تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد حوزه و دانشگاه: هنوز با كاركردهاي امر به معروف و نهي از منكر آشنا نيستيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه و دانشگاه: هنوز با كاركردهاي امر به معروف و نهي از منكر آشنا نيستيم
خبرگزاري فارس: استاد حوزه علميه و دانشگاه گفت: هنوز جامعه ما با كاركردهاي امر به معروف و نهي از منكر آشنا نيست.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، سيد مهدي واعظ موسوي چهارشنبه شب در مراسم اختتاميه همايش كشوري دكترين اصل هشتم قانون اساسي كه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قزوين برگزار شد، بيان داشت: امر به معروف و نهي از منكر يكي از اصول واجب در جامعه ديني ما است كه همه بايد براي تحقق آن بكوشيم.
وي ادامه داد: اگر به درستي در جامعه، مردم را به سوي خوبي‌ها و معروف‌ها فراخوانيم ديگر حتي نيازي به امر به معروف و نهي از منكر پيدا نمي كنيم.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه كرد: امروز 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گذرد و ما فقط فقه و اصول خوانده‌ايم و آن چنان كه بايد به اين مقوله نپرداخته‌ايم.
وي افزود: ما در دعوت به خير و معروف‌ها ضعيف هستيم و همانطور كه پيامبر فرموده‌اند، معروف زيباست و ما بايد با بيان اين زيبايي‌ها افراد را به سمت معروف جذب كنيم.
واعظ موسوي تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر داراي كاركردهاي مختلفي است كه ما با اين كاركردها آشنا نيستيم و اين عدم آشنايي يكي از دلايلي است كه موجب شده تا به اين امر مهم كه اصل هشتم قانون اساسي ما نيز محسوب مي شود آنطور كه بايد پرداخته نشود.
وي تأكيد كرد: امنيت اجتماعي، امنيت عمومي، امنيت اقتصادي، امنيت سياسي و رفاه عمومي از جمله كاركردهاي امر‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌به معروف و نهي از منكر است كه ما هنوز با اين كاركردها در جامعه آشنا نيستيم از اين رو آن طور كه بايد به اين فريضه واجب توجه نمي‌كنيم.
استاد اخلاق حوزه علميه عنوان داشت: ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بايد در اين خصوص طرح‌هايي ارائه دهد تا جامعه بيش از پيش با كاركردهاي اين فريضه واجب آشنا شود.
وي توضيح داد: يكي ديگر از مشكلات ما در حوزه امر به معروف و نهي از منكر اين است كه هنوز دريافت درستي از معروف‌ها و منكرها نداريم و نسبت به اين موارد دچار تنگ نظري هستيم.
واعظ موسوي، زيباگويي و نكورويي را يكي از اصول مهم در انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست و افزود: براي تأثيرگذاري در اين امر، رعايت اين موارد الزامي است، زيرا امروز در جامعه ما جرم‌هايي رخ مي‌دهد كه با مهارت همدلي و هم حسي مي‌شود آن را حل كرد.
وي اعلام كرد: مورد ديگري كه براي تأثيرگذاري در بحث امر به معروف و نهي از منكر لازم است، تكنيك هاي معروف است، چرا كه امروز با ابزارهاي گذشته نمي توان اين مقوله را در جامعه پياده كرد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش كليدي خانواده در فريضه امر به معروف و نهي از منكر گفت: خانواده مهم‌ترين سازمان تربيتي است كه مي‌تواند فرزندان را در مقابل منكرات واكسينه كند، بنابراين نقش خانواده در شناساندن معروف‌ها و منكرات نقش كليدي است.
وي در پايان تصريح كرد: در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر همه در جامعه نقش دارند و هركس بايد به هر اندازه‌اي كه در توان دارد در راستاي ترويج اين فرهنگ ديني بكوشد.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح از ارائه دهندگان مقالات برتر مجيد كوروش زاده، سيد مرتضي حسيني، سيد حسين شرف‌الدين و رضا مجرب قوشچي، تقدير به عمل آمد.
انتهاي پيام/م
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن