تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820635213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنان و كودكان ، قربانيان جنگ آمريكا در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: زنان و كودكان ، قربانيان جنگ آمريكا در عراق
جام جم آنلاين: زنان و كودكان يتيم عراقي در بحران آوارگي ناشي از جنگ آمريكا در كشورشان، شديدترين لطمات را ديده‌اند به طوري كه گاه براي ادامه زندگي خود و خانواده‌‌هايشان ناچار به گدايي و خودفروشي شده‌اند.


به گزارش پرس تي وي، حدود 8/2 ميليون عراقي كه بر اثر جنگ در داخل كشورشان آواره شده‌اند، اغلب جايي براي سكونت ندارند و از غذا و آب و مراقبت‌هاي بهداشتي محروم هستند.

سازمان بين‌المللي مهاجران كه در سوئيس مستقر است برآورد كرد صدها زن عراقي در معرض آزار و خشونت جنسي قرار گرفته‌اند. زنان حدود نيمي از جمعيت آوارگان عراقي را تشكيل مي‌دهند و تعداد آنان در بعضي از استان‌ها، از جمله بغداد، به دليل كشته شدن عده بيشتر مردان در جنگ، از مردان بيشتر است.

فقدان امكانات و مراقبت‌هاي بهداشتي باعث افزايش زايمان‌هاي زودرس، سقط جنين و افزايش نسبت مرگ و مير نوزادان در نواحي تحت اشغال عراق شده است.

اكثر كودكان آواره به علت گرسنگي و نداشتن آب سالم دچار سوءتغذيه و بيماري‌هاي پوستي شده‌اند، به مدرسه نمي‌روند و ناچارند كار يا گدايي مي‌كنند.

اما سميرا الموسوي، نماينده پارلمان و رئيس كميته كودكان و زنان در پارلمان عراق گفت: تعداد معدودي از زنان به فحشا و گدايي روآورده‌اند چون بيشتر زنان آواره كار مي‌كنند يا از كمك‌هاي دولت و سازمان‌هاي خيريه برخوردارند.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن