تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821034996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رزازيفر در گفتگو با مهر:سينماي كودك بدون پشتوانه دولتي به جايي نمي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رزازيفر در گفتگو با مهر:سينماي كودك بدون پشتوانه دولتي به جايي نمي‌رسد
كارگردان فيلم سينمايي "مانا" حاضر در بخش مسابقه جشنواره فيلم كودك همدان معتقد است سينماي كودك بدون پشتوانه و حمايت‌هاي دولتي به جايي نمي‌رسد.

عليرضا رزازيفر درباره دغدغه‌هاي خود براي توليد فيلم "مانا" به خبرنگار مهر گفت: من در همه كارهايم دغدغه مسائل اجتماعي را دنبال مي‌كنم و "مانا" را نيز با اين ديدگاه ساختم. اين فيلم درباره بيماري ايدز و كودكي است كه دچار اين بيماري شده است.

وي افزود: من سال‌ها پيش مستند داستاني "متولد ايدز" را ساختم و در آن سعي كردم به مسئله ايدز بپردازم كه خوشبختانه فيلم مورد توجه جشنواره‌هاي متعدد قرار گرفت. از همان زمان بر اساس مستندات فيلمنامه "مانا" را نوشتيم و پارسال آن را با حمايت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، موسسه رسانه‌هاي تصويري و يونيسف جلو دوربين برديم.

نمايي از فيلم سينمايي "مانا"

رزازيفر درباره تقسيم‌بندي سينماي درباره كودك و براي كودك گفت: در برخي جشنواره‌هاي فيلم كودك در خارج فيلم‌هايي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد كه فقط درباره كودك باشد. اما ما در جشنواره كودك همدان چنين تقسيم‌بندي را نداريم و حتي به گروه‌بندي مخاطبان اين فيلم‌ها نيز زياد توجه نمي‌شود.

وي ادامه داد: من هميشه دنبال سئوال يا مشكلي مي‌گردم كه با سينما جواب آن را بدهم و خيلي به ژانر و نوع خاص فيلم اعتقاد ندارم. نگاه من به سينما اجتماعي و فلسفي است. ابتدا معضلات اجتماعي را در نظر مي‌گيرم و اگر جوابي براي آن داشته باشم سعي مي‌كنم درباره آن فيلم بسازم. كار در سينماي كودك تجربه و تبحر مي‌خواهد و نمي‌توان به راحتي سراغ آن رفت.

اين كارگردان سينما درباره حمايت‌هاي دولتي از سينماي كودك گفت: مشكل تامين منابع مالي در سينماي كودك جود دارد. در شرايط فعلي سينمايي كه مي‌خواهد يك پيام غيرتجاري را برساند بايد به مولفه‌هايي فكر كند كه مخاطب را در سطح گسترده جذب مي‌كند. ما در فيلم "مانا" از بازيگران مطرح استفاده كرديم تا به نوعي باعث استقبال مخاطب شويم.

وي افزود: معاونت سينمايي وزارت ارشاد، تلويزيون و ... از نهادهايي هستند كه بايد از اين نوع سينما حمايت كنند. تلويزيون بايد توليد فيلم براي و درباره كودك را در اولويت بگذارد. رسانه ملي با بودجه‌اي كه در اختيار دارد بايد روي توليد چنين آثاري فكر كند. بنياد سينمايي فارابي هم با بودجه خود سالي دو تا سه فيلم در حوزه كودك مي‌تواند بسازد.

رزازيفر خاطرنشان ساخت: بايد عادت سينما رفتن در خانواده‌ها نهادينه شود. در اين صورت است كه بچه‌ها نيز به آن عادت مي‌كنند. در شرايط فعلي نمي‌توان فيلم فهيم كودكانه را بدون پشتوانه ساخت. جشنواره فيلم كودك هم با توجه به اينكه زير نظر بنياد سينمايي فارابي است مي‌تواند حمايت بيشتري از توليد آثار كند.

"مانا" اولين فيلم بلند رزازيفر و درباره كودكي هشت ساله است كه به خاطر بيماري خاص خود از سوي مدرسه و همشاگردي‌ها تحت فشار قرار دارد. رويا نونهالي، نگين صدق گويا، كيكاووس ياكيده، نگار عابدي، مريم كاوياني، نسيم ادبي، مريم يوسف و آرميت مرادي در اين فيلم بازي كرده‌اند.

ديگر عوامل توليد "مانا" عبارتند از سعيد لطفي مجري طرح، مسعود سلامي مدير تصويرپردازي، مهران ملكوتي صدابردار و صداگذار، بهرام دهقاني تدوينگر، فروزان جليلي‌فر طراح صحنه و لباس، مريم دوستي طراح چهره‌پردازي و امير قدياني آهنگساز.

بيست و دومين جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان از اول تا پنجم تيرماه در همدان برگزار مي‌شود.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن