تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802557500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر/تغييرات مجموعه‌هاي رمضان و گزينه‌هاي مدير عاملي خانه سينما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر/تغييرات مجموعه‌هاي رمضان و گزينه‌هاي مدير عاملي خانه سينما
بازديد از پشت صحنه فيلم، جشن بزرگ سينما، آغاز جشنواره فيلم كودك، تقدير از "به همين سادگي"، پروژه‌هاي جديد بزرگان، تغييرات در مجموعه‌هاي رمضان، گزينه‌هاي مدير عاملي خانه سينما و ... مهمترين سايه ‌روشن‌ فرهنگ و هنر در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته وزير ارشاد و معاون سينمايي وي با بازديد از پشت صحنه فيلم سينمايي "ملك سليمان" از نزديك در جريان پيشرفت اين پروژه قرار گرفت. در اين ديدار دو ساعتي كارگردان، تهيه‌كننده، مسئول جلوه‌هاي ويژه و برخي بازيگران "ملك سليمان" درباره روند توليد توضيح دادند.

شهريار بحراني نويسنده و كارگردان فيلم بازديد صفار هرندي را اتفاقي مهم ارزيابي كرده و "ملك سليمان" را جزو پروژه‌هاي سنگين و تاريخي امسال دانست كه با حمايت وزارت ارشاد و بنياد فارابي توليد مي‌شود و به جزو بحث محتوايي براي اولين بار در آن از دامنه‌اي گسترده از فناوري‌هاي كامپيوتري و جلوه‌هاي ويژه استفاده شده است.

فيلم "سه زن" در جشنواره بروكسل

* جشن بزرگ سينماي ايران كه شهريورماه هر سال همزمان با روز سينما برگزار مي‌شود، فراخوان دوازدهمين دوره خود را در برخي بخش‌ها اعلام كرد. در بخش فيلم‌هاي كوتاه داستاني و تجربي فيلمسازان مي‌توانند از 25 خرداد تا 15 تير و در بخش انيميشن از اول تا 22 تيرماه آثار خود را با درخواست تهيه‌كننده و كارگردان و به صورت DVD مورد داوري قرار دهند.

* بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان كه امسال براي دومين سال پياپي در همدان برگزار مي‌شود با شمارش معكوس براي آغاز بخش اعظم اخبار سينمايي هفته گذشته را به خود اختصاص داده است. از مهمترين اين اخبار مي‌توان به معرفي هيئت داوران بخش بين‌الملل، سينماي ايران و داوران سيفژ و كودك و نوجوان اشاره كرد.

رونمايي از پوستر جشنواره، بزرگداشت مهدي فقيه و رضا ناجي، معرفي آثار بخش نويسندگان كودك و اقتباس ادبي، فيلم‌هاي كوتاه ويدئويي و بخش گلچين سينماي كودك و نوجوان پس از سال 2000، راه‌اندازي سامانه پيام كوتاه جشنواره، استقبال مردم همدان از بليت‌هاي جشنواره و برپايي آئين افتتاحيه در استاديوم قدس همدان از جمله اين اخبار هستند.

همچنين در بخش فيلم‌هاي بلند سينمايي تغييراتي ايجاد شد و فيلم "در ميان ابرها" روح‌الله حجازي از فهرست آثار بخش مسابقه خارج شد و فيلم سينمايي "گراناز" عباس رافعي جاي آن را گرفت. جشنواره فيلم كودك و نوجوان از اول تا پنجم تير در همدان برگزار مي‌شود.

نشست خبري دبير جشنواره نيز يكشنبه گذشته برگزار شد و مجيد شاه‌حسيني برخلاف ارزيابي بخش اعظم فيلمسازان اين حيطه شرايط فعلي سينماي كودك را مثبت ارزيابي كرد و گفت: سينماي كودك و نوجوان بعد از انقلاب فراز و فرودهاي زياد داشته اما جايگاه خود را حفظ كرده كه به دليل تلاش‌هاي بدنه سينماي ايران است.

* مجيد مجيدي هفته گذشته با خبر ساخت يك انيميشن سينمايي با موضوع كودكان و تخريب سامراء و فيلمي درباره زندگي حضرت محمد (ص) مورد توجه قرار گرفت. سرمايه‌گذار اين انيميشن دانشگاه امام صادق (ع) است و مراحل مدل سازي حرم انجام شده است. فيلم سينمايي زندگي پيامبر (ص) نيز از برنامه‌هاي احتمالي اوست كه هنوز اطلاعات دقيق آن ارائه نشده است.

* كمال تبريزي هفته گذشته با خبر ساخت يك مجموعه مذهبي خبرساز شد. فيلمنامه زندگي امام موسي صدر با عنوان "وقتي موسي گريست" را محمدرضا گوهري نوشته و براي دريافت پروانه ساخت ارائه شده است. قرار است اين فيلم به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي با حضور بازيگران عرب در لبنان فيلمبرداري شود. مراحل ساخت آن هم اوايل پائيز در اين كشور آغاز مي‌شود.

* بهروز افخمي نيز جزئياتي تازه از پروژه "تنگسير" اعلام كرده كه ساخت آن پائيز و زمستان امسال شروع مي‌شود. افخمي معتقد است اين فيلم بر اساس فيلم امير نادري و كتاب صادق چوبك نيست بلكه قصه واقعي زار محمد را كه جزو تاريخ بوشهر است به تصوير مي‌كشد. هنوز هيچكدام از بازيگران اين فيلم قطعي نشده‌اند.

* رئيس رسانه ملي در استان گلستان خواستار توجه بيشتر دولت و مجلس به نيازهاي مختلف سازمان شد تا رسانه ملي در برابر رقبا تقويت شود. عزت‌الله ضرغامي گفت: صدا و سيما در معركه مقابله با تبليغات رسانه‌هاي خارجي به امكانات بيشتر نياز دارد. دولت در سه سال گذشته تلاش كرد از نيازهاي ما مطلع شود و كمك‌هايي كرد، اما نيازهاي رسانه ملي فراتر است.

* در مجموعه‌هاي رمضاني شبكه‌هاي چهارگانه تغييراتي رخ داده و پيشرفت‌هايي حاصل شده است. مجموعه شبكه يك با عنوان "برزخ" به كارگرداني سيروس مقدم و تهيه‌كنندگي مهران رسام هنوز در پيش‌توليد است. فيلمنامه اين مجموعه معناگرا را عليرضا افخمي مي‌نويسد و تاكنون حضور پوريا پورسرخ، افسانه بايگان، فرامرز قريبيان و مهراوه شريفي‌نيا در آن قطعي شده است.

مجموعه شبكه دو "مثل هيچكس" يا همان "داداشي" به كارگرداني عبدالحسين برزيده و تهيه‌كنندگي محمدعلي سلامي در حال تصويربرداري است. فيلمنامه را علي‌اصغر محلوجيان نوشته كه قصه‌اي اجتماعي دارد و حسين ياري، پروانه معصومي، شاهرخ استخري، جواد عزتي، حميد ابراهيمي، نفيسه روشن و آتنه فقيه‌نصيري بازيگران مجموعه هستند.

مجموعه شبكه سه "بزنگاه" به كارگرداني رضا عطاران و تهيه‌كنندگي ايرج محمدي و مهران مهام در مرحله پيش‌توليد است. فيلمنامه را محمدرضا آريان نوشته ولي پس از هشت قسمت از ادامه كار انصراف داده و سروش صحت جايش را گرفته است. عطاران، حميد لولايي، مرجانه گلچين، علي صادقي، عباس محبوب، عطيه معصومي و سوسن پرور در مجموعه بازي مي‌كنن.

مجموعه شبكه تهران با عنوان "مأمور بدرقه" به كارگرداني سعيد سلطاني و تهيه‌كنندگي اسماعيل عفيفه همچنان در مرحله پيش توليد است. فيلمنامه اين مجموعه را كه مضمون كمدي دارد، اميرعباس پيام نوشته و هنوز در حال تكميل است. مهرانه مهين ترابي، زهره مجابي و سيروس گرجستاني بازيگراني هستند كه حضورشان قطعي شده است.

* فيلم‌هاي "سه زن" منيژه حكمت و "روايت‌هاي ناتمام" پوريا آذربايجاني در جشنواره فيلم اروپايي بروكسل به نمايش درمي‌آيند. ششمين دوره اين جشنواره از هشتم تا 17 تير در بلژيك برگزار مي‌شود و اين دو فيلم در بخش ويژه سينمايي couvertes در كنار 19 فيلم از نقاط مختلف جهان به نمايش درمي‌آيند.

* رئيس شوراي صنفي نمايش از تلاش براي يافتن راه حل اكران فيلم‌هاي پشت خط مانده خبر داد. همايون اسعديان گفت: در مورد فيلم‌هايي كه از سال‌هاي گذشته منتظر نمايش عمومي هستند در حال مذاكره با معاونت سينمايي هستيم و با توجه به اينكه هم وزارت ارشاد براي نمايش اين فيلم‌ها طرح دارد و هم شوراي صنفي نمايش، قصد داريم فيلم‌ها را به نوبت و سرعت اكران كنيم.

* جلسه شوراي صنفي نمايش هفته گذشته اكران فيلم "حس پنهان" از پنجم تيرماه به جاي "همخانه" در گروه سينمايي آزادي و اكران "دعوت" پس از "ديوار" در گروه سينمايي آفريقا را قطعي كرد. جديدترين فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا از آثاري است كه بدون حضور در جشنواره فجر پارسال و انتظار براي جشنواره امسال به طور مستقيم از مرحله توليد به اكران راه پيدا كرده است.

* اكران فيلم‌هاي كوتاه در سينما آزادي به تعويق افتاد. مهدي قربانپور دبير انجمن فيلم كوتاه گفت: از آنجا كه انتخاب فيلم‌هايي كه قرار است نمايش داده شود پروسه‌اي زمانبر و نيازمند نظارت وزارت ارشاد است، تاريخ اكران اين فيلم‌ها تغيير كرده و به جاي اول تير به اواخر تير موكول مي‌شود.

* فيلم سينمايي "بچه‌هاي ابدي" ساخته پوران درخشنده جايزه بهترين فيلم دهمين جشنواره بين‌المللي شرق / غرب باكو را به خاطر پيام انساندوستانه براي بشريت از آن خود كرد. در اين مراسم تنديس بهترين فيلم انساندوستانه و جايزه ويژه جشنواره به درخشنده اهدا شد. اين جشنواره با نمايش فيلم‌هايي از ايران، آذربايجان، استوني، ليتواني، قرقيزستان، فرانسه، روسيه و لهستان همراه بود.

* خانه سينما در يك سفر دريايي ياد و خاطره شهداء فاجعه سقوط هواپيماي مسافربري ايرباس را در آب‌هاي خليج هميشه فارس گرامي مي‌دارد. مدير عامل خانه سينما همزمان با 12 تيرماه مصادف با بيستمين سالگرد سقوط ايرباس توسط ناو جنگي وينسنس آمريكا، هنرمندان سينما را به يك سفر دريايي براي گراميداشت ياد و خاطره شهداء آن فاجعه دلخراش دعوت كرد.

29 خرداد؛ سالروز تولد رضا كيانيان

* گمانه‌زني‌ها براي انتخاب مدير عامل جديد خانه سينما آغاز شده است. دوره مديريت رضا ميركريمي هشتم تيرماه در حالي به پايان مي‌رسد كه پررنگترين گزينه براي جانشيني او محمدمهدي عسگرپور است. هر چند در اين ميان از مجيد مجيدي، ابوالحسن داودي، عليرضا رئيسيان، كمال تبريزي، منوچهر محمدي، علي معلم و همايون اسعديان نيز به عنوان گزينه احتمالي ياد مي‌شود.

* هفته گذشته همراه بود با سالروز تولد دو هنرمند عرصه بازيگري تئاتر، سينما و تلويزيون. عزت‌الله انتظامي و رضا كيانيان دو بازيگري هستند كه به همين واسطه گفتگو، نقد و تحليل و يادداشت‌هايي بر حضور و مجموعه آثارشان بخشي خاص از اخبار مطبوعات را به خود اختصاص داد.

* شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان‌ها از دوشنبه گذشته در شيراز آغاز به كار كرد. معرفي برگزيدگان بخش‌هاي موسيقي، صدا، پژوهش، خبر، تله فيلم و ... از جمله برنامه هاي اين جشنواره بود كه شب گذشته با برگزاري اختتاميه به كار خود پايان داد.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن