تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817189898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمرو موسي و شمعون پرز درباره صلح در همايش پترا در اردن مناظره كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عمرو موسي و شمعون پرز درباره صلح در همايش پترا در اردن مناظره كردند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): امان - "عمرو موسي" دبيركل اتحاديه عرب و "شميون پرز" رييس رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه در يكي از جلسات همايش برندگان جايزه نوبل در شهر پترا در جنوب اردن در باره مقاصد دو طرف براي برقراري صلح با هم مناظره كردند.


به گزارش ايرنا، "پرز" زماني كه در باره به اصطلاح تمايل اسراييل براي ايجاد صلح با فلسطيني ها، سوري ها و لبناني ها سخن مي گفت، نشانه خشم بر چهره عمرو موسي ظاهر شد و وي تالار سخنراني را ترك كرد.
"صلاح الدين البشير" وزير خارجه اردن به دنبال عمرو موسي رفت و چند دقيقه ديگر دو نفر به تالار سخنراني بازگشتند. دبير كل اتحاديه عرب به تريبون سخنراني رفت تا به سخنان پرز پاسخ دهد.
پرز در سخنراني خود گفت كه نبودن تصميم گيرندگان فلسطيني و پراكندگي آنان ميان حماس و فتح تسويه مساله فلسطين را به تاخير مي اندازد.
وي از "بشار اسد" رييس جمهوري سوريه خواست تا به طور صريح اعلام كند كشورش آمادگي دارد كه با اسراييل به صلح برسد.
پرز اين سووال را مطرح كرد كه چرا اسد با رهبران اسراييل رو در رو ملاقات نمي كند.
وي با مطرح كردن اين گفته "اگر خواستارصلحي هستي پس چرا آنرا به تعويق مي اندازي" افزود: "انور السادات" رييس جمهوري سابق مصر كه در سال 1977 به اسراييل سفر كرد دو سال بعد با اسراييل معاهده صلح را امضا كرد.
گفتني است، پس از نه سال از توقف مذاكرات ميان سوريه و اسراييل، اين مذاكرات به طورغير مستقيم و با ميانجيگري تركيه از چند ماه پيش آغاز شده و تاكنون ادامه دارد.
عمرو موسي پس از رفتن به تريبون سخنراني در اين همايش با توصيف پرز به اينكه استاد در سخن گفتن است در باره صلحي كه اسراييل براي آن ترويج مي كند سووال كرد و گفت: اين چه تلاشي براي صلح است در حاليكه اسراييل به ساخت شهركها ادامه مي دهد تا طبيعت سرزمين هاي اشغالي از جمله قدس شرقي را تغيير دهد.
دبير كل اتحاديه عرب گفت: ما در انتظار هرگونه طرح اسراييلي براي صلح هستيم. تعداد 22 كشور عربي طرح صلح در برابر زمين را مطرح كرده اند، ولي تاكنون هيچ پاسخي وجود ندارد.
اين طرح صلح عربي در همايش سران عرب در بيروت در سال 2002 اعلام شده و در همايش سران در رياض در ماه مارس گذشته مورد تاكيد قرار گرفته است.
عمرو موسي گفت: اعراب در "درك اسراييل" ناكام ماندند. نمي دانند اسراييل آنان را به كجا مي برد و با ساخت شهرك ها طرح صلح را به كجا مي برد.
وي افزود: نمي توان اعراب را اغفال كرد و با سخن گفتن به آنان كلك زد .
پرز به موسي پاسخ داد كه اسراييل دو سال قبل ارتش خود را ازغزه بيرون كشيد و شهرك هاي اين باريكه را تخليه كرد، ولي تير اندازي از غزه هنوز ادامه دارد.
رييس رژيم اسراييل از اعراب خواست با سفر به اسراييل طرح خود را به طور رسمي در كنيست (پارلمان اسراييل) ارايه دهند و چنانچه اعراب تضمين هايي درباره توقف تيراندازي از غزه بدهند، آنگاه اسراييل به طور مثبت پاسخ خواهد داد.
آنگاه موسي به او گفت: "پس ساخت شهرك ها را متوقف كنيد".
حرف هاي موسي و پرز باعث شده تا حاضران در جلسه همايش چه عرب و چه خارجي و اسراييلي به شدت كف بزنند.
"عبد الله واد" دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي و رييس جمهوري سنگال در آغاز جلسه اي كه شاهد مناظره ميان موسي و پرز شده بود سخنراني كرد.
وي كتابي را كه بر روي جلد آن عكس خودش چاپ شده بود با عنوان "پايان ها، ما قبل از تاريخ ، مذاكرات پترا درباره صلح، آفريقا و جهان" را در بين حضار توزيع كرد .
شايان ذكر است كه "ايهود اولمرت" نخست وزير اسراييل كه از شركت در همايش سال جاري نوبل عذرخواهي كرد سال گذشته خشم شركت كنندگان اردني را برانگيخه بود و آن هنگامي كه او به نقل از "گولدا مايير" نخست وزير پيشين اسراييل گفته بود كه " اعراب فرهنگ كشتن را به اسراييلي ها آموزش دادند" آنگاه "عبدالاله الخطيب" وزير خارجه وقت اردن در اعتراض به اظهارات اولمرت تالار سخنراني را ترك كرده بود.
شبد**خاورم**240 **1477**1456
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن