تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815044133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرب الاجل 6 ماهه براي صاحبان واحدهاي مسكوني خالي تعيين شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ضرب الاجل 6 ماهه براي صاحبان واحدهاي مسكوني خالي تعيين شد
سخنگوي دولت در نشست خبري هفتگي با خبرنگاران مصوبات هفته گذشته دولت را تبيين و به موضوعات ديه برابر زن و مرد، اجاره خانه هاي خالي، فروش املاك دولتي، ماليات بر اراضي باير اشاره كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، غلام حسين الهام سخنگوي دولت صبح امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران ، ضمن تبريك به مناسبت هفته زن يكي از مصوبات دولت را مناسب با اين هفته عنوان كرد و گفت: اين مصوبه در سال گذشته مورد تصويب قرار گرفت اما ابلاغ آن به دلايل آمادگي شركت هاي بيمه به تاخير افتاد و مقداري هم تلاش شد كه از قالب قانوني تثبيت و پايدار شود و افكار قانون گذاران و ناظرين هم به قانون و هم نسبت به اين مجري توجيه شده باشد

وي ادامه داد مصوبه اين است كه شركت هاي بيمه درباره بيمه شخص ثالث تعهد دارند خسارت هاي بدني را بپردازند.تعرفه دريافتي ، تعرفه واحدي است و بر اساس اين تعرفه تعهد مي كنند كه خسارت را تا سقف يك ديه كامل يك مرد مسلمان در ماه حرام بپردازند.يعني حد اكثر تعهدات بيمه مشخص است كه معيار دريافت آن بيمه ذكر شده است

الهام گفت: از نظر قانوني تفاوت هاي بين ديه وجود دارد كه موضوع بحث ما نيست. لذا تعرفه اي كه دريافت مي كنند بر مبناي پيش بيني خسارتي است كه دريافت مي شود و مي تواند خسارت وارده به زنان را كه ديه كمتر تعلق گرفته باشد را تا سقف تعهدات انجام شده به صورت خسارت دريافت كنند. ولي الان صرف نظر از جنسيت خسارت شان مطابق تعرفه تعهد شده بيمه پرداخت مي شود.

وي با بيان اينكه اين برابري در پرداخت خسارت بدني بين زنان و مردان ايجاد مي كند افزود: دادگاه به هر ميزان حكمي بزند بيمه مابه التفاوت آراء را به صورت خسارت پرداخت مي كند. اين مصوبه دولت شكل قانوني گرفته اما هنوز نهايي نشده است . البته از امروز كه ابلاغ شده قابل اجرا است.

سخنگوي دولت تصريح كرد: با عنايت به يكسان بودن وسايل نقليه جهت دريافت بيمه نامه شخص ثالث كليه شركت هاي بيمه موظفند در جهت دريافت خسارات در همه موارد بدون لحاظ جنسيت به صورت يكسان و برابر نسبت به پرداخت خسارت اقدام نمايند.

وي مصوبه بعدي مربوط به بخش مسكن عنوان كرد و افزود: كارگروه مسكن كار مديريت توليد در عرضه مسكن را دنبال مي كنند. دولت در جلسه اخير خود مصوبه اي دارد در مورد خانه هاي خالي و طبق آن اشخاصي كه مالك حداقل دو واحد مسكوني خالي هستند بر اساس ماده واحده 4 تعزيرات حكومتي موظفند ظرف شش ماه از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه مازاد بر يك واحد مسكوني را براي فروش يا اجاره عرضه نمايند و يا خانواده اي را در آن ساكن نمايند.

وي افزود: تصميمات ديگري درباره وضعيت اجاره اتخاد شده كه بعد از نهايي شدن آن را اعلام خواهيم كرد.

الهام با بيان اينكه تكليف ديگري در دستگاه هاي دولتي شده كه همه دستگاه هاي دولتي موظفند تمام املاكي كه در اختيار دارند ظرف مدتي كه دولت تعيين كرده براي فروش عرضه كنند. گفت: در واقع اين املا ك و مستقلات كه در اختيار سازمان هاي وابسته به دولت است به صورت بلوكه نمي ماند و وارد بازار خواهد شد.

سخنگوي دولت با اشاره به اينكه قانون ساماندهي در حمايت از توليد و عرضه مسكن از سوي رييس جمهور ابلاغ شد اظهار داشت: اين قانون طرحي است حاوي مسائل مختلفي در امر مسكن كه نياز به توضيحات تفضيلي دارد.كه يك الي دو ماده قانون كه مي تواند در عرضه مسكن موثر باشد اشاره مي كند و اين قانون بعد از انتشار در روزنامه رسمي قابل الاجرا خواهد بود

الهام افزود: ماده 15 اين قانون وضع ماليات براي اراضي باير دارد. مطابق ماده 15 اين قانون اراضي باير با كاربري مسكوني در محدوده طرح هايي كه دولت تعيين مي كند سالانه مشمول ماليات با نرخ 12 درصد هستند. مالكان اين اراضي مكلفند ماليات بر اراضي خود را هر سال و تا آخر ارديبهشت به اداره ماليات محل وقوع ملك تسليم كنند.

الهام گفت: شهرداري ها نيز موظفند از تاريخ تصويب اين قانون از همين الان ظرف شش ماه اراضي باير با كاربري مسكوني را در محدوده شهر هاي خود شناسايي و مشخصات كامل آن را به حوزه مالياتي محل اعلام كنند.

وي با بيان اينكه ماده 16 اين قانون با توليد مسكن به اقشار كم درآمد و ساخت فرسوده است تصريح كرد: مطابق اين ماده كليه طرح هاي توليد مسكن و بافت هاي فرسوده شهر ها مشمول تخصيص عوارض ساخت و عوارض تراكم بافت و تخصيص بدون كارمزد خواهند شد.

وي افزود: بخش ديگري از اين قانون حمايت از توليد و واردات مصالح نوين است كه حمايت از ورود به توليد اين نهاده، توليد مسكن كرده است . مطابق اين ماده نسبت به برنامه ريزي توليد در بخش مسكن بايد اقدام كند و از توليد مصالح استاندارد حمايت و مجوز آن ها را بدون تعرفه صادر كند.

ادامه دارد...
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن