واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
پيام رأي معنادار مردم در 22 خرداد 88، رأي به حذف جريان انحرافي مدعي اصلاحات و نفاق با همهي ساز و برگهاي آن از صحنه سياسي کشور بود. دهمين دورهي انتخابات رياست جمهوري به آزمون تاريخي ديگري براي مردم ايران در انتخاب دو گفتمان روشن و متمايز تبديل شد، گفتمان اول، گفتمان عدالت و پيشرفت با مؤلفههاي هاي مردمسالاري ديني، خودباوري، اعتقاد کامل به کارآمدي دين در ادارهي جامعه و نظام امامت و امت، شجاعت، استکبارستيزي، سادهزيستي، مردم باوري و نگاه توأمان به پيشرفت مادي و معنوي جامعه در مقابل گفتمان التقاط و غربزدگي با مؤلفه هاي نگاه حداقلي به دين، پذيرش غلبهي تمدني و معرفتي غرب، اولويتدهي به احزاب و گروههاي خاص و... بود. در تحليل ابتدايي اين واقعه شگفت، به نکات زير ميتوان اشاره کرد: 1-پيروز اول اين انتخابات، رهبر فرزانه و حکيم انقلاب اسلامي حضرت آيتالله خامنهاي است. بيترديد هيچکس به اندازهي ايشان، اندوه انحرافات در فکر، گفتار و کردار دولتمردان گذشته را تجربه نکرده است. روزهايي که ايشان از تهاجم فرهنگي، پرهيز از روحيهي اشرافيگري و تجملگرايي، نگراني از توجيه منافع باندهاي خاص، ثروتهاي بادآورده، نفوذ تفکرات سکولاريزم و غربزدگي در بدنهي مديريتي کشوري صحبت ميکردند و عليرغم تذکرات پي در پي، با بيتوجهي عملي مسئولين وقت روبرو ميشد. در اين ميان، کمتر کسي به عظمت کار زيربنايي و رويش فرهنگي که رهبري آن را در بدنهي جريان ارزشي بنيان مينهاد، واقف بود؛ اولين رويشهاي اين تفکر ارزشي که هويتي مستقل از بدنه گروه هاي حاضر در صحنهي سياسي کشور داشت، در نهمين دورهي انتخابات رياست جمهوري به صحنه آمد. تفکري اصيل و مبتني بر آموزههاي عميق گفتمان امام که بيهيچ لکنت و ترسي با شجاعت کامل از انقلاب اسلامي، با همهي آرمانهاي عدالتجويانه آن، دفاع ميکرد و با اقبال گسترده و شگفتانگيز مردم روبرو شد. در طول استقرار 4 ساله دولت نيز رهبر حکيم با حمايتهاي کامل و خاص از رويکردها ي دولت به صحت و درستي راه و منش اين مجموعه انقلابي تأکيد کردند. پيروزي قاطع، بي سابقه و دوباره اين تفکر، آن هم با اين اقبال بينظير يقيناً چيزي جز عنايت خدا و کرامت صديقهي طاهره(سلام الله علیها) به صبر و تدبير خامنهاي عزيز و مردم قهرمان نبود. 2-دکتر محمود احمدينژاد به عنوان پرچم و الگوي تفکر ارزشي، توان و پتانسيل واقعي جامعهي ايراني را به رخ جهانيان و همهي مدعيان داخلي و خارجي کشانيد. بالاترين رأي يک رئيسجمهور در تاريخ انقلاب اسلامي و پرشکوهترين انتخابات بعد از همهپرسي نظام جمهوري اسلامي، در آزادترين انتخاباتي که رقبا با استفاده از همهي امکانات مشروع و نامشروع، ظرفيتهاي رسانهي ملي و فعال کردن آراء خاموش سعي در مخدوش نمودن چهرهي خادم مردم داشتند، رقم خورد که کمتر کسي تصور اين توفيق برجسته را نداشت. بررسي دورهي تبليغات انتخاباتي نشان ميداد که تمام تبليغات رقيب متمرکز بر پيروزي در انتخابات با مشارکتي پيش از 70 درصد بود. براي اين منظور، تمام ظرفيتهاي جريان متبوع بکار گرفته تا با بالارفتن مشارکت پيروزي کانديداي موردنظر را بهدست آورند. اما مردم ايران با انتخاب آگاهانهي دکتر احمدينژاد، قبل از رأي به وي، رأي به هويت ديني و اصالت انقلابي خود، آن هم با اين حجم گسترده دادند و براي هميشه، توجيه نادرست پيروزي جريان ارزشي در انتخابات با مشارکتهاي پايين به بايگاني سپرده شد و عمق رويکرد جامعهي ايراني، با شفافيت کامل به نمايش درآمد. 3-پيام رأي معنادار مردم، رأي به حذف جريان انحرافي مدعي اصلاحات و نفاق با همهي ساز و برگهاي آن از صحنه سياسي کشور بود. تمام تلاش اين جريان از به صحنه آوردن همهي داراييهاي خود طبق اقرار رسمي، ادامهي حيات سياسي بود که اين انتخاب بينظير پيشبيني آنها در حذف تفکر ضدارزشي و غرب زده از ادبيات انقلاب اسلامي را محقق کرد. مناظرات تلويزيوني و همهي حواشي مربوط به آن، عرصهي رقابتهاي انتخاباتي را به صورت صريح و روشن در معرض انتخاب مردم قرار داد. احمدينژاد با شجاعت و شهامت بينظير با واگويي بخشي از ابعاد جنگ رواني، نقش مهمي را در اين شفافسازي ايفا کرد و مردم با علم کامل، فرزند اصيل امام و حامل گفتمان انقلاب را به نسخهي بدلي که با عکس و رنگ و فيلم قصد اخذ آراء را داشت، برگزيدند. همچنين در اين عرصه ورشکستگان فلسفي و سياسي که با کارنامهي سياه از صحنهي جامعه طرد شده بودند، با قرار گرفتن در پشت سر يک کانديداي اصلاحطلب به سرافکندگي ابدي گرفتار شدند؛ به نحوي که جمع آراي اين کانديدا کمتر از يک در صد، و بين 4 کانديدا، در رتبه پنجم -پس از آراء باطله- ايستاد. ....واين گونه بود که نصرت الهي با استقامت و صبر امام و امت همراه شد و حماسه بزرگ 22خرداد را آفريد: ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا /2759/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]