يوسف كتاني» رييس جمعيت امام «بخاري» و استاد علم حديث دانشگاه قرويين شهر «فاس» مراكش، خانم«إلينه الحمصي» دكتراي الهيات اسلامي و استاد فقه تطبيقي دانشكده اصول‌الدين دانشگاه دمشق، آيت‌الله سيد «فاضل الجابري» استاد دروس عاليه حوزه علميه قم و «احمد عبدالرحيم السائح» استاد دانشكده اصول دين دانشگاه الأزهر از جمله اجابت‌كنندگان پرسش‌هاي اين گفتمان بودند كه آراء آن‌ها از نظر مي‌گذرد.

راه‌كارهاي مبارزه با هجمه‌هاي ضد اسلامي:

به نظر مي‌رسد انسجام و همبستگي گروه‌ها و مذاهب مختلف اسلامي، داشتن موضع واحد و يكپارچه در برابر هتك حرمت مقدسات و تحريم اقتصادي جوامع موهن به ارزش‌هاي اسلامي بهترين راه‌كار مقابله با توهين به مقدسات ديني است.

دكتر «محمد فواد البرازي» رييس انجمن مسلمانان دانمارك در اين‌باره مي‌گويد: گفت‌وگوي اديان، بهبود روابط مسلمانان و غيرمسلمانان و زندگي مسالمت آميز از مؤثرترين مؤلفه‌هاي ممانعت از هتك حرمت مقدسات اديان است.

البرازي همچنين، اتخاذ موضع محكم و قدرتمند از سوي كشورهاي اسلامي در برابر هتك‌حرمت مقدسات، اتحاد مسلمانان و كاهش فتنه‌هاي مذهبي را از ديگر راه‌كارهاي مناسب براي برخورد با اين گونه توهين‌ها عنوان‌كرد.

عباس دامينو دي پالما، مدير مؤسسه امام مهدي (عج) شهر رُم نيز، مصالحه و سكوت در برابر توهين به مقدسات را به ضرر اسلام ‌دانسته و مي‌‌‌گويد: وظيفه مسلمانان اين است كه يك قدم از دفاع از ارزش‌هاي دين خود عقب ننشينند و به دشمنان بفهمانند كه در صورت بي‌احترامي به اين ارزش‌ها بايد بهاي گزافي بپردازند.

«حمد قاسم المزروعي» مفتي و قاضي‌القضات كنيا، همبستگي مسلمانان در برابر اين‌گونه توطئه‌هاي دشمنان را مهم‌ترين بُعد وحدت اسلامي د‌انست و تصريح‌كرد: اگر بيش از يك ميليارد مسلمان در سراسر جهان به صورت يك‌پارچه و يك‌صدا عليه اهانت به مقدسات اسلام اعتراض‌كنند، ديگر كسي جرأت توهين به اسلام را نخواهد داشت.

المزروعي به قدرت بالقوه جهان اسلام در برابر دشمنان اشاره‌ و اظهار‌كرد: كشورهاي غربي از لحاظ اقتصادي به منابع و بازارهاي كشورهاي اسلامي وابستگي زيادي دارند، بنابراين تحريم كالاهاي كشورهاي توهين‌كننده و يا خودداري از صدور منابع طبيعي مثل نفت به اين كشورها چنان بحراني براي آن‌ها ايجاد‌مي‌كند كه هيچ‌گاه اجازه زيرسؤال بردن ارزش‌هاي اسلامي را به خود نخواهندداد.

محمد ارشد، امام جماعت مركز اسلامي هنگ‌كنگ، مهم‌ترين راه‌كار از ميان بردن تفرقه و مقابله با توهين به مقدسات اسلامي را وحدت امت اسلام و توسعه و پيشرفت همه كشورهاي اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون و رفع وابستگي به دشمنان اسلام دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين عابدين‌زاده، نماينده سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشكده فني دانشگاه تهران، با بيان اين‌كه بر خورد با توهين به مقدسات بايد با هوشمندي كامل صورت‌گيرد، اظهاركرد: تحريك احساسات مردم و شوراندن آن‌ها عليه چيزي كه هيچ اطلاعي از آن ندارند كافي نيست، بلكه بايد با آگاهي‌دادن به مردم، به‌ويژه قشر دانشگاهي و تحصيل كرده، آن‌ها را به قضاوت صحيح و مواجهه هوشمندانه با اين حركت ترغيب‌كرد.

يوسف كتاني، رييس جمعيت امام «بخاري» و استاد علم حديث دانشگاه قرويين شهر «فاس» مراكش نيز در اين‌باره گفت: موضع مسلمانان در برخورد با اقدام احزاب و گروه‌هاي افراطي غرب در توهين به مقدسات، بايد قاطعانه و قوي باشد؛ چراكه واكنش مقطعي و برآمده از احساس، عامل تكرار اين بي‌حرمتي‌ها ‌است.

وي تصريح‌كرد: حوزه‌هاي علميه و علماي ديني بايد در مقابله با بي‌حرمتي به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام، سيره و سنت صحيح نبي‌اكرم(ص) را به مسلمانان آموزش‌داده و مسلمانان نيز بايد اخلاق و سيره نبوي را اسوه زندگي خود قرارداده و به شريعت و آموزه‌هاي دين اسلام پايبندباشند.

«إلينه الحمصي» دكتراي الهيات اسلامي و استاد فقه تطبيقي دانشكده اصول‌الدين دانشگاه دمشق نيز درباره راه‌كار مقابله با توهين به مقدسات مي‌گويد: رويارويي با توهين به ساحت مقدس پيامبر(ص) و مقدسات اسلامي در غرب نيازمند استقامت و صبر بسياري است و تمامي گروه‌ها و جبهه‌هاي مختلف اسلامي بايد با اتخاذ موضع واحد و حمايت از خاتم پيامبران، رسول اكرم(ص) با اهانت‌ها مقابله‌كرده و با تكيه بر تعاليم اسلام، بشريت امروز را از مشكلات و رنج‌ها نجات‌دهند.

وي همچنين افزود: بايد طرح گسترش اسلام و قراردادن تعاليم آن به‌عنوان رسالت جهاني كه بشريت را به سوي عدالت و سعادت سوق‌مي‌دهد، تقويت‌كرد و از سوي ديگر موضع مسلمانان در برابر اين اهانت‌ و بي‌حرمتي‌ها بايد حكميانه و متكي بر اسلوب قرآني باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين «فؤاد كاظم المقدادي» دبير‌كل مجمع علمي «ثقلين» عراق نيز حفظ هويت اسلامي را پاسخي منفعلانه و غيرمستقيم به توهين جوامع غربي عليه اسلام دانسته و از مسلمانان، به‌ويژه اقليت‌هاي ساكن غرب خواست كه در زمينه حفظ هويت ديني، شعاير اسلامي و برپايي آيين‌هاي و مراسم‌هاي مذهبي بيشتر فعال‌باشند و براي ارايه اسلام اصيل كه تندروي، خشونت و تروريست را محكوم‌مي‌كند، تلاش‌كنند.

دبير‌كل مجمع علمي «ثقلين» عراق تصريح‌كرد: كشورهاي اسلامي براي پاسخ‌گويي صحيح به توهين جوامع غربي بايد رسانه‌هاي تبليغاتي، مطبوعات و صنعت چاپ اسلامي را فعال‌كرده و كتاب‌هايي با موضوعات مختلف كه دربردارنده آموزه‌ها و ارزش‌هاي اخلاقي همه پيروان اديان، فرهنگ و تمدن‌هاي مختلف جهان باشد، تأليف‌كنند.

«شيخ احمد خليلي» مفتي اعظم عمان نيز در اين‌باره مي‌گويد: مسلمانان بايد خطر جدي اين توهين‌ها را درك‌كنند و با اتخاذ موضع واحد و يكپارچه از تعاليم دين مبين اسلام دفاع‌كنند چراكه عدم انسجام و ضعف و ناتواني مسلمانان در ارايه تعاليم صحيح به غربي‌ها زمينه‌ساز توهين به مقدسات اسلامي شده‌است.

«صلاح‌الدين جعفراوي» معاون دبيركل كنفرانس اسلامي اروپا نيز گفت: قرآن ما را با زباني واحد و به دستورالعملي يكپارچه فرامي‌خواند و براي مقابله با توهين به مقدسات اسلامي، تمسك به قرآن براي همه مسلمانان در شرق، غرب، شمال و جنوب كره زمين الزامي است.

«آيت‌الله سيد «فاضل الجابري» استاد عراقي دروس عاليه حوزه علميه قم، تمسك به پايه‌هاي اساسي دين مبين اسلام، ثأثير نپذيرفتن از اقدامات اسلام‌ستيزانه و ايستادگي در برابر اين هجمه‌ها، معرفي اسلام و پيامبر(ص) و جنبه‌هاي بارز شخصيت آن حضرت به جهانيان، از جمله راه‌كارهاي مقابله با توهين به مقدسات دانست.

«احمد عبدالرحيم السائح» استاد دانشكده اصول دين دانشگاه الأزهر نيز در اين زمينه مي‌گويد: كشورهاي اسلامي بايد با يكپارچه‌كردن اهداف، حفظ وحدت و تكيه بر نيروهاي معنوي قوي در برابر اين هجمه‌ها ايستادگي‌كنند.

آزادي بيان؛ بهانه‌اي براي توهين به مقدسات

يوسف كتاني رييس جمعيت امام بخاري مراكش، آزادي بيان و عقيده در غرب را تيغ دو لبه‌‌ دانست و گفت: هنگامي كه اين آزادي به مقدسات و اعتقادات غربي‌ها مربوط مي‌شود، اروپايي‌ها در اين زمينه هيچ اغماض و تساهلي نشان‌نمي‌دهند و توهين به مقدسات خود را از نظر عقلي و منطقي غيرممكن مي‌دانند، اما هنگامي كه آزادي بيان به تعاليم و آموزه‌هاي دين اسلام مربوط مي‌شود، تعامل غربي‌ها با آن فرق‌مي‌كند و توهين به مقدسات اسلامي مسلمانان را به بهانه آزادي بيان و عقيده توجيه‌مي‌كنند.

إلينه الحمصي نيز در اين‌باره مي‌گويد: امروز غربي‌ها كه خود را پرچمدار آزادي بيان و عقيده مي‌دانند، در زمينه آزادي بيان خطوط قرمزي براي خود ترسيم‌كرده‌اند؛ به‌عنوان مثال صحبت‌كردن از هولوكاست، تخطي‌كردن از اين خط قرمز به شمار مي‌آيد و كسي در غرب اجازه‌ ندارد كه اين مسأله را منكرشود و مناديان به اصطلاح آزادي بيان در غرب، مجازات سختي براي منكران آن درنظر گرفته‌اند؛ اين در حالي است كه غربي‌ها توهين به ساحت مقدس نبي‌اكرم(ص) و قرآن را به بهانه آزادي بيان و عقيده توجيه‌مي‌كنند.

«احمد عبدالرحيم السائح» استاد دانشكده اصول دين دانشگاه الأزهر، تصريح‌كرد: آزادي در كشورهاي غربي ديدگاهي حيواني و به معناي فرورفتن در لذت‌ها و شهوات و بيانگر نگاهي ضدارزش به انسان امروز است، بنابراين آزادي بيان در آن‌سوي مرزها معنايي جز عدم تعهد در برابر گفتار برآمده از انديشه‌اي سخيف نخواهدداشت كه هرگونه احساس مسئوليت را از شخص در قبال رفتار حاصل از گفتارها سلب‌مي‌كند، اين درحالي است كه در دين اسلام، آزادي بيان در چارچوب قرآن كريم و آيات الهي معنا‌مي‌يابد و اين دين، آزادي را به نفع جوامع بشري و با هدف سعادت حقيقي آنان به ارمغان آورده‌است.

فاضل الجابري استاد دروس عاليه حوزه علميه قم نيز تصريح‌كرد: هيچ كشوري حق ندارد به بهانه آزادي بيان به ديگران توهين‌كرده و مقدسات آنان را زير سؤال ببرد؛ چراكه آزادي بيان هر شخص در مقابل آزادي بيان ديگران معنا و مفهوم پيدا‌مي‌كند، با وجود قانون آزادي بيان در كشورهاي اروپايي، توهين به مقدسات و ارزش‌هاي شخصي شهروندان غربي در رسانه‌هاي گروهي با جريمه‌هاي سنگيني مواجه خواهد‌شد؛ اين درحالي‌است كه آنان به بهانه آزادي بيان به‌راحتي به مسلمانان و مقدسات آنان اهانت‌مي‌كنند اما براي مبارزه با چنين اقداماتي جريمه‌اي مشخص‌نشده‌است.

پيشينيه هتك حرمت آموزه‌هاي اسلامي:

«حجت الاسلام و المسلمين فؤاد كاظم المقدادي»؛ دبير‌كل مجمع علمي«ثقلين» عراق درباره پيشينيه توهين به مقدسات مي‌گويد: بي‌حرمتي به مقدسات اسلامي و تحريف تعاليم صحيح اسلام، اقدام جديدي از سوي دشمنان كوردل نيست، بلكه توهين به انبياء و مقدسات اديان در طول تاريخ به شكل و شيوه‌هاي مختلف ادامه‌‌يافته و‌ در حقيقت، اين اهانت‌ها از زمان ظهور نخستين پيامبر تا زمان نبوت پيامبر گرامي اسلام(ص) وجود‌ داشته‌است‌ كه به‌عنوان نمونه مي‌توان به آزار و اذيت پيامبر(ص) و بي‌حرمتي به مقدسات اسلامي از سوي مشركان قريش اشاره‌كرد.

«عباس دامينو دي پالما» مدير مؤسسه امام مهدي(عج) شهر رُم نيز با اشاره به اين كه دشمنان، توهين به مقدسات اسلام را از سال‌ها پيش آغازكردند، گفت: غربي‌ها اهانت به اسلام را در چند سال اخير تشديدكرده‌‌اند و آنان مي‌خواهند اين اهانت‌ها به تدريج براي مسلمانان به امري عادي بدل‌شود و بدين ترتيب پيروان اسلام پس از مدتي هويت اسلامي خود را از دست‌بدهند.

علل تكرار اهانت به مقدسات اسلامي در غرب:

«محمد ارشد»، امام جماعت مركز اسلامي هنگ‌كنگ، عقب‌ماندگي‌هاي علمي، صنعتي و اقتصادي برخي كشورهاي اسلامي را علل وابستگي به قدرت‌هاي غربي دانسته و مي‌گويد: اين وابستگي باعث مي‌شود كه كشورهاي اسلامي به جاي اين كه در راستاي وحدت و يكپارچگي جهان اسلام حركت‌كنند، در جهت اهداف دشمنان اسلام كه همان ايجاد تفرقه و تشتت در ميان مسلمانان است، گام‌بر‌دارند.

«يوسف كتاني»، رييس جمعيت امام «بخاري» و استاد علم حديث دانشگاه قرويين شهر «فاس» مراكش نيز گفت: واكنش مقطعي و برآمده از احساسي مسلمانان در برخورد با اقدام احزاب و گروه‌هاي افراطي غرب در توهين به مقدسات از عوامل تكرار اين بي‌حرمتي‌ها است.

وي افزود: متأسفانه حوزه‌هاي علميه شيعه و سني معيارهاي ديني مشترك از قبيل پيامبر(ص)، كلام‌الله مجيد و قبله مشترك را كنارگذاشته و بر روي مسايلي كه مورد اختلاف است، تمركزكرده و اين همان چيزي است كه غربي‌ها آن را مي‌خواهند.

شيخ فؤاد كاظم المقدادي نيز كم‌كاري حوزه‌هاي علميه ديني و در رأس آن دانشگاه الأزهر در بيان رسالت واقعي خود در زمينه معارف صحيح قرآني و سيره و سنت نبوي(ص) را از علل تكرار توهين به مقدسات دانسته و گفت: بيان اسلام حقيقي نيازمند علما و انديشمندان برجسته مسلمان و فقهاء و انديشمنداني است كه شرايط و مقتضيات زمان و مكان را درك‌كنند و اسلام را از طريق ارايه ديدگاه‌ها و نظريات جديد و با زبان عقل و منطق به مردم و غيرمسلمانان بشناسانند.

مفتي اعظم عمان نيز، تفرقه و چند‌دستگي مسلمانان و نداشتن يك موضع واحد و يكپارچه از سوي مؤسسه‌ها و سازمان‌هاي اسلامي جهان اسلام و همچنين، ناتواني مسلمانان در ارايه مبادي و تعاليم صحيح دين مبين اسلام به غربي‌ها را دست‌آويزي براي افراطيون و كوردلان غرب براي توهين به مقدسات دانست.

معاون دبيركل كنفرانس اسلامي اروپا نيز با اشاره به اين‌كه مسيحيان اروپا از چند انجيل استفاده‌مي‌كنند و يا تعدد زبان، عادات و آداب و رسوم مختلفي دارند، اما در مسائل اجتماعي و گروهي اتحاد و انسجام خود را حفظ‌كرده‌اند، گفت: اين در حالي است كه مسلمانان متأسفانه با وجود قرآن، قبله و سنت واحد، اختلاف در مسايل جزيي را دست‌آويزي براي دشمنان قرارمي‌دهند كه به واسطه آن به تفرقه در جوامع اسلامي دامن‌ زده‌شود.

استاد دانشكده اصول‌الدين دانشگاه الأزهر مصر نيز توهين به ارز‌ش‌هاي اسلامي به‌ويژه پيامبر(ص) را نشأت‌گرفته از جهل غربي‌ها نسبت به اسلام، برداشت‌هاي نادرست آنان از تعاليم اين دين و نيز كوتاهي مسلمانان در معرفي اسلام ناب محمدي دانست.

توهين به مقدسات؛ تكرار حملات صليبي

معاون دبيركل سازمان اسلامي اروپا در اين باره مي‌گويد: در حال حاضر، جوامع غربي تلاش مي‌كنند تا با اهانت به ارزش‌هاي دين اسلام، مسلمانان را به انجام اقدام مشابهي در قبال ديني مثل مسيحيت وادارند تا شايد به اين ترتيب بتوانند جنگ‌هايي از نوع جنگ صليبي راه بيندازد و غربي‌ها مي‌خواهند با دستاويز قرار دادن آزادي بيان، اسلام و مسيحيت را روبه‌روي هم قرار دهند و عكس العمل مسلمانان در اين زمينه بايد بسيار هوشيارانه و مدبرانه باشد.

رييس جمعيت امام «بخاري» مراكش نيز بازچاپ تصاوير موهن به پيامبر(ص) در 17 روزنامه دانمارك و برخي روزنامه‌هاي بلژيك، توليد فيلم ضدقرآني فتنه در هلند و معرفي اسلام به عنوان دين خشونت، جنگ، خونريزي و كشتار نمودي از حملات صليبي جديد بر ضد مسلمانان است.

كينه برخي مستشرقين زمينه اهانت‌ها را فراهم‌مي‌كند

وي افزود: برخي شرق‌شناسان از سر كينه‌توزي، با تفاسير نادرست و مغرضانه درباره مبادي و اصول اسلام و هم‌سو با رسانه‌هاي تبليغاتي جوامع غربي، تلاش‌مي‌كنند تصوير نادرستي از قرآن كريم و نبي‌اكرم(ص) به غيرمسلمانان ارايه‌دهند.

دبيركل مجمع علمي ثقلين عراق نيز تلاش گروهي از شرق‌شناسان در راستاي مخدوش‌كردن چهره حقيقي اسلام ناب محمدي را از عوامل زمينه‌ساز توهين به مقدسات دانسته و گفت: آثار ضداسلامي اين گروه از محققان ناشي از كينه ديرينه آنان نسبت به اسلام و مسلمانان است به همين دليل تلاش خود را براي نشان‌دادن شكاف‌ها و كوتاهي‌هاي دروغين در تعاليم اسلامي به كار گرفته و به مسلمانان اهانت‌كرده‌اند.

استاد دانشگاه الأزهر در اين‌باره اظهارنظر كرد: شرق‌شناسان دو گروه هستند: گروهي كه منصفانه درباره اسلام قضاوت مي‌كنند و گروهي نيز دست‌مايه غرب و در خدمت استعمار معاصر قرار گرفته‌اند و جهان غرب با سوء‌ استفاده از تأليفات آنان براي افزودن مطالب دروغين و بي‌اساس درباره اسلام به اين آثار تلاش مي‌كند، بنابراين علماي مسلمان بايد با يكپارچگي هرچه تمام‌تر در راستاي تصحيح اين مفاهيم و ناكامي تلاش‌هاي استعمار معاصر گام‌بردارند.

آن‌چه از اين گفتمان‌ها برمي‌آيد اين است كه علما و صاحب‌نظران اسلامي، تهاجم جديد كفر جهاني به سركردگي غرب عليه كشورهاي اسلامي را تلاش براي غصب بيداري فكري و فرهنگي امت اسلام مي‌دانند، چراكه غربي‌ها در نظردارند با توهين به اسلام و آسيب‌رساندن به معنويات مسلمانان، آن‌ها را تحقيركرده و عظمت آن‌ها را نابود و حالتي از شك و ترديد بين مسلمانان نسبت به تعاليم ديني ايجادكنند.

همچنين، غرب در تلاش است تا با تكرار اهانت به ارزش‌هاي اسلامي، حساسيت مسلمانان نسبت به مقدسات اسلامي را محك‌ بزند تا چنانچه ميزان اين حساسيت‌ها كاهش‌ يافته باشد، به تخريب دين و تحريف مباني اسلامي بپردازد.

و در پايان مهم‌ترين وظيفه‌اي كه در برابر تلاش‌هاي اسلام‌ستيزانه غرب احساس‌‌مي‌شود، حفظ صفوف انسجام و اتحاد اسلامي است و مسلمانان بايد با تمسك به مفهوم آيه قرآني«وان هذه أمتكم أمة واحدة وأنا ربكم فاتقون»(مومنون 52) و آموزه‌هاي راستين قرآن و سنت نبوي‌(ص) توطئه‌هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه و اختلاف بين امت اسلام را خنثي‌كنند.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن