تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820682023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرانه هر جوان ايراني، 1100 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرانه هر جوان ايراني، 1100 تومان
وي با بيان اين كه با توجه به گرايش جوانان به گروه دوستان، به عنوان مهم‌ترين همراهان آن‌ها، بايد تشكل‌هاي مردمي در اين حوزه به طور جدي وارد شوند، يادآورشد: دولت از تشكل‌هاي مردمي در اين حوزه حمايت خواهد كرد.
در نشست مسوولان سازمان ملي جوانان كه به بررسي وضعيت عملكرد فعلي اين سازمان در حوزه امور جوانان به ويژه اوقات فراغت اختصاص داشت، اعلام شد كه سرانه هر جوان ايراني به تناسب بودجه 28 ميليارد توماني سازمان ملي جوانان و جمعيت 25 ميليوني كشور، يك‌هزار و 100 تومان است.

به گزارش ايسنا، علي اكبر عصارنيا ـ معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان ملي جوانان ـ صبح روز يكشنبه در اين نشست خبري، با بيان اين كه امسال حدود 25 استان براي اولين بار براي انجام برنامه‌هاي ويژه از جمله «توزيع كتابچه‌هاي اطلاع‌رساني» پاي كار آمده‌اند، افزود: فراخوان الگوسازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از ابتداي تابستان اعلام عمومي خواهد شد، تا وظيفه سازمان ملي جوانان در زمينه الگوسازي در اين حوزه پيش از پيش تحقق يابد.

وي در پاسخ به اعتراض خبرنگاران مبني بر اين كه وظيفه دقيق دولت‌ها به طور مشخص در مورد جوانان چيست كه هنگام ارائه آمار، همه اقدامات را به خود نسبت مي‌دهد و هنگام كار، پاي خانواده‌ها به ميان كشيده مي‌شود، با اعتقاد به اين كه سازمان ملي جوانان پاي موضوع جوانان ايستاده است، نه پاي دولت، خاطر نشان كرد: هر جا كه نياز باشد، دولت كمك كند، بايد وارد ميدان شود، همان طور كه اين كار تاكنون دنبال شده، به گونه‌اي كه طبق مصوبه هيات وزيران از سال گذشته، هر استان موظف است، 200 ميليون تومان از سرجمع اعتبارات خود را به اوقات فراغت جوانان اختصاص دهد.

عصارنيا با بيان اين كه امكانات كشور متناسب با نيازهاي جوانان نيست، خاطر نشان كرد: متاسفانه امروز جوانان عمدتا به گذران فردي و منفعل اوقات فراغت روي مي‌آورند و در مقابله با اين كار نيز الگوي ما، گذران خانوادگي اوقات فراغت است.

وي با بيان اين كه با توجه به گرايش جوانان به گروه دوستان، به عنوان مهم‌ترين همراهان آن‌ها، بايد تشكل‌هاي مردمي در اين حوزه به طور جدي وارد شوند، يادآورشد: دولت از تشكل‌هاي مردمي در اين حوزه حمايت خواهد كرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان ملي جوانان، همچنين از اختصاص 900 ميليون تومان اعتبار از سوي سازمان ملي جوانان براي ساماندهي اوقات فراغت تابستان امسال جوانان كشور خبر داد و اعلام كرد: به هر استان كشور 30 ميليون تومان اعتبار درباره ساماندهي اوقات فراغت خواهد رسيد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست مختاري ـ‌ مدير كل ساماندهي امور جوانان و رييس دبيرخانه شوراي عالي جوانان ـ با اشاره به اين كه ويرايش اوليه پايگاه جامع اطلاعات فراغت جوانان آماده شده و اين پايگاه هم اكنون براي اطلاع‌رساني از امكانات فراغتي دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي به عموم مردم، در حال استقرار است، اضافه كرد: در شوراي عالي جوانان، برنامه ساماندهي اوقات فراغت در 9 محور اعم از برنامه‌هاي فرهنگي، هنري، كتابخواني و مطالعه، برنامه‌هاي ورزشي، اردوهاي جهادي، اردوهاي زيارتي ـ سياحتي و علمي، مهارت آموزي در ابعاد فني و زندگي، اوقات فراغت در محيط مجازي و رسانه، گفت‌وگوي جوانان و تقدير از نخبگان به تصويب رسيده است.

وي با اذعان به اين كه فضاي عملكردي دستگاه‌هاي كشور در تخصيص اعتبارات اوقات فراغت شفاف نيست، اظهار اميدواري كرد: با توجه به حضور نمايندگان تام الاختيار 20 دستگاه كشور در شوراي عالي جوانان، لايحه اوقات فراغت جوانان حداكثر در سال جاري پس از انجام اقدامات كارشناسي تقديم مجلس شوراي اسلامي شود و اگر چه تصويب اوقات فراغت جوانان هم اكنون در حد يك ايده است، اما با توجه به اين كه مساله اوقات فراغت بي ترديد دومين مساله كشور از نظر اهميت است و همچنين با توجه به اين كه زيرساخت‌هاي كنوني فراغتي كشور، پاسخگوي جوانان نيست، بايد اين موضوع به طور جدي در دستور كار قرار گيرد.

مختاري در ادامه با اذعان به اين كه عملكرد حوزه دولتي در تخصيص اعتبارات و هزينه‌كرد اوقات فراغت جوانان شفاف نيست، به برخي برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در غني‌سازي اوقات فراغت تابستانه جوانان اشاره و اعلام كرد: نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، 729 هزار دختر و 638 هزار و 450 پسر را در برنامه‌هاي فراغتي خود تحت پوشش خواهد برد، البته اين نهاد نسبت به دريافت 146 ميليارد ريال اعتبار اعلام نياز كرده است.

وي با بيان اين كه تاكنون 15 دستگاه اجرايي كشور اعم از 12 دستگاه در حوزه اقدامات ملي و استاني شامل وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، علوم و بهداشت، سازمان تبليغات اسلامي، هلال احمر، جهاد دانشگاهي، كميته امداد امام خميني (ره)، نيروي مقاومت بسيج، سازمان تربيت بدني، بنياد شهيد و امور ايثارگران، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و سازمان حفاظت محيط زيست و سه دستگاه در حوزه برنامه‌هاي داخلي، اقدام به اعلام طرح‌هاي اجرايي خود در زمينه ساماندهي اوقات فراغت جوانان در قالب 444 برنامه محوري كرده‌اند، اضافه كرد: امسال 25 ميليون و 271 هزار و 44 نفر برنامه اعم از 13 ميليون و 709 هزار و 421 نفر برنامه دختران و 11 ميليون و 561 هزار و 623 نفر برنامه پسران براي غني سازي اوقات فراغت جوانان پيش‌بيني شده است.

‌مدير كل ساماندهي امور جوانان، در پاسخ به اعتراض خبرنگاران مبني بر فقدان همكاري سازمان ملي جوانان با بخش خصوصي، با اعتقاد به اين كه سازمان ملي جوانان بايد پاسخگوي بخش دولتي باشد، گفت: آمار غيررسمي كنوني حاكيست كه عمده وقت جوانان توسط خانواده‌ها و بخش خصوصي پر مي‌شود و يكي از مصوبه‌هاي شوراي عالي جوانان نيز بر اين امر تاكيد دارد كه دستگاه‌هايي كه از امكانات مناسب بهره‌مندند، موظفند كه امكانات را به صورت رايگان در اختيار نهادهاي مردمي و غيردولتي بگذارند.

وي از در حال استقرار بودن سامانه نظارت و ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي كشور در حوزه امور جوانان نيز خبر داد و با بيان اين كه هم اكنون عملكرد برخي دستگاه‌ها در حوزه امور جوانان به ويژه اوقات فراغت، از جمله آموزش و پرورش به طور دقيق در دست نيست، خاطر نشان كرد: راه‌اندازي اين سامانه قطعا پاسخگوي بسياري از شبهات در زمينه وظيفه دستگاه‌هاي اجرايي كشور براي ساماندهي امور جوانان خواهد بود.

رييس دبيرخانه شوراي عالي جوانان همچنين با اشاره به اين كه برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت تابستان امسال جوانان با تصويب شوراي عالي جوانان از 27 آذر ماه سال 86 آغاز شده است، اعلام كرد: هم اكنون 24 ميليون و 963 هزار و 135 نفر جوان بين 15 تا 29 سال و 24 ميليون و 446 هزار و 774 نوجوان و جوان 11 تا 25 سال بر اساس آخرين سرشماري در ايران زندگي مي‌كنند و براي ساماندهي اوقات فراغت اين افراد در تابستان امسال، 374 ميليارد و 397 ميليون ريال دستگاه‌ها از محل اعتبارات خود هزينه خواهند كرد كه البته اعلام نياز آن‌ها در اين زمينه نيز 658 ميليارد ريال ديگر است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست اميدي ـ مدير كل فرهنگي و تربيتي سازمان ملي جوانان ـ نيز به تشريح برخي از برنامه‌ها در حوزه اوقات فراغت جوانان پرداخت افزود: در نظرسنجي انجام شده از سوي معاونت مطالعات سازمان ملي جوانان، 79 درصد جوانان ضعف اطلاع‌رساني را مهم‌ترين عاملي كه آن‌ها را به برنامه‌هاي جامع اوقات فراغت رهنمود نمي‌كند، عنوان كرده‌اند.

وي با بيان اين كه امسال سه بسته فراغتي براي استان‌هاي كشور تدوين شده است، بر لزوم تصويب دستورالعمل‌ جامع اوقات فراغت در ستادهاي ساماندهي امور جوانان استا‌ن‌هاي كشور، تاكيد و تصريح كرد: ما از مديريت‌هاي خصوصي و غيردولتي دفاع مي‌كنيم، چرا كه نهادسازي در لايحه‌هاي اجتماعي و همچنين الگوسازي از وظايف اصلي سازمان ملي جوانان است.

اميدي با اعتقاد به اين كه دولتي كردن اقدامات در حوزه امور جوانان به نوعي جفا به خود مردم است، به چشم‌انداز برنامه چهارم توسعه در بخش اوقات فراغت جوانان اشاره و يادآورشد: جمعيت جوان تحت پوشش برنامه‌هاي اوقات فراغت طبق برنامه چهارم توسعه بايد در سال 88 به 110 ميليون نفر روز برسد كه ما موفق به كسب اين رقم تنها در سال گذشته شديم و پيش‌بيني مي‌كنيم كه امسال نيز اين رقم به 156 ميليون نفر روز برسد.

وي ميانگين ساعت روزانه فراغتي در جهان را پنج ساعت و اين ميانگين در ايران را پنج ساعت و 23 دقيقه بر مبناي دو روز در هفته و هشت هفته در تابستان برشمرد و با بيا ن اين كه طبق آمار، 8/45 درصد خانواده‌ها مستقيما در اوقات فراغت جوانان سرمايه‌گذاري مي‌كنند، افزود: اين ميزان حدود سه برابر هزينه‌اي است كه دولت براي اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته است.

مدير كل فرهنگي و تربيتي سازمان ملي جوانان، با بيان اين كه طبق آمار، 74 درصد جامعه جوان از فضاها و امكانات دولتي در اختيار براي امور خود استفاده نمي‌كنند، تاكيد كرد: مسايل جوانان بايد به دغدغه‌ مسوولان تبديل شود.

وي همچنين با اعلام اين كه در حال حاضر سه هزار و 700 تشكل غيردولتي در كشور فعال است، اضافه كرد: سازمان ملي جوانان حدود 10 ميليارد تومان در حمايت از تشكل‌هاي غيردولتي هزينه مي‌كند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن