تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803884710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان: فاطمه‌(س) عالمه، سياستمدار و ايثارگر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان: فاطمه‌(س) عالمه، سياستمدار و ايثارگر است
خبرگزاري فارس: مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان گفت: فاطمه‌(س) عالمه، سياستمدار، ايثارگر، شفيعه محشر و عابده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس زهره طبيب‌زاده نوري امروز در مراسم اهداي تاج گل هزار بانوي بسيجي و بيعت با آرمان‌هاي امام راحل با اشاره به اين‌كه بسيجيان مخلص‌ترين و صميمي‌ترين ياران امام‌(ره) بوده و هستند، گفت: بسيجيان همواره همراه انقلاب اسلامي بوده‌اند و آن را به دست صاحب اصلي آن امام زمان‌(عج) خواهند سپرد.
وي اظهار داشت: ما جشن‌ها، رحلت‌ها و مناسبت‌هاي امامان معصوم را گرامي‌ مي‌داريم كه هر كدام از آن‌ها يادآور خاطرات و آرمان‌هاي آن فردي است كه به دلايلي آن روز را به او نسبت داده‌ايم.
طبيب‌زاده اضافه كرد: ما با رحلت امامان معصوم به سوگ مي‌نشينيم و در سالروز ميلاد آن‌ها به جشن و شادي مي‌پردازيم و همه اينها عاملي است كه ما را از روزمرگي خارج مي‌كند و يادآور اين است كه آن امامان معصوم چگونه زيستند و اهداف دين را محقق ساختند.
وي گفت: آنچه كه در اينجا حائز اهميت است اين است كه روز ميلاد حضرت فاطمه‌(س) و فرزند خلف وي را به سرور و شادي سپري كنيم و حق ماست كه در اين خوشحالي مضاعف شريك باشيم اما آيا صرفاً برگزاري جشن‌ها و شادي‌ها تضمين كننده شفاعت براي ماست.
طبيب‌زاده نوري افزود: انتظار حضرت فاطمه‌(س) شناخت آرمان‌هاي ايشان كه براي تحقق آن‌ها تا مرز شهادت پيش رفتند و درس اختصاصات فردي ايشان است كه باعث برجستگي شخصيتي‌شان به عنوان الگو و اسوه‌ زنان در جهان شده‌ است.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان با اشاره به اين‌كه حضرت فاطمه (س) با اسماء مختلفي ناميده شده‌اند، گفت: ما بايد ببينيم وجه تسميه چه بوده و چرا ايشان به نام‌هاي گوناگوني ناميده شده‌اند؛ ايشان كوثر‌ند يعني خير كثير و ائمه از دامان ايشان رشد پيدا كرده‌اند.
وي با اشاره به اين‌كه فاطمه فاطمه است، گفت: فاطمه يعني قطع كننده و جدا كننده و تعابير مختلفي از اين صفت حضرت فاطمه‌(س) شده است فاطمه كسي است كه شفاعت كننده و جدا كننده شيعيان در محشر و نجات دهنده از آتش است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري تصريح كرد: يكي ديگر از تعابير صفت فاطمه‌(س) يعني جدا شده از ساير زنان عالم و اين به دليل اوصاف و فضايل ايشان است.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: فاطمه به معني جدا شده و رها كرده از شهوات و لذايذ دنيوي است.
وي گفت: فاطمه زهرا است كه نور و روشن كننده آسمان و زمين است، آسمان و زمين و خلقت بشري به واسطه وجود پدر ايشان است وجود پيامبر منشعب شده از نور الهي و وجود فاطمه‌(س) برگرفته از وجود پيامبر است.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: فاطمه‌(س) مرضيه است يعني در حال مشقت و سختي و راضي به رضاي الهي است و فاطمه راضيه است و خدا و رسول از اعمال او راضي و خشنودند.
وي افزود: فاطمه‌(س) محدثه است يعني امكان ارتباط با ملائكه را دارد و با افصل ملائكه يعني جبرئيل امين كه تنها بر پيامبر اكرم (ص) نازل مي‌شده در ارتباط بوده است. او محدثه است يعني راوي حديث است و حديث او اعتبار حديث پيامبر را دارد.
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: فاطمه‌(س) بتول است يعني از آلودگي‌ها پاك و مبراست و او صديقه است يعني بسيار راستگو است به طوري كه عايشه درباره او گفته است هيچ كسي را از حضرت فاطمه‌(س) راستگو‌تر نديدم مگر پدرش.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان تصريح كرد: فاطمه مباركه است يعني او از بركات و خير كثير متبادر مي‌شود كه اين خير تا انتهاي عالم ادامه دارد و او معصومه است يعني از گناه و خطا به دور است.
وي افزود: وظيفه ماست كه بررسي كنيم تا چه حد اين ويژگي‌ها را در سطوح نازلش در زندگي خود پياده كرده‌ايم.
وي با اشاره به اينكه حضرت فاطمه‌(س) در خردسالي مادر خود را از دست داده و متحمل سختي‌هاي فراواني شده است، گفت: ايشان درست در زماني كه يك دختر بچه احتياج به محبت مادر دارد مادر خود را از دست دادند و سختي‌هاي زيادي را كشيدند.
طبيب‌زاده نوري با اشاره به اين‌كه حضرت فاطمه ‌(س) 3 نقش مهم تربيتي در خانواده ايفا كردند، خاطرنشان كرد: ايشان در زندگي 3 نقش مهم مادر، دختر و همسر را داشتند؛‌ به عنوان دختر آرامش قلب پدر بودند به طوري كه پيامبر در سختي‌ها حضرت را مي‌بوسيدند و مي‌بوييدند كه اين امر موجب برانگيختن حسادت زنان حضرت شده بود و پيامبر مي‌فرمودند كه من بوي بهشت را از زهرا استشمام مي‌كنم و به همين دليل او را ام ابيها (مادر پدر) ناميدند.
وي گفت: دامن مادر هميشه محيط امني براي فرزندان است و فرزندان در سختي‌، گرسنگي و خستگي به نخستين جايي كه پناه مي‌برند دامان مادر است و پيامبر حضرت فاطمه‌(س) را آرامش دهنده خود دانست كسي كه عالم وجود به دليل بركت وجود وي آفريده شده است.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: در مقام بسيار والا و وصف‌ناپذير فاطمه‌(س) همين بس كه هميشه در جنگ‌ها همراه پدر بودند و وي را حمايت روحي و رواني مي‌كردند و زخم‌هاي او را التيام مي‌دادند.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان ادامه داد: پيامبر علاقه بسيار زيادي به حضرت فاطمه‌(س) داشتند و بعد از ازدواج ايشان دري را از خانه خود به در خانه حضرت فاطمه‌(س) باز كرده بودند زيرا طاقت دوري وي را نداشتند همچنين پيامبر در هر نماز اهالي خانواده حضرت فاطمه‌(س) را به نماز دعوت مي‌كردند.
وي با اشاره به نحوه ازدواج حضرت فاطمه‌(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه‌(س) خواستگاران زيادي از مردان ثروتمند عرب داشت اما ملاك انتخاب همسر براي حضرت فاطمه به نحوي بود كه شجاع‌ترين، دقيق‌ترين و مؤمن‌ترينشان را برگزيد او علي را انتخاب كرد كه اگر او را انتخاب نمي‌كرد همكفوي براي او نبود.
طبيب‌زاده نوري در مورد برخورد حضرت با همسرش گفت: زماني كه پيامبر از حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) پرسيد آيا از يكديگر راضي هستيد هر دو‌ از هم اعلام رضايت كردند در عين حال كه حضرت فاطمه (س) زندگي خود را در اوج سختي، مشقت و فقر مادي گذراندند همواره از همسر خود احساس رضايت مي‌كردند.
وي گفت: حضرت فاطمه (س) در 18 سالگي تربيت 4 فرزند يعني دو امام و يك پيام رسان نهضت ماندگار حسيني را به عهده داشتند و اين فاطمه است كه لياقت شفاعت در صحراي محشر را دارد و بقيه ائمه نيز غيرمستقيم از دامن او تربيت شده‌اند و در تربيت خانوادگي فرزندان خود را چنان تربيت كرده‌اند كه گرسنگي را تحمل كرده و غذاي خود را به فقير و اسير ايثار كنند.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري ادامه داد: لذا تربيت حضرت فاطمه (س) از انفاق و احسان گذشته و به مرحله ايثار رسيده بود به حدي كه وي لباس عروسي خود را كه شايد به يادمادني ترين يادگار باشد در روز عروسي بخشيد به همين دليل است كه فاطمه، فاطمه است.
وي اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) وقتي دعا مي‌كردند به حدي براي همسايه‌هايشان دعا مي‌كردند كه روزي امام حسن (ع) از ايشان در اين‌باره سئوال كردند و وي در پاسخ گفت، اول همسايه و سپس براي خودمان دعا مي‌كنم، حال سئوال اين است كه آيا ما از رفتار فاطمه (س) درس گرفته‌ايم در حالي كه مسلمين جهان اسلام و محرومان در اقصي نقاط دنيا در سختي و گرسنگي به سر مي‌برند ما تا چه حد به مرحله انفاق فاطمي رسيده‌ايم.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: ايشان آن‌قدر مشك آب را به دوش مي‌كشيدند كه جاي طناب مشك بر روي دوششان مانده بود و آن‌قدر با دستشان گندم را دستاس مي‌كردند كه دستانشان مجروح شده بود ولي حاضر به درخواست خادمه و كمك از رسول خدا نشده بودند و تمام سختي‌ها را متحمل مي‌شدند.
وي تصريح كرد: حضرت فاطمه (س) در زمان عبادت چنان مي‌لرزيدند كه خداوند به فرشتگان ندا مي‌داد كه ببينيد كه بنده برگزيده من چگونه از خوف بر خود مي‌لرزد و ملائكه از اين بابت به عبادت حضرت فاطمه (س) غبطه مي‌خوردند.
وي با اشاره به حجاب حضرت فاطمه (س) گفت: توجه حضرت فاطمه (س) در زمينه رعايت حجاب به حدي بود كه در مقابل نابينا هم حجاب را مراعات مي‌كردند و حتي در زمان مرگ درخواست تابوتي كردند كه پوشش كامل بدنشان حفظ شود.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: حضرت فاطمه (س) در عين رعايت حجاب كامل فعاليت سياسي مي‌كردند به نحوي كه با پوشش كامل در مسجد حاضر شده و با سخنراني از حريم ولايت دفاع كردند و فعاليت سياسي‌شان به حدي بود كه به جرم ولايت‌مداري تا مرز شهادت پيش رفتند و به مقام شهادت نائل شدند.
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: فرياد ولايت‌مداري حضرت فاطمه (س) براي تحقق حكومت عدالت بود نه رسيدن حضرت علي (ع) به قدرت و ثروت. حضرت علي (ع) در هنگام پذيرش ولايت در عين حال كه رهبر جهان اسلام بود كفش خود را وصله مي‌كرد و ارزش دنيا را در حد آب عطسه بز مي‌دانست.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه (س) شفاعت كننده در روز محشر است و شفاعت امت اسلام در قيامت به دست اوست كه خداوند هيچ‌كسي را به اين مقام نمي‌رساند مگر اين‌كه اين خصايص و فضائل را در خود محقق كرده باشد.
وي گفت: در احاديث آمده است در صحراي محشر در هنگام عبور حضرت فاطمه (س) از پل صراط ندا سر داده مي‌شود كه اي مردم عالم چشمانتان را پائين بيندازيد تا فاطمه (س) از آن‌جا عبور كند و بعد از وي عبور ايشان چادري از وي باقي مي‌ماند كه طناب‌هاي آن وسيله نجات شيعيان از جهنم است.
طبيب‌زاده نوري ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در هنگام ازدواج مهريه دينار را نپذيرفت و گفت مهريه من شفاعت امت اسلام است همان‌طور كه در روايات آمده است كه در روز محشر ندايي سر داده خواهد شد كه فرزندان فاطمه (س)، دوستان فاطمه (س)، شيعيان فاطمه (س) و دوستان فرزندان فاطمه (س) را فرا مي‌خواند، مقام حضرت در حدي است كه حتي ائمه معصومين در سختي‌ها به او متوسل مي‌شوند.
وي افزود: حضرت فاطمه (س) صاحب مصحف است پس از رحلت رسول خدا (ص) مصحفي براي ايشان فرستاده شد كه نزد ائمه معصومين دست به دست گشته و به امام زمان (عج) رسيده است كه شناسنامه و كارنامه و اسرار كل جهان بوده و آن‌چه كه قرار است اتفاق بيفتد در اين مصحف نگاشته شده است.
طبيب‌زاده نوري خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه (س) عالمه غير متعلمه است يعني آموزش ديده و صاحب علم لد‌ني است و آموزگار زنان دوران خويش است؛ ائمه ما ميزان اعمال ما هستند و درباره زنان هم خداوند كريم حضرت فاطمه (س) را ميزان اعمال قرار داده است. حال پس از برشمردن زندگي حضرت فاطمه (س) بايد ببينيم چقدر خود را به اوصاف ايشان نزديك كرده‌ايم.
وي در پايان گفت: خوشخبتانه زنان ايران با تأسي به حضرت فاطمه (س) هر جا كه ضرورت حضورشان ايجاب كرده در صحنه دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و اسلام حاضر بوده‌اند و خصوصاً خانواده شهدا و بسيجيان الگوهاي معاصر ما از فرهنگ فاطمه‌اند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن