تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806496765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مناظره غيابي: سخنان احمدي‌نژاد در شهركرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مناظره غيابي: سخنان احمدي‌نژاد در شهركرد


سياست - سخنان احمدي‌نژاد در شهركرد باز هم به دادگاهي تبديل شد تا بار ديگر رئيس‌ دولت نهم عده‌اي را به كارشكني و توطئه متهم كند.

متهم كيست؟

و به آنها هشدار بدهد تا در برابر خواست مردم تسليم شوند واز دولت و مردم يكجا انتقام نگيرند.پيش‌تر نيز رئيس دولت نهم در سفر خود به قم كابينه خويش را به كارشكني متهم كرد و نابساماني اقتصادي موجود را محصول عملكرد وزارت اقتصاد و امور دارايي و بانك مركزي دانست و اين بار نيز در جمع مردم شهركرد، سال 87 را سال توطئه و طراحي دشمنان ناميد كه در اين سال دشمنان ملت مي‌خواهند آخرين تركش‌هاي خود را پرتاب كنند و با همكاري برخي مخالفان داخلي قصد دارند با گران كردن اقلام موردنياز مردم زمينه افزايش نارضايتي را فراهم كنند، در همان ميزاني كه رئيس دولت نهم مي‌كوشد گراني‌هاي اخير را محصول همكاري مخالفان سياسي با برخي كشورهاي غربي معرفي كند.

فرار رو به جلو

محمدعلي ابطحي معاون پارلماني دولت اصلاحات، ادبيات به كار گرفته شده توسط احمدي‌نژاد را محصول ناكامي دولت نهم در حل مشكلات اقتصادي عنوان و تصريح كرد: دولت كه گروه‌هاي سياسي و باندها را در ايجاد اين مشكلات موثر مي‌داند و در عين‌حال از امكانات وسيع اطلاعاتي و امنيتي نيز برخوردار است بايد به ملت پاسخ بدهد كه چرا با اين باندها برخورد نمي‌كند، هر چند علت اصلي عدم برخورد با اين مسئله را ابطحي اقدام رواني دولت براي توجيه خود ارزيابي مي‌كند اما كوهكن نماينده مجلس هشتم در عين‌حال كه خواستار بررسي دلايل گراني به صورت ريشه‌اي شد ريشه گراني‌هاي اخير را در اقدامات افراد منفعت‌طلبي عنوان كرد كه با دشمني با ملت قصد دارند به اهداف سودجويانه خود دست يابند،به‌خصوص اين‌كه در كشورما برخلاف ساير جوامع كه با افزايش قيمت تقاضا كاهش مي‌يابد، تقاضا افزايش مي‌يابد، اما اشاره به اقدامات عده‌اي منفعت‌طلب نه تنها در سخنان رئيس‌جمهور بارها به آن اشاره شده بود بلكه محمدعلي ابطحي نيز آن را تاييد كرد و اين مسئله را نه ناشي از اقدامات مخالفان سياسي بلكه ناشي از فعاليت عده‌اي عنوان كرد كه رئيس‌جمهور سه‌سال است وعده افشاي نام‌هاي آنها را مي‌دهد ولي هرگز آنها را افشا نمي‌كند.

هر چند عدم افشاي نام مفسدان اقتصادي خود گوياي تاكتيك فرار رو به جلوي دولت است و بهترين دليل كم‌كاري دولت تلقي مي‌شود. عضو مجمع روحانيون مبارز اين ايده فاطمه آليا را كه بسياري از مخالفان دولت با احتكار موادغذايي موجب گراني‌ آن شده‌اند را رد كرد و گفت:«گراني‌ها ريشه در اقدامات دولت دارد به‌ويژه با درآمد سرشار نفت انتظار مردم بسيار گسترده‌تر شده است زيرا دولت خاتمي نفت را به قيمت 9 دلار مي‌فروخت اما در حال حاضر انتظار بهبود وضعيت زندگي توقع زيادي نيست.»

ضرورت نگاه كارشناسي

اما محسن كوهكن نماينده مجلس هشتم، بررسي مسائل اقتصادي را مستلزم نگاه كارشناسي عنوان كرد و گفت: وجود نگراني از آينده موجب مي‌شود كه شايعات موجب افزايش قيمت شود و تقاضا نيز به تبع آن زيادتر شود هرچند تزريق نقدينگي عامل اصلي اين گراني است. البته براي حل مشكلات اقتصادي بايد نگاه كارشناسي داشت و از برخورد سياسي پرهيز كرد. البته علي‌زادسر نماينده مجلس هشتم نيز وجود نقدينگي فراواني كه در اختيار بخش‌خصوصي قرار گرفته است را اهرم فشاري عنوان كرد كه مي‌توان گاه از آن عليه دولت بهره گرفت همچنان كه مخالفان دولت با تزريق نقدينگي در بخش مسكن توانستند قيمت‌ها را بالا و پائين كنند يا با احتكار موادغذايي سعي مي‌كنند كه قيمت‌ها را چند برابر كنند.

فرافكني نيست...

علي‌زادسر همزمان با اينكه سعي مي‌كند به نوعي مخالفان دولت را در اين كار سهيم بداند نظريه فرافكني توسط دولت را كه محمدعلي ابطحي مطرح كرده رد و تصريح كرد: من با سخنان آقاي احمدي‌نژاد در مورد فعاليت مخالفان سياسي در مورد ناكارآمد جلوه دادن دولت با آن كيفيت معتقد نيستم اما من نيز همچنان كه مقام معظم رهبري عنوان كردند كه مخالفان غيرمنصف با نقادي غيرحقيقي و انتقام‌جويانه سعي مي‌كنند دولت را ناكارآمد جلوه دهند موافق هستم، هر چند زادسر مي‌كوشد كه مخالفان دولت را تا حدودي مقصر معرفي كرده و از پذيرش ايده فرافكني دولت خودداري كند اما در نهايت به صورت ظريف آن را قبول مي‌كند و تصريح مي‌كند: اين سخن رئيس‌جمهور كه به صورت مطلق مخالفان دولت را مقصر معرفي مي‌كند قابل قبول نيست. بخشي از مشكلات ناشي از عملكرد ملت است و بخشي به ديگر عوامل مرتبط مي‌شود و بيان اين سخنان پس از سه سال نمي‌تواند در حل مشكلات مردم موثر باشد.

دولت را ناكارآمد نشان مي‌دهند

فاطمه آليا نماينده مردم تهران نيز با تاييد سخنان احمدي‌نژاد در شهركرد اظهار داشت: مخالفان دولت از طريق دامن زدن به گراني‌ها قصد دارند دولت را ناكارآمد جلوه بدهند و شواهدي نيز وجود دارد كه مخالفان سعي كرده‌اند با احتكار ارزاق عمومي با دولت تسويه حساب شخصي انجام دهند. همزمان با اينكه سعيد شيركوند معاون وزير اقتصاد دولت خاتمي فرافكني دولت براي توجيه اقدامات خود را ناكافي مي‌داند فاطمه آليا بار ديگر تصريح مي‌كند: من ايده فرافكني و فرار رو به جلوي دولت را قبول ندارم زيرا مخالفان دولت با احتكار سعي مي‌كنند دولت را ناكارآمد نشان بدهند در حالي‌ كه بايد انصاف داشته باشند و كاري نكنند كه مردم آسيب ببينند بلكه بايد با ارائه همكاري‌هاي بهتري، دولت را در ارائه راه‌حل ناتوان نشان ندهند.

گره باز نمي‌شود

سعيد شيركوند همان‌زماني كه فاطمه آ‌ليا خواستار معرفي نام محتكران و مفسدان اقتصادي از سوي رئيس‌جمهور شد از رئيس‌جمهور درخواست كرد كه امكانات خود را مدبرانه به كار بگيرد تا مشكل تورم در كشورحل شود. معاون وزير اقتصاد دولت خاتمي خطاب به احمدي‌نژاد كه درصدد مديريت جهان است گفت: دولتي كه در حل مشكل تورم ناتوان است چگونه مي‌خواهد جهان را مديريت كند زيرا سياست‌هاي انبساطي دولت نهم موجب افزايش تورم شده و نمي‌توان از اين مسئله صرفنظر كرد و آن را به دشمنان دولت ارتباط داد.

عضو شوراي مركزي حزب مشاركت با تاكيد بر فرافكني دولت و رد كردن نقش مخالفان دولت نهم در گراني كه توسط زادسر و آليا تاييد شده بود و گفت: دولتي كه در اين سه سال قادر به مبارزه با دشمن فرضي نيست و تاكنون نيز نتوانسته اين دشمنان فرضي را معرفي كرده و محاكمه كند و در حل معضل تورم نيز ناتوان بوده،چگونه مي‌خواهد دنيا را رهبري كند به همين دليل براي توجيه افكار عمومي راهكاري جز فرافكني نخواهد داشت هر چند عدم محاكمه دشمن فرضي نشان دهنده ضعف دولت است كه نمي‌تواند با دشمنان خود نيز مقابله كند.

تاريخ درج: 26 خرداد 1387 ساعت 14:32 تاريخ تاييد: 26 خرداد 1387 ساعت 18:14 تاريخ به روز رساني: 26 خرداد 1387 ساعت 18:04
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن