تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816942239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گيلاني، ‌ افغانستان را كشور برادر خواندپاسخ پاكستان به هشدار كرزاي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: گيلاني، ‌ افغانستان را كشور برادر خواندپاسخ پاكستان به هشدار كرزاي
دولت پاكستان به اظهارات حامد كرزاي، رئيس‌جمهور افغانستان، در مورد مقابله با طالبان مستقر در مناطق قبايلى پاكستان واكنش نشان داده است. يوسف رضا گيلا‌ني، نخست‌وزير پاكستان، در مورد نقض مرزهاى اين كشور هشدار داده و گفته است كه كشورش در امور هيچ كشور ديگرى مداخله نمى‌كند و در مقابل، به هيچ كشورى هم اجازه نمى‌دهد در امور پاكستان مداخله كند. هشدار نخست‌وزير پاكستان يك روز پس از آن ابراز مى‌شود كه رئيس‌جمهور افغانستان تهديد كرد براى حمله به طالبان پاكستاني، سربازان خود را به مناطق مرزى اعزام مى‌كند. كرزاى در يك كنفرانس خبرى در كابل گفت كه كشورش حق دارد به حملا‌ت طالبان پاكستانى عليه خاك افغانستان واكنش نشان دهد. او گفت: يك خارجى (طالبان پاكستاني) به خود حق مى‌دهد عليه افغانستان اعلا‌م جهاد كند، پس ما هم حق داريم اين افراد را در خانه‌هايشان هدف قرار دهيم... كرزاى افزود: به هر حال ما در اينجا كشته مى‌شويم، پس بهتر است. كه يك قدم پيشتر رفته و در آنجا (پاكستان) خود را بكشيم، تا حداقل جلوى حمله به افغانستان گرفته شود.

كشور برادر

نخست وزير پاكستان، در واكنش به اين اظهارات گفت: نه ما در امور ديگران مداخله مى‌كنيم و نه هم به كسى اجازه مى‌دهيم در امور ما مداخله كند. گيلا‌نى افزود: ما خواهان ثبات در افغانستان هستيم. چگونه ما مى‌توانيم بخواهيم كشور برادر خود را ناامن كنيم. يك خارجى (طالبان پاكستاني) به خود حق مى‌دهد عليه افغانستان اعلا‌م جهاد كند، پس ما هم حق داريم اين افراد را در خانه‌هايشان هدف قرار دهيم.

هفته گذشته براى نخستين بار جنگنده‌هاى هوايى آمريكايى مناطقى را در خاك پاكستان هدف قرار دادند كه در جريان آن، علا‌وه بر چندين شورشي، 11 نفر از سربازان ارتش پاكستان نيز كشته شدند. دولت پاكستان اين حمله را بدون انگيزه و بزدلا‌نه توصيف كرد.

اما كرزاي، در كنفرانس روز گذشته خود در كابل، با اشاره غيرمستقيم به اين حمله گفت كه حملا‌ت به هدف شورشيان در پاكستان آغاز شده و اين روند ادامه خواهد يافت. او گفت: افغانستان امروز، افغانستان بى‌صداى ديروز نيست، امروز (افغانستان) هم صدا دارد، هم وسايل دارد و هم جرات اقدام دارد. آقاى كرزاى مشخصا از بيت الله محسود، فرمانده طالبان پاكستانى نام برد و هشدار داد كه اين بار بيت الله محسود و ملا‌عمر پاكستانى را در خانه‌هايشان هدف قرار مى‌دهد. اظهارات حامد كرزاى بار ديگر بحث مبارزه افغانستان و پاكستان عليه افراط گرايى را داغ كرده است. پاكستان اخيرا با امضاى توافق آتش بس با طالبان محلي، با انتقادهاى زيادى در داخل افغانستان روبه‌رو شد. ناتو مى‌گويد، توافق صلح بين حكومت پاكستان و طالبان محلي، به افزايش ناامنى در افغانستان منجر مى‌شود. پاكستان اعلا‌م كرده است كه اين توافقات به منظور تامين امنيت در پاكستان صورت گرفته و به معناى امتيازدهى به طالبان نيست.

دعوت به آرامش از سوى كانادا

در همين حال وزير دفاع كانادا خواستار ايجاد آرامش و به كارگيرى رهيافتى ديپلماتيك به منظور مقابله با تنش‌هاى فزاينده ميان مقامات پاكستان و افغانستان شد. به گزارش خبرگزارى رويترز، پيتر مك‌كى وزير دفاع كانادا، به شبكه تلويزيونيCTV گفت: ما بايد در بالا‌ترين سطوح ديپلماتيك براى مقابله با تنش‌هاى موجود وارد عمل شويم. ما بايد خواستار ايجاد آرامش باشيم و اين به معنى مذاكره با حامد كرزاى رئيس‌جمهور افغانستان و همچنين مقامات داخلى پاكستان است.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن