تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814960152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان غربي خبرداد: پيشرفت فيزيكي 45 درصدي پروژه راه‌آهن استان واختصاص 18 ميليارد تومان اعتبار به آن


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار آذربايجان غربي خبرداد: پيشرفت فيزيكي 45 درصدي پروژه راه‌آهن استان واختصاص 18 ميليارد تومان اعتبار به آن


خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

پروژه راه‌آهن آذربايجان‌غربي از 45 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.

به گزارش ايسنا، دكتر رحيم قرباني، استاندار آذربايجان‌غربي در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: از كل 400 كيلومتر مسير راه‌آهن، 45 درصد يعني 180 كيلومتر پيشرفت فيزيكي داشته و سه ايستگاه در شهرستانهاي اروميه، مهاباد و مياندوآب در حال احداث است.

وي با اشاره به اعتبار 18 ميليارد توماني سال جاري اين پروژه تصريح كرد: با ادامه اين روند و تخصيص كم اعتبار به پروژه، بهره‌برداري از آن 10 سال آينده خواهد بود.

قرباني با بيان اين كه يكهزار و 209 پروژه در بخش كشاورزي در هفته جهاد كشاورزي در استان به بهره‌برداري رسيده‌اند، افزود: براي بهره‌برداري از اين پروژه‌ها، 25 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

وي افزايش پروژه‌هاي آبياري تحت فشار را از رويكردهاي مهم بخش كشاورزي در استان عنوان كرد و گفت: در اين راستا 217 پروژه به بهره‌برداري رسيد كه اميدواريم با فرهنگسازي و تشويق كشاورزان هم در مصرف آب صرفه‌جويي كرده و هم اراضي تحت آبياري را با استفاده از اين شيوه افزايش دهيم.

استاندار آذربايجان‌غربي خدمات‌دهي شركت‌هاي خدماتي و مشاوره‌اي در زمينه كشاورزي را وسيعتر از نهادهاي دولتي دانست و گفت: تقويت نهادهاي مشاوره‌اي و بنيه‌هاي پيمانكاري يكي از اهداف دولت نهم بوده كه در آذربايجان‌غربي از ابتداي سال جاري تا كنون 131 شركت فني و مهندسي كشاورزي افتتاح شده و ضمن اشتغالزايي براي جوانان منطقه باعث كوچك شدن بدنه دولت در كارهاي اجرايي شده‌اند.

وي بهره‌برداري از پروژه‌هاي بهسازي اماكن دامي روستايي و ظرفيت‌سازي براي توسعه صنايع تبديلي غذايي و توسعه و ساماندهي دامداري‌ها از طريق اعطاي وام براي خريد دام و هماهنگي ميزان دام و علوفه موجود را از جمله پروژه‌هاي بهره‌برداري شده در اين هفته عنوان كرد.

قرباني همچنين تصريح كرد: با بالا رفتن قيمت شكر كارخانجات هيچ توجيهي براي پرداخت نكردن معوقه‌هاي كشاورزان ندارند.

استاندار آذربايجان‌غربي در ادامه با بيان اين كه 60 هزار واحد بايد مسكوني بايد زمينه‌سازي و تحويل داده مي‌شد، خاطرنشان كرد: 25 درصد بيش از تعهد خود در اين خصوص عمل كرده‌ايم و 75 هزار عقد قرارداد شده‌اند. همچنين براي 62 هزار و 500 واحد نيز قرارداد تحويل زمين بسته شده است.

وي ساخت 500 هزار مترمربع واحد مسكوني ارزان در سال جاري را از ديگر برنامه‌ها در اجراي تبصره 6 در استان عنوان كرد.

استاندار آذربايجان‌غربي بودجه عمراني در بخش مسكن سال جاري استان را 360 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: علي‌رغم استفاده از تمام ظرفيت توليد سيمان استان و اختصاص 74 درصد سيمان به بخش مردمي در تامين سيمان مشكل داريم.

وي با بيان اين كه كارها و جاگذاري سازه‌هاي پيچيده پل ميان‌گذر درياچه اروميه به اتمام رسيده و كارهاي بنايي پروژه مانده است، اظهار كرد: بزودي بهره‌برداري از يك باند اين ميان‌گذر كه از آرزوهاي ديرين مردم است، انجام خواهد شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن