محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846500536
- قرآن ارزش وجودي و استقلال زن را به جهانيان اعلام ميدارد
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
راسخون : قرآن از مقام و شخصيت «زن» دفاع ميكند و ارزش وجودي و استقلال او را به جهانيان اعلام ميدارد و هر گاه در مسايل كلي سخن از مرد به ميان آمده است، بلافاصله كنارش زن را همرديف وي قرار داده است. به گزارش راسخون به نقل از فارس، شايد حضور همهجانبه زنان ايراني در تمام عرصههاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي بر نقش تاثيرگذار آنان در جامعه اسلامي گواهي دهد. زنان مسلماني كه با حفظ حجاب و رعايت مسائل شرعي كه گوي سبقت را در برخي موارد از آقايان ربوده است. چنانچه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، زنان جايگاه اصلي خود را شناختند و با پي بردن به ارزشهاي اسلامي در پيشرفت و تكامل ايران اسلامي سهيم بودند. حضور بانوان در جامعه، نمايانگر ديدگاه و انديشه واقعي اسلام به جايگاه رفيع زن در اجتماع است كه ميتواند سرمشق ساير ملتهاي اسلامي واقع شود. اين در حالي است كه زن غربي با احترامي دروغين و كاذب و با فريب دادن غرب به نام آزادي و روشنفكري از او كالايي ساخته است و او نيز با خودنمايي در انظار، خويشتن را عرضه ميكند و اين بيخبري يا راضي شدن به ذلت از سوي زن غربي، بلايي عظيم براي او مهيا ساخته و در نتيجه او هرگز بيدار نخواهد گشت و براي آزاد شدن تصميم نخواهد گرفت. شايد بررسي دقيق مباني اصيل اسلام و مكتب الهي راهي مشخص را براي بانوان جهان بگشايد و زنان اگر خواستار احقاق حقوق از دست رفته خود هستند، چارهاي جز تمسك به مباني الهي ندارند، چرا كه غرب امتحان خود را در اصالت دادن به زنان پس داده است و با نگاهي گذرا به مكاتب مادي در شرق و غرب انسان را به فكر فرو ميبرد كه سالهاي متمادي است كه انسان را از شرافت و كمال انساني جدا ساخته و او را تا حد حيوانات تنزل داده است. قرآن كريم به عنوان قانون اساسي دين مبين اسلام برخلاف همه آراي فلسفي و مذهبي و عادتهاي پيشين و زمان اخير، حقيقت وجودي زن را همانند مرد دانسته و مانند ديگران سرشت وي را جدا از مرد معرفي نكرده است. «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ»؛ و از نشانههاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مىانديشند قطعا نشانههايى است. (روم /21) «وَاللّهُ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللّهِ هُمْ يَكْفُرُونَ»؛ و خدا براى شما از خودتان همسرانى قرار داد و از همسرانتان براى شما پسران و نوادگانى نهاد و از چيزهاى پاكيزه به شما روزى بخشيد آيا [باز هم] به باطل ايمان مىآورند و به نعمت خدا كفر مىورزند. (نحل /72) «وَاللَّهُ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ جَعَلَكُمْ أَزْوَاجًا وَمَا تَحْمِلُ مِنْ أُنثَى وَلَا تَضَعُ إِلَّا بِعِلْمِهِ وَمَا يُعَمَّرُ مِن مُّعَمَّرٍ وَلَا يُنقَصُ مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا فِي كِتَابٍ إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ»؛ و خدا[ست كه] شما را از خاكى آفريد سپس از نطفهاى آنگاه شما را جفت جفت گردانيد و هيچ مادينهاى بار نمىگيرد و بار نمىنهد مگر به علم او و هيچ سالخوردهاى عمر دراز نمىيابد و از عمرش كاسته نمىشود مگر آنكه در كتابى [مندرج] است در حقيقت اين [كار] بر خدا آسان است. (فاطر 11) از ديدگاه قرآن، زن و مرد از نفس واحدي هستند و هر دو از يك ريشه و جنس آفريده شدهاند؛ «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاء وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِي تَسَاءلُونَ بِهِ وَالأَرْحَامَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا»؛ اى مردم از پروردگارتان كه شما را از نفس واحدى آفريد و جفتش را [نيز ] از او آفريد و از آن دو مردان و زنان بسيارى پراكنده كرد پروا داريد و از خدايى كه به [نام] او از همديگر درخواست مىكنيد پروا نماييد و زنهار از خويشاوندان مبريد كه خدا همواره بر شما نگهبان است. (نساء 1/) «خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ»؛ شما را از نفسى واحد آفريد سپس جفتش را از آن قرار داد و براى شما از دامها هشت قسم پديد آورد شما را در شكمهاى مادرانتان آفرينشى پس از آفرينشى [ديگر] در تاريكيهاى سه گانه [م شيمه و رحم و شكم] خلق كرد اين استخدا پروردگار شما فرمانروايى [و حكومت مطلق] از آن اوستخدايى جز او نيست پس چگونه [و كجا از حق] برگردانيده مىشويد. (زمر /6) «مَّا خَلْقُكُمْ وَلَا بَعْثُكُمْ إِلَّا كَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ»؛ آفرينش و برانگيختن شما [در نزد ما] جز مانند [آفرينش] يك تن نيست كه خدا شنواى بيناست. (لقمان /28) «وَاللّهُ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللّهِ هُمْ يَكْفُرُونَ»؛ و خدا براى شما از خودتان همسرانى قرار داد و از همسرانتان براى شما پسران و نوادگانى نهاد و از چيزهاى پاكيزه به شما روزى بخشيد آيا [باز هم] به باطل ايمان مىآورند و به نعمت خدا كفر مىورزند. (نحل /72)، در قرآن كريم هر گاه واژه انسان به كار برده ميشود، منظور نوع انساني است كه شامل زن و مرد ميشود. وجود زن نسبت به مرد متمم و مكمل است و هيچگونه ارزشي براي زن يا براي مرد وجود ندارد و هر كدام قستي و بخشي از ديگري است. قرآن مجيد با كمال صراحت و شيوائي بيان ميدارد كه «هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ» و خاطرنشان ميكند كه زن و مرد نسبت به يكديگر مانند لباس هستند كه تار و پودش را نميتوان جدا از هم تصور كرد. كتاب وحي الهي با اشاره به اينكه زن و مرد در كنار يكديگر به آرامش خواهند رسيد تصريح ميكند «هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ»؛ اوست آن كس كه شما را از نفس واحدى آفريد و جفت وى را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد پس چون [آدم] با او [حوا] درآميخت باردار شد بارى سبك و [چندى] با آن [بار سبك] گذرانيد و چون سنگينبار شد خدا پروردگار خود را خواندند كه اگر به ما [فرزندى] شايسته عطا كنى قطعا از سپاسگزاران خواهيم بود. (اعراف / 189) اسلام شخصيت زن را همچون شخصيت مرد مستقل دانسته و هيچگونه تفاوتي در وجود و حيات براي اين دو قائل نيست و برتري و امتياز هر يك بر ديگري را تنها در سايه تقوا معرفي كرده است قرآن مجيد در اين باره ميفرمايد «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ»؛ اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بىترديد خداوند داناى آگاه است. (حجرات /13)، منتهي زندگي اين دو، را طبق نظام احسن با زيباترين شكل مرتبط ساخته است. قرآن از مقام و شخصيت زن دفاع كرده، ارزش وجودي و استقلال وي را به جهانيان اعلام ميدارد و هر گاه در مسائل كلي سخن از مرد به ميان آمده است بلافاصله در كنار او زن را هم رديف وي قرار داده است «إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا»؛ مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ايمان و مردان و زنان عبادتپيشه و مردان و زنان راستگو و مردان و زنان شكيبا و مردان و زنان فروتن و مردان و زنان صدقهدهنده و مردان و زنان روزهدار و مردان و زنان پاكدامن و مردان و زنانى كه خدا را فراوان ياد مىكنند خدا براى [همه] آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است. (احزاب/35) در مسائل اقتصادي نيز اسلام از همان آغاز خويش، براي احياي شخصيت زن و دفاع از مقام او اين قانون را ابلاغ كرد: «وَلاَ تَتَمَنَّوْاْ مَا فَضَّلَ اللّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُواْ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُواْ اللّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا»؛ و زنهار آنچه را خداوند به [سبب] آن بعضى از شما را بر بعضى [ديگر] برترى داده آرزو مكنيد براى مردان از آنچه [به اختيار] كسب كردهاند بهرهاى است و براى زنان [نيز] از آنچه [به اختيار] كسب كردهاند بهرهاى است و از فضل خدا درخواست كنيد كه خدا به هر چيزى داناست. (نساء/32) و همان گونه كه مردان را در بهرهگيري از نتايج كار و فعاليتش صاحب حق دانسته، زنان را نيز در بهرهوري از ثمرات كارشان ذي حق شمرده است «لِّلرِّجَالِ نَصيِبٌ مِّمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالأَقْرَبُونَ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالأَقْرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ كَثُرَ نَصِيبًا مَّفْرُوضًا»؛ براى مردان از آنچه پدر و مادر و خويشاوندان [آنان] بر جاى گذاشتهاند سهمى است و براى زنان [نيز] از آنچه پدر و مادر و خويشاوندان [آنان] بر جاى گذاشتهاند سهمى [خواهد بود] خواه آن [مال] كم باشد يا زياد نصيب هر كس مفروض شده است(نساء /7)، خداوند با نزول اين قبيل آيات، انقلاب عظيمي در اجتماع به وجود آورد و انديشههاي بشر را از جهل آزاد كرد و با دادن حق استقلال اقتصادي به زن، شخصيت و كرامت را از زن نگرفت بلكه مرد را موظف كرد كه تمام نيازهاي مالي او را تامين كند. شايد با توجه به ماهيت سوره كوثر و بشارت خداوند به حضرت ختمي مرتبت به مولود مباركي چون فاطمه زهرا سلامالله عليها، اين نكته برداشت شود كه قرآن، زن را نه تنها يك زمينه براي توليد نميداند، بلكه او براي فرزندان، نقش مستقلي همچون مرد را دارد. قرآن مجيد همچنين در عرصه سياست هم جايگاه مستقلي براي زنان قايل است: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذَا جَاءكَ الْمُؤْمِنَاتُ يُبَايِعْنَكَ عَلَى أَن لَّا يُشْرِكْنَ بِاللَّهِ شَيْئًا وَلَا يَسْرِقْنَ وَلَا يَزْنِينَ وَلَا يَقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ وَلَا يَأْتِينَ بِبُهْتَانٍ يَفْتَرِينَهُ بَيْنَ أَيْدِيهِنَّ وَأَرْجُلِهِنَّ وَلَا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ فَبَايِعْهُنَّ وَاسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ»؛ اى پيامبر چون زنان باايمان نزد تو آيند كه [با اين شرط] با تو بيعت كنند كه چيزى را با خدا شريك نسازند و دزدى نكنند و زنا نكنند و فرزندان خود را نكشند و بچههاى حرامزاده پيش دست و پاى خود را با بهتان [و حيله] به شوهر نبندند و در [كار] نيك از تو نافرمانى نكنند با آنان بيعت كن و از خدا براى آنان آمرزش بخواه زيرا خداوند آمرزنده مهربان است.(ممتحنه 12) بيان اين نكته كه در قرآن زن و مرد هر كدام ميتوانند به مقام والاي قرب نائل شوند، نشان از توجه خداوند متعال به مسائل عبادي است كه هر جا سخن از مرد با ايمان و صالح به ميان آمده، بلافاصله زن با ايمان و صالحه را مطرح ميسازد. (احزاب / 35) بيترديد، زن و مرد در بسياري از جهات مانند جنبههاي وجودي و حيات، تدبير امور و شئون زندگي و آنچه كه عامل قوام حيات انساني است مساوياند و هيچگونه تفاوتي ندارند «فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لاَ أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُواْ وَقُتِلُواْ لأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّن عِندِ اللّهِ وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ»؛ پس پروردگارشان دعاى آنان را اجابت كرد [و فرمود كه] من عمل هيچ صاحب عملى از شما را از مرد يا زن كه همه از يكديگريد تباه نمىكنم پس كسانى كه هجرت كرده و از خانههاى خود رانده شده و در راه من آزار ديده و جنگيده و كشته شدهاند بديهايشان را از آنان مىزدايم و آنان را در باغهايى كه از زير [درختان] آن نهرها روان است درمىآورم [اين] پاداشى است از جانب خدا و پاداش نيكو نزد خداست. (آل عمران / 195) در بيان قرآن علاوه بر همه فضائل و ارزشهائي كه براي انسان ابراز شده و زن و مرد هر دو مشمول آنها هستند به برخي ارزشها اشاره كرده و زن والا و شايسته را با ارائه الگو معرفي كرده است «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ آمَنُوا اِمْرَأَةَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ»؛ و براى كسانى كه ايمان آوردهاند خدا همسر فرعون را مثل آورده آنگاه كه گفت پروردگارا پيش خود در بهشتخانهاى برايم بساز و مرا از فرعون و كردارش نجات ده و مرا از دست مردم ستمگر برهان. (تحريم / آيه 11) در قرآن مجيد حضرت مريم عليهالسلام به عنوان الگويي براي زنان مسلمان و بانوان جهان معرفي كرده است و او تنها بانوئي است كه نامش در قرآن ذكر شده است «وَجَعَلْنَا ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ آيَةً وَآوَيْنَاهُمَا إِلَى رَبْوَةٍ ذَاتِ قَرَارٍ وَمَعِينٍ»؛ و پسر مريم و مادرش را نشانهاى گردانيديم و آن دو را در سرزمين بلندى كه جاى زيست و [داراى] آب زلال بود جاى داديم. (مومنون / 50) قرآن سر الگو بودن حضرت مريم را تواضع و فروتني در برابر خدا بيان ميكند «وَإِذْ قَالَتِ الْمَلاَئِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاء الْعَالَمِينَ/ يَا مَرْيَمُ اقْنُتِي لِرَبِّكِ وَاسْجُدِي وَارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِينَ»؛ و [ياد كن] هنگامى را كه فرشتگان گفتند اى مريم خداوند تو را برگزيده و پاك ساخته و تو را بر زنان جهان برترى داده است،اى مريم فرمانبر پروردگار خود باش و سجده كن و با ركوعكنندگان ركوع نما.(آل عمران / 42 و 43) كه با اطاعت و خضوع در مقابل كمال مطلق، ركوع و سجود ميتـوان به آن شايستگي توفيق يافت و به مرحلهاي رسيد كه لياقت وحي را داشته باشد، آري! زنان ميتوانند به تاسي از فاطمه زهرا نساء علي العالمين و حضرت مريم نساء علي عالمها به چنين مقامي برسند. قرآن مجيد زنان صالحه را اينگونه بيان ميكند «مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا» (تحريم / 5) بنابراين توجه به فرمايش حضرت آيتالله خامنهاي كه فرمودند: «جمهوري اسلامي بايد بطور صريح و بدون پردهپوشي، مباني غلط غرب در مقوله زن را مورد هجوم و انتقاد جدي و بيوقفه قرار دهد و به مسئوليت خود در دفاع از جايگاه و شأن حقيقي زنان عمل كند»، خطوط اصلي براي مواجه با آنچه غرب از زن و جايگاه او تعريف ميكند، را ترسيم كردند، به نظر ميرسد وظيفه بانوان مبلغ در اين زمينه سنگينتر خواهد بود و آنها بايستي با استفاده ا ز مباني فقهي و قرآني در ارائه چارچوب عملي و نظري در خصوص ارزش و جايگاه زنان در جهان كوشا باشند و نگاه تحليلي خود را از سطح منطقهاي به سطح بينالمللي ارتقا دهند. شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد. 997
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]
-
گوناگون
پربازدیدترینها