تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادنامه «رحلت شيخ مرتضي انصاري» در دسترس كاربران قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: يادنامه «رحلت شيخ مرتضي انصاري» در دسترس كاربران قرار گرفت
گروه وبلاگ وIT: سايت تبيان يادنامه «رحلت شيخ مرتضي انصاري» به مناسبت رحلت خاتم فقها و مجتهدين، شيخ مرتضي انصاري(ره) منتشر كرده‌است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، اين يادنامه داراي بخش‌هاي نابغه فقه و اصول، تشرف شيخ به محضر حضرت ولي عصر (عج)، خاتم فقها و مجتهدين شيخ انصاري(ره) و اخلاق و رفتار شيخ انصاري(ره)است.

كرامات شيخ انصاري(ره)، تنفيذ حكم اجتهاد شيخ انصاري از سوي امام زمان(عج)، شيخ مرتضي انصاري نائب امام زمان(عج) و جريان حصير كهنه شيخ انصارى (ره)، از بخش‌هاي ديگر اين يادنامه هستند.

در بخش«نابغه فقه و اصول» اين ياد‌نامه مي‌خوانيم: «شيخ مرتضي به روزگار نوجواني طلبه‌اي پركار و خوش‌فكر و خداترس بود و غالبا تا نيمه شب به مطالعه و نوشتن درس‌هاي خود مشغول بود، اول شب شام نمي‌خورد تا خوابش نگيرد و پس از رسيدگي به دروس خود شام مي‌خورد».

«شيخ مرتضي ادبيات عرب و مقدمات را نزد پدرش و فضلاي دزفول خواند و فقه و اصول دوره سطح را خدمت عموزاده خود شيخ انصاري كه از فقهاي درجه اول دزفول بود، تحصيل كرد و سپس به همراه پدرش براي تكميل تحصيلات به عتبات ـ كربلا و نجف ـ رفت».

همچنين در بخش «اخلاق و رفتار شيخ انصاري(ره)» مي‌خوانيم: «شيخ انصاري(ره) نه تنها در علم و فقاهت گوي سبقت را از ديگران ربوده‌بود، بلكه در عمل نيز نظير و همتا نداشت؛ او به مشكلات و امور مردم شخصاً رسيدگي مي‌كرد و از احوال طلاب و محصلين همواره جويا مي‌شد و براي ترويج بيشتر از علوم دين، با بودن علماء و طلاب در يكي از شهرستان‌ها، اجازه نمي‌داد سهم امام را از آنجا به جايي ديگر ببرند و سفارش مي‌نمود كه در همان شهر به مصرف محصلين و طلاب برسانند».

يادنامه «رحلت شيخ مرتضي انصاري» را اينجا كليك كنيد!
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن