تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820897261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم اختتاميه نمايشگاه پوستر مقاومت برگزار شد؛ معاون بنياد شهيد هنرمندان را به بازتعريف در حوزه‌ ايثار و شهادت فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مراسم اختتاميه نمايشگاه پوستر مقاومت برگزار شد؛ معاون بنياد شهيد هنرمندان را به بازتعريف در حوزه‌ ايثار و شهادت فراخواند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

مراسم اختتاحيه‌ و تقدير از برگزيدگان «نمايشگاه پوستر مقاومت» عصر ديروز در محل موزه‌ ديني امام علي (ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ دراين مراسم، دكتر عباس خامه‌يار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بايد تاوان كارهاي انجام‌نشده را بدهيم چون كارهاي انجام‌نشده زيادي در زمينه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت وجود دارد كه تحقق اين امر و تحول‌آفريني در آن نيازمند تعامل جدي‌تر با هنرمندان است.

وي ادامه داد: برخلاف برخي تصورات، بنياد شهيد يك سازمان صرفا خدماتي نيست بلكه كاملا فرهنگي است و كار فرهنگي هميشه ماندگار است و هنر نيز در اين بنياد جايگاه ويژه‌اي دارد. شاهد اين ادعا نيز كارهاي انجام‌شده دراين زمينه‌هاي مختلف به ويژه موسيقي و سينما است.

دكتر خامه‌يار تصريح كرد: بدون رويكرد هنري امكان مخاطب‌گيري وجود ندارد چون هنر، گوياترين زبان است از سوي ديگر شهادت كه قله ايثار است بدون به كارگيري زبان هنر، قابل توصيف و معرفي نيست.

وي توضيح داد: رويكرد امسال بنياد در سال جاري فرهنگي است و برنامه‌ريزي‌ها و بودجه‌بندي‌ها نيز بر اين اساس صورت گرفته است. از طرف ديگر، بايد نوآوري و شكوفايي نيز داشته باشيم.

دكتر خامه‌يار هم‌چنين هنرمندان را به باز تعريف درحوزه‌ ايثار و شهادت فراخواند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فعاليت‌هاي انجام‌شده تبليغي درسطح شهر تهران گفت: درصدد ساخت يادمان‌هايي در سطح مدارس و دانشگاه‌ها هستيم.

وي در پايان از چاپ آثار هنرمندان شاهد و ايثار‌گر خبر داد.

پيش از سخنان دكتر خامه‌يار، كلهرنيا دبير نمايشگاه گفت: اين كار دغدغه‌ همه ما است.

به گفته وي، بيش از 600 اثر از طيف آماتور و حرفه‌اي هنرمندان به جشنواره پوستر مقاومت ارسال شده بود كه هيات داوران 60 اثر را براي نمايشگاه انتخاب كردند.

وي هم‌چنين اظهار كرد: ارزش اين آثار زماني نمود بيشتري خواهد داشت كه به ميان جامعه برود و بر اين اساس، اين نمايشگاه در شهرستان‌ها نيز برپا خواهد شد.

در اين مراسم، صادقي هم به نمايندگي از هنرمندان نقاش گفت: نگاه نويي كه در بنياد شهيد نسبت به هنر ايجاد شده، رخدادهاي مباركي به همراه داشته است.

وي با اشاره به اين‌كه با بهره‌گيري از وصاياي شهيدان مي‌توان آثار ارزشمندي خلق‌ كرد، يادآور شد: البته بايد پيام شهيدان نيز مورد توجه جدي قرار گيرد چون تاكنون آثار خلق‌شده از مقام شهيدان بيشتر چهره خون را به‌تصوير كشيده است.

مجتبي آقايي نيز به نمايندگي از جامعه‌ عكاسان گفت: به‌دليل فرهنگ غني و هنرمندان بسيار، دست‌مايه‌هاي خوبي براي خلق آثار ارزشمند داريم.

وي با اشاره به وجود تعداد زيادي هنرمند در رشته‌هاي گوناگون گفت: بايد مديران، اين امكان بالقوه را به منصه ظهور برسانند چون هنرمند به حمايت نياز دارد.

در پايان مراسم برگزيدگان آثار ارسالي به جشنواره پوستر مقاومت معرفي و با اهداي تنديس و جوايزي تقدير شدند كه بر اين اساس، حسين درخشاني به عنوان نفر اول معرفي شد. حسين قاسمي و محمدمحمودزاده مشتركا دوم شدند و محراب اسدخاني و رضا منجزي نيز عنوان سوم را به دست آوردند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن