تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820220219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ملي جوانان:برنامه هاي اوقات فراغت تابستاني فرصت مناسبي براي خودسازي جوانان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس سازمان ملي جوانان:برنامه هاي اوقات فراغت تابستاني فرصت مناسبي براي خودسازي جوانان است
رئيس سازمان ملي جوانان اظهار داشت: برنامه هاي تابستان تحت عنوان اوقات فراغت فرصت بسيار مناسبي براي خودسازي جوانان است.

به گزارش خبرگزاري مهر ،حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري در مراسم گشايش بيست و ششمين دوره اردوهاي سراسري كميته امداد امام خميني(ره)خطاب به دانش آموزان يادآور شد: انسان مومن وقت خود را به بطالت نمي گذراند و از همه فرصت ها در مسير خودسازي و رشد و شكوفايي و پيشرفت مادي و معنوي خود استفاده مي كند.

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: برنامه هاي تابستاني اگر خوب طراحي شود سازندگي فراواني به همراه خواهد داشت و خوشبختانه در كميته امداد شاهد اين تدبير شايسته هستيم كه طراحي ها هماهنگ با خواسته هاي جوانان و نوجوانان است و در اين طراحي ها به افزايش توانمندي و تحكيم مباني ديني و اعتقادي جوانان توجه خاص مي شود.

وي تصريح كرد: برنامه هاي كميته امداد در مجموع جز بهترين برنامه ها در كشور است و كاملا با سياست هاي كلي كشور و برنامه هاي ملي هماهنگي دارد.

حجت الاسلام حاج علي اكبري تاكيد كرد: كميته امداد امام خميني(ره) مجموعه الهي ، انقلابي ، سرافراز و شايسته است و به خوبي از عهده انتظاراتي كه از اين نهاد مي رود، برآمده است.

حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) نيز در مراسم آغاز بكار اردوهاي اين نهاد در سخناني اظهار داشت: در سال نوآوري و شكوفايي سعي شده تا برنامه هاي فرهنگي كميته امداد بخصوص برنامه هاي اردويي نيز از نوآوري مناسبي برخوردار باشد.

وي افزود: خداوند انسان را زيبا آفريده و اين زيبايي را با استعداد هاي فراوان و توانمندي هاي بسياري همراه كرده است لذا بايد زمينه بروز و ظهور اين استعدادها براي جوانان فراهم شود تا با رشد و ارتقا روزافزون جوانان شاهد شكوفايي اين استعدادها باشيم.

انواري با تاكيد بر شور و نشاط و تحرك جوانان افزود: صداقت، حق جويي، پرسشگري، صراحت، تحرك، انگيزه و آرمان خواهي از شرايط خاص دوران جواني و نوجواني است و بايد به اين مختصات در برنامه ريزي براي جوانان توجه خاص صورت پذيرد.

وي تصريح كرد: كميته امداد امام خميني(ره) در اردوهاي خود بسترسازي مناسبي را فراهم كرده است تا با توجه به اين ويژگي ها و شرايط بتواند ، امكان رشد و شكوفايي و توانمندي جوانان را در زمينه هاي اعتقادي و خلاقيت هاي فني و حرفه اي فراهم سازد.

سرپرست كميته امداد خاطرنشان كرد: انتظارات موجه از اين اردوها عبارت است از سرمايه گذاري در تقويت هويت ديني دانش آموزان در تعامل قرار گرفتن قواي دانش آموزان، كمك به اجتماعي شدن آنان، ايجاد روحيه كار و ابتكار، ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي، تشويق به كارگروهي و پرهيز از انزوا طلبي ، ايجاد زمينه همدلي، اعتماد، محبت كردن و در خاتمه ايجاد تحول در دانش آموزان به گونه اي كه استعدادها شكوفا گردد.

حميدرضا ترقي عضو شوراي مركزي و معاونت فرهنگي كميته امداد نيز در اين مراسم شعار محوري بيست و ششمين دوره اردوهاي اين نهاد را هوشياري، پايداري ، خودباوري و نوآوري و شكوفايي اعلام كرد و افزود: اين نهاد قريب به 9 ميليارد نفر ساعت از اوقات فراغت جمعيت 20 ميليوني جوانان كشور را ساماندهي كرده و رويكرد اصلي برنامه هاي اوقات فراغت نيز تحرك جوانان، اميد به آينده، تربيت ديني آنان در راستاي اهداف بلند حضرت امام و مقام معظم رهبري و سازندگي كشور و تقويت روحيه توانمندي و شكوفايي استعدادهاي جوانان است.

ترقي يادآور شد: در 5 سال گذشته نزديك به 140 هزار نفر از جوانان خانواده كميته امداد در اردوهاي كشوري و استاني و 240 هزار نفر در اردوهاي يك روزه و محلي و 10 هزار دانشجوي تحت حمايت در اردوهاي راهيان نور و قريب به 7 هزار نفر از آنان در اردوهاي زيارتي سياحتي و فرهنگي شركت كرده اند.

معاون فرهنگي كميته امداد افزود: برنامه هاي خاص اردوهاي امسال گنجاندن پيك قرآني با محتواي گلستانهاي قرآني، قصص قرآني و نمايشنامه هاي برگرفته از آن، ساماندهي گزينش مربيان همراه ، تعيين مسير شكوفايي با بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري خطاب به جوانان و هويت سنجي جوانان در طول اردو خواهد بود.

وي يادآور شد: در سال جاري نيز با فعال شدن كانونهاي فرهنگي تربيتي و كانونهاي جوانان پيرو ولايت كميته امداد امام خميني بيش از 21 هزار نفر در 84 كانون دائم و 93 هزار نفر در 737 كانون موقت تابستاني و ساير دانش آموزان تحت حمايت نيز از برنامه هاي اوقات فراغت 800 كانون جوانان پيرو ولايت بهره خواهند برد و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته به ازاي هر نفر يكصد ساعت برنامه آموزشي جمعا به ميزان 11 ميليون و پانصد هزار نفر ساعت اوقات فراغت دانش آموزان پسر خواهد شد.

وي برنامه هاي كانونهاي فرهنگي تربيتي را متشكل از 50 درصد برنامه هاي فرهنگي، 25 درصد برنامه هاي ورزشي و 25 درصد آموزشهاي فني و حرفه اي ذكر كرد.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن