تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805662545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره بين‌المللي فيلم كودك ، همدان چگونه ميزبان شد (بخش ‎ 2)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره بين‌المللي فيلم كودك ، همدان چگونه ميزبان شد (بخش ‎ 2)
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بيست و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان كه ميزباني آن در سال ‎ 1386به همدان واگذار شده بود در حالي به كار خود پايان داد كه با لحظه‌ها و خاطرات خوبي براي علاقمندان به صنعت و هنر سينما دراين ديار كهن همراه بود


از سوي ديگر همگان از جمله ميهمانان داخلي و خارجي جشنواره كه اغلب آنان فيلم سازان و سينماگران بودند ، بر سربلندي همدان در ميزباني شايسته براي اين جشنواره صحه گذاشتند.
ظهور و حضور يك رويداد شناخته شده و پرآوازه نظير جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان در شهري نظير همدان كه با وجود برخورداري از پيشينه بسيار درخشان فرهنگي تا آن زمان از ميزباني چنين همايشي بزرگ به دلايل گوناگون محروم بود، يك تحول بزرگ و تاثيرگذار مي‌نمود.
به همين لحاظ جشنواره بيست و يكم به ميزباني همدان از منظر قريب به اتفاق تمام دوست داران و پويندگان فرهنگ و هنر و بخصوص مسوولان و دست اندركاران عرصه‌هاي اجتماعي ، دست آوردي شگرف و قابل اعتنا تلقي مي‌شود.
در اين ارتباط فرماندار همدان كه بخش اعظم مسووليت اجتماعي برگزاري جشنواره را در اين شهرستان به عهده دارد مي‌گويد: برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان تحولي اساسي در اين استان ايجاد كرده است.
"علي‌اكبر فاميل‌كريمي" در گفت و گو با ايرنا افزود: با برگزاري اين جشنواره امكانات خوبي براي شهرستان و استان فراهم شده است.
وي اضافه كرد: تجهيز و تعمير سينماها و تالارهاي همدان از جمله تحولات مهم در استان است كه به لحاظ اهميت جشنواره و ضرورت برگزاري پردامنه و هرچه بهتر فيلمهاي جشنواره براي آن سرمايه‌گذاري شده است.
وي اظهار داشت: در اولين سال جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان شش سالن تجهيز و تعمير شد.
به گزارش ايرنا، فرماندار همدان گفت: براي بيست و دومين جشنواره فيلم كودك و نوجوان در سال جاري نيز در كل استان حدود ‎ 23سالن تجهيز مي‌شود.
فاميل كريمي افزود: هماهنگي و برنامه‌ريزي براي برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان بايد در راس همه برنامه‌هاي شهرستان قرار گيرد.
وي اضافه كرد: براي برگزاري باشكوه جشنواره فيلم كودك و نوجوان بايد همه سازمانها و نهادهاي متولي فرهنگ و هنر هماهنگ شده و مسايل حاشيه‌اي به حداقل برسد.
ايده‌هاي فرماندار درخصوص نقش و تاثيرگذاري برگزاري جشنواره‌اي با ابعاد بين‌المللي دركهن شهر همدان تنها از منظر توسعه بخشي از زيرساخت‌هاي ضروري براي تعميم كوشه‌هايي از آموزه‌هاي اجتماعي است ، درحاليكه تاثيرگذاري اين مهم در ساختارهاي مختلف از منظر صاحبان ايده‌هاي گوناگون نيز شنيدني و قابل تامل است.
باز هم اين فرماندار همدان است كه با بروز خوشحالي خود از فضاي شاد و مفرحي كه جشنواره براي قشرهاي مردم بخصوص اهل هنر وادب در اين شهر بزرگ برانگيخته است گفت: جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان سال گذشته در نخستين فصل اجراي خود، فضاي همدان را آكنده از لطافت كرده بود و هم اينك نيز در حال آمادگي براي برگزاري جشنواره بيست و دوم ، مردم باشور اشتياق منتظر اين رويداد بزرگ هستند و معصوميت كودكانه موج مي‌زند.
وي اضافه كرد: استقبال مردم و كودكان از جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان بسيار چشمگير است.
فاميل كريمي افزود: موفقيت جشنواره همواره در گرو تلاش شبانه روزي دستگاههاي اجرايي استان و همچنين همراهي و نيز همگامي مردم فرهنگ دوست كهن شهر همدان است.
علاقه و اشتياق مردم براي حضور در متن جشنواره با ابراز نشانه‌هاي مختلف قابل بيان است . يكي از همين نشانه‌ها شتاب خانواده‌ها براي تهيه بليط تماشاي فيلم‌هاي جشنواره است بطوريكه روز بيست وششم خردادماه جاري در همان دو ساعت اول فروش بليط جشنواره در چند مكان مختلف بيش از ‎ 15هزار برگ بليط بفروش رسيد .
به گزارش ايرنا، مدير اجرايي بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان دراين باره به خبرنگار ما گفت: به نظر مي‌آيد استقبال مردم بيش از انتظار وپيش بيني هاي به عمل آمده است و چنانچه ناگزير باشيم امسال بايد حد اقل يك سانس به نوبت اكران فيلم‌هاي حشنواره اضافه كنيم .
جعفر زمرديان افزود: براي جشنواره امسال ‎ 108هزار نسخه بليط پيش بيني و جاپ شده است.
وي همچنين گفت: براي اكران فيلم‌هاي جشنواره هفت نوبت در نظر گرفته شده است كه دو نوبت آن هرروز ويژه كودكان و نوجوانان است و بليطهاي آن از طريق مدارس توزيع مي‌شود ولي ممكن است با شرايط موجود هفت نوبت نمايش فيلم‌ها براي خيل علاقمندان كافي نباشد.
زمرديان دراين‌باره افزود:امكان دارد با هماهنگي ساير مسئولان و دبير جشنواره يك سانس از ساعت ‎ 12شب تا دو بامداد هرروز در سالن سينماهاي استان به اين امر اختصاص داده شود.
دربين اظهارنظرهاي مختلف مسئولان درخصوص جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان در همدان، نمي‌توان از اظهارات خود كودكان دراين‌باره غافل شد ، به همين لحاظ خبرنگارما چندتن از كودكان را براي آشنايي نظرات آنان به حرف گرفته است.
" شروين رشيدي " نوجوان ‎ 13ساله‌اي است كه مي‌گويد فيلم‌هاي سينمايي با موضوع كودكان را دوست دارد و چون در جشنواره‌ها توجه ويژه‌اي به مسايل كودكان مي‌شود، منتظر جشنواره است .
وي افزود: برنامه‌هاي جنبي جشنواره نيز شاد است و كودكان را سرگرم مي‌كند، برنامه‌هايي سالي يك بار در سال اتفاق مي‌افتد و براي هميشه به عنوان خاطره در ذهن بچه‌ها مي‌ماند.
او خوشحالي خود را از اجراي جشنواره در همدان كتمان نم‌ي كند و مي‌گويد: همدان شهر زيبايي است و حيف است زيبايي‌هاي شهرمان با شور و حال يك جشنواره خوب و آموزنده همراه نباشد.
"پرنيان مومني" نيز دختر ‎ 11ساله‌اي است كه مي‌گويد، سال گذشته به اتفاق خانواده‌اش برنامه‌هاي جشنواره را ديده‌است و پدرش به او قول داده امسال هم او را به جشنواره ببرد.
وي گفت : به دختر خاله‌اش در اراك زنگ زده و از وي دعوت كرده است براي ديدن جشنواره به همدان بيايد چون هر دو به‌فيلم‌هاي كودكان علاقه دارند.
او با شور وشوق از يك نقاشي كه براي جشنواره كشيده است حرف مي‌زند و مي‌گويد، نماي آرامگاه بوعلي‌سينا را نقاشي كرده و چند كودك را نشان مي‌دهد كه با بادبادكهاي خود به تماشاي برنامه جشنواره آمده اند.
"نيما ترابي" هم به خبرنگار ايرنا گفته است ، از مدتها قبل كه شنيده است ، قرار شده اين جشنواره در همدان برگزار شود بسيار خوشحال است زيرا اين جشنواره براي كودكان بسيار آموزنده و شاد است.
وي گفت: سازندگان فيلمهاي كودكان و نوجوانان بايد هرچه بيشتر براي ساخت فيلمهاي خوب و آموزنده كودكان تلاش كنند.
نظر يك كارشناس تربيتي كودكان نيز جالب است كه مي‌گويد: اين جشنواره موقعيت بسيار خوبي براي تبادل افكار و فرهنگ بين نسل‌هاي مختلف بوجود مي آورد.
"زهرا حسيني" افزود: استان همدان بايد از تمام فرصت‌هاي جشنواره به نحو شايسته براي ارتقاي جايگاه فيلم كودك و نوجوان استفاده كند.
او همچنين اعتقاد دارد، محتواي سينماي كنوني دربرگيرنده نياز فكري و روحي تماشگران نسل امروز نمي‌باشد چرا كه كه كودكان و نوجوانان با توجه به دسترسي به وسايل ارتباطي و آشنايي با جهان سئوالهاي زيادي در ذهن خود دارند كه بايد جواب بگيرند.
وي گفت: فيلم سازان ما نبايد فقط طيف خاصي از جامعه را مخاطب خود قرار دهند و زندگي تجملي و لوكس را به تصوير بكشند ، چون طيف‌هاي زيادي با مشكلات فراوان درجامعه ما زندگي مي‌كنند.
مدير كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان همدان نيز در اين‌باره به ايرنا گفت: برگزاري اين جشنواره در همدان رخداد بسيار مهمي است كه شور وهيجان زايد الوصفي را در استان ايجاد كرده است.
"اكبر كرمي" افزود: فيلم‌هاي كودكان ونوجوانان اهداف و پيامهاي خاص خود را دنبال مي‌كند كه جمله آنها ايجاد ارتباط با كودكان است.
وي بيان كرد: در راستاي تربيت و شخصيت كودكان و نوجوانان برگزاري اين جشنواره نقش ارزنده‌اي خواهد داشت.
او گفت: فيلمسازان كودك و نوجوان بايد دقت و تلاش لازم را براي تهيه فيلم هاي پرمحتوا داشته باشند.
از جمع‌بندي تمام اظهارنظرها و واكنش‌هاي قشرهاي مردمي نسبت به برگزاري جشنواره درهمدان چنين برمي آيد كه، دادن فرصت برگزاري جشنواره به مردم و مسئولان همدان باتوجه به توانمندي و استحقاق آنان براي ميزباني يك رويداد درخور اعتنا تحقق يافته است .
شهروندان همداني اينك با علاقه و تعصب خاصي ، جريان و مراحل ميزباني خود براي جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودك ونوجوان را پي‌گيري مي‌كنند و افكار عمومي اين شهر نسبت به اين رويداد مهم ، توام با احترام و احساس مسئوليت عميق مي‌باشد.
جامعه مطبوعات و رسانه‌اي همدان نيز در تمام تلاش و رويكرد خود براي تهيه خبر و گزارش از مراحل جشنواره، هم و غم نماياني دارد و به گفته يكي از همكاران مطبوعاتي، تلاش مي‌كنيم امانتي كه جامعه هنر كشورمان به ما سپرده‌است و همچنين اعتمادي كه افكار عمومي كشورمان دراين عرصه به مردم همدان براي ميزباني بزرگ به عمل آورده است ، به نحو شايسته و سزاوار، نگهداري كرده و جوابگو باشيم
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن