محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828954385
نود دقيقه رقابت با چشمباداميها fifa2008
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: pedram_ashena19-04-2007, 12:03 PMبعد از حضور ناموفق يكي ديگر از بازيهاي <جام جهاني> فيفا، شركت EA Sports تلاشي مضاعف را براي توليد يك بازي خوب ديگر فيفا از همان روزهاي پخش بازي قبلي آغاز كرد. طبق گفته تيم طراحي، اين بازي قرار بود يك سكوي پرتاب براي اين سري از بازيها باشد. بهطوري كه بتواند نقايص موجود در بازيهاي گذشته را تا جايي كه بتواند، جبران كند. به همين منظور، EA اولين كاري كه كرد تهيهكننده اين بازي را تغيير داد. مشخصات بازي تاريخ پخش: سوم اكتبر 2006 (يازدهم مهر 1385) شركت توليد كننده: EA Sports شركت پخش كننده: EA Sports تعداد سيدي: چهار عدد طراحي شده براي: PC ،PSP ،PS2 ،Game Boy Advance ،XBOX ،DS ،GC و X360 نوع بازي: ورزشي- فوتبال مخاطبان بازي بر اساس درجه بندي E :ESRB (همه سنين) قابليت بازي چند نفره: دارد (تا چهار نفر آنلاين، دو نفر آفلاين) نوع صدايِ بازي: Dolby Pro Logic II قيمت اوليه بازي: چهل دلار حداقل تجهيزات لازم براي اجراي بازي: System: 1.3GHz or equivalent RAM:256 MB Video Memory:64 MB Hard Drive Space: 3300MB GeForce 4 Ti or Intel 915 945، 950 .Other: ATI Radeon 7500 ،NVIDIA GeForce3 سايت اختصاصي بازي (http://www.fifa 07.com/) سايت شركت توليدكننده (http://www.easports.com/) نمره ارزيابي بازي 9 (عالي) تغيير تهيهكننده بازيِ فيفا مسلماً نقش زيادي در پيشرفتهاي اين نسخه داشته است. تهيهكننده جديد كه Joe Booth نام دارد، براي اولين بار در اين بازي با EA همكاري كردهاست. او كه بيست سال در صنعت ساخت بازيها بودهاست قبل از اينكه به EA ملحق شود، در شركت معتبر يوبيسافت در كشور فرانسه كار ميكرده و در ساخت بسياري از بازيهاي اكشن اين شركت، نقش داشتهاست. با پخش اين بازي مشخص شد تلاشهاي EA در توليد يك بازي موفق به خوبي نتيجه داده است و امسال نيز شاهد يك نسخه خوب از اين مجموعه موفق هستيم. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه EA مسئوليت سخت ديگري را نيز بر عهده داشت و آن، برندهشدن رقابت مالي در مسابقه بين فيفاي خود و فوتبال پرطرفدار ديگر يعني Winning Eleven محصول شركت چشمباداميها؛ يعني Konami بود. همانطور كه ميدانيد سالها استقبال طرفداران حرفهايِ فوتبال كامپيوتري و حتي نقدهاي مثبت بازيِ Winning Eleven بيشتر از بازيهاي FIFA بود. در نتيجه شايد يكي از اصليترين اهدافي كه EA را به نگرشي دوباره در موارد تكنيكي و ساختاريِ بازي جديد خود ملزم كرد، بردن گوي سبقت از رقيب ديرين خود در اين موارد بود. شركت عظيم EA با در اختيار داشتن امكانات مالي فراوان توانسته است در جذب توافقنامههايي كه به اين شركت اجازه ميدهد از نام بازيكنان، تيمها، عوامل مرتبط با باشگاهها و تيمها و حتي استاديومها، استفاده كند، در اين زمينه از شركتِ رقيب ژاپني خود موفقتر عمل كند، با اين حال در اين نسخه از بازي خود نشانداده است كه علاوه بر امكاناتي كه هميشه در اين موارد موجب ميشد بازيهاي FIFA شكيلتر از بازيهاي Winning Eleven بهنظر برسد، امكانات فني بازي نيز نسبت به نسخههاي قبلي بسيار زياد ارتقا يافتهاند و تيم طراحي را صرفاً از يك تيم مقلد به يك تيم بدعتگذار تبديل كردهاند. در رختكن چه ميگذرد؟ فيفاي جديد چهاردهمين بازي از سري بازيهاي فيفا و يازدهمين بازيِ سهبعدي اين سري به شمار ميرود. يكي از مهمترين نكات قوت اين فيفا، بازي داخل زمين است. در حالي كه بازي در يك ريتم سريع انجام ميشود، منطقهاي انجام يك فوتبال خوب در آن زمانِ محدود به خوبي براي بازيكننده و حتي بيننده صحنههاي بازي، القا ميشود. فيفاي امسال امتياز استفاده از بيش از 510 تيم را دارد و شما قادر خواهيد بود با نفرات واقعي هريك از اين تيمها به بازي بپردازيد. همچنين ميتوانيد در 27 ليگ از بيست كشور دنيا بازيها را انجام دهيد. تخمين زده ميشود در اين بازي اطلاعات بيش از دوازده هزار بازيكن آمده باشد. قسمت مربيگري بازي هم بسيار عاليتر از نسخه قبلي شدهاست. مسائلي مانند تعيين قيمت بليتهاي مسابقات، ديدن خبرهايي در مورد شما و تيمتان در روزنامهها، جذب حاميان و پيداكردن بازيكنان گمنامِ خوب، از مواردي است كه از بازي ديگر EA يعني Football Manager به اين بازي آمدهاست تا آن را جذابتر كند. همچنين در اين بازي براي اولين بار ميتوانيد يك تيم كامل را با طراحي تكتك بازيكنانش بسازيد و اين تيم را در قسمت مربيگريِ بازي با ميزان بودجه مالي ابتدايي فصل كه برايش تعيين ميكنيد، هدايت كنيد. البته در بازيِ امسال، توقع هيئت مديره باشگاه از شما بيشتر است، هوادارن تيمتان احساسيترند و قلم منتقدان نيز نيشدارتر از گذشته است. كافي است تا دو سه فصل در كارتان موفق نباشيد تا مطمئن شويد كه ديگر هيچ تيمي شما را استخدام نخواهد كرد. در اين بازي سيستم <رشد بازيكنان> نيز تعبيه شده است كه موجب پيشرفت بازيكنان مستعدِ منتقل شده به تيمتان از تيم جوانان، بعد از انجام بازيهاي درخشان ميشود كه به دنبال آن قيمت آنها نيز افزايش پيدا ميكند. در قسمت مربيگري هم ميتوانيد حتي تنها به مربي بودن قناعت كنيد و بازيها را از روي نيمكت هدايت كنيد تا ببينيد تيمي كه ساختهايد چه نتيجهاي خواهد گرفت. در اين نسخه ليگ دو كشور تركيه و سوئيس هم اضافه شدهاست وكماكان خبري از ليگ ايران و حتي تيم ملي ايران هم نيست. همچنين در نسخه اوليه پيسي بازي، تيم <يوونتوس> در سري B قرار ندارد، اما در نسخههاي Xbox 360 و PS2 اين تيم را در ليگ دو ميبينيم. كماكان EA با لجبازي هميشگي ليگ هلند را نيز در اين بازي قرار نميدهد كه در نوع خود قابل توجه است! در اين بازي 41 تيم ملي نيز وجود دارد. تيمهاي كره جنوبي، صربستان، اوكراين و اكوآدور در اين نسخه به مجموعه تيمهاي ملي اضافه شدهاند. در كل، شايد بهترين پيشرفت بازي داخل زمين در فيفاي جديد مربوط به سيستم پاس دادن و شوت كردن باشد. استفاده از پاسهاي بلند در اين بازي بسيار مهم و تأثيرگذار شدهاست. به طوري كه ميتوانيد توسط هافبكهاي خود، پاسهايي به سمت نقطه كرنر حريف بفرستيد و با جلو راندن مهاجمان خود و فرار يك بازيكن سرعتي، يك سانتر خوب را انجام دهيد؛ استراتژياي كه براي بردن حريفان انساني خود و حريف World Classكامپيوتري خود مطمئناً به آن نياز خواهيد داشت. سيستم پاسهاي تكضرب نيز بسيار بهتر شدهاست و دليل آن هم تكميلِ سيستم First Touch است كه از چند نسخه` قبلي به صورت ناقصي وارد فيفا شده بود. در واقع با بهتر شدن نحوه كنترلِ دريافتكنندهِ توپ، پاسكاري روي هوا و به صورت Volley يا نگهداشتن توپ و سپس پاس دادن آن، آسانتر شدهاست. در دريافت پاسها نيز با اضافه شدن سيستمي كه در اين بازي آمدهاست، يعني آمدن نقطهاي زرد، كه محل فرود توپ را روي زمين مشخص ميكند، گيرنده پاس فرصت مييابد به سمت توپ برود و در گرفتن آن، بهتر عمل كند. در صورتي كه مدافع حريف هم خود را به نقطه زرد برساند و منتظر فرود آمدن توپ و تصاحب آن شود، جنگ براي دريافت توپ بين بازيكن شما و حريف به وجود ميآيد و با درست زدن تركيب دكمههاي Shift و C كه نتيجهاش هل دادن حريف و جا بازكردن براي بازيكن خود است، در اين جنگِ تصاحب توپ، پيروز خواهيد شد. اين جنگ زماني كه شما در نقش مدافع نيز ظاهر ميشويد، در دريافت توپهاي بلند وجود دارد. در اين مواقع شما يا بايد با گرفتن دست حريف، خود را يك گام جلوتر از او قرار دهيد و توپ را زودتر روي هوا هد بزنيد، يا بگذاريد حريف آن را بگيرد و سپس با يك تكل ريز با دكمه D آن را تصاحب كنيد. در مورد سيستم پاسكاريِ بازي بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه در دادن و گرفتن يك پاس موفق، عوامل مختلفي از جمله قرار گرفتن پاسدهنده در جهتِ مناسب، تناسب مقدار زمان فشردن كليد پاس (S) با فاصله دو بازيكن از هم، بازكردن فضايي از طرف پاس گيرنده و رفتن او به طرف توپ و همچنين ميزان توانايي و مهارت بازيكن پاسدهنده، دخيلند. نحوه فشردن كليد S در دادن پاس هم مهم است. به طوري كه اگر يكبار سريع آن را فشار دهيد، پاس با مسافت كم فرستاده ميشود، اگر مقداري آن را نگهداريد، پاس عميقتري ارسال ميشود و اگر آن را بيشتر نگهداريد، پاس به بازيكني غير از بازيكن مورد نظر شما داده ميشود. در مورد آخر بايد به اين نكته توجه كنيد كه در بسياري از مواردي كه بازيكنان شما توسط حريف محاصره شدهاند، استفاده از اين شيوه براي قرار دادن توپ تحت اختيار بازيكني كه توسط مدافعان گرفته نشدهاست، ميتواند بسيار مفيد باشد. از ديگر نكات قابل توجه در اين بازي، طبيعيتر شدنِ شتاب گرفتن و از شتابافتادن بازيكنان است كه در استفاده از دكمه دويدن آنها به كار ميرود. يعني، همين كه تا اراده كنيد، نميتوانيد بيشترين سرعت بازيكنتان را به دست بياوريد و بايد ميدان كافي براي سرعت گرفتن او داشته باشيد. اين امر بيشتر از گذشته شما را مجبور به پاس دادنهاي متوالي براي بهتر كردن موقعيت خود در زمين ميكند. به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه در اين نسخه هم انجام پاسهاي يك و دو، با گرفتن Q و سپس زدن كليدهاي پاس انجام پذير است. همانطور كه گفته شد، سيستم شوت بازي نيز مانند سيستم پاسدادن آن بسيار بهتر شدهاست. تمام اين پيشرفت هم مديون كنار آمدن EA در طراحي يك روش منطقي و البته آسان در دادنِ جهت و كات به شوتها نهفته است. در اين بازي بهراحتي و با كمي تمرين ميتوانيد بعد از اينكه دكمهD را براي زدن شوت نگهداشتيد، با جهت دادن توسط كليدهاي حركت بازيكن، نوع كات توپ را انتخاب كنيد و سپس با برداشتن انگشت خود از روي دكمه D، نتيجه را مشاهده كنيد. با اين روش ميتوانيد گلهاي زيبايي از پشت محوطه جريمه وارد دروازه حرف كنيد. فراموش نكنيد كه براي شوت كردن بهتر، بايد فضاي لازم و استرس كمِ مهاجم را براي خود فراهم كنيد. به طور مثال، اگر بلافاصله بعد از گرفتن توپ 180 درجه بچرخيد و اقدام به شوت زدن كنيد، مطمئناً آن را با فاصله زيادي به بيرون خواهيد زد. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_1_s.jpg شكل 1 - نمايي از سيستم جديد از ديگر پيشرفتهاي اين بازي در شوتها، اضافه شدن نوع جديدي از شوت به نام شوتهاي ظريف يا Finesse Shots است كه با گرفتن همزمان دكمه Z و D انجام آن ميسر ميشود. اين نوع شوت كه با داخل پا توسط بازيكن شما زده ميشود، در اكثر موقعيتهاي خوب موجب غلبه بر دروازهبان حريف ميشود. در شكل 1 نمايي از يكي از اين شوت را ميبينيد. در زدن ضرباتِ آزاد پشت هيجده قدم هم ميتوانيد روشهاي مختلفي را امتحان كنيد. با زدن دكمه C يك بازيكن ديگر هم به بازيكن پشت توپ اضافه ميشود. اگر C را نگه داريد و بعد D را بزنيد، بازيكن اضافه شده توپ را خواهد زد. در غير اين صورت همان بازيكن اول توپ را ميزند. اگر زماني كه C را نگه داشتهايد، همزمان S را بزنيد، او توپ را به صورت پاس در فضاي بهتري براي شوت زننده مهيا ميكند و او شوت را ميزند. در صورتيكه هم Z را نگهداريد و سپس D را بزنيد، بازيكن اضافه شده از روي توپ ميپرد و بازيكن اول شوت را ميزند. توجه داشته باشيد كه اگر Q را نيز همراه با زدن D نگهداريد، توپ زميني به روش ضربات <روبرتو كارلوس> خواهيد زد. فراموش نكنيد كه اينجا هم مانند هر شوتي با نگهداشتن دكمه Shift پس از زدن D و جهت دادن با كليدهاي مكاننما، ميتوانيد به توپ كاتهاي مختلف دهيد. يكي از ضربات آزادي كه توسط <كاكا> زده ميشود را در شكل 2 ميبينيد. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_8_s.jpg شكل 2 - نمايي از زدن ضربه آزاد از ديگر نوآوريهاي EA در اين بازي، دريبلهاي متنوع است كه گرچه كمي با صفحهكليد سخت است، با عادت كردن با يك Keypad خوب ميتوان آنها را آسانتر انجام داد. در فيفاي جديد با استفاده از پدِ داراي دو دسته فرعي (Dual Analog Stick)، ميتوانيد به راحتي دريبل بزنيد. بعضي از بازيكنان، مانند <رونالدينيو> و <كريستيانو رونالو> دريبلهاي منحصر به فردي دارند كه آنها را مطئمناً در دنياي واقعي ديدهايد. بقيه نيز دريبلهاي مشتركي دارند. جالبي دريبلها در اين است كه برخلاف ديگر بازيهاي فيفا در اين بازي بسيار كاربردي و مفيد خواهد بود. در بسياري از موقعيتها بدون اين دريبلها نميتوانيد از سد مدافعان حريف عبور كنيد. البته فراموش نكنيد كه هنوز انجام اين دريبلها كار آساني نيست و براي مهارت يافتن در آنها بايد بسيار تمرين كرد. به ياد داشته باشيد كه در لحظه انجام دريبلها دويدن يا راه رفتن بازيكنتان بسيار مهم است. البته بيشك اين بازي هم ضعفهايي دارد. يكي از نكات منفياي كه در بسياري از بازيهاي اخير فيفا وجود داشته و در اين بازي نيز اصلاح نشدهاست، گل نشدن شوتهاي تك به تك مهاجمان است. البته در بعضي از صحنهها كار خوب دروازهبان مانع گل زدن ميشود، در بسياري ديگر از صحنهها، بدون آنكه فشاري روي مهاجم باشد، در يك نبرد تك به تك و رو به گل، با نهايت دقت در ميزان نگهداشتن دكمه شوت و جهت دادن به آن، شوتهايي زده ميشود كه با فاصله فاحشي از كنار دروازه به بيرون ميرود. هدف EA از به كار بردن اين نكته در سري فيفا مشخص نيست؛ زيرا در منطق يك فوتبال واقعي كمتر پيش ميآيد كه در يك صحنه تك به تك، مهاجم خطا كند و گل نزند. شايد سازندگان بازي بيشتر به جنبه حرفهاي شدن مهاجمان انساني و پيدا كردن يك روش مطمئن گلزدن توسط بازيكننده اعتقاد داشتهاند. البته مطمئن باشيد كه اگر بازي را مدتها انجام دهيد و جزء يكي از حرفهايها شويد، كمتر در اين صحنهها گلها را از دست ميدهيد. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_7_s.jpg شكل3 - نمايي از يك صحنه تك به تك موفق يكي از بهترين روشها براي گلهاي مطمئن در اين صحنهها، ضربات Fake يا تغيير مسير توپ در يك زمان مناسب است؛ هر چند گاهي هم از فواصل باورنكردني شوتهاي عجيبي و غريبي از بازيكنان خود در اين صحنهها خواهيد ديد كه منجر به گلهاي زيبا خواهد شد. در شكل 3 صحنهاي موفق را از نبردهاي تك به تك ميبينيد. از ديگر ضعفهاي اين بازي كه همواره در بازيهاي فيفا وجود داشته اشكال منطقي بازي در ميانههاي زمين است. برخلاف فوتبال واقعي كه به صورت طبيعي حدود هفتاد درصد زمان بازي در يك سوم مياني زمين و با بازيسازيِ بازيكنان از دفاع تا هافبك و حملهها ميگذرد، در بازيِ فيفا اكثر بازي در نقاط حمله ميگذرد و نقش بازيسازيِ و تأثير عملكرد بازيكنان در ميانهها كمرنگتر است؛ چيزي كه بايد در نسخههاي بعدي فيفا توسط طراحان آن مورد توجه قرار داده شود تا روند حملههاي منجر به گل، مانند دنياي واقعي كمي پوياتر شود. از ايرادهاي ديگر اين بازي، اشتباهات دروازهباني است كه در فيفاهاي قبلي هم شاهد آن بودهايم. در بعضي از ضرباتِ آهسته دروازهبان در كمال تعجب در خلاف جهت ضربه شيرجه ميزند يا توپهايي را كه جلوي پاي او انداخته ميشود، نميگيرد تا مهاجم حريف آن را به گل تبديل كند. يا گاهي از محوطه هيجده قدم بيدليل بيرون ميآيد. ولي در مجموع ميتوان گفت اين اشتباهات نسبت به فيفاهاي گذشته، بسيار كمتر شدهاست. اگر بخواهيم به ديگر ضعفهاي اين بازي به صورت خلاصه اشاره نماييم، ميتوان موارد زير را بيان كرد: ظ دادن آوانتاژ توسط داور؛ به طوري كه در بسياري از مواردي كه در موقعيت خوبي قرار ميگيريد، بعد از خطاها آوانتاژ داده نميشود. ● كمكداوران اكثراً به طرف تماشاچيان نگاه ميكنند. ● در بعضي از ضربات آزاد، دروازهبان با توپ به داخل دروازه ميرود كه گلي نميشود. ● در بعضي از صحنهها توپ در فاصلهاي مغاير با محل خطا يا خارج شدن از زمين، كاشته يا پرتاب ميشود. ● حركت نكردن دروازهبان يا بعضي از بازيكنان در برخي از صحنهها. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_6_s.jpg شکل4- سيستم بازسازي چهره ها در اين بازي به خوبي انجام شده است. بازياي به سبزيِ چمن اولترافورد در مورد گرافيك بازي در نسخه پيسي بايد گفت كه سيستم جديد گرافيكي موسوم به Next Gen Graphic در نظر گرفته شدهاست. البته در مدل طراحي بازيكنان كماكان كمي سطوح ناهموار ديده ميشود. زاويهها، به ويژه در اجزاي صورت، هنوز هم آنطور كه بايد، طبيعي ديده نميشود. ولي انيميشنها و دموهاي بازي (كه بيش از 1500 عدد هستند) چشمگير و زيبا طراحي شدهاند. در مورد چهره بازيكنان مشهوري مانند <رونالدينيو>، <رونالدو> و <روبرتو كارلوس> و بازيكنان مشهور ايراني بايد گفت كه ساختار طراحي چهرهها به خوبي انجام شدهاست. در شكل 4 تصاويري از <رونالدينيو>، <وين روني> و <اينزاگي> ميبينيد. نكته جالب و بسيار لذتبخش در اين بازي، نوع حركات فوتباليستهاي مشهور است كه در اين فيفا با جزئيات بسيار زياد عيناً طراحي شده است. بهطور مثال، ضربات پشت هيجده قدمي كه <ديويد بكام> ميزند، دقيقاً با همان مدل ايستادن يك قدم به جلو و حركات دستها زده ميشود. يا هنگامي كه با <روبرتو كارلوس> ميخواهيد يك شوت كاشته به طرف دروازه بزنيد، با همان قدمهاي كوتاه و با سرعت به طرف توپ ميرود و نهايتاً آن را به صورت زميني به سمت دروازه هدف قرار ميدهد. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_5_s.jpg شكل5 - استيل خاص روبينيو در بين بازي نيز ميتوانيد مدل دويدنها و حتي نگاه كردن بازيكنان مشهور را ببينيد. مثلاً سرِ رو به پائين <رونالدينيو> و يا حركات سنگين <رونالدو> به خوبي آنها را از ديگر بازيكنان متمايز ميكند. استيلِ منحصر به فردِ <روبينيو> را در شكل 5 ميبينيد. روحيه تيم شما در حين بازي مانند نسخه قبلي، در گوشه بالاي صفحه نمايش داده ميشود. در واقع اين قسمت ميانگين برداشت بازيكنان تيم شما از بازي در حال انجام است كه در تصميمات آنها و اشتباهاتشان تأثيرگذار خواهد بود. اين مسئله تنها با اختلاف گلها تغيير نميكند، بلكه تمامي اتفاقات رخ داده در زمين روي آن تأثير ميگذارد. به طوري كه ممكن است در يك بازي چندين گل عقبتر از حريف باشيد، ولي كماكان بازيكنانتان روحيه خوبي داشته باشند و با اميد به برد بازي كنند. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_4_s.jpg شكل6 - نمايي از تغيير فيزيك از ديگر نكات اضافه شده در اين بازي، نمايي هندسي از وضعيت بازيكن شما در پايين صفحه است. در اين نما يك شكل چند وجهي از ميزان تواناييهاي هر بازيكن خود در مسائلي مانند شوت، پاس و ديگر موارد خواهيد ديد كه در حين نزديكشدن توپ به بازيكن شما فعال ميشود. اين نما به همراه قسمتي كه خستگي بازيكن شما را نشان ميدهد، ميتواند شما را در امر تعويض كردن بازيكناني كه بد عمل ميكنند، ياري نمايد. از ديگر پيشرفتهاي اين نسخه از بازي، ميتوان به تغيير فيزيك توپ اشاره كرد؛ زيرا براي اولين بار حركات توپ، در فيفا به اين مقدار طبيعي است. طبق گفته تهيه كننده بازي، تيم انيميشن بازي، قبل از طراحي حركات توپ بارها حركت توپ را در دنياي واقعي آناليز كردهاند و با تجاربي كه يافتهاند، فيزيكي مشابه واقعيت براي آن شبيهسازي كردهاند. در واقع تا پيش از اين، مسير توپ در اكثر ضربات غيرواقعي و قابل پيشبيني بود، ولي در اين بازي بسته به كاتي كه به توپ داده ميشود، شدت ضربه و مهارت بازيكن حركت توپ متفاوت ميشود. به گفته تهيهكننده بازي، همين مسئله موجب شده است بعد از صد ساعت بازي كردن اين نسخه از فيفا، هنوز احساس نكنيد كه داريد با يك بازي فوتبال كامپيوتري كار ميكنيد! http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_3_s.jpg شکل7- بازسازي استاديوم ها در اين بازي به خوبي صورت مي گيرد. گفتني است كاتي كه توپ در اين بازي برميدارد، هم به صورت كات از رو (Top Spin) و هم به صورت كارت از عقب(Back Spin) است. نمايي از تأثير فيزيك توپ را در شوتِ <ون نيستلروي> در شكل 6 ميبينيد. تعداد استاديومهاي اين بازي هم به 51 استاديوم رسيده است كه درست مانند نمونههاي اصلي خود بازسازي شدهاند. در شكل 7 نمايي زيبا از يكي از اين استاديومها را ميبينيد. در فيفاي امسال شاهد تغييرات آب و هوايي در حين بازي ميباشيم. بهطور مثال، ممكناست يك بازي با هوايي صاف شروع شود و در حين بازي باران ببارد. بايد توجه داشته باشيد تغيير آب و هوا فيزيك توپ را هم تحت تأثير قرار ميدهد، اما وضعيت به گونهاي نخواهد شد كه شما بازي را به سختي اداره كنيد. از ديگر پبشرفتهاي گرافيكي اين بازي، ميتوان به نوع چمن زمين، بهبود در نور زمين، نور ديناميك دوربين، نور زمين هنگام بارش باران، بهبود در حالت موي بازيكنان، و تغييرات اساسي در مدل و پوست آنان اشاره كرد. در اين بازي، هشتاد نوع مختلف شادماني پس از گل، هشت نوع زدن ضربه آزاد و پنالتي، و نُه حالت منحصر به فرد دريبلزني توسط بيست بازيكنان ستاره وجود دارد. در شكل 8 طراحي نور صحنههاي بازي را در يكي از نماهاي داخل بازي ميبينيد. http://www.shabakeh-mag.com/Data/Gallery/s70_fifa_2_s.jpg شکل8- طراحي نور در صحنه هاي بازي نكته ديگر، قابليت ساخت يك باشگاهِ رويايي توسط شما است. با استفاده از اين قابليت هر كسي ميتواند باشگاه دلخواه خود را با لباس دلخواه بسازد. همچنين در چنين تيمي ميتوانيد بازيكن مورد نظر خود را بسازيد (كه البته اين بازيكن ميتواند خود شما و با قابليتهاي حداكثر در هر زمينه باشد!) يا بازيكنان محبوب خود را به آن منتقل كنيد تا تيمي كه تركيب نفراتش هميشه آرزوي شما بودهاست را داشته باشيد. همچنين طبق سنت بازيهاي اخير EA، ميتوانيد بازيكنان ساخته شده خود را با جزئيات ظاهري دقيقي طراحي كنيد. در شكل 9 نمايي از اين قسمت بازي را ميبينيد. شايد تعجب كنيد اگر متوجه شويد اكثر سايتهاي معتبر از جمله Gamespot به صداهاي بازي نمره كامل دادهاند، اما وقتي متوجه ميشويد كه زحماتي كه براي صداهاي اين بازي كشيده شده است چقدر زياد بوده است، نه تنها تعجب نميكنيد، بلكه تيم صداي بازي را تحسين ميكنيد. در اين بازي موتوري براي صداهاي بازي ساخته شده است كه به طور مستمر جريان بازي را دنبال ميكند و بسته به آن صدا ميسازد. به طور مثال، نتايج بازي در خانه شما يا حريف در هر دو صورت برد و باخت ميتواند روي صداي تماشاچيان تأثير بگذارد. به ط سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]
-
گوناگون
پربازدیدترینها