تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813374138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امشب مشتري در كنار ماه ديده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امشب مشتري در كنار ماه ديده مي‌شود
خبرگزاري فارس: امشب و بامداد فردا، ماه در مقارنه با سياره مشتري قرار دارد. در اين مدت مي‌توان با استفاده از نزديكي ظاهري ماه و مشتري، اين سياره پرنور را به راحتي در آسمان پيدا كرد.


حميدرضا شهشهان منجم آماتور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: ماه پس از ساعت 22 از افق شرق ـ جنوب شرقي طلوع مي‌كند و به تدريج ارتفاع مي‌گيرد. سياره مشتري در فاصله 4 درجه‌اي بالاي ماه قرار دارد و پس از اينكه به اندازه كافي ارتفاع گرفت، به راحتي ديده مي‌شود.
وي ادامه داد: به تدريج با چرخش زمين به حول محورش، ارتفاع ماه و مشتري افزايش مي‌يابد تا اين كه پيش از ساعت 3 بامداد به اوج ارتفاع خود مي‌رسند و حدود 30 درجه از افق جنوب ارتفاع خواهند داشت؛ در اين زمان سياره مشتري با جدايي زاويه‌اي 5 درجه در سمت راست ماه ديده مي‌شود. سپس به تدريج از ارتفاع اين دو كاسته مي شود. ساعتي پيش از طلوع خورشيد، ماه حدود 25 درجه از افق جنوب ـ جنوب غربي ارتفاع دارد و سياره مشتري در سمت راست آن به راحتي مشاهده مي‌شود.
به گزارش فارس، مشتري پنجمين سياره منظومه شمسي از نظر نزديكي به خورشيد و بزرگترين اين سيارات است. از ديد ساكنان زمين، پس از سياره زهره، مشتري اغلب پرنورترين سياره در منظومه ما به حساب مي‌آيد.
انتهاي پيام/
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن