تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منوچهر محمدي و آخرين مسايل مطرح شده در شوراي عالي تهيه‌كنندگان: بازنگري در سهم درآمد حاصل از نمايش فيلم‌ها ، تغيير روز بليت نيم‌بها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: منوچهر محمدي و آخرين مسايل مطرح شده در شوراي عالي تهيه‌كنندگان: بازنگري در سهم درآمد حاصل از نمايش فيلم‌ها ، تغيير روز بليت نيم‌بها


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

شوراي عالي تهيه‌كنندگان سينما؛ تغيير سهم درآمد فيلم از پنجاه، پنجاه به 60 و 40 درصد بين تهيه‌كننده و سينمادار را خواستار شد و همچنان بر تغيير روز بليت نيم‌بها به دوشنبه و افزايش بهاي بليت تاكيد كرد و گزارشي هم از قاچاق فيلم‌هايي سينمايي ارايه كرد.

منوچهر محمدي ضمن اشاره‌ به جلسه‌ي شب گذشته ـ 28 خرداد ماه ـ شوراي عالي تهيه‌كنندگان به خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: مجموعه‌اي از مسايل و مشكلات روز حوزه تهيه و توليد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.اولين مسئله‌اي كه تهيه‌كنندگان سينما را در سال‌جاري دچار نگراني كرده افزايش تورم و گراني و تأثير مستقيم آن بر توليد آثار سينمايي است.

او ادامه داد: گراني بيش از حد درحوزه قيمت تمام شده فيلم،‌ افزايش بي‌رويه هزينه تبليغات و نهادهاي اصلي در اين زمينه موجبات رسيدگي به پيشنهادي را فراهم آورد كه منجر به بازنگري در سهم درآمد حاصل از نمايش فيلم بين توليدكننده و سينمادار شد.

محمدي به مصوب شوراي‌ عالي اشاره كرد و افزود: نسبت پنجاه، پنجاه تقسيم درآمد فيلم در اكران نسبت عادلانه و منطقي نيست و اين نسبت بايد به 60 درصد و 40 درصد تغيير پيدا كند. بدين معنا كه 60 درصد سهم توليدكننده و 40 درصد سهم سينما‌دار باشد. اين درحالي است كه به دليل افزايش قيمت ملك و زمين روزبه‌روز به طور سرسام‌آوري بر ارزش افزوده قيمت سالن‌هاي نمايش اضافه مي‌شود و سالن سينما كه بيش از ده‌ها‌بار قيمت اوليه خود را مستهلك كرده اكنون كاملا درحال بازدهي مثبت است.

او در عين حال گفت: از ديگر سو عدم همراهي سينماداران با توليدكنندگان در هزينه‌هاي تبليغات فيلم كه سينمادار مستقيما از منافع آن بهره‌مند مي‌شود و تنهايي توليد و توزيع‌كنندگان در كشيدن بار اين هزينه‌ها بر دوش نحيف توليد كاملا سينماداران را در حاشيه امن قرار داده است. به هر صورت مقرر شد كه اقدامات قانوني براي به نتيجه رسيدن اين مصوبه از اين هفته به طور جدي پيگيري شود.

سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان بر تغيير روز بليت نيم بها دوباره تاكيد كرد و گفت: نكته بعدي تغيير روز بليت نيم‌بها بوده كه علي‌رغم تصويب آن براي روز دوشنبه هر هفته، تاكنون اين تغيير صورت نگرفته است و كماكان شنبه‌ها روز نيم‌بها است، كارشناسي اعضا شورا حكايت از اين دارد كه فروش نيم‌بها روز شنبه تأثير منفي بر ميزان فروش روز جمعه كه از روزهاي اصلي نمايش در سينماها است، دارد.

او ادامه داد: در جلسه‌ي شب گذشته مصوب شد در محدوده زماني مشخص مثلا از اول تير ماه تا اطلاع‌رساني كامل به مردم، هر دو روز شنبه و دوشنبه بليت نيم‌بها باشد و پس از نهايي‌شدن، روز شنبه از حالت نيم‌بها خارج شود.

سخنگوي شوراي عالي گفت: ضمنا شوراي‌عالي با تخصيص دو روز نيم‌بها فرصت بيشتري در اختيار مردم براي بهره‌مندي از فيلم‌ها در فصل تابستان فراهم آورد و همچنين اجراي اين پيشنهاد درحالي است كه شوراي‌ عالي كماكان برخواسته قبلي خود مبني بر افزايش بهاي بليت در سينماهاي درجه يك و دو اصرار جدي دارد و معتقد است: افزايش هزينه‌ها در سال‌جاري نيز با اين افزايش بهاي بليت جبران نخواهد شد.

منوچهر محمدي همچنين به ديگر موارد مطرح شده در جلسه‌ي روز گذشته اشاره كرد و گفت: در ادامه اين جلسه با ارايه گزارشاتي در مورد اقدامات انجام‌شده در مبارزه با قاچاق فيلم‌هاي سينمايي؛ شوراي عالي ضمن تشكر از اقدامات انجام‌شده و تأكيد بر اين‌كه اين مبارزه بايد به شكل مداوم و خستگي‌ناپذير ادامه پيدا كند تا ريشه اين مفسده در سينماي ايران خشكيده شود؛ مصوب نمود ستاد ويژه‌اي مركب از نمايندگان هر سه تشكل سينماي تهيه و توليد به شكل پيگير كار برخورد با كساني كه قصد نابودي سينماي ايران را دارند دنبال نمايند و از تمام ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي قانوني و مكانيسم‌هاي صنفي و قضايي و انتظامي براي برخورد با سوداگران اين عرصه استفاده نمايد.

محمدي با تاكيد بر اينكه؛ اين ستاد تلاش اصلي خود را براي ايجاد امنيت در بازار ويدئو خواهد داشت و توضيح داد: چرا كه اعضاي شوراي عالي معتقدند چنان‌چه امنيت و اطمينان خاطر كافي در اين عرصه وجود داشته باشد، قيمت واقعي حقوق ويديويي آثار سينمايي بسيار بيشتر از چيزي است كه اكنون درحال انجام است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن