تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804745556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد خطاب به وزاري صندوق اوپك: ايران خانه دوم شماست/ارزش پول ملي متاثر از عوامل متلاطم است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احمدي نژاد خطاب به وزاري صندوق اوپك: ايران خانه دوم شماست/ارزش پول ملي متاثر از عوامل متلاطم است
------------

رئيس جمهور گفت: ارزش پول ملي در كشورهاي مختلف متأثر از عوامل گوناگون متلاطم است.

به گزارش خبرنگار ما؛ محمود احمدي نژاد در نشست وزيران صندوق اوپك كه در اصفهان در حال برگزاري است ضمن خوش آمد گويي به ميهمانان خارجي افزود: جمهوري اسلامي ايران خانه دوم شماست و اميدوارم اوقات خوبي در ايران داشته باشيد و با خاطراتي خوش به كشورهاي خود بازگرديد.

رئيس جمهور گفت: ديدار با شما و مأموريت صندوق اوپك در كمك به كشورهاي كمتر توسعه يافته انگيزه اصلي حضور اينجانب نزد شماست.

احمدي نژاد جهت گيري در توجه به نيازمندان را مهمترين بخش تعليمات انبياء الهي دانست و افزود: در اين نشست بايد راهكارهاي مناسبي براي فعالتر شدن صندوق اوپك اتخاذ شود.

رئيس جمهور گفت: قبل از اتخاذ اين راهكارها ، شناخت از وضع كنوني اقتصاد جهاني مي تواند ما در رسيدن به اين اهداف كمك كند.

احمدي نژاد افزود: بسياري از مردم اميدوار بودند با افزايش حجم و تنوع اقدامات اقتصادي مالي و پولي در سطوح دو جانبه ، چند جانبه و بين المللي و انباشت تجربه هاي فراوان ، نظامات كنوني اقتصادي در جهان بتواند نقش مؤثري در توسعه تجارت و تقويت بنيه اقتصادي كشور به ويژه كشورهاي ضعيف و سرمايه گذاري هاي مختلف در حفظ امنيت و ثبات بازار ، كنترل نرخ ها و تورم ، افزايش رفاه عمومي ، رفع فقر و بيكاري و ترسيم آينده اي روشن براي همه شهروندان داشته باشد.

رئيس جمهور گفت: جاي تأسف است كه با گذشت زمان علامتهاي منفي بيشتر شده و زنگهاي خطر به صدا در آمده است.

رئيس جمهور با انتقاد از بي ثباتي بازار افزود: ارزش پول ملي در كشورهاي مختلف متأثر از عوامل گوناگون متلاطم است و امكان پيش بيني هاي واقع گرايانه در برنامه ريزي، سرمايه گذاري و هر نوع فعاليت اقتصادي تا حدود زياد سلب شده است.

احمدي نژاد افزود: فاصله كشورها و طبقات فقير و غني در حال ازدياد و قيمت مواد اوليه و مواد غذايي روز افزون و توليد اقلام مهم و ضروري رو به كاهش است و ركود اقتصادي در جهان و همچنين تورم فزاينده انسان را رنج مي دهد.

رئيس جمهور گفت: در اين شرايط دولتها و ملتهاي مختلف نمي توانند آينده اي روشن از نظر اقتصادي و مالي براي خود ترسيم كنند.

رئيس جمهور در ادامه سخنراني در نشست شوراي وزيران صندوق اوپك در اصفهان گفت: كاهش ارزش دلار سياست قدرتهاي بزرگ است تا از اين طريق تبعات عملكرد ديروز خود را جبران كنند.

احمدي نژاد افزود: بدون ترديد ادامه وضع موجود ممكن نخواهد بود و اين شرايط به تحولات سريع و گسترده اجتماعي و سياسي در بسياري از نقاط و بر هم خوردن موازنات موجود جهاني منجر خواهد شد.

رئيس جمهور با طرح اين پرسش كه علتهاي بروز اين اختلالات و نابساماني ها چيست؟ گفت: بررسي و شناخت علل بروز اين پديده منطقي ترين راه براي دستيابي به راه حل است.

احمدي نژاد افزود: عده اي علت را در مسابقه بي فرجام براي افزايش رشد اقتصادي در بسياري كشورها ، افزايش قيمت مواد اوليه صنعتي ، افزايش قيمت انرژي ، استفاده از محصولات كشاورزي براي توليد سوخت، كاهش ارزش دلار ، تغييرات زيست محيطي ، خشكسالي و افزايش مصرف جهاني جستجو مي كنند.

رئيس جمهور گفت: با فرض درست اين نظر، سؤال اين است كه علت ريشه اي اين عوامل چيست؟ آيا چنين شرايطي نتيجه طبيعي توسعه جاري جهان و مكانيزم بازار است؟ يا عواملي خارج از آن با دخالت ها و سياست هاي خاص باعث اين وضع نگران كننده شده اند؟

احمدي نژاد افزود: به نظر مي رسد هر دو عامل مؤثر و البته مكمل يكديگرند؛ نظام توسعه و مكانيزم بازار بدون يك كنترل كننده قوي و تعيين كننده مسلط كه روابط را به صورت عادلانه تنظيم كند اعتبار ندارد.

وي گفت: امروز از وجود چنين كنترل كننده هايي بي بهره ايم و مهم تر از آن دخالت هاي سازمان يافته و هدفمند و البته مخرب برخي قدرتهاي سياسي ، اقتصادي در بازار عامل شرايط موجود است.

احمدي نژاد با اشاره به يك مورد از مواردي كه مبتلا به همه كشورهاست افزود: كاهش ارزش برابري دلار در مقابل ديگر ارزها و افزايش قيمت انرژي دو روي يك سكه هستند كه از عوامل نابسامانيهاي اخير معرفي مي شود. براستي علت اين پديده چيست ؟

رئيس جمهور گفت: مي دانيد كه بخشي از كاهش ارزش دلار انعكاسي و بخشي ديگر ارادي و تعمدي است؛ امروز برنامه ريزان برخي قدرتهاي بزرگ به ناچار براي كاهش تبعات عملكرد ديروز خود و از سوي ديگر براي تحميل اراده خود بر بازار اقدام به كاهش ارزش دلار مي كنند.

احمدي نژاد افزود: آنها سالهاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي خود را از طريق تزريق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني به ساير ملتها تحميل كرده اند.

رئيس جمهور گفت: البته امروز با كاهش ظرفيت جذب اقتصاد جهاني و ورود ديگران به ميدان ،اين آسيب ها به كانون اصلي توليد آن بازگشت كرده اند.

احمدي نژاد افزود: تأمين هزينه جنگها، اشغال گري ها و جبران مصارف سنگين و اسراف گونه و همچنين براي پر كردن جيب سرمايه داري جهاني از جيب ملتها به طور گسترده اي دلار بدون پشتوانه تزريق شده است.

ريس جمهور در ادامه سخنراني خود در نشست شوراي وزيران صندوق اوپك به توزيع گسترده و بدون پشتوانه دلار اشاره و اضافه كرد : انعكاس اين وضع در كاهش روز افزون ارزش دلار به خوبي قابل مشاهده است .

احمدي نژاد افزود : پديده كاهش روز افزون ارزش دلار همه فعاليت هاي اقتصادي را تحت الشعاع قرار داده و خسارت زيادي به بسياري از كشورها وارد كرده است .

رييس جمهور با تاكيد براين كه در موضوع انرژي دخالت هاي غير مسئولانه كاملا مشهود و محسوس است ، گفت : در حالي كه رشد مصرف نفت كمتر از رشد توليد آن و بازار انباشته از نفت است اما قيمت ها تصاعدي افزايش مي يابد و اين وضعي مصنوعي و تحميلي است .

احمدي نژاد تصريح كرد : دست هاي پيدا و پنهان با اهداف سياسي و اقتصادي قيمت نفت را به صورت كاذب كنترل و تعيين مي كند .

رييس جمهور با مطرح كردن اين پرسش كه چرا برخي قدرت ها و سرمايه سالاران بين المللي چنين دخالت هايي مي كنند ، تصريح كرد : آيا هدف آنان تامين مخارج جنگ ها و لشكر كشي هاست .

وي خطاب به حاضران نشست شوراي وزيران صندوق اوپك پرسيد : آيا هدف آنان توجيه پذير كردن سرمايه گذاري براي دستيابي به منابع انرژي زير درياها و قطب شمال است يا مسايل ديگري در كار است ؟

رييس جمهور گفت : از سويي قيمت نفت و انرژي و ماليات مصرف انرژي را افزايش مي دهند و بالا نگاه مي دارند و از سوي ديگر استحصال سوخت از مواد پايه كشاورزي را ترويج مي كنند و همين را بهانه افزايش قيمت مواد غذايي در جهان اعلام مي كنند .

احمدي نژاد اضافه كرد : دست اندازان به منابع و بازارهاي انرژي اين وضع را مي بينند و مي دانند اما در مقابلِ استفاده از فناوري پاك هسته اي براي توليد انرژي صف آرايي مي كنند .

رييس جمهور گفت : به اسم برنامه تجارت آزاد مقرراتي نظير تعرفه محصولات را بر ملت ها تحميل مي كنند و از سوي ديگر به اسم اعطاي يارانه ، كشاورزان و صنعتگران ديگر كشورها را از پا در مي آورند .

احمدي نژاد با بيان اين كه سرمايه سالاران و مستكبران مرزهاي اخلاقي و انساني را زير پا مي گذارند ، خطاب به حاضران نشست پرسيد : راه چاره چيست ؟

وي افزود : آيا با سازوكارهاي موجود مي توان زياده خواهي بي پايان و اشتهاي سيري ناپذير عده اي را مهار كرد .

رييس جمهور برنبود ساختار و برنامه اي براي سامان دادن به اين وضع تاكيد و اضافه كرد : سازمان ملل متحد در حالي كه برخي كشورها براي شوراي امنيت تعيين تكليف و از آن استفاده ابزاري مي كنند ، چگونه مي تواند اين وضع را بهبود بخشد .

احمدي نژاد افزود : هر كشوري كه سياست مستقلي داشته باشد و منافع خود را دنبال كند تحت حملات كشورهاي سلطه جو و سلطه طلب با انگيزه هاي شيطاني قرار مي گيرد .

وي تصريح كرد : اين گروه از كشورها با استفاده از امكانات وسيع و با اعمال سياست هاي ناعادلانه وضعي را در جهان به وجود آورده اند كه جهانيان شاهد آن هستند پس بنابراين ما بايد به دنبال سازوكاري مستقل و سراسري براي سامان دادن به اين وضع باشيم .

رييس جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرد: تركيبي از ارزهاي معتبر جهاني مبناي معاملات نفتي قرار گيرد.

محمود احمدي نژاد در ادامه سخنان خود در نشست شوراي وزيران صندوق اوپك با اشاره به كاهش ارزش دلار گفت: شش ماه پيش در اجلاس سران اوپك در رياض اعلام كردم قرائن و شواهد فراواني از تداوم كاهش ارزش دلار حكايت دارد و اكنون مي بينيم اين پديده ادامه دارد.

رييس جمهور افزود: براين اساس پيشنهاد خود را براي استفاده از تركيبي از ارزهاي معتبر جهاني در معاملات نفتي تكرار مي كنم و يا اينكه كشورهاي عضو ارز جديدي براي مبادلات نفتي تعريف كنند.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم تغيير در مديريت و سازوكارهاي حاكم بر جهان گفت: آمارهاي رسمي از وجود بيش از يك ميليارد فقير در دنيا خبر مي دهد و اين درحالي است كه سرانه جهاني توليد غلات سالانه بيش از چهارصد كيلوگرم يعني بيش از دو برابر مصرف معمولي يك انسان است.

رييس جمهور افزود: بنابراين وضع كنوني حاصل انديشه و مديريت ناسالم در جهان است و اصلاح آن مستلزم تغيير در انديشه، مديريت و نظامات حاكم بر جهان است.

احمدي نژاد گفت: در چنين شرايطي ترويج انديشه ديني، انساني، ارزشهاي اخلاقي و حاكميت مديران صالح و عدالت گستر بيش از پيش ضرورت دارد.

رييس جمهور افزود: براين اساس مديريتي لازم است كه برپايه سلامت، عشق به انسانها و خداپرستي استوار باشد و رقابتها براي قدرت و ثروت به رقابت براي خدمت و دوستي تبديل و سازوكارهاي عادلانه جانشين مناسبات يكسويه و ظالمانه شود.

احمدي نژاد كاهش روزافزون ارزش دلار را از مهمترين مشكلات كنوني جهان دانست و گفت: خسارت ناشي از اين موضوع، اقتصاد جهاني به ويژه كشورهاي صادركننده انرژي را تحت تاثير قرار داده است.

رييس جمهور افزود: افزايش نرخ كالاهاي اساسي مانند گندم، برنج، دانه هاي روغني و انواع فلزات نيز تحت تاثير اين پديده قرار دارد.

رئيس جمهور گفت: تفاوت درآمد توليد و صادركنندگان انرژي با برخي دولت هاي وارد كننده انرژي نگران كننده و ناعادلانه است.

احمدي نژاد در ادامه سخنانش در نشست وزيران صندوق اوپك در اصفهان افزود: در برخي كشورهاي وارد كننده حدود 70 درصد از نرخ فروش به مصرف كنندگان نهايي، ماليات است و اين اجحافي آشكار در حق مصرف كنندگان به شمار مي رود.

رئيس جمهور كاهش ماليات ها در كشورهاي بزرگ مصرف كننده را راه برون رفت از تبعات افزايش نرخ انرژي در اين كشورها دانست.

احمدي نژاد افزود: تهديدها و ناامني هاي تحميلي ناشي از خودخواهي و تصميمات دولت هاي زياده طلب به ويژه در برخي مناطق انرژي خيز جهان با ايجاد التهاب رواني در بازار انرژي آثار منفي فزاينده اي به اقتصاد جهاني تحميل كرده است.

رئيس جمهور گفت: تأمين هزينه هاي لشكركشي ها از طريق تحميل ماليات هاي سنگين و كاهش ارزش دلار جبران مي شود كه در اين شرايط ملت ها نبايد به دولت هايشان اجازه اشغالگري به ساير كشورها را بدهند.

احمدي نژاد افزود: خواست اين ملت ها از دولت هايشان بايد اين باشد كه هزينه هاي نظامي گري را صرف كمك به مردم فقير در كشورهاي خود كنند.

وي بر تأسيس بورس جديد نفت تأكيد كرد و گفت: در اين شرايط با تبديل ذخاير ارزي موجود به ارزهاي معتبر و تأسيس بانك اوپك، ذخاير ارزي و منافع ملي اعضا، صيانت مي شود.

احمدي نژاد تأسيس بانك اوپك را پيشنهاد رئيس جمهور ونزوئلا دانست و گفت: پشتيباني كامل خود را از اين پيشنهاد اعلام مي كنم.

رئيس جمهور در ادامه پيشنهادهاي خود افزود: تأسيس مركزي براي تبادل فناوري توليد و فرآوري نفت كه تجربيات اعضا را در اختيار يكديگر قرار دهد، مي تواند در كاهش هزينه توليد و كاهش استيلاي ديگران بر منابع نفتي مؤثر باشد.

رئيس جمهور بر تقويت صندوق اوپك براي حمايت از برخي كشورهاي ضعيف تأكيد كرد.

احمدي نژاد در ادامه سخنانش در نشست وزيران صندوق اوپك كه در اصفهان در حال برگزاري است، افزود: بسياري از كشورهاي ضعيف در نوسانات قيمت ها، قيمت انرژي و مواد غذايي دچار خسارت هاي فراوان مي شوند كه در اين شرايط تقويت صندوق اوپك و تهيه برنامه راهبردي براي حمايت از اين كشورها امري خداپسندانه، انساني و تأثيرگذار است و جمهوري اسلامي ايران حمايت كامل خود را از اين طرح و همچنين از مديريت صندوق اعلام مي كند.

حمدي نژاد راه حل نهايي براي رفع مشكلات را بازگشت به عدالت دانست و گفت: نظامات حاكم سياسي و اقتصادي بين المللي بايد مبتني بر عدالت، انسان دوستي، حفظ كرامت و حقوق انسان ها، اصلاح شود.

وي افزود: خداپرستي، اخلاق و معنويت رمز همه موفقيت هاست و در پرتو اين اصول خودخواهي و زورگويي ها كنار مي رود، انسان هاي صالح تربيت مي شوند و با مديريت و حكومت انسان هاي صالح، امر جهان اصلاح مي شود.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه جهان امروز در انتظار دگرگوني، اصلاح، صلح، ثبات و برادري است گفت: همه ما مي توانيم در ساختن جهاني پر از عدالت و اخلاق و صلح نقش داشته باشيم.

احمدي نژاد افزود: بشريت به آينده اميدوار است و براي زندگي در جهاني پر از عدل خود را اماده مي كند.

رئيس جمهور در پايان سخنانش از حضور شركت كنندگان در اين نشست قدرداني و ابراز اميدواري كرد دستاوردهاي نشست وزيران صندوق اوپك براي كمك به فقرا و كشورهاي در حال توسعه، مفيد و مؤثر باشد.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن