تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعويق عرضه سهام شركت مخابرات در بورس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تعويق عرضه سهام شركت مخابرات در بورس
واحد مركزي خبر: مجيد نوروزي در بررسي وضع پرونده پذيرش شركت مخابرات در بورس اخرين اطلاعات اين شركت را به شرح زير اعلام كرد :

1- مطابق ماده‌ يك تصويب‌نامه‌ شماره 84576/ ت38013هـ 28 مرداد 1386 هيئت‌وزيران درباره منفك كردن شركت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات زيرساخت از شركت مخابرات ايران، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف است تا شش ماه پس از تصويب و ابلاغ اين تصويب‌نامه اصلاحات لازم را در اساسنامه‌هاي مربوط اعمال و به تصويب هيئت وزيران برساند. اما اصلاح اساسنامه تاكنون به اتمام نرسيده است.

2- در ماده‌ي يك تصويب‌نامه‌ شماره‌ 28627/ت39760هـ مورخ 29 ارديبهشت 1387 هيئت وزيران مقرر شد "واگذاري شركت مخابرات ايران در چارچوب سياست‌هاي كلي اصل (44) قانون اساسي جمهوري اسلامي ابلاغي مقام معظم رهبري و با رعايت قوانين و مقررات مربوط، به صورت سهامي عام بوده و اداره شركت ياد شده در مدت واگذاري بر اساس ماده (7) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و پس از واگذاري طبق مقررات حاكم بر شركت‌هاي سهامي عام خواهد بود." همچنين، در ماده‌ 4 اين تصويب‌نامه اشاره شده است كه "مسئوليت اجراي اين تصويب‌نامه و تمهيد شرايط اداري و اجرايي واگذاري در چارچوب اختيارات قانوني بر عهده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان خصوصي‌سازي است. اما اين مصوبه تاكنون اجرايي نشده و شركت به صورت سهامي عام ثبت نشده است.

3- در 19 خرداد 1387 جلسه‌اي ميان اعضاي كارگروه واگذاري شركت مخابرات ايران (با حضور صالح‌آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، كرد زنگنه، رئيس هيئت عامل سازمان خصوصي‌سازي ، عقدايي عضو هيئت عامل و معاون واگذاري و امور حقوقي سازمان خصوصي‌سازي، غلامي عضو هيئت عامل و معاون آماده‌سازي سازمان خصوصي‌سازي، رحماني مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار تهران، خواجه‌پور معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، غفاريان رئيس هيئت مديره شركت مخابرات ايران و فيضي مديرعامل شركت مخابرات ايران) در محل وزارت امور اقتصادي و دارايي تشكيل شد .

بر اساس اين گزارش در اين جلسه مقرر شد ملاك رقم نهايي سرمايه در صورت‌هاي مالي، صورت‌هاي مالي حسابرسي شده 6 ماهه اول سال 1386 باشد، تعديل رقم سرمايه بر اساس ارقام دفتري 31 شهريور سال 86 صورت گيرد و هرگونه مابه‌التفاوت در روال عادي عمليات تسويه خواهد شد.

همچنين هرگونه تغيير با اهميت نيز به سازمان حسابرسي اعلام شود و مقرر شد اين توافقات به‌صورت پيش‌نويس مصوبهي هيئت وزيران در دستور كار قرار گيرد و شركت مخابرات ايران متعهد شد كه پيش‌بيني عملكرد سال 1387 را به سازمان حسابرسي ارسال كند.

4- بر اساس نامه شماره‌ 877027 مورخ 21 خرداد 1387 سازمان حسابرسي شركت مخابرات ايران اطلاعات مالي پيش‌بيني شده سال مالي منتهي به 30 اسفند 87 مشتمل بر سود هر سهم (EPS) بر اساس پروانه فعاليت اپراتور اول و عملكرد يكساله سال مالي 1386 را ارائه نكرده است و نمايندگان اين سازمان براي بررسي اين موارد به شركت مراجعه كردند اما تاكنون اطلاعات كافي در اختيار اين سازمان قرار نگرفته است.

همچنين فرم پيش‌بيني بودجه سال 1387 كه شركت تنظيم و در 19 خرداد به اين سازمان و بورس ارائه كرده نيز بر مبناي اطلاعات بودجه دولتي شركت بوده و اطلاعات مورد نظر شامل تعيين وضع تعهدات صندوق بازنشستگي، پروانه فعاليت و ساير هزينه‌ها و خدمات جنبي مرتبط با وضع خصوصي آتي شركت در آن لحاظ نشده است.

بر اساس اين گزارش به علت اينكه صورت تغييرات با اهميت ناشي از عمليات 6 ماهه دوم سال 1386 و اثرات موارد مندرج در گزارش بررسي اجمالي دوره 6 ماهه اول سال 1386 نيز تاكنون دريافت نشده اثرات اين موضوع بر وضع مالي، تعداد سهام و پيش‌بيني سود هر سهم شركت قابل تعيين نيست.

5- سازمان حسابرسي (مطابق بند 11 گزارش حسابرس و بازرس قانوني براي سال مالي 1385) كنترل‌هاي داخلي شركت مخابرات ايران را كه منجر به رعايت حقوق سهامداران و ارائه اطلاعات به‌موقع شود، تأييد نكرده است و شركت مخابرات متعهد شده است با عقد قرارداد با مؤسسات ذيصلاح، نظام كنترل‌هاي داخلي درباره چرخه‌هاي مختلف عمليات از جمله درآمدها را مستقر كند كه تاكنون اقدامي صورت نگرفته است.

6- طبق مذاكرات انجام شده، شركت مخابرات نمي‌تواند تا پايان تير صورت‌هاي مالي حسابرسي شده را ارائه و مجمع عمومي عادي سالانه را برگزار كند و اين تاريخ حداكثر مهلت مقرر براي شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است و بورس و سازمان پذيرفته‌اند كه مشروط به تقويت نظام‌هاي حسابداري و مالي، مجمع در مرداد يا شهريور برگزار شود.

بر اساس گزارش روابط عمومي سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به اين موارد تعيين دقيق زمان درج و عرضه‌ سهام شركت مخابرات ايران در بورس، منوط به احراز اين شرايط و ارائه اطلاعات و مستندات قانوني لازم است.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن