تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820237844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

البينه الجديده فاش كردتقويت روابط اردن و عربستان با گروهك منافقين با چراغ سبز آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: البينه الجديده فاش كردتقويت روابط اردن و عربستان با گروهك منافقين با چراغ سبز آمريكا
منابع آگاه عراقي اعلام كردند: دو كشور اردن و عربستان اخيرا با چراغ سبز آمريكا در صدد تقويت روابط با گروهك تروريستي منافقين و حمايت از اقدامات اين گروه هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه"البينه الجديده" به نقل از اين منابع نوشت : كارمندان امنيتي فرودگاه بين المللي امان بخش نامه اي را از وزير امور خارجه كشور اردن مبني بر ارائه تسهيلات به اعضاي گروهك تروريستي منافقين با گذرنامه عراقي يا با گذرنامه هاي ديگر مليتها دريافت كردند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از سوي نزديكان جبهه التوافق (عراق) در اردن، گروهك تروريستي منافقين بعد از توصيه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا(سيا) به اردن مبني بر افزايش همكاري ها با اين گروهك و ارائه تسهيلات لازم به آن، مقري رسمي را در امان- پايتخت اردن- افتتاح كرد.

به نوشته اين روزنامه چاپ بغداد، امر واضح و مشخص اين است كه پايتخت اردن مكاني است كه ديدارها و تماسها بين اعضاي گروهك تروريستي منافقين با جبهه التوافق(بزرگترين گروه سياسي اقليت اهل سنت) درآن انجام مي شود و اين تماسها زمينه انجام سفر هيئتي از عربهاي اهل تسنن (عراق) به رهبري اعضايي در جبهه التوافق و جبهه گفتگوي ملي را در بروكسل درسال جاري فراهم كرد.

عدنان الدليمي، ظافر العاني، خلف العليان وصالح المطلك از جمله اعضاي هيئت 12 نفره اهل تسنن هستند كه 8 نفر ازآنان به امان بازنگشتند و درهلند، آلمان باقي مانند و درخواست پناهندگي سياسي كردند.

به گفته منابع نزديك به جبهه التوافق در امان، گروهك تروريستي منافقين خلق از سوي اردني ها از حمايت خاصي برخوردار است.

درعين حال ديپلماتهاي كشورهاي حاشيه خليج فارس درامان اعلام كردند: اين موضوع يعني تقويت روابط با گروهك تروريستي منافقين خلق فقط به اردن محدود نمي شود، بلكه، عربستان هم تصميم گرفت تا همه گروه هاي مخالف دولت ايران را مورد حمايت خود قرار دهد و ازآنان استقبال كند.

به گفته اين ديپلماتها، هدف از عربستان از اين تصميم ، مقابله با قدرتهاي سياسي و نظامي ايران و تاثيرگذاري آن در منطقه است. در راس اين گروه ها، گروهك تروريستي مجاهدين خلق و گروهك جندالله قرار دارد كه براي جدا كردن بلوچستان از ايران تلاش مي كند.

به گفته اين ديپلماتها، "امير بندر بن سلطان" دبير كل شوراي امنيت ملي عربستان شخصا دراين تصميم دولت عربستان مبني بر برقراري رابطه با گروهك تروريستي منافقين و ارائه حمايت كافي و لازم به اين گروهك در همه زمينه ها دخالت كرد.

دراين راستا، رياض درماه گذشته سركرده هاي اين سازمان تروريستي را به حضور پذيرفت.

منابع ديپلماتيكي درعين حال اعلام كردند: آمريكايي ها ، رياض را به تقويت روابط با گروهك تروريستي مجاهدين خلق تشويق مي كند به ويژه بعد ازآنكه نام اين گروهك از فهرست گروه هاي تروريستي برداشته شد. به طوري كه واشنگتن اخيرا نروژ را متقاعد كرد تا به اين گروه اجازه افتتاح دفتري را در اسلو بدهند تا جايي كه اين شهر درسال گذشته ميلادي "مريم رجوي" را به حضور پذيرفت.

اين در حالي است دولت عراق روز گذشته ضمن بررسي حضور گروهك تروريستي منافقين درخاك عراق و مداخله آن در امور داخلي اين كشور، تصميماتي عليه اين گروهك اتخاذ كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي نهرين نت، علي الدباغ سخنگوي دولت عراق گفت : دولت در جلسه عادي امروز خود حضور سازمان تروريستي مجاهدين خلق (گروهك منافقين) در خاك عراق و دخالت آن در امور داخلي اين كشور، مشاركت اين سازمان در تحريك آفريني عليه دولت منتخب عراق و نهادهاي آن و اقدام اين سازمان در تشويق تروريستم عليه ملت عراق را بررسي وشش تصميم اتخاذ كرد.

مجلس نمايندگان عراق نيز در جلسه روز گذشته خود، آمريكا را مسئول حضور و جنايات گروهك تروريستي منافقين درعراق دانسته و خواستار اخراج اين گروهك از كشورشان شدند.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن