تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821293530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي آلومينيوم كاران: دولت با اتحاديه‌ها و تعاونيهاي توليدي هماهنگ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي آلومينيوم كاران: دولت با اتحاديه‌ها و تعاونيهاي توليدي هماهنگ شود
هبت الله فاضلي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: با افزايش اين هماهنگي‌ها ضعف‌ها به قوت تبديل شده و معضلاتي نظير اشتغال و كاهش ميزان توليد در كشور كاهش مي‌يابد.

وي، توليد داخلي آلومينيوم را در كشور حدود ‪ ۲۰۰‬هزار تن در سال اعلام كرد و افزود: در حالي كه ميزان توليد آلومينيوم در بحرين و امارات در سالهاي اخير به بيش از يك ميليون تن در سال افزايش يافته اما ميزان توليد در چند سال گذشته در ايران ثابت بوده است. ميزان توليد آلومينيوم در سال گذشته با توجه به وجود مشكلات حدود پنج تا ‪ ۱۰‬درصد كاهش داشته است وي ادامه داد: به طور عام كمبود آلومينيوم در ايران از طريق بازگشايي خطوط اعتباري در كشورهاي همسايه و واردات تامين مي‌شود.

فاضلي با اشاره به تحريم‌هاي موجود از سوي برخي از كشورها، اظهار داشت: با توجه به مشكلات ايجاد شده براي واردات آلومينيوم مورد نياز در كشور راهكارهايي نظير ايجاد دفتر در ساير كشورها براي واردات انجام شده است.

وي در ادامه در خصوص روند ساخت و ساز مسكن مهر در كشور، افزود: از آنجا كه ميزان توليد آلومينيوم در كشور ثابت است اگر روند ساخت و ساز سرعت گيرد، سالانه حدود ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ۱۵۰‬هزار تن آلومينيوم كمبود داريم.

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي آلومينيوم كاران در ادامه در خصوص قيمت آلومينيوم نيز گفت: قيمت اين محصول در سال جاري نسبت به سال گذشته تغييري نداشته و حدود سه هزار و ‪ ۱۰۰‬تا سه هزار و ‪ ۲۰۰‬تومان در هر كيلو ثابت مانده اما نرخ دستمزدها در سال جاري حدود ‪ ۱۰‬تا ‪ ۲۰‬درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به مشكلات موجود براي توليد آلومينيوم، اظهار داشت: اين امر سبب شد تا شركت آبسكون كه عمده سهام آن متعلق به اتحاديه تعاوني‌هاي آلومينيوم كاران است در سال گذشته تنها ‪ ۳۰‬تا ‪ ۵۰‬درصد از ظرفيت خود را توليد كند.

فاضلي گفت: در صورتي كه دولت در ارايه تسهيلات نگاه ويژه‌اي به بخش توليد كشور داشته باشد مي‌توان مشكلات و معضلات را رفع و توان توليد را ارتقا داد.

وي در خصوص نحوه فروش آلومينيوم در بورس كالا نيز گفت: با توجه به اينكه محصولات موجود در بورس به صورت نقد به فروش مي‌رسد، خرده فروشان و صنايع كوچك قدرت خريد محصولات را ندارند و در حال حاضر بيشتر آلومينيوم موجود در بورس توسط چهار تا پنج موسسه خريدار مي‌شود.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن