تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816612982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بركناري كاشاني راهي براي حفظ اقتدار سازمان!


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بركناري كاشاني راهي براي حفظ اقتدار سازمان!


فوتبال- فرهاد عشوندي:
شايد بركناري محترمانه حبيب كاشاني يكي از آخرين تصميم‌هاي محمد علي آبادي بود كه بتواند نفوذش را در تيم‌هاي محبوب پايتخت حفظ كند.

دهم تير آخرين فرصت براي سازمان تربيت بدني است تا تغييرات مورد نظرش را درهيأت‌مديره دو تيم پرطرفدار ليگ، استقلال و پرسپوليس بگيرد چون پس از آن با ثبت رسمي اين دو تيم در سازمان ثبت شركت‌ها، براساس قوانين جديد تشكيلات آسيايي فوتبال، حق دخالت در امور اين دو تيم از سازمان ورزش سلب مي‌شود.

عزير‌الله محمدي، رئيس سازمان ليگ حرفه‌اي صبح امروز به خبرنگار همشهري گفت:« به تيم‌هاي ليگ برتري تا روز 10 تير فرصت داده‌ايم كه اساسنامه‌هاي جديدشان را به‌عنوان مؤسسات اقتصادي در سازمان ثبت شركت‌ها ثبت كنند و به ما تحويل دهند. » اين تصميم براساس مصوبه كنفدراسيون فوتبال آسيا براي شكل دهي فوتبال غيردولتي، گرفته مي‌شود. AFC به فدراسيون ايران اعلام كرده است براي منطبق‌سازي‌ تيم‌هاي ليگ برترش با اساسنامه فيفا، اين تيم‌ها بايد به‌عنوان مؤسسات اقتصادي با تراز مالي مثبت به ثبت رسيده باشند.

البته اين تيم‌ها كه به بنگاه‌هاي اقتصادي بدل مي‌شوند بايد 6 ويژگي داشته باشند:
« تيم‌ها بايد به‌عنوان مؤسسه اقتصادي و داراي عنوان تجاري به ثبت برسند، تراز مالي روشن، اخذ تصميمات در هيأت‌مديره، عدم‌دخالت دولتي در امور تيم‌ها از ديگر آيتم‌هاي لازم براي اين باشگاه هاست. كارهاي حقوقي باشگاه‌ها بايد توسط مشاوران حقوقي شان انجام شود و درصورت منحل شدن بايد كل سهام توسط سهامداران اصلي به فروش برسد.» اين ويژگي‌ها باعث مي‌شوند تا تيم‌هاي ليگ برتري به استقلال برسند و حتي مؤسسات وابسته به تيم‌هاي صنعتي هم، با وجود تغذيه مالي از سوي شركت‌هاي صنعتي، اختيارات
مديران شان كاهش مي‌يابد.

عزيز محمدي مي‌گويد:« بناي فيفا بر كاستن دخالت‌هاي دولتي است به همين دليل چنين قوانيني را وضع كرده است و پس از ثبت تيم‌ها با اساسنامه‌هاي جديد در سازمان ثبت شركت‌ها اختيارات تشكيلات دولتي در اين تيم‌ها كاهش مي‌يابد چون ديگر پس از آن بايد همه تصميمات در هيأت‌مديره‌هاي تيم‌ها اتخاذ شود و مثلا فلان سازمان نمي‌تواند در امور فلان تيم دخالت كند.» نكته قابل توجه در باره اين طرح، اتفاقي است كه در دو تيم استقلال و پرسپوليس مي‌افتد.

دو تيم پرطرفدار كه سازمان ورزش و تشكيلات دولتي حفظ پايگاه شان در آنها حياتي است، با اين تغيير ساختار محدودتر مي‌شوند و سازمان ديگر نمي‌تواند آشكارا در تصميم‌هاي ريز و درشت شان دخالت كند پس تنها راه پيش رو براي نقش پررنگ سازمان، در اختيار گرفتن هيأت‌مديره دو تيم است:
« با تغيير ساختار باشگاه‌ها ديگر سازمان نمي‌تواند در امور تيم‌ها دخالت كند. پس اگر مي‌خواهد نقشش را در اين تيم‌ها پررنگ كند بايد پيش از ثبت اساسنامه جديد تيم‌ها، تغييراتش را در پيكره اين تيم‌ها ايجاد كند. » محمدي بي‌آن‌كه نامي از كسي ببرد اين جمله را مي‌گويد. جمله‌اي كه وقتي كنار حرف‌هاي كاشاني پس از جدايي از پرسپوليس ؛« رفته بودم كه با علي آبادي درد دل كنم اما او گفت اگر نمي‌تواني با اين شرايط كار كني استعفا بده و برو! من هم ناچار به استعفا شدم.» قرار مي‌گيرد تنها يك تصوير را در ذهن تداعي مي‌كند، اينكه سازمان ورزش براي اطمينان از داشتن اختيار تام در دو تيم استقلال و پرسپوليس، ناگزير بوده تا تنها عضو تحميلي به هيأت‌مديره پرسپوليس را كه مقابل علي‌آبادي، ‌موضع‌گيري مستقيم مي‌كرد را بركنار كند. اين شرايط اما در استقلال نمي‌افتد چون اعضاي هيأت‌مديره اين تيم همگي از دوستان نزديك علي آبادي هستند و علي فتح‌الله‌زاده هم براي ماندن در راس كار، همه شرايط تحميلي از سوي سازمان را مي‌پذيرد.

تيم‌ها براساس اعلام قبلي سازمان ليگ بايد تا 9 روز ديگر اساسنامه‌هاي جديد شان را ثبت كنند. محمدي در اين باره مي‌گويد:« اگر اين اصلاحات انجام شود و ما مدارك را به كنفدراسيون بفرستيم، سال بعد 4 سهميه آسيايي داريم اما اگر اين اتفاق نيفتد حتي ممكن است به هيچ كدام از نمايندگان مان حق شركت در ليگ قهرمانان را ندهند.»

تاريخ درج: 1 تير 1387 ساعت 14:48 تاريخ تاييد: 1 تير 1387 ساعت 15:15 تاريخ به روز رساني: 1 تير 1387 ساعت 15:01
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن