تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814646515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر هيئت فتح به غزهبرقرارى آتش‌بس ميان حماس و اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: سفر هيئت فتح به غزهبرقرارى آتش‌بس ميان حماس و اسرائيل
منابع مصرى تاكيد كردند: نمايندگان جنبش حماس و دولت اسرائيل به توافقنامه آتش‌بس در نوار غزه كه از امروز اجرا مى‌شود دست يافتند. به گزارش سايت اينترنتى الجزيره، منابع آگاه مصرى تصريح كردند: توافقنامه آتش‌بس ميان دو طرف در خصوص توقف حملا‌ت دو جانبه و پايان دادن به تحريم نوار غزه مى‌باشد كه از ساعت شش صبح امروز اجرا مى‌شود. همچنين سامى‌ابوزهرى سخنگوى جنبش حماس تاكيد كرد: توافقنامه با اسرائيل در بر گيرنده آتش بس، پايان دادن به تحريم و گشودن گذرگاه‌هاى مرزى است. محمود الزهار از ديگر رهبران جنبش حماس در كنفرانس خبرى در نوار غزه گفت: گروه‌هاى فلسطينى از اين توافقنامه‌استقبال كردند اما جنبش حماس هرگز سلا‌ح خود را تحويل نخواهد داد چرا كه اطمينان ندارد اسرائيل به آتش‌بس احترام بگذارد.

خليل الحيه از ديگر رهبران جنبش حماس در ارزيابى توافقنامه امضا شده با اسرائيل به جزييات آن اشاره كرد و گفت: اين توافقنامه شامل چندين بند است كه از جمله اين بندها آتش‌بس متقابل، گشودن گذرگاه‌هاى تجارى به طور جزيى و پايان دادن به تحريم در خصوص كالا‌هايى كه وارد نوار غزه مى‌شود است. وى افزود: پس از اين مرحله قاهره در هفته دوم ميزبان نشست ديگرى خواهد شد كه در چارچوب اين نشست، موضوع به اجرا درآمدن آتش‌بس وبه دنبال آن گشودن گذرگاه رفح با حضور هيئت حماس و تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين و اتحاديه اروپا به ارزيابى گذاشته خواهد شد. حيه تصريح كرد: جنبش حماس در صورتى كه اسرائيل آتش‌بس را نقض كند با ميانجى‌گرى مصر وارد مذاكره خواهد شد. همچنين خالد مشعل رئيس دفتر سياسى حماس در امارات خاطر نشان كرد: آتش‌بس براى نجات يك و نيم ميليون فلسطينى ساكن نوار غزه تحولى بسيار مثبت است. وى در جريان سفرش به امارات خاطر نشان كرد: آتش بسى كه با ميانجى‌گرى مصر حاصل شده بايد با تعهد اسرائيل نسبت به پايان دادن به تحريم همراه باشد اما هر گونه نقض اين توافقنامه‌از سوى اسرائيل بدون پاسخ نخواهد بود. مشعل تصريح كرد: آتش‌بس دايم هم براى فلسطينى‌ها كه از تحريم اسرائيل رنج مى‌برند و هم براى اسرائيلى‌ها اگر متعهد به آن باشند مفيد خواهد بود. وى خاطر نشان كرد: گروه‌هاى مقاومت موضع‌گيرى‌ضعيفى ندارند بلكه بسيار قوى هستند. ما ملتى هستيم كه مشكلا‌ت زيادى داريم اما دشمن و جنگ هرگز نمى‌توانند ما را تضعيف كنند. در عين حال تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين نيز ضمن استقبال از اين توافقنامه آن را در راستاى منافع ملت فلسطين خواند. ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل نيز ضمن عدم تائيد يا رد امضاى توافقنامه گفت: هنوز زود است كه آتش‌بس اعلا‌م شود.حتى اگر اين توافقنامه آغاز شود اين كه تا كى ادامه خواهد داشت امرى نامشخص است. وى اظهار داشت: ارتش اسرائيل آماده هر گونه اتفاق است.حسام زكى سخنگوى وزارت خارجه مصر نيز توافقنامه امضا شده را گامى‌براى دستيابى به توافقنامه كاملتر خواند و گفت: هيچ گونه ضمانتى در خصوص عدم نقض آتش‌بس از سوى دو طرف وجود ندارد. در حالى كه صحبت از امضاى توافقنامه آتش‌بس مى‌شود منابع پزشكى اعلا‌م كرده‌اند در چندين حمله هوايى نظاميان اسرائيل به نوار غزه كه نيروهاى مقاومت حماس هدف قرار داده شده بودند شش فلسطينى از جمله رهبر گروه جيش الا‌سلا‌م به شهادت رسيد. منابع پزشكى اعلا‌م كردند در حمله نخست 4 تن از اعضاى گروه جيش الا‌سلا‌م به شهادت رسيدند و در دو حمله هوايى ديگر دو عضو ديگر اين گروه به شهادت رسيدند. اين سه حمله هوايى در جنوب و مركز نوار غزه روى داد. از سوى ديگر راديو دولتى اسرائيل اعلا‌م كرد: ايهود المرت، نخست‌ وزير و ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل با امضاى آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلا‌مى‌حماس در نوار غزه موافقت كردند.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، پس از مذاكره عاموس گلعاد با مقامات مصرى كه نقش ميانجى‌گرى با حماس را بر عهده داشتند و بازگشت وى از قاهره، تصميم آتش‌بس از سوى دولت اسرائيل اتخاذ شد.

ديدار هيئت فتح از غزه

فرستاده محمود عباس تاكيد كرد: هيئت فتح براى نخستين بار از زمان تسلط حماس بر نوار غزه، وارد اين منطقه شد. به گزارش روزنامه البيان ‌چاپ امارات‌ حكمت زيد فرستاده محمود عباس رئيس تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين كه رياست هيئت فتح را براى سفر به نوار غزه بر عهده دارد، تاكيد كرد: هيئت فتح هيچ مانعى براى مذاكره و ديدار با هيچ جناحى در نوار غزه نداشت. وى تصريح كرد: محمود عباس به زودى به نوار غزه سفر خواهد كرد. حكمت زيد عنوان داشت: هدف از اين سفر توضيح و تشريح طرح محمود عباس در زمينه تحكيم وحدت ملى است.وى ابراز اميدوارى كرد كه تمام گروه‌ها با اين طرح همكارى كنند. وى در خصوص احتمال ديدارش با اعضاى حماس گفت: ما با تمام گروه‌هاى فعال در فلسطين ديدار خواهيم كرد. مسئوليت اين هيئت ديدار با گروه‌هاى وابسته به سازمان آزادى بخش فلسطين (ساف) و اطلا‌ع از نظرات آنها و توضيح درباره طرح عباس است.از سوى ديگر، احمد عبدالرحمن سخنگوى فتح، گفت: ما در راستاى طرح محمود عباس تلا‌ش‌هاى داخلى و خارجى خود را جهت ايجاد فضاى مناسب براى مذاكرات داخلى آغاز كرده‌ايم. سامى‌ابوزهرى سخنگوى حماس نيز به خبرگزارى فرانسه گفت: هيچ مقدمه‌اى براى ديدار فتح و حماس فراهم نشده است. ابوزهرى افزود: سفر هيئت فتح به نوار غزه به انجام ديدار‌هاى داخلى فتح مربوط است و ما تسهيلا‌ت انجام اين سفر را فراهم كرديم.همچنين رمزى رباح، يك عضو جبهه دموكرات آزادى بخش فلسطين، آغاز مذاكرات ملى را در پايان ماه جارى در قاهره رد كرد.

مخالفت آمريكا

آمريكا با تلا‌ش اعراب در زمينه ارائه پيش‌نويسى به شوراى امنيت با هدف توقف شهرك‌سازى‌هاى اسرائيل مخالفت كرد. به گزارش روزنامه الا‌هرام ‌چاپ مصر‌ زلماى خليل زاد سفير آمريكا و نماينده دايم اين كشور در سازمان ملل، پيش نويس اتحاديه عرب را در زمينه توقف شهرك سازى‌هاى اسرائيل به ويژه در بيت‌المقدس شرقى ناعادلا‌نه توصيف كرد. وى گفت: چارچوب كنونى اين پيش نويس به گونه‌اى است كه گويى با اسرائيل دشمنى دارد و تجاوزى عليه اسرائيل است. وى كه كشورش رياست دوره‌اى شوراى امنيت را بر عهده دارد، از گروه عربى خواست چارچوب اين پيش نويس را تغيير دهد به طورى كه شامل حملا‌ت راكتى نوار غزه عليه جنوب اسرائيل و كاهش برخى عبارت‌ها مبنى بر اينكه اسرائيل قطعنامه‌هاى شوراى امنيت را اجرا نمى‌كند، شود. ماجد عبدالفتاح نماينده دايم مصر در سازمان ملل، تاكيد كرد: گروه عربى هم چنان به ارتباطاتش با بقيه اعضاى شوراى امنيت در خصوص اين پيش نويس ادامه مى‌دهد. گروه عربى هيچ مانعى در خصوص اينكه اين قطعنامه مانع از آتش‌بس ميان فلسطين و اسرائيل شود، نمى‌بيند.

اعزام نيروهاى عربي

چند ساعت بعد از اعلا‌م دستيابى حماس و دولت اسرائيل به توافقنامه آتش بس، منابع خبرى از پيشنهاد مصر در زمينه اعزام نيروهاى عربى به نوار غزه خبر دادند. به گزارش المحيط، ‌منابع خبرى اعلا‌م كردند: مصر پيشنهاد كرده است كه نيروهاى عربى با هدف وادار كردن حماس به خلع سلا‌ح و تحويل آن به محمود عباس رئيس تشكيلا‌ت خودگردان فلسطين، وارد نوار غزه شوند. اين منابع اظهار داشتند: قاهره اخيرا رايزنى‌هايش را با چند كشور عربى گسترش داده است و قصد دارد نشستى را با نظارت اتحاديه عرب در زمينه تشكيل كميته عربى به رياست قاهره جهت نظارت بر مذاكرات در ارتباط با اعزام اين هيئت (همانند كميته عربى كه در خصوص حل بحران لبنان تشكيل شد) برگزار كند.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن