تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كريمي در گفتگو با مهر :توجه به سليقه تماشاگر / انعكاس مخاطب را فريب نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كريمي در گفتگو با مهر :توجه به سليقه تماشاگر / "انعكاس" مخاطب را فريب نمي‌دهد
كارگردان فيلم سينمايي "انعكاس" تازه‌ترين ساخته خود را اثري توصيف كرد كه نمي‌خواهد با هر ترفند مخاطب را به سينما بكشاند و او را فريب دهد، بلكه به سليقه و خواست تماشاگر نيز احترام مي‌گذارد.

رضا كريمي درباره شرايط اكران "انعكاس" به خبرنگار مهر گفت: تابستان اصولا شرايط خوبي براي اكران عمومي فيلم‌هاست. گرچه نمايش "انعكاس" يك هفته جلو افتاد، اما ما تلاش كرديم تا اين فيلم از پنجشنبه 23 خرداد روي پرده برود. انتخاب اين فصل براي اكران فيلم تصميم يك مجموعه است، چون پيش‌بيني مي‌كنيم "انعكاس" با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

مهناز افشار در نمايي از "انعكاس"

وي درباره تفاوت "انعكاس" با ديگر فيلم‌هاي خود گفت: اين فيلم در ادامه كارهاي قبلي من است و در آن سعي كردم به مخاطب توجه كنم و صرفا براي جذب تماشاگر دست به هر كاري نزنم. به همين دليل در جذب مخاطب به بار معنايي نيز توجه ويژه شده است. قصد داشتم در "انعكاس" به مولفه‌هاي تجاري در كنار مولفه‌هاي هنري و معنايي توجه نشان دهم.

كريمي افزود: در اين فيلم ضمن احترام به مخاطب سعي كردم با مضمون فيلم او را درگير كنم و به ويژگي‌هاي يك فيلم هنري و معنايي نيز بپردازم. ما در "انعكاس" قصد نداشتيم با هر ترفند مخاطب را به سينما بكشانيم و به نوعي او را فريب دهيم. بلكه به سليقه مخاطبي كه به ديدن فيلم مي‌آيد احترام گذاشتيم و در كنار مولفه‌هاي تجاري مضامين ديگر را نيز دنبال كرديم.

كارگردان "انعكاس" درباره روند شكل‌گيري و توليد فيلم گفت: فيلمنامه اوليه اين فيلم را محمدهادي كريمي نوشته و پيشنهاد ساخت فيلم از سوي سعيد حاجي‌ميري به من داده شد. البته فيلمنامه "انعكاس" را حاجي‌ميري با توجه به مجموعه نظرات من در مقام كارگردان و كريمي نويسنده فيلمنامه بازنويسي كرد.

وي حضور بازيگران سرشناس را در فيلم عاملي مهم دانست و درباره استفاده از آنها در "انعكاس" گفت: ما از ابتدا قصد داشتيم از بازيگران شناخته‌شده استفاده كنيم. اما در كنار آن سعي كرديم از بازيگراني بهره ببريم كه به كاراكترها نزديكتر باشند. مهناز افشار نامزد اول بازي در فيلم بود و چون وي سر يك پروژه ديگر بود، مدتي پروژه را با تاخير آغاز كرديم.

كريمي ادامه داد: براي كامبيز ديرباز و حميد گودرزي نيز وضعيت به همين شكل بود و از همان ابتدا براي حضور آنها تصميم گرفته بوديم. هنگام بازنويسي نهايي فيلمنامه بازيگران انتخاب شده بودند و معتقدم افشار بهترين انتخاب براي اين نقش بود. براي نقش فرشته نيز بازيگران متعددي را تست زديم، اما در نهايت از شهره قمر استفاده كرديم كه بازي خوبي ارائه كرد.

كارگردان فيلم سينمايي "انعكاس" در پايان به مخاطبان كار خود گفت: "انعكاس" اكران شده و ما با تبليغات به مخاطب پيشنهاد مي‌كنيم به ديدن فيلم بيايد. اما در عين حال از او مي‌خواهيم اين فيلم را يك كار مستقل ببيند و آن را با اثر ديگري در حوزه سينماي تجاري قياس نكند.

نشست نقد و بررسي "انعكاس" در جشنواره فيلم فجر

"انعكاس" كه در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر نيز به نمايش درآمد، روايتگر زوجي جوان است كه هر كدام بي‌اراده در معرض آزمون سخت اثبات وفاداري قرار مي‌گيرند. آنها تنها دو را پيش رو دارند و انتخاب نهايي هر كدام انعكاسي را در زندگي مشتركشان رقم خواهد زد. مهناز افشار، حميد گودرزي، كامبيز ديرباز، شهره قمر و بيتا سحرخيز بازيگران فيلم هستند.

"انعكاس" بر اساس فيلمنامه محمدهادي كريمي به تهيه‌كنندگي سعيد حاجي‌ميري ساخته شده و آزيتا موگويي مدير توليد، فرج حيدري مدير فيلمبرداري، اصغر شاهوردي صداگذار، سيامك احصايي طراح صحنه و لباس و مهرداد كياني طراح چهره‌پردازي اين پروژه سينمايي هستند. اين فيلم از هفته گذشته در گروه سينمايي استقلال روي پرده رفته است.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن