تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806573216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستون از چهار گوشه جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ستون از چهار گوشه جهان
ادامه اختلا‌فات در بحرين

اعتماد ملي:‌ با ادامه برخوردهاي دولت بحرين با شيعيان كه بيشتر ساكنان اين كشور را تشكيل مي‌دهند، دامنه اختلا‌فات در بحرين بيشتر شده است. هر چند برخي تلا‌ش‌ها توسط مقامات بحريني براي كم‌اهميت دادن اعتراضات شيعيان صورت گرفته است اما سياست دامنه‌دار خاندان آل‌خليفه نارضايتي عميقي را ميان شيعيان به وجود آورده و اين گروه از مردم بحرين به شدت نگران تضييع حقوق خود و رانده شدن از متن اجتماع هستند. ‌

در مجمع‌الجزاير بحرين در حالي كه بايد اكثريت كرسي‌هاي پارلمان در اختيار شيعيان كه بيشترين جمعيت را دارند، باشد، اين كرسي‌ها در اختيار سلفي‌هاي مورد حمايت خاندان آل خليفه قرار مي‌گيرد. روزنامه‌هاي بحريني نيز كه در اختيار سلفي‌ها قرار دارند اين روزها دامنه حملا‌ت خود را متوجه شيعيان به خصوص آيت‌الله عيسي قاسم از روحانيون برجسته آنجا كرده‌اند و همين روند باعث عصبانيت اكثريت ديني بحرين شده است. روز پنجشنبه گذشته 120 هزار بحريني در حمايت از روحانيت شيعه وارد خيابان‌ها شدند، امري كه در طول چند سال گذشته در اين كشور سابقه نداشته است. از همين رو حاكم بحرين در سخناني خواستار حفظ وحدت ملي شده و از مردم خواسته آرامش خود را حفظ كنند. نكته ديگر در مورد راهپيمايي بزرگ مردم بحرين و عدم پوشش خبري آن در رسانه‌هاي عرب‌زبان منطقه بود، در حالي كه تجمع چند ده سلفي در مقابل ساختمان نمايندگي ايران در منامه دستاويز گزارش‌هاي بلند خبري از شبكه‌هاي عرب‌زبان شده بود، تظاهرات 120 هزار شيعه بحريني اصلا‌ به چشم آنها نيامد.

مرگ پنج سرباز ناتو در قندهار

اعتماد ملي:‌ نيروهاي ائتلا‌ف تحت فرمان آمريكا مستقر در افغانستان اعلا‌م كردند چهار سرباز آنان در جريان عملياتي در قندهار در پي انفجار يك بمب جاسازي شده در كنار جاده كشته شدند.نيروهاي ائتلا‌ف، هويت و مليت اين سربازان و همچنين محل دقيق انفجار را مشخص نكرده‌اند. اما بر اساس اعلا‌م برخي از خبرگزاري‌ها، اين سربازها آمريكايي بوده‌اند. انفجار امروز قندهار در حالي رخ داد كه نيروهاي ناتو از هفته گذشته عمليات گسترده‌اي را با هدف پاكسازي طالبان در اين منطقه آغاز كرده‌اند.

مقامات افغان روز پنجشنبه گذشته اعلا‌م كردند كه شورشيان طالبان را از ارغنداب بيرون رانده‌اند. در عمليات بازپس‌گيري ارغنداب شماري از افراد طالبان كشته شدند. همچنين در جريان انفجار بمب ديگري در شرق افغانستان، يك نظامي لهستاني كشته و چهار نفر ديگر از نيروهاي ناتو زخمي شدند. اين پنجمين نفر از نظاميان لهستاني مستقر در افغانستان است كه در جريان تحولا‌ت اين كشور كشته مي‌شود.

سفر ساركوزي به فلسطين اشغالي براي حمايت از اسرائيل ‌

رئيس‌جمهوري فرانسه روز يكشنبه در حالي سفر به مناطق اشغالي 1948 و كرانه باختري را آغاز مي‌كند كه حمايت از اسرائيل را مهم‌ترين هدف خود از اين سفر اعلا‌م كرده است. ‌

به گزارش مهر، نيكلا‌ ساركوزي در اين سفر سه روزه با مقام‌هاي رژيم اسرائيل و تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين ديدار و درباره تحقق راه‌حل دو دولتي رايزني خواهد كرد.

اجلا‌س اتحاد كشورهاي حوزه درياي مديترانه در پاريس نيز از ديگر مسائل مورد بحث در اين ديدارها خواهد بود. لا‌زم به ذكر است اجلا‌س مذكور در 13 ژوئيه برگزار خواهد شد و رژيم صهيونيستي هم در كنار برخي كشورهاي عربي در آن اجلا‌س شركت خواهد كرد.

مذاكره غيررسمي دولت گرجستان با جدايي‌طلبان آبخازيا ‌

دبير شوراي عالي امنيت ملي گرجستان از انجام مذاكرات غيررسمي بين مقامات كشورش با جدايي‌طلبان آبخازيا در يك كشور ثالث خبر داد. ‌

به گزارش خبرگزاري فرانسه، گرجستان گفت‌وگوهايي را با نمايندگان جدايي‌طلبان آبخازيا در سوئد انجام داد، اما پيشرفتي در حل تنش كهنه موجود در اين منطقه به‌وجود نيامد.

آلكساندر لومايا، دبير شوراي امنيت ملي گرجستان، مذاكرات را غيرعلني عنوان كرد و با بيان اينكه مذاكرات 15 تا 17 ژوئن انجام شده‌اند از به توافق نرسيدن طرفين براي برگزاري مذاكرات رسمي خبر داد.

لومايا درباره محتواي مذاكرات گفت:

وي كه خود در مذاكرات شركت داشته است از حضور تيمور ياكوباشويلي، وزير كشور گرجستان و همچنين سرگئي شامبا، وزير خارجه آبخازيا در مذاكرات خبر داد.مناطق جدايي‌طلب آبخازيا و اوستياي جنوبي با حمايت روسيه ،خواهان جدايي از گرجستان هستند و اين موضوع عامل افزايش تنش‌ها در اين منطقه بين گرجستان و حاميان غربي‌اش و روسيه به عنوان حامي جدايي‌طلبان شده است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن