تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803910476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ستايش بانو.../ لاپوشاني مشكلات زنان در يك هفته پر خبر


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: در ستايش بانو.../ لاپوشاني مشكلات زنان در يك هفته پر خبر
در كدام يك از هفته هايي كه به مناسبت بزرگداشت زن در اين سال ها برگزار شده است از خود زنان درباره انتظارشان در اين روز سوال كرده ايم و از آن ها خواسته ايم تا مشكلات صعب و به نظر حل نشدني شان را مطرح كنند. در كدام يك از اين برنامه‌ها بررسي لازم انجام و يا فراخواني ديده مي‌شود تا فقط براي يك هفته زنان و مادران صبور از دغدغه خانه داري و تنش لحظه هاي زندگي كه در هر ثانيه اش كودكي آرام مي گيرد و همسري در منزلي امن آسايش مي يابد و جواني در اتاقي مرتب بالنده مي شود، فاصله بگيرند؟!


به گزارش باشگاه جواني برنا، هفته گرامي‌داشت زن و بزرگداشت مقام مادر روز گذشته با عنوان "زن، انديشه امام خميني(ره) و سيره فاطمي" آغاز شد. ستاد مركزي هفته‌ بزرگداشت «مقام زن و روز مادر» با صدور اعلاميه‌اي نام هر يك از روزهاي هفته جاري را اعلام كرد.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ستاد مركزي هفته‌ بزرگداشت «مقام زن و روز مادر» با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تبريك ايام خجسته، فرخنده و مبارك ولادت حضرت فاطمه زهرا، صديقه كبري «س» و ميلاد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره)، اسامي روزهاي هفته‌ بزرگداشت «مقام زن و روز مادر» را اعلام كرد.

بر اساس اين اطلاعيه، روز شنبه 1/4/87 " انديشه‌ امام خميني (ره) و سيره فاطمي"، روز يكشنبه 2/4/87 "عفاف و سلامت اجتماعي"، " 3/4/87 با عنوان زن، كرامت انساني و حقوق اسلامي"، روز سه‌شنبه 4/4/87 "مقام مادري و تحكيم بنياد خانواده"، روز چهارشنبه 5/4/87 "زن، رسالت اسلامي، نوآوري و شكوفايي"، روز پنج‌شنبه 6/4/87 " زن، ايثارگري و پاسداشت خون شهيدان" و روز جمعه 7/4/87 با عنوان زن، مشاركت اجتماعي و حفظ ارزش‌هاي اسلامي ناميده شد.

در كنار نامگذاري روزهاي هفته جاري گروه‌ها و مراكز بسياري از انجام كارهاي بسياري براي گراميداشت اين هفته خبر داده اند و استان هاي بسياري براي برگزاري هر چه باشكوه تر سپري شدن اين هفته برنامه ريزي كرده اند.

هر چه برنامه‌ها بيشتر، قدرداني بي‌كيفيت‌تر!

در پي اين خبر، نوري زاده مسئول نيروي خواهران مقاومت بسيج استان آذربايجان شرقي، اجراي 579 برنامه متنوع را در هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن در سطح اين استان اعلام كرد و در آستانه روز زن و ميلاد حضرت فاطمه (س) و فرزند خلفش حضرت امام خميني (ره) از برگزاري جشن "ريحانة النبي" مسابقات فرهنگي ورزشي، ديدار با ائمه جماعات، ديدار با خانواده معظم شهداء، غبار روبي مزار شهداء، تهيه جهيزيه براي زوج هاي جوان بي بضاعت، اجراي برنامه در بين زنان زنداني از جمله برنامه هاي اين واحد در طول هفته زن خبر داد كه ظرفيت پذيرش زنان در اين مراسم حدود 130 هزار نفر اعلام شده است.

همچنين سرهنگ محمد علي ملانوري در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاري جشن ميلاد كوثر در حوزه هاي مقاومت بسيج خواهران و مسابقات ورزشي در رشته هاي مختلف از جمله برنامه هاي گراميداشت ميلاد بانوي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، است كه پيش بيني مي شود 10 هزار زن در اين برنامه هاي فرهنگي شركت كنند.

فروزان مرادي، مسئول بسيج خواهران ناحيه ايذه هم از برگزاري جشن 5000 نفري ميلاد كوثر در مصلاي نماز جمعه و اهداء جايزه به 313 نفر خواهر كه نام مبارك فاطمه يا زهرا دارند به قيد قرعه، اردوي يك روزه 120 خواهر بسيجي به امامزاده سليمان از توابع باغ‌ملك، برگزاري محفل انس با قرآن، پياده روي عمومي خواهران، شركت خواهران بسيجي در نماز جمعه، برگزاري نمايشگاه محصولات فرهنگي در طول هفته زن و برگزاري مسابقه مقاله نويسي در خصوص زندگي حضرت فاطمه (س) خبر داد.

هر چند با توجه به اين اخبار و با اين سطح اطلاع رساني به نظر مي رسد همه بخش ها و مراكز مي خواهند كاري در خور شان و منزلت "مادر" و "زنان تلاشگر" انجام دهند اما به نظر مي رسد در برخي از پايگاه ها بر سر اجرا و برگزاري جشن ها و برنامه ها مسابقه است و اصلا به اين مسئله توجه نمي شود كه اين برنامه ها با چه هدفي به چه منظوري برپا مي شود!

مسابقات اس‌ام‌اسي چه دردي از مادران دوا مي كند؟!

فرزانه عابديني، نايب رييس فدراسيون اتومبيل‌راني در بخش بانوان گفت: در راستاي ارتقاي سطح كمي بانوان اتومبيل‌ران كشورمان و گسترش اين رشته در بين بانوان در نظر داريم رقابت هاي كشوري را از خرداد ماه در شيراز برگزار كنيم. عابديني اظهار داشت: طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده در نظر داريم در شهر شيراز رقابت هاي اتومبيل‌راني كشوري را براي بانوان برگزار كنيم و همچنين مسابقات رالي نيز در دو بخش آقايان و بانوان در حال برگزاري است.

در خبري ديگر فرمانده سپاه ناحيه ساوجبلاغ نيز اعلام كرد: مسابقه مقاله نويسي و شعر از برنامه هاي فرهنگي است كه در اين هفته برگزار مي شود و نمايشگاه هاي مختلفي از فعاليت زنان در حوزه هاي مقاومت بسيج ساوجبلاغ در اين هفته داير خواهد شد.

كميت اولين سند براي اثبات بزرگداشت محسوب مي شود!

با وجود برگزاري تمام اين برنامه ها نتيجه اي كه عايد مي شود چيزي نيست كه بتواند به ارزيابي مشكلات زنان ختم شود و يا بخشي از مسائل آنان را در حيطه فرهنگ و آموزش و تفريح حل كند!

با وجود صرف هزينه هاي مادي بسيار، برنامه ريزي و گذاشتن وقت براي اجراي هر يك از اين برنامه ها، برپايي هر يك از آن‌ها تنها مسائل اجتماعي زنان را در لايه اي از جشن ها و خوشحالي ها و شادي هاي پوشالي پنهان مي كند كه البته سهم اين لاپوشاني تنها يك هفته از 52هفته سال است... اين در حالي است كه در ساير هفته هاي سال فقط سعي مي كنيم مشكلات اين قشر از جامعه را بشناسيم و دائما با زير و رو كردن گله مندي هاي زنان خانه دار و كارمند به برپايي ميزگرد هاي بزرگ و طولاني دامن مي زنيم اما هيچ يك از جشن ها و ميزگردها سر انجامي براي راحتي بيشتر زنان به ويِژه زنان خانه دار نداشته است. در خبر ديگري، برگزاري‌ 260 عنوان برنامه در سطح پايگاههاي نيرو مقاومت توسط ناحيه مقاومت بسيج -به منظور گرامي‌داشت هفته زن- اعلام مي شود و اين نشان مي دهد حتي در خبرها نيز بيش از آن كه كيفيت كار فرهنگي براي زنان مهم و در خور توجه باشد كميت و مقدار آن مهم است.

برنامه هاي بي ربط و مادران صبور...

در تمام سال هايي كه براي زنان هفته گراميداشت برپا مي كنيم در وضعيت زنان هيچ تغيير كارآمدي احساس نمي كنيم و به محض اين كه اين هفته به پايان مي رسد، زنان در خانه‌ها و زنان كارمند در خانه و محل كار منتظر مي مانند تا سال بعد بيايد شايد از كنار هفته اي كه به نام خودشان مزين است توشه اي از شادي برگيرند!

جالب اينجاست كه در بيشتر مسابقاتي كه در اين هفته برگزار مي شود اصلا نياز و نوع مهارت زنان در نظر گرفته نمي شود(!) مادري مسن و يا همسري خانه دار، كه تمام وقت خود را در خانه و براي تامين آسايش فرزندان و همسرش صرف مي كند، از برگزاري مسابقه پيامك نويسي، برپايي شب شعر، مسابقات فوتسال، رالي يا دريافت وجوه نقدي و غير نقدي چه خوشحالي و چه حادثه روح افزايي را مي تواند تجربه كند؟!

به آنچه نكوهش مي كنيم، چنگ مي زنيم!!

مادري كه دختراني تحصيل كرده و موفق و يا ورزشكار و اجتماعي را تربيت كرده است، امروز تنها مي تواند از اين خوشحال باشد كه در جامعه دختران پرورش يافته‌اش مورد تشويق قرار مي‌گيرند و حاصل تلاشها و تربيتش شكوفا شده است و فرزندان مورد كف و هوراي امروز جامعه قرار مي گيرند؛ هر چند اين خوشحالي از هر نوع تقدير و تشكر مادي ارزنده تر است و مي تواند براي او آرامش به همراه آورد، اما آنچه مهجور مي ماند مادري است كه پشت سر همين دختران جوان قرار دارد و متاسفانه اصل سپاسگزاري از وي در اين ميان فراموش مي‌شود.

امروز با برگزاري هزاران جشن تنها به ديگران نشان مي دهيم ما نيز مانند شما(!) -درست با پول و ماديات و ...- سپاسگزاري مي كنيم و جشن مي گيريم و حتي بيشتر از شما به برگزاري انواع مراسم و جشن ها مبادرت مي كنيم در حالي كه خود جشن هاي مادي و پر زرق و برق همواره نكوهش شده اند و مي دانيم كه نمي توانند مشكلات و مصائب زن مسلمان ايراني را حل كنند!

كار فرهنگي براي مادران يعني چه؟

انوشيروان پيشدار، معاون فرهنگي اداره كل ارشاد اسلامي هرمزگان، اظهار مي كند: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن هفته فيلم و عكس استان هرمزگان از تاريخ يكم تا هشتم خرداد 87 در بندرعباس و شهرستان ها برگزار شد.

نكته اينجاست كه برگزاري يك گالري عكس و فيلم چه قدر مي تواند نشان دهنده قدرداني يك جامعه از زنان را نشان دهد و در روزگار سختي آن ها را ياري دهد.

زنان خود سرپرست و يا زناني كه به تنهايي يك زندگي و يا چند نفر ديگر را سرپرستي مي‌كنند چه زماني بايد متوجه شوند كه زندگي برايشان فقط طعم جان كندن و سختي ندارد و جايي بايد از آن ها به پاس همه صبر و استقامتشان تجليل شود. هر چند اين زنان نيازمند تجليل نيستند و بدون هيچ بزرگداشتي، بزرگ منش و پر تلاش در عرصه اجتماع حضور مي يابند؛ اما آيا هميشه بايد با پاداش اخروي و اجر معنوي خود را تبرئه كنيم از هر نوع بي توجهي به زنان تلاش‌گر و مادران سختي كشيده؟!

در كدام يك از هفته هايي كه به مناسبت بزرگداشت زن در اين سال ها برگزار شده است از خود زنان درباره انتظارشان در اين روز سوال كرده ايم و از آن ها خواسته ايم تا مشكلات صعب و به نظر حل نشدني شان را مطرح كنند. در كدام يك از اين برنامه‌ها ها بررسي لازم انجام و يا فراخواني ديده مي‌شود تا فقط براي يك هفته زنان و مادران صبور از دغدغه خانه داري و تنش لحظه هاي زندگي كه در هر ثانيه اش كودكي آرام مي گيرد و همسري در منزلي امن آسايش مي يابد و جواني در اتاقي مرتب بالنده مي شود، فاصله بگيرند؟!

يك دنيا چرا...

مگر نه اينكه مادرها در طول تاريخ هميشه عامل آسايش و آرامش بودند، مگر نه اينكه از دامن زن، مرد به معراج مي‌رود، پس چرا كم‌فروشي در هفته زن، چرا همه‌چيز بايد به همايش و جشن‌هاي ضعيف و سطحي ختم شود، و ده‌ها چراي ديگر كه طعنه مي زند به كم لطفي در قبال روزهايي كه بي مادر هيچ است و غم‌ناك...

***

در باشگاه جواني برنا ثبت نام كنيد: [email protected]

پيامك ارتباط با برنا:10000313
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن