تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804330297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با رونالدینیو، فتح توپ طلا


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گفت و گو با رونالدینیو ، فتح توپ طلا

از برزیل در دنیای فوتبال ستاره های درخشانی در آسمان ورزش جهان درخشیده اند. از لئونیداس، دی دی، سانتوز، گارینث، گیلمار، پله، آماریلدو، جرزینهو، سوکراتس، روماریو و رونالدو. اما امروز تنها امروزه در بارسلونا به یک بازیکن سرنوشت ساز و امید بارسا تبدیل شده است. متانت و وقار او در میدان و چهره خندانش با وجود چهره ای نه چندان جذاب از او قهرمانی محبوبتر از بزرگان امروز فوتبال جهان ساخته است. رونالدینیو با همان تواضع همیشگی و کوشش او برای ارائه یک بازی جوانمردانه همیشه مثال زدنی است. رونالدینیو در شرایطی ایده آل به سر می برد و بارسلونا نیز به تأسی از آن، دوران خوبی را سپری می کند. مرد برزیلی، همه کاره نوکمپ است و با حرکات خود، هر حریفی را به تسلیم وادار می کند و میلان و رئال مادرید این واقعیت را بیش از هر تیم دیگری تجربه کرده اند. رونالدینیو در گفت و گو با روزنامه EL MUNDO DEPORTIVO شرایط کنونی خود و بارسلونا را چنین بیان می کند.

* به نظر می رسد بهترین لحظات حرفه خود را سپری می کنید.- بارها شده که در فرم مطلوب قرار داشته باشم، اما در حال حاضر، بهترین شرایط ممکن را تجربه می کنم. البته از زمانی که به بارسا آمدم، چنین وضعیتی رقم خورد، اطمینان دارم. اگر به خاطر داشته باشید، در پاری سن ژرمن نیز بسیار خوب بازی می کردم، ولی در سطحی پایین تر از سطح کنونی قرار داشتم. اکنون آمادگی ام، صدوده درصد است.* قصد دارید حرفه خود را در بارسلونا به پایان برسانید؟- از زمانی که گام به نیوکمپ نهادم، همین خواسته را داشتم، به این مسأله زیاد فکر نمی کنم، چرا که می خواهم تا 40 یا 41 سالگی بازی کنم (می خندد). همه دوست دارند در باشگاهی از فوتبال خداحافظی کنند که حرفه شان را از آن آغاز کرده اند. البته در حال حاضر نگران این مسأله نیستم.

* برای چه همیشه در حال خندیدن هستید؟ بعضی مواقع شرایط چندان مطلوب به نظر نمی رسد، اما لبخند از صورت شما، محو نمی شود!- حقیقتاً این گونه نیست که همیشه در حال خندیدن باشم، روزهایی نیز وجود داشته که بسیار عصبانی بودم، البته می پذیرم خیلی زود عصبانیتم برطرف می شود. ترجیح می دهم بیشتر به مسایل خوب و مثبت فکر کنم تا مسایل منفی!* مثلاً در دیدار برابر میلان در نوکمپ، بسیار عصبانی به نظر می رسیدید، حقیقتاً چنین بود؟- نه! بعضی روزها، شرایط به گونه ای رقم می خورند که دلخواهتان نیست و در این حال، محال است که خشنود باشید. قصد داری همیشه بتوانی از بازیکنان حریف عبور کنی، اما همیشه این اتفاق برایتان رخ نمی دهد، گاهی اوقات از هفت توپی که به شما می رسد، پنج مورد خوب و دو مورد بد کار می کنی، اما روز دیگر، هر هفت توپ را خراب می کنی. چنین اتفاقی کم رخ می دهد، اما به هر حال روی می دهد و این همان عاملی است که باعث می شود برابر میلان این اتفاق، رخ دهد. البته معمولاً آن گونه که می خواهم، بازی می کنم، ولی آن شب، شرایط متفاوت بود. در حالی که تنها یک دقیقه تا پایان بازی مانده بود، موفق شدم گل بزنم و تساوی را با پیروزی عوض کنم. به همین خاطر بود که از شدت خوشحالی در حال منفجر شدن بودم.

* به نظر می رسید قصد دارید به همه ثابت کنید بهترین هستید، خصوصاً این که چند روز قبل انتقاداتی نیز متوجهتان شده بود؟- هر روز انتقاداتی را متوجه خود می بینم. اگر هنگام بازی، تنها یک توپ از دست بدهم، زیر سؤال خواهم رفت. البته همه چنین دیدگاهی ندارند و تنها افراد اندکی هستند که تحت هر شرایطی، به نوعی عملکردم را نامطلوب توصیف می کنند. هر چند همیشه اگر عملکرد مثبتی نداشته باشم، سؤالات بسیار زیادی مطرح خواهند شد. معتقدم هر کاری که انجام دهم، باز همچنین مسایلی وجود خواهند داشت.* چگونه با این مسأله کنار می آیید؟ چرا که ممکن است این مسایل، پیامدهایی دوگانه داشته باشد!- شخصاً علاقه زیادی به این بحثها دارم، برای این که همیشه صدرصد آماده ام. در اغلب موارد، جانب کار را می سنجم و خود را مجبور می سازم تا بهترین بازی ممکن را به معرض تماشا بگذارم. باید همیشه در شرایط ایده آل قرار داشته باشم، چرا که متوجه شده ام، مردم انتظارات زیادی از من دارند و این مسأله بسیار مهم است.

* گاهی اوقات از این که باید مرتباً با حریفان درگیر شوید، عصبانی نمی شوید؟- نه، چرا که دوستان و همبازیانم هرگز مرا در چنین مواقعی، تنها رها نمی کنند. پیش از آن که عصبانی شوم، سعی می کنم به گونه ای شرایط را برای خود تغییر دهم یا این که با آنها صحبت کنم تا شرایط، وخیم نشود.* بازی مقابل رئال مادرید را روی نوار ویدئویی ضبط کردید؟- بله، برای این که نمی خواهم تماشای آن را از دست بدهم. دوست دارم زمانی که تنها هستم آن را تماشا کنم، ولی پس از بازی، دوستانم به خانه ام می آیند و از این رو فرصتی پیدا نمی کنم تا آن را در آرامش نگاه کنم.* به نظر می رسد گاهی اوقات خسته هستید و تنها برای رفع تکلیف، بازی می کنید!!!- نه، همیشه می خواهم در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشم، اما می دانم امکان ندارد همیشه بهترین باشید. این که بدانید مرتکب چه اشتباهاتی شده اید، اهمیت زیادی در پیشرفت شما دارد و اگر متوجه آنها شوید، در ادامه تکرارشان نمی کنید.البته شرایط در حال حاضر تا حدی پیچیده است و با توجه به آن که دیدارهای زیادی پیش رود داریم و تقریباً غیرممکن است که تا حد زیادی، بازی خود را تغییر دهید. ایده آل این است که هر روز سعی کنید، از اشتباهات گذشته خود، فاصله بگیرید، اما در حال حاضر درگیر مسابقات هستیم و بسیار دشوار است که به مسایل متاوفت توجهی یکسان داشته باشد!* آسیب دیدگی لارسن را چگونه ارزیابی می کنید؟- در رختکن همه می گفتند شرایط بسیار بهتر از آنی است که انتظار می رود. پس از بازی به او زنگ زدم و برایش آزوی موفقیت کردم.* البته او پیشتر نیز از ناحیه رباط صلیبی پشت زانوی راست آسیب دیده بود و حالا به نظر می رسد، درد کهنه اش تشدید شده، به هر حال او شش ماه قادر به حضور در تمرینات نخواهد بود.- حقیتاً بد اقبال هستیم، چرا که لارسن با توجه به کیفیت و تجربه والایش، عنصری بسیار مهم برایمان محسوب می شود. اگر تنها یک هفته به دلیل آسیب دیدگی قادر به تمرین کردن با سایر بازیکنان نباشید، احساس بدی خواهید داشت و شش ماه، حقیقتاً تراژدی به نظر می رسد. او باید تا آغاز فصل آینده به انتظار بنشیند.

* گمان می رود، مصدومیت به نوعی اپیدمی در بارسا تبدیل شده. در این باره صحبت نمی کنید؟- در این باره چیز خاصی برای گفتن ندارم و تنها امیدوارم این آسیب دیدگی ها، هر چه سریع تر بر طرف شوند. معتقدم اگر باشگاهی طی بیست سال، شاهد مصدومیت سنگین چهار بازیکنش از ناحیه زانو باشد، طبیعی است، اما این فاجعه، طی تنها دو ماه برایمان اتفاق افتاد و از این بابت بسیار ناراحتم.* عاملی را در این میان، مؤثر نمی دانید؟- اتفاقی که باید بیفتد، رخ خواهند داد. به هر حال مسایلی که در گذشته روی داده اند را نباید دوباره در ذهن تداعی کرد.* هر چند گمان می رود به خاطر بدشانسی باشند.- با شما هم عقیده هستم و به جز بداقبالی، عامل دیگری را مؤثر نمی دانم.* با توجه به این وضعیت، گمان نمی کنید نیاز به نیروهای جدید، اجتناب ناپذیر باشد؟- در مقامی نیستم که بخواهم در مورد نیاز یا عدم نیاز به نیروهای جدید صحبت کنم، اما دشوار است که بگوییم با جذب چند نیروی جدید، مشکلاتمان برطرف خواهند شد. گاهی اوقات بازیکنی با تجربه می تواند کمک زیادی به مجموع کند، اما دربسیاری اوقات هم بازیکنان نه چندان معروف می توانند تأثیر شگرفی بر کار تیمی بگذارند.. شرایط بسیار پیچیده است، اما آنچه عیان به نظر می سد این است که فهرست نفرات کنونی، بسیار کوتاه است. بازیکنان کمی در اختیار داریم، نمی خواهم بگویم باید بازیکنان جدیدی به مجموعه اضافه شوند ، اما بازیکنان بزرگ همیشه می توانند شرایط را دگرگون سازند.* در حال حاضر هم بازیکنانی نظیر اینی استا در مجموعه حضور دارند که آینده درخشانی انتظارشان را می کشد، این بازیکنان می توانند در برهه کنونی، مؤثر واقع شوند.- آینده نه! اینی استا بازیکنی برای امروز است. او نمی توانند بیش از این انتظار بکشد، در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد و از اعتماد به نفس لازم نیز بهره مند است. تجربه، عاملی نیست که آن را بخری، بلکه به مرور زمان بدست می آید. شخصاً از هفده سالگی فوتبال را آغاز کردم، در برزیل اگر تا 20 ، 21 سالگی موفق نشوی به شرایط لازم جهت حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور برسی، باید حرفه ای دیگر را جست و جو کنی! تجربه یک برزیلی 24 ساله با یک اروپایی 30 ساله، یکسان است!!

* پویول بسیار خشن به نظر می رسد. نوع بازی او سبب خواهند شد تا در معرض آسیب دیدگی قرار داشته باشد و در این صورت شرایط وخیم خواهد شد.- نه. هر شخصی، شرایط خاص خود را دارد که باید در نظر گرتفه شود. شخصاً از این که می خوانم، می رقصم و می خندم، بسیار خوشحال هستم. پویول نیز با شیوه خاص خود بازی می کند، شیوه ای که باید حفظ شود.* شرایط بارسا در لالیگا را چگونه ارزیابی می کنید؟- شروع بسیار خوبی داشتیم، اما هنوز ضعفهای زیادی داریم. شرایط در حال دشوار شدن هستند، چرا که نیم فصل دوم در حال فرارسیدن است. تا زمانی که دیداری را به پایان نرسانید، نمی توانید در موردش اظهار نظر کنید و تنها باید فکرتان را روی پیروزی متمرکز کنید. تقریباً همه چیز مشخص است و زمان نیز هرگز به عقب نخواهند آمد، اگر شکست بخورید، دیگر آن سه امتیاز را به دست نخواهید آورد.* چگونه تلاش خواهید کرد تا روند کنونی را حفظ کنید؟- تمام بازیکنان مجموعه، با تجربه هستند و می دانند موفقیت، به راحتی به دست نمی آید. با تجربه هستند و می دانند موفقیت، به راحتی به دست نمی آید. زمان در فوتبال بسیار سریع سپری می شود و باید خیلی زود، خود را پیدا کرد. حفظ روند مثبت کنونی، بسیار خوشایند است. هیچ چیز، بهتر از تغییرات مثبت به نظر نمی رسد، همانطور که زمانی که مردم گمان می کنند شرایط بدی به وجد خواهند آمد، کارتان دشوار می شود. در نقطه مقابل، هنگامی که مردم را امیدوار می بینید، به یک باره توانتان، مضاعف می شود.* و در آخر، به نظر می رسد رقابت بارسلونا و رئال مادرید، در نبرد برای تصاحب توپ طلا نیز وجود خواهد داشت؟- نمی دانم! تمام دنیا در این مورد از من سؤال می کنند، باید بگویم زیاد به این موضوع فکر نمی کنم. به دنبال آن هستم تا در تمام بازیها، در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشم. از این که در میان نفرات حاضر در فهرست نامزدهای دریافت توپ طلا قرا دارم، بسیار خوشحالم و همین مسأله برایم کافی است! اگر این جایزه به من تعلق بگیرد، خشنود خواهم شد، در غیر این صورت سال آینده برای فتح آن، تلاش خواهم کرد.* مرد سال فوتبال جهان شدن هم باید برای شما گوارا باشد، آن هم از طرف مجله ورلد ساکر؟- من خوشحالم که نویسندگان و منتقدان فوتبال به من رأی دادند همه خوب بودند، اما این لطف نویسندگان ورلد ساکر در خاطر من به عنوان یک خاطره شیرین خواهد ماند. وظیفه من دشوارتر شده است و باید تلاش بیشتری انجام دهم تا خود را بالاتر بکشم. من هنوز خیلی با رسیدن به شرایط آرمانی فاصله دارم. پله های بالاتر و قله ای که قبل از من برزیلی های بزرگی به آن رسیده اند. در مجموع خیلی خوشحالم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2715]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن