تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816416545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين دوسالانه عكس جهان اسلام از نگاه داوران بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولين دوسالانه عكس جهان اسلام از نگاه داوران بررسي شد
همزمان با اولين دوسالانه بين‌المللي عكس جهان اسلام،كه با رقابت و مشاركت عكاسان ‪ ۴۰‬كشور جهان در موسسه فرهنگي صبا جريان دارد، ميزگرد تخصصي هيئت داوران اين دوسالانه آقايان سيدعباس ميرهاشمي، سعيد صادقي، فرهاد سليماني ، فرزاد هاشمي، بهمن جلالي و سهراب هادي، به بحث و بررسي دستاوردهاي برپايي اين حركت بين‌المللي اختصاص يافت.

به گزارش روابط عمومي موسسه فرهنگي هنري صبا،وابسته به فرهنگستان هنر، ابتدا سيد عباس ميرهاشمي با بيان مراحل و مقدمات شكل‌گيري اين اتفاق يادآور شد، شناسايي استعدادها و خلاقيت‌هاي برترعكاسي جهان اسلام و نيزعكاسان پيشرو و خلاق اين عرصه منجر به، بي‌اعتبار كردن وتعديل نگاه يكسويه رسانه‌هاي خبري غرب است كه نسبت به جهان اسلام اتخاذ كرده اند.

وي با بيان اين كه نگاه رسانه‌اي غرب كمابيش در سراسر دنيا حاكم است، افزود: نگاه به رنگها با همه تنوع و نشاط آن، نگاه به شادي، به زندگي و مراسم و آيينهاي سنتي و ملي و در نهايت شناسايي همه خلاء هاو نقاط آسيب پذيرهنرعكاسي جهان اسلام به عنوان يك راهبرد محوري، ازاهداف و اولويتهاي اين دوسالانه مي‌باشد.

همچنين سعيد صادقي عكاس و عضو هيئت داوران خاطر نشان كرد: با آنكه معيار از پيش تعيين شده و خاصي براي ما در گزينش آثار وجود نداشت اما مهمترين ملاك ما قدرت بصري عكس‌ها بود كه گاه با تكنيكهاي قوي و نگاه حرفه‌اي در انتقال موضوعات مواجه مي‌شديم.

فرهاد سليماني يكي ديگر از اعضاي هيئت داوران نيز، گفت، بيشتر عكسهايي كه ما با آن روبرو شديم رويكردي كاملا مستند داشت و به ندرت به عكسهايي برمي خورديم كه مرتبط با جريان عادي زندگي روزمره مسلمانان و خانواده مسلمان به عنوان موضوع اصلي دوسالانه بود.

وي با بيان اين كه مسائلي از قبيل بلاياي طبيعي، و نگاه رسانه‌اي در عكس هاي اين دوسالانه نمود چشمگيرتري داشت افزود:ما با انبوهي ازعكسها با مفاهيمي اينچنيني سروكار داشتيم و اين مسئله كار داوري را بسيار دشوارتر مي كرد زيرا هدف ما ارائه جنبه‌ها و جلوه‌هايي ديگري از زندگي با تنوع رنگارنگ الگوها و شيوه‌هاي فرهنگي، تمدني، اقليمي و قومي بود .

وي با بيان اين كه جهان اسلام علاوه بر مصائب از تصاويري خيره‌كننده و زيبا برخوردار است و بايد نمود خارجي ما بر اين گونه سنت‌ها متمركز گردد، ابراز اميدواري كرد كه در دوسالانه‌هاي بعدي خط مشي و مسير مشخص تري را براي خود ترسيم كنيم تا نمايشگاههايي حرفه‌اي تر و تصاويري شادتر ارائه گردد زيرا نبايد جهان اسلام تنها تصوير فقر و فاجعه را بازتاب دهد تا موجب تاسف و سردرگمي بيشتر شود.

فرزاد هاشمي نيزبا تاكيد براهميت الگوسازي در نگاه به موضوع خانواده و زندگي در جهان اسلام، گفت: بايد در جوايز اين دوسالانه تاكيد بر اين امر تعيين‌كننده باشد وعكاسيمان را تشويق و جهت دهي كند.

وي با بيان اين كه پيشرفت عكاسي در همه شاخه‌هاي خود، از عكاسي خبري تا عكاسي مد و از عكاسي ورزشي، تا عكاسي مواد غذايي از لازمه‌هاي عصر امروز است، افزود:متاسفانه، خانواده مسلمان موضوعي نيست كه باعث رشد و تكامل اين شاخه‌ها ازعكاسي شود زيرا متقاضي و بازار تعريف شده‌اي ندارد و تنها راه ما براي اين كه جايگاهي دراين روند ترسيم كنيم، ايجاد بازار و تعيين جوايزي خاص و انتشار كتب به صورت منظم و ارتباطگيري پيگير و مستمر،است.

همچنين ، بهمن جلالي از پيشكسوتان عكاسي خبري و مطبوعاتي ايران و عضو ديگر هيئت داوران با ذكر اين نكته كه عكس دوباره ديدن و دوباره تجربه كردن جهان است و روايتي ديگراز جهان و هستي را وراي محدوديتهاي فيزيكي شكل مي دهد و شعور و آگاهي ما را تكامل خواهد كرد.

اين پيشكسوت عكاسي خبري و مطبوعاتي با بيان اين كه وقتي جلوي يك واقعه و رويداد قرار مي‌گيريم، درست‌ترين برخورد نقد منصفانه آن است، گفت: اگر چه اين دوسالانه مي‌توانست بهتر از اين برگزار شود. اما با همه محدوديتها و موانع و در يك فرصت كم هشت ماهه اين يك حركت واقعا درخشان و قابل تحسين در اولين قدم است كه موفق به جذب مشاركت عكاسان سراسردنيا شد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن