تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819875834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز؛ فاز عملياتي اولين شهر نمونه غذا و داروي كشور افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: امروز؛ فاز عملياتي اولين شهر نمونه غذا و داروي كشور افتتاح مي شود
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: امروز فاز دوم عملياتي شهر نمونه غذا و داروي كشور در زمينه پخش و توزيع دارو، قيمت گذاري نسخه، ارايه توصيه هاي دارويي به بيماران و ارتباط داروخانه هاي دولتي و خصوصي به صورت اولين شبكه اينترنتي در فيروزكوه افتتاح مي شود.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" ايده شهر نمونه غذا و دارو براي اولين بار در سطح جهاني در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در سه فاز از سال 85 طراحي شد.
شهر نمونه غذا و داروي فيروزكوه در فاز اول طي سال هاي 85 و86 اقداماتي نظير، طب مشاركت مسوولين، تشكيل 5 كارگروه در حيطه توليد موادغذايي و آشاميدني، دارو مواد آرايشي و بهداشتي و توزيع آن، آموزش قوانين به 50 رابط آموزشي از مسوولين خانه هاي بهداشت، رابطين نهضت سواد آموزي، برگزاري كلاس هاي محلي، بازرسي دقيق از امكانات توليدي و نگهداري، برگزاري نمايشگاه ها و چاپ كتاب هاي آموزشي، برگزاري جلسات توجيهي با پزشكان و داروسازان براي اجراي سيستم هماهنگ، معرفي جهاني شهر نمونه و بازديد مقامات FAO و VNODC و WHO بوده است.
براساس گزارش ايسكانيوز، شهر نمونه غذا و داروي فيروزكوه تنها شهر كشور است كه كليد خدمات دارويي از سطح تهيه پخش عرضه، داروخانه و ارايه خدمات به بيماران درهمه سطوح دولتي وخصوصي به صورت يكپارچه انجام مي گيرد.
شهر فيرزكوه به دليل گستردگي مناسب جمعيتي، وضعيت مناسب اقتصادي به عنوان نمونه اي قابل بررسي، مجزا بودن از كلان شهرها و امكان بررسي فاكتورهاي مستقل بدون دخالت مداخله گر جانبي اولين شهر نمونه انتخاب شد.
در ادامه آمده است: اولين مرحله يكسال بعد از آغاز اين طرح، كليه واحدها و اصناف موفق به رعايت شده و گواهينامه نظارت شهرنمونه را در حضور نماينده بهداشت جهاني، معاون يونيسف ورييس سازمان غذايي بين المللي دريافت كردند.
اولين الگوي نمونه و داروي كشور امكان عملياتي كردن به صورت اينترانت و نه اينترنتي و قابليت اجرا درهر منطقه اي حتي با امكانات اوليه تلفني است.
به گزارش خبرنگار ايسكانيوز، بهره برداري از فاز دوم شهر نمونه غذا و داروي فيروزكوه و اولين شبكه كامل رايانه اي تهيه و توزيع دارو با حضور ديناروند معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، زالي رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و جمعي از مسوولين شهرستان فيروزكوه امروز 30 خرداد ماه افتتاح مي شود./02 /187/125/110
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن