تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازسازي كمكي به حل مشكلات فني تئاتر شهر نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازسازي كمكي به حل مشكلات فني تئاتر شهر نكرد
مجموعه تئاتر شهر كه سال گذشته به خاطر بازسازي تعطيل بود ،پس از بازگشايي به لحاظ فني از جمله سيستم سرمايش داراي مشكلات عمده اي است كه اين مشكل با آغاز فصل گرما دو چندان شده است.


سرويس هنري برنا
يكي از مهمترين مشكلات تئاترشهر نبود سيستم خنك كننده هوا است كه اين مسئله به خاطر تعطيلي دراز مدت اين مجموعه به بهانه بازسازي، قدري عجيب مي آيد.

اين مشكل به حدي است كه مسئولان تئاتر شهر هم آن را در كنار باجه فروش بليت عنوان كرده و به مراجعه كنندگان گوشزد كرده اند.

در سالن هاي نمايش ،گرماي هوا به گونه اي است كه برخي توان ماندن و تماشاي نمايش را ندارند.آن عده هم كه مي مانند به اشكال مختلف به خنك كردن خود مي پردازند.نتيجه آن هم بر هم خوردن نظم سالن و تمركز گروه اجرا است.

تئاتر شهر در يك نگاه

به گزارش برنا،در سال 1346 تصميم گرفته شد مكاني براي اهالي تئاتر تاسيس شود كه با دارا بودن امكانات مناسب اجرا ،مقدمات رشد سيستماتيك اين هنر فراهم شود.بالاخره ساختمان تئاتر شهر در سال 1351 آماده بهره برداري شد و رسما كار خود را آغاز كرد.

مجموعه تئاتر شهر در طول اين همه سال بدون بازسازي به كار خود ادامه داد تا جايي كه مسئولان و هنرمندان تئاتر پي بردند ديگر نمي توان به اين بناي قديمي و رها شده اطمينان كرد.آنها به تقلاي بازسازي افتادند تا حداقل همين يك مجموعه استاندارد را ازدست ندهند.

اين خبر براي اهالي تئاتر يك شوك بود.از يك طرف خوشحال بودند كه بالاخره اين مجموعه سر و سامان مي گيرد و از طرفي نگران تاخير در بازسازي و نبود جايگزيني براي مجموعه بودند.

در گام اول و درست قبل از آغاز جشنواره بين المللي تئاتر فجر كار به بهروز غريب پور سپرده شد.

غريب پور از هنرمنداني است كه در حوزه مديريت فرهنگي نيز كارنامه موفقي دارد و انتخاب او با استقبال هنرمندان تئاتر همراه شد.

يك و ماه نيم از انتخاب غريب پور گذشت ولي عملا هيچ اقدامي براي شروع بازسازي صورت نگرفت.گروه هاي نمايشي هم به گمان بازسازي تمرين خود را رها كرده بودند و هيچ برنامه اي براي اجراي فصل بهار 86 نداشتند.در آن شرايط كه نه بازسازي شروع شده بود و نه گروهي تمرين داشت،تصميم بر اين شد كه چند نمايش قبلي دوباره به روي صحنه بروند.

در اين دوره بحث ميان مركز هنرهاي نمايشي و ميراث فرهنگي براي چگونگي بازسازي آغاز شد.همچنين به دلايل نا معلوم مسئوليت از بهروز غريب پور سلب و مديريت بازسازي به بنياد رودكي سپرده شد.

بالاخره مراحل مقدماتي بازسازي در نيمه اول ارديبهشت شروع شد.ضمن اين كه چند گروه نمايشي هم در كنار آن اثر خود را به صحنه برده بودند.

درآن مقطع اعلام شد مجموعه تئاتر شهر با پايان جشنواره تئاترآييني و سنتي (شهريور) براي باز سازي تعطيل و عيد فطر باز مي شود.البته اين اولين و آخرين خبر نبود بلكه بارها اخبار ضد و نقيضي منتشر مي شد و بر نگراني اهالي تئاتر از اين وضعيت مبهم مي افزود.

تئاتر شهر در خاموشي

تئاتر شهر در خاموشي چند ماهه به سر مي برد و كسي نمي دانست آيا اين مجموعه به جشنواره فجر مي رسد يا نه.

روزها سپري شد و هر روز نقلي به گوش مي رسيد تا اينكه اواخر دي ماه كار بازسازي سالن هاي چهارسو و اصلي تمام شد.هرچند خبري خوشحال كننده بود ولي همه مي دانستند كه اين دو سالن كمترين تغييرات را دارند.البته اين موضوع پيشتر از سوي مسئولان هم اعلام شده بود.

يك ماه بعد هم درب باقي سالن ها يعني قشقايي، سايه و كارگاه نمايش به روي علاقه مندان گشوده شد.

همه از اين اتفاق خوشحال بودند ولي يك سوال براي برخي وجود داشت كه آيا اگر جشنواره بين المللي تئاتر فجر نبود بازسازي اين مجموعه در اين موعد تمام مي شد؟

اين خوشي ديري نپاييد.هنرمندان ازنحوه بازسازي دلخور بودند.آنها معتقدند كه صرف زيبا شدن سالن ها كافي نيست؛پس مشكلات فني كي حل خواهد شد؟

در حالي كه اكثر آنها درسال 86 به خاطر تعطيلي تئاتر شهر خانه نشين بودند،حالا نمي توانستند كاستي هاي سالن ها را ناديده بگيرند.

مخاطبان و هنرمندان تئاتر سرماي شديد تئاتر شهر را تحمل كردند به اين اميد كه اين مشكل به زودي حل مي شود.از طرفي با پايان زمستان مشكل سرماي اين مجموعه حل شد اما مشكل ديگري جايگزين آن شد؛گرماي طاقت فرساي تابستان!
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن