تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813223994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندارد گوشي تلفن همراه اجباري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: استاندارد گوشي تلفن همراه اجباري مي‌شود
تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:با راه‌اندازي آزمايشگاه سنجش استاندارد گوشي تلفن همراه در سال جاري داشتن استاندارد براي اين نوع گوشي‌ها اجباري مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"احمدرضا كليشادي"، معاون فني مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك، اظهار داشت: به علت تشعشعات تلفن همراه كه مي‌تواند روي سلامتي كاربران مؤثر باشد و اثر نامطلوب بگذارد علاوه بر استانداردهايي كه در خصوص ساير كالاهاي IT وجود دارد يك سري استانداردهاي جديد هم اضافه شده است.

وي افزود: تشعشعات تلفن همراه را با وسايل خاصي اندازه‌گيري مي‌كنند كه اطمينان حاصل شود از حد مجاز بيشتر نباشد. وي خاطر نشان كرد: در اين مورد تحقيقاتي صورت گرفته و استانداردهاي بين‌المللي آن مشخص شده كه يكي از اين استانداردهاي بين‌المللي به صورت استاندارد ملي درآمده است.

كليشادي افزود: اين استاندارد مربوط به چگونگي اندازه‌گيري تشعشعات تلفن همراه است. وي اظهار داشت: گوشي‌هايي كه در سطح بين المللي توليد مي‌شود سعي مي‌كنند اين استانداردها را رعايت كنند.

وي خاطر نشان كرد: ملاكي در اين استاندارد بنام SAR وجود دارد كه نشان مي‌دهدگوشي توليد شده چه ميزان تشعشع دارد.

كليشادي تصريح كرد: گوشي‌هاي معتبر اروپايي و آمريكايي اين استاندارد را رعايت مي‌كنند و عمدتاً گوشي‌هاي بي‌نام و نشان اين‌گونه استانداردها را رعايت نمي‌كنند. وي در پايان اظهار داشت: با تدوين اين استاندارد ملي در صدد خريد تجهيزات و راه اندازي آزمايشگاه سنجش استاندارد تلفن همراه در سال جاري هستيم تا با اجباري شدن اين نوع استاندارد از سوي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران يا وزارت صنايع، مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك بتواند به وظيفه خود عمل كند.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن