تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815452958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گردهمايي تشكل‌هاي دوستدارن فرهنگ و تمدن استان عنوان شد: تشكل‌هاي مردمي براي معرفي قابليت‌هاي استان تأثيرگذارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گردهمايي تشكل‌هاي دوستدارن فرهنگ و تمدن استان عنوان شد: تشكل‌هاي مردمي براي معرفي قابليت‌هاي استان تأثيرگذارند
خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي گفت: حفظ و تعالي فرهنگ و تمدن وظيفه ملي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ محمدابراهيم كاظمي در گردهمايي تشكل‌هاي دوستدارن فرهنگ و تمدن استان افزود: ايران اسلامي از فرهنگ و تمدني غني برخوردار است كه در دنيا زبانزد است.

وي ادامه داد: اين فرهنگ و تمدن بايد احيا و حفظ شود و بايد خلاهاي موجود ميان حاكميت و مردم با همين ميراث ماندگار و با دموكراسي اسلامي پر شود.

كاظمي گفت: بايد به فعاليت اقشار مختلف جامعه سمت و سو داده شود تا افرادي در جامعه پرورش يابند كه بتوانند در آينده مسووليت‌هاي بزرگ را برعهده بگيرند.

وي افزود: فرهنگ و تمدن در خراسان شمالي تبلور دارد و اين قابليت بهترين فرصت براي نسل حاضر است كه بايد به عنوان ميراثي دست نخورده به آيندگان منتقل شود.

رييس سازمان ميراث فرهنگي،‌ گردشگري و صنايع دستي استان:

تشكل‌هاي مردمي براي معرفي قابليت‌هاي استان تاثيرگذارند

محسن لشكري، رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي خراسان شمالي نيز گفت: خراسان شمالي به دليل برخورداري از تنوع اقوام، به عنوان گنجينه فرهنگ‌ها مطرح شده و اين قابليت فرصت خوبي براي رشد استان است.

وي افزود: ميراث فرهنگي خراسان شمالي اين استان را منحصر به فرد ساخته است كه اين قابليت‌ها بايد در سطح ملي و بين‌المللي معرفي شود.

لشكري ادامه داد: در اين زمينه و براي شناسنامه‌دار كردن ميراث فرهنگ خراسان شمالي تشكل‌هاي مردمي كه به صورت خودجوش تشكيل مي‌شوند مي‌توانند نقش بسزايي را ايفا كنند.

وي بيان كرد: فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي به علت وجود پيچ و خم‌هاي اداري ممكن است گاه با كندي پيش برود ولي تشكل‌ها در اين زمينه مي‌توانند فعال‌تر عمل كنند.

ثريا صدقي،‌ يكي از پيشكسوتان انجمن دوستدارن فرهنگ و تمدن خراسان شمالي نيز جلب مشاركت مردم، شناسايي، حفظ و احياي ميراث فرهنگي، اطلاع رساني و تشويق مردم به اهداي اشياء تاريخي به سازمان مربوطه و پژوهش پيرامون مفاخر فرهنگي را از جمله فعاليت‌هاي اين تشكل ذكر كرد.

ثريا صدقي افزود: هدف اين است تا آنچه كه از گذشتگان به ما به امانت سپرده شده است حفظ و به همگان معرفي و به سلامت به آيندگان سپرده شود.

انتهاي پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن