تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805654974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنایی با تیمهای حاضر در جام ملتهای آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: چین میزبان مدل 2004

حضور در جام جهانی:2004افتخارات جهانی: -عناوین بین قاره ای: -چینی ها حضور چندان قدرتمندی در عرصه فوتبال بین المللی نداشته اند. آنها در جام جهانی 2002 به میزبانی كره و ژاپن و با حضور گسترده هوادارانشان پس از 3 شكست متوالی و بدون حتی یك گل زده از همان ابتدا از جام جهانی خداحافظی كردند. اما رشد فوتبال در چین بسیار قابل توجه است.تاكتیك و تكنیك در پای چینی ها، چندان غریبه نیستند و لژیونرهای آنها در لیگ برتر مثل سان جی های ولی تای و همتای آنها مثل ژی ای، یانگ چن و ژی هوی در اروپا، نمایندگان بزرگ، معتبر و خوبی بوده اند. تا قبل از سال 2002 چین هرگز یك كشور معتبر در عرصه فوتبال نبود و كل حیثیت آنها را می شد در سطح آسیا تعریف كرد اما امروز، چین خطری بزرگ برای رقبای آسیاست و امید فراوانی برای حضور در عرصه جهانی و موفقیت در آن دارد.اطلاعات عمومی1. پایتخت: پكن(بیجینگ)2. شهرهای مهم: شانگهای، تیانجین، شنگ یانگ، هوان و كانتوان.3. واحد پول: یوان4. زبان ملی: چینی5. مساحت: 960/596/96. بلندترین قله: كمولونگما 849/8 متر7. كشورهای همسایه: پاكستان، نپال، بوتان، افغانستان، تاجیكستان، روسیه، كره شمالی، مغولستان، تاجیكستان، روسیه، كره شمالی، مغولستان، قرقیزستان، قزاقستان، ویتنام، لائوس و میانمار.8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای زرد و دریای چین.9. جمعیت: 98/286/1 میلیارد نفر10. میانگین سنی: 5/31 سال11. میانگین طول عمر: 22/72 سال كره؛ رنگ آسیا در جام جهانی!

حضور در جام جهانی: 6 بار(1954، 1986، 1990، 1994، 1998 و2002)افتخارات جهانی: حضور در نیمه نهایی سال 2002افتخارات بین قاره ای و آسیایی: 1956 و 1960( جام آسیایی)كره جنوبی از آن آسیایی هایی است كه باید با احترام از فوتبالشان نوشت چرا كه برای این قاره افتخارات فراوانی كسب كرده است و شاید فوتبال جهان، آسیا را بیشتر به رنگ آنها در عرصه جام جهانی بشناسد. پیروزی آنها مقابل پرتغال، ایتالیا و اسپانیا، نشان دهنده فوتبال برتر آنهاست هر چند داوری هم به آنها در این افتخارات كمك كرده باشد. كره جنوبی تا پای نیمه نهایی جام جهانی هم آمد و حتی داعیه حضور در فینال را نیز در سر می پروراند. پیروی دو بر صفر آنها در مقابل هلند در دیدارهای تداركاتی و شكست تركیه ای آن هم در خاك ترك ها باز هم سندی بود برای قدرت آنها و ترس حریفان كوچك و بزرگی كه برای رسیدن به قله قهرمانی باید در فكر شكست دادن آنها نیز باشند.اطلاعات عمومی1. پایتخت: سئول2. شهرهای مهم: بوسان، تایجو، اینچون، كوانگ جو، تایجون واولسان3. واحد پول: یون4. زبان ملی: كره ای5. مساحت: 480/986. بلندترین قله: هالاسان 950/1 متر7. كشورهای همسایه: كره شمالی8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای چین شرقی و دریای زرد9. جمعیت: 29/48 میلیون نفر10. میانگین سنی: 2/33 سال11. میانگین طول عمر: 36/75 قطر یا تیم فیلیپ تروسیه؟!

حضور در جام جهانی: -افتخارات جهانی: -عناوین بین قاره ای: جام خلیج فارس 1992كشور قطر سابقه چندانی در فوتبال آسیا و جهان ندارد. آنها به واسطه ثروت داخلی كشور خود در سالهای اخیر، بازیكنان سرشناس جهان و مربیان معتبر اروپایی و برزیلی را به خدمت گرفته اند و این مسأله خود به خود در فوتبال داخلی آنها اثرگذار بوده است.تكنیك در نزد قطری ها مدتهاست كه با پاهای داغ و كویری شان انس گرفته است و هماهنگی در بین بازیكنان قطر به وضوح در بازی های تداركاتی آنها، مشاهده می شود. قطر، چین را در دیدار تداركاتی خود با نتیجه 3 بر 2 شكست داد و ایران نیز با نتیجه 2 بر صفر سابقه شكست از آنها را دارد. شكست یك بر صفر آنها از عربستان نیز از سوی بازیكنان تیم ملی فقط یك حادثه توصیف شده است.اطلاعات عمومی1. پایتخت: دوحه2. شهرهای مهم: موساید، دوخان، ام البد، الوكره و الخوار.3. واحد پول: ریال4. زبان ملی: عربی5. مساحت: 437/116. بلندترین قله: الباول105 متر7. كشورهای همسایه: امارات و عربستان8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: خلیج فارس9. جمعیت: 5820 هزار نفر10. میانگین سنی: 2/31 سال11. میانگین طول عمر: 14/73 سال پادشاهان بدمینتون یا ببرهای غیرقابل پیش بینی؟

حضور در جام جهانی: یك بار در سال 1938 به نامDutch East Lndiesافتخارات جهانی:1938افتخارات بین قاره ای: بازی های جنوب شرق آسیا 1987، 1991اندونزی ها بیشتر خود را پادشاهان بدمینتون جهان می دانند و مردم این كشور چندان هم هوادار ورزش فوتبال نیستند اما به هر حال اندونزی طی سال های گذشته پیشرفت فوق العاده ای در سطح كیفی و كمی فوتبال داشته است. اندونزی در تایگر كاپ همیشه حضوری درخشان و فوق العاده دارد و از دید رقبای خود در آن مناطق یك تیم قدر، قدرتمند و با سابقه توصیف شده است.شكست پنج بر یك اندونزی از چین و دو بر صفر در خانه خود در مقابل میزبان جام ملت های آسیا خشم مقامات فدراسیون فوتبال اندونزی را در پی دشت اما در هر حال تغییری در ساختار مدیریتی و مربیگری تیم رخ نداد.در تایگر كاپ به مردان اندونزی لقب ببرهای غیرقابل پیش بینی داده اند!اطلاعات عمومی1. پایتخت: جاكارتا2. شهرهای مهم: مورابایا، بندونگ، مدان، سمارانگ و پالمبانگ3. واحد پول: روپیه4. زبان ملی: باهاسا اندونزی5. مساحت: 440/919/16. بلندترین قله: پونكاك جایا030/5 متر7. كشورهای همسایه: مالزی، تیمور شرقی8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: اقیانوس آرام و هند9. جمعیت: 89/234 میلیون نفر10. میانگین سنی: 8/25 سال11. میانگین طول عمر: 94/68 سال بالاتر از كویت و مالدیو!

حضور در جام جهانی:-افتخارات جهانی: -افتخارات بین قاره ای: -كشور بحرین در خاورمیانه هرگز یك قطب فوتبال یا یك مدعی بزرگ نبوده است و جدا از چند شكست ایران در سطوح مختلف در مقابل آنها دیگر بهانه ای برای تبلیغ هویت فوتبال خود ندارند اما با قاطعیت فوتبال خود را بسیار بالاتر از سطح فوتبال كشورهایی چون كویت و مالدیو می دانند كه اگر هم این ادعا درست باشد، چندان افتخارآمیز نیست! فوتبال بحرین از فوتبال عربستان سعودی تأثیر بسیار زیادی گرفته است.آنها در آخرین دیدارهای تداركاتی خود پنج بر یك از عراق شكست خورده اند و از عمان نیز شكست یك بر صفر را تجربه كرده اند. تساوی مقابل مالزی هم حادثه چندان جالبی برای فوتبال قطر محسوب نمی شود كه بتوان از آن به عنوان سند پیشرفت فوتبال این كشور نام برد.اطلاعات عمومی1. پایتخت: منامه2. شهرهای مهم: محرق، اسا و سیترا3. واحد پول: دینار بحرین4. زبان ملی: عربی5. مساحت:6656. بلندترین قله: جبال الدوخان122 متر7. كشورهای همسایه:-8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای عمان9. جمعیت: 670 هزار نفر10. میانگین سنی: 7/28 سال11. میانگین طول عمر: 72/73 سال شیخ های امارات امیدوارند!

حضور در جام جهانی: یك بار(1990)افتخارات جهانی:-عناوین بین قاره ای:-تیم فوتبال امارات متحده عربی از سوی حریفان خاورمیانه شناخته شده تر است و رقبای آسیای شرقی چندان برای سطح پایین فوتبال آنها احترام قائل نیستند. حضور آنها در جام جهانی 1990 و شكست های مفتضحانه آنها نیز با اعتراض ابرقدرتهای آسیایی همراه بود. تساوی آنها در گروهB در مقابل چین و قطر و ازبكستان و عمان باعث شد تا این تیم با همین تساوی ها معروف شود! مقامات فوتبال امارات امید زیادی برای موفقیت تیم ملی فوتبالشان در جام ملتهای آسیایی دارند.اطلاعات عمومی1. پایتخت: ابوظبی2. شهرهای مهم: دبی، شارجه، فجیره و رأس الخمیه3. واحد پول: درهم4. زبان ملی: عربی5. مساحت: 880/826. بلندترین قله: جبال یبیر 527/1 متر7. كشورهای همسایه: عربستان، قطر و عمان8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: خلیج فارس و دریای عمان9.  جمعیت: 48/2 میلیون نفر10. میانگین سنی: 6/27 سال11. میانگین طول عمر: 75/74 سال " مردان گلزن" دردسر ساز می شوند!

حضور در جام جهانی: یك بار(1982)افتخارات جهانی:-افتخارات قاره ای و بین قاره ای: 1980 آسیا، 9 بار در جام خلیج فارسفوتبال كویت، فوتبال عقب افتاده ای نیست و آنها در عرصه فوتبال آسیا نه در اوج بلكه در هر حال مطرح هستند! كویت در خاورمیانه همواره یكی از رقبای اصلی ایرانیان و سایر اعراب بوده است. تساوی آنها مقابل سنگاپور ترس خیلی ها را فروكش كرد اما كارشناسان اعتقاد دارند كه كویت برای حریفان دردسر ساز خواهد شد. كویت در بازی های جام خلیج فارس و جام های داخلی اعراب نیز بسیار موفق نشان داده و از سوی آنها لقب مردان گلزن به خود گرفته است.استعدادهای سرشار در كشور كویت مشغول به تجربه فوتبال حرفه ای هستند.اطلاعات عمومی1. پایتخت: كویت2. شهرهای مهم: سالمیه، خیطان و هواحیل3. واحد پول: دینار4. زبان ملی: عربی5. مساحت: 820/176. بلندترین قله: 306 متر7. كشورهای همسایه: عراق و عربستان8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: خلیج فارس9. جمعیت: 218 هزار نفر10. میانگین سنی: 9/25 سال11. میانگین طول عمر: 65/76 سال اردن بدون حرفی برای گفتن!

حضور در جام جهانی:-افتخارات جهانی:-افتخارات قاره ای یا بین قاره ای:-فوتبال كشور اردن به خاطر چند بازی آخرش به خصوص ناكام كردن ایرانیان در بازی مهم استادیوم آزادی بر سر زبان ها افتاده است، اما اگر منصفانه قضاوت كنیم، اردنی ها حرفی در فوتبال آسیا و مسلماً جهان برای گفتن ندارند.اردن به حذف زودرس در انتخابی های جام های جهانی شهرت دارد. آنها معمولاً مربیان بسیار خوبی داشته اند اما نتوانسته اند از فرصت ها و امكانات خود استفاده كنند اما این تیم اردن با مردان جدیدش طبق ادعای خود به موفقیت درجام ملت های آسیا می اندیشد.اطلاعات عمومی1. پایتخت: امان2. شهرهای مهم: زرقا، اربید، اكابا و اجلون3. واحد پول: دینار4. زبان ملی: عربی5. مساحت: 300/926. بلندترین قله: جبال رام 754/1 متر7. كشورهای همسایه: عربستان، رژیم اشغالگر قدس، فلسطین، سوریه و عراق8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: -9.  جمعیت: 46/5 میلیون نفر10. میانگین سنی: 8/21 سال11. میانگین طول عمر: 88/77 سال مدعیان باشگاهی!

حضور در جام جهانی:-افتخارات جهانی: -افتخارات قاره ای: 1994 قهرمانی آسیاكشور ازبكستان یكی از كشورهای از هم پاشیده شوروی پر شور و پر قدرت سال های دور است كه انصافاً از اینكه به خود آمدند و بودجه وعده داده شده به دست فدراسیون فوتبالشان رسید خیلی خوب كار كرده اند. آنها به خصوص در عرصه باشگاهی كم كم به یكی از مدعیان تبدیل می شوند. تساوی یك بر یك آنها در مقابل امارات متحده عربی نشان داد كه نمی شود بازی آنها را به درستی پیش بینی كرد و باید با برنامه و حساب شده در مقابلشان ظاهر شویم.اطلاعات عمومی1- پایتخت، تاشكند2- شهرهای مهم: سمرقند، نمنگان، بخارا، فرقانه و خجند3- واحد پول: سوم4- زبان ملی: ازبكی5- مساحت: 400/4476- بلندترین قله: توقی301/4 متر7- كشور های همسایه: قزاقستان، قرقیزستان، تاجیكستان، تركمنستان و افغانستان8- اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای آرال9- جمعیت: 98/25 میلیون نفر10- میانگین سنی: 8/21 سال11- میانگین طول عمر: 64 سال ایران كابوس آسیایی ها

حضور در جام جهانی: 2 بار (1998و 1978)افتخارات جهانی:-افتخارات قاره ای: 3 بار قهرمانی در (1968و 1972و 1976) در جام ملت های آسیای و 4 بار در بازی های آسیاییفوتبال جمهوری اسلامی ایران از پیشینه طولانی در سطح فوتبال آسیا برخورد است. علیرغم عدم حضور در جام جهانی سال 2002، ایران همچنان یك قدرت بزرگ در فوتبال آسیاست و حضور ایران در رتبه هفدهم رنگینگ فیفا، از دید كارشناسان آسیا هرگز بی دلیل نبوده است. رقبای بزرگ ایران همواره از این تیم به عنوان یك كابوس نام برده اند و این كابوس در جام ملتهای امسال هدفی جز قهرمانی كه آن را حق مسلم خود می داند، ندارد.اطلاعات عمومی1- پایتخت: تهران2- شهرهای مهم: مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و كرمانشاه3- واحد پول: ریال4- زبان ملی: فارسی5- مساحت: 000/648/16- بلندترین قله: دماوند 5671 متر7- كشورهای همسایه: عراق، تركیه، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و پاكستان8- اقیانوسها و دریاهای همسایه: خلیج فارس و دریای عمان9- جمعیت 28/68 میلیون نفر10- میانگین سنی: 9/2211- میانگین طول عمر:35/69 سال فقط برای 10 سال بعد!

حضور در جام جهانی: -افتخارات جهانی: -افتخارات قاره ای: -فوتبال كشور تركمنستان قصد دارد تا ده سال آینده در سطح آسیا مطرح شود و آینده نگری آنها از این نظر بسیار تحسین برانگیز است. اما بدون در نظر گرفتن این ادعا، تركمنستان این روزها جایی در فوتبال آسیا ندارد و بعید به نظر می رسد آنها در سطح بازی های آسیایی مطرح شوند و از سوی بزرگانی چون ایران، عربستان، ژاپن، كره و ... یك مدعی خطرناك به شمار آیند!اطلاعات عمومی1- پایتخت: عشق آباد2- شهرهای مهم: چاردزو، تاشایوز و كراسنودسك3- واحد پول: مانات4- زبان ملی: تركمن5- مساحت:100/4886- بلندترین قله: ابری بابا 139/3 متر7- كشورهای همسایه: ایران، قزاقستان، ازبكستان و افغانستان8- اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای خزر9- جمعیت:78/4 میلیون نفر10- میانگین سنی: 1/21 سال11- میانگین طول عمر:19/61 سال عراق؛ انگیزه ای از جنگ و ستم

حضور در جام جهانی: یك بار (1986)افتخارات جهانی:افتخارات قاره ای: 1982 بازی های آسیایی و سه قهرمانی در جام خلیج فارسفوتبال كشور عراق در سطح آسیا چندان مطرح نیست و مشكلات سیاسی این كشور باعث شد تا بیش از پیش از صحنه فوتبال بین المللی عقب نشینی كند. اما با وجود تمام این مشكلات در روزهایی كه فدراسیون فوتبال این كشور خرابه ای ترحم انگیز بود، آنها همچنان با تیمی منسجم و هماهنگ در رقابت های حاضر شدند. در هر حال عراق با انگیزه ای از جنس جنگ و ستم و پیام های هویت طلبی گام در جام ملت های آسیا خواهد گذاشت تا به طریقی خود را مطرح كند.اطلاعات عمومی1- پایتخت: بغداد2- شهرهای مهم: بصره، موصل و كركوك3- واحد پول: دینار4- زبان ملی: عربی5- مساحت: 072/4376- بلندترین قله: حاجی ابراهیم 608/3 متر7- كشورهای همسایه: ایران، سوریه، تركیه، عربستان، كویت و اردن8- اقیانوسها و دریاهای همسایه: خلیج فارس9- جمعیت: 68/24 میلیون نفر10- میانگین سنی: 19 سال11- میانگین طول عمر:81/67 سال سرعتی، تكنیكی ، دقیق

حضور در جام جهانی: دوبار(2002-1998)افتخارات جهانی:2002( حضور در جمع 16 تیم)افتخارات قاره ای: دوبار قهرمانی در بازی های آسیاییكشور ژاپن نه تنها در عرصه فوتبال بلكه انصافاً در تمام صحنه ها طی گذشت ده سال پیش موفق عمل كرده است. فوتبال ژاپن اكنون به یكی از قدرت های برتر فوتبال آسیا تبدیل شده است و لژیونرهای آنها نمایندگان خوبی برای معرفی هویت فوتبال آسیا هستند. بازیكنان ژاپن بسیار سرعتی، تكنیكی و دقیق هستند و حریفان آنها مثل كره، ایران، عربستان و... برای رویارویی با چنین تیمی همواره اضطراب دارند. ژاپن اكنون یكی از مقامات بزرگ فوتبال آسیاست.اطلاعات عمومی1. پایتخت: توكیو2. شهرهای مهم: یوكوهاما، اوساكا، ناگویا، ساپورو و كیوتو3. واحد پول: ین4. زبان ملی: ژاپنی5. مساحت: 835/377 متر6. بلندترین قله: فوجی یاما776/3 نفر7. كشورهای همسایه:-8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای چین شرقی و اقیانوس آرام9. جمعیت: 21/127 میلیون نفر10. میانگین سنی: 42 سال11. میانگین طول عمر: 93/80 سال عربستان  تیم ثروتمندهای با نفوذ

حضور در جام جهانی: 3 بار(1994، 1998و 2002)افتخارات جهانی: یك شانزدهم نهایی جام جهانی 1994افتخارات قاره ای: 1984و 1988و 1996 جام آسیا یی و 1994 و 2002 در خلیج فارس.فوتبال كشور عربستان سعودی خیلی پیشرفته است و این حقیقی است كه به راحتی نمی توان آن را تكذیب نمود. عربستان سعودی بارها و بارها برای اعتلای فوتبال آسیا در عرصه جهانی درخشیده است و بازیكنان ثروتمند با نفوذ آنها در فوتبال خارج از كشور موفق عمل كرده اند اما نقطه كدر فوتبال عربستان حضور ضعیف آنها در جام جهانی سال 2002 و شكست حقیرانه آنها در برابر آلمان محسوب می شود.اطلاعات عمومی1- پایتخت: ریاض2- شهرهای مهم: جده، مكه، مدینه و دمام3- واحد پول: ریال سعودی4- زبان ملی: عربی5- مساحت: 582/960/16- بلندترین قله: حجاز133/3 متر7- كشورهای همسایه: اردن، كویت، قطر، عمان، یمن و امارات8- اقیانوسها و دریاهای همسایه: خلیج فارس و دریای سیاه9- جمعیت: 29/24 میلیون نفر10- میانگین سنی:8/18 سال11- میانگین طول عمر: 73/68 سال عشاق واقعی فوتبال

حضور در جام جهانی:-افتخارات جهانی:-افتخارات قاره ای: 10 بار قهرمانی در بازیهای آسیای شرقی و قهرمان جام تایگر آسیا در 3 سال 1996 و 2000 و 2002.فوتبال تایلند سرشار از استعدادها و توانایی های بالقوه است و مربیان تایلندی هرگز از نظر استعدادها و بازیكنان تكنیكی مشكل نداشته اند. لیگ داخلی تایلند نیز در 5 سال گذشته پیشرفت فوق العاده ای داشته است. كارلوس روبرتر كاروالیو مربی سابق تیم ملی آنها با ملیت برزیلی سهم به سزایی در پیشرفت فوتبال ملی داشته است. عشق به فوتبال در قلب مردم تایلند موج می زند اما هرگز نتوانسته اند در سطح ملی موفق عمل كنند.اطلاعات عمومی1. پایتخت: بانكوك2. شهرهای مهم: راتچاسیمیا، پوكت و چیانگ مایی3. واحد پول: بات(بت)4. زبان ملی: تایی5. مساحت: 000/5146. بلندترین قله: دویی اینتانون576/2 متر7. كشورهای همسایه: میانمار، لائوس، كامبوج و مالزی8. اقیانوسها و دریاهای همسایه: دریای چین جنوبی9. جمعیت: 27/64 میلیون نفر10. میانگین سنی: 1/30 سال11. میانگین طول عمر: 24/71 سال ماچالا امید اول عمان

حضور در جام جهانی: -افتخارات جهانی: -افتخارات قاره ای:-فوتبال كشور عمان، سالهاست كه در یك ركورد معنی دار غرق است و آنها جدا از چند افتخار كوچك در سطح نوجوانان، افتخار دیگری در سطح آسیا و مسلماً جهان نداشته اند. عمان برای فوتبال خود به اندازه سایر همسایه های عربی خرج نكرده است و گویا مسابقات دوومیدانی و اتومبیل رانی و تنیس جهان از دید آنها سود بیشتری وارد خاك كشورمان خواهد نمود.میلان ماچالا مردی كه در كنار كویت و چین نیز سالها فعالیت كرده است، اكنون برای فوتبال این كشور در حال تلاش است تا شاید آنها را نیز به رتبه ای در آسیا برساند.اطلاعات عمومی1. پایتخت: مسقط2. شهرهای مهم: صالحه، صور، مطرح و نیزوا3. واحد پول: ریال4. زبان ملی: عربی5. 460/2126. بلندترین قله: جبال الاخدر 075/3 متر7. كشورهای همسایه: یمن، عربستان و امارات8. اقیانوسه و دریاهای همسایه: دریای عمان9. جمعیت: 81/2 میلیون نفر10. میانگین سنی: 4/19 سال11. میانگین طول عمر: 58/72 سال





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1657]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن