تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805673902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي:شرايط توليد محصولات كشاورزي به حالت عادي بازمي گردد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير جهاد كشاورزي:شرايط توليد محصولات كشاورزي به حالت عادي بازمي گردد
محمدرضا اسكندري گفت: شوك ايجاد شده به توليد برخي از محصولات كشاورزي بر اثر خشكسالي با تمهيدات به كار گرفته شده به حالت اوليه باز مي گردد.
به گزارش خبرنگار مهر ، عصر امروز در حاشيه امضاء يادداشت تفاهم همكاريهاي كشاورزي ايران و آذربايجان محمدرضا اسكندري در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر تاثيرات خشكسالي بر روند توليدات كشاورزي و قيمت نهايي كالاها در بازار مصرف گفت : بروز خشكسالي باعث ايجاد شوك به برخي از محصولات كشاورزي شد كه در حال حاضر جهت بازگشت به شرايط عادي توليد تمهيدات لازم در زمينه استفاده از شيوه هاي كشت و نيز بهره گيري از آب در بخش كشاورزي به كارگرفته مي شود.

وزيرجهاد كشاورزي توليد و قيمت محصولات كشاورزي در بازاررا دو مقوله جدا ازهم خواند و افزود : در شرايط كنوني براي توليد گوشت مرغ در كشورهيچگونه مشكلي وجود ندارد و با مازاد توليد نيز مواجهيم، لذا اگرقرار باشد توليد كننده بدون زيان توليد داشته باشد بايد هزينه هاي آن از سوي دولت پرداخت شود. به همين لحاظ دولت در لايحه 4 هزار و500 ميليارد توماني كه به مجلس ارائه داده تامين يارانه ها را لحاظ كرده است.

وي افزود : قيمت تمام شده توليد كشاورزي بايد براي توليد كننده مقرون به صرفه باشد، لذا پرداخت يارانه منجر به حفظ و جلوگيري از كاهش توليد مي شود.

اسكندري بيان كرد : در لايحه 4 هزار و 500 ميليارد توماني دولت بالغ بر دو هزار و 500 ميليارد تومان به تامين يارانه كالاهاي اساسي و تامين نهاده هاي كشاورزي و معادل دوهزارميليارد تومان نيز به جبران خسارات سرمازدگي و خشكسالي اختصاص دارد كه در صورت تصويب در مجلس اين ميزان اعتبار در اختيار بخش كشاورزي قرار مي گيرد.

وي افزود : در حال حاضر از نمايندگان مجلس انتظار تصويب لايحه هزارميليارد توماني آبخيزداري را داريم كه در صورت موافقت با اين لايحه مقابله با خشكسالي به شكل گسترده انجام مي شود و مي توانيم از حداقلهاي ظرفيت توليد آب در بخش كشاورزي استفاده كنيم.

وزيرجهاد كشاورزي تاكيد كرد : لايحه هزار ميليارد توماني آبخيزداري به منظور مقابله گسترده با خشكسالي بايد همزمان با لايحه 4 هزار و 500 ميليارد توماني تصويب شود.

وي در رابطه با پرداخت يارانه در بخش كشاورزي تصريح كرد : بخشي از يارانه ها به عوامل توليد و بخش ديگر به برخي از محصولات كشاورزي اختصاص مي يابد، ضمن اينكه امسال به نهاده هاي توليد و نيز توليد نهايي يارانه پرداخت مي شود به نحوي كه در بحث توليد گوشت قرمزو گوشت مرغ هم به نهاده هاي توليد نظير ذرت و جو يارانه پرداخت مي شود و هم به محصول نهايي يعني خود گوشت در زمان عرضه در بازار مصرف يارانه اختصاص مي يابد.

به گفته اسكندري در صورت تصويب لايحه دولت در مجلس ميزان يارانه هاي مصوب بخش كشاورزي كه هم اكنون در حد سال گذشته است افزايش مي يابد.

وي با بيان اينكه تنظيم بازار مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و سفيد كماكان با وزارت جهاد كشاورزي است، افزود : پيشنهادي مبني بر واگذاري تنظيم بازار اين محصولات به وزارت بازرگاني از سوي وزارت جهاد كشاورزي ارائه داده نشده است.

وزير جهاد كشاورزي بيان كرد : يارانه مربوط به نهاده هاي دامي و امكانات ذخيره سازي محصولات مذكور در اختيار وزارت جهاد كشاورزي است به نحوي كه اعتبارات بانكي براي ذخيره سازي دراختيار شركت پشتيباني امور دام وزارت جهاد كشاورزي قرارمي گيرد، لذا تنظيم بازار بايد توسط خود وزارت جهاد كشاورزي اعمال شود.

وي اعلام كرد : با توجه به شرايط خشكسالي محدوديتهايي براي خروج گندم توليدي از مرزهاي كشورتوسط بخش غيردولتي اعمال شده است.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن