تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل مخابرات فارس: فارس در راه‌اندازي سيستم واي مكس پيشرو است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدير عامل مخابرات فارس: فارس در راه‌اندازي سيستم واي مكس پيشرو است
مديرعامل شركت مخابرات استان فارس گفت: سيستم ارتباطي و ديجيتالي بي‌سيم يا واي مكس ‪ wimax‬يك تكنولوژي جديد است كه در كشور در حال پيشرفت است و استان فارس در زمينه راه‌اندازي آن از استان‌هاي پيشرو كشور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهندس چنگيز اميري چهارشنبه در همايش منطقه‌اي فناوري‌هاي بي‌سيم باند وسيع و چشم انداز آن در فارس در شيراز افزود: طي دو سال گذشته شاهد تحولات و پيشرفت‌هاي بسيار خوبي در زمينه صنايع مخابراتي در كشور بوده‌ايم و اين تحولات ناشي از نياز مردم به‌اين فناوري‌هاي جديد است كه توسط شركت‌هاي دولتي، خصوصي و كمپاني‌هاي داخلي و خارجي ارائه مي‌شود.

وي اظهارداشت: بسياري ازاين تحولات منتج به خدمات رساني سريع در حوزه‌هاي مختلف شده است وسياستمداران و برنامه‌ريزان‌كشور نيزبنا رابر اين گذاشته‌اند كه همزمان با پيشرفتهاي سريع صنايع مخابراتي در دنيا همپاي آن حركت كنند و با استفاده از تكنولوژيهاي جديد خدمات بهتري به مردم تقديم كنند.

اوگفت: سيستم ارتباطي ديجيتالي بي‌سيم يا واي‌مكس يكي‌از اين تكنولوژيهايي است كه در دنيا متداول شده و در كشور ما نيز طي دو سال گذشته گامهاي خوبي براي توسعه آن برداشته شده است.

اميري افزود: اين همايش نيز به منظور ارزيابي شركتهايي كه قصد ورود و فعاليت در اين عرصه را دارند و همچنين كمكي كه مي‌توانند براي توسعه هرچه بيشتر اين فن‌آوري در فارس نمايند تشكيل گرديده است.

معاون‌سازمان تنظيم ومقررات وصدور مجوز سازمان تنظيم ومقررات و ارتباطات راديويي كشور نيزگفت: يكي‌از وظايف سازمان‌جلوگيري از ايجاد انحصار در حوزه فعاليت مخابرات، پست، كنترل‌بازار، تنظيم تعرفه ومديريت فضاي فركانسي است.

لطف‌الله سبوحي افزود: فعاليت شركتهادريك فضاي انحصاري بسيار مشكل است و باهمكاري مسوولان مخابرات تلاش شده است تا اين مشكل‌تاحدودي رتفع گردد تا بازار براي‌تمام فعالان عرصه‌ارتباطات حفظ شود واز بروز و توسعه فعاليتهاي انحصاري جلوگيري شود.

سيستم واي‌مكس مخفف "‪،"Worldwide Interoperability For Microwave Access‬ در واقع سيتم ارتباطي و ديجيتالي بي‌سيم است كه جايگزيني براي شبكه‌هاي بي سيم نواحي شهري در نظر گرفته مي‌شود.

واي مكس ‪ Wimax‬مي‌تواند دستيابي به بي‌سيم باند پهن را كه تا ‪ ۵۰‬كيلومتر براي ايستگاههاي ثابت و پنج تا ‪ ۱۵‬كيلومتر براي ايستگاههاي سيار را پوشش مي‌دهد فراهم سازد.

يكي از مزاياي اين سيستم اين است كه اين امكان را به كاربران مي‌دهد كه از اينترنت خود به صورت سيار استفاده كنند.

سيستم ارتباطي وديجيتالي بي‌سيم ياواي‌مكس "‪ "Wimax‬استفاده از پهناي باند وجلوگيري از تداخل امواج را امكانپذير ساخته و امكان سرعت داده بالاتري را بر روي مسافت‌هاي طولاني‌تر ممكن مي‌سازد.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن