تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه هفته جهاد كشاورزي ارزش جنگلها فوق العاده زياد است؛ جنگل را تخريب نكنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: به بهانه هفته جهاد كشاورزي ارزش جنگلها فوق العاده زياد است؛ جنگل را تخريب نكنيم


در آيين حيات بخش اسلام و از رسول گرامي خدا (ص) نقل است كه شكستن حتي شاخه اي از يك درخت معصيت دارد و نبايد با درختان و فضاي سبز رفتار خشن داشته باشيم.

ما و شما به عنوان انسانهاي هوشمند اين عصر و زمان كه ضرورت وجود درخت را به دليل آلاينده ها بيش از هر چيز ديگر ي احساس مي كنيم بايد با تمام وجود اين توصيه ذيقيمت را به جان دل شنيده و نه تنها در توسعه جنگل و درختكاري ساعي باشيم كه ازهرگونه تخريب جنگل و فضاي سبز ممانعت كنيم.
امروزه با رشد بي رويه شهرها از يك سو و افزايش آلاينده ها " اعم از كارخانه هاي توليدي يعني بخش صنعت و خودروها تا فاصلاب ها و نظاير آن محيط زيست و كره زمين به شدت در معرض تهديد است و هر ثانيه بر ميزان آلودگي ها افزوده شده و در همان حال متاسفانه از ميزان فضاهاي سبز و به خصوص جنگلها كاسته مي شود.
درخت و جنگل روح زندگي و طراوت جان انسان است و ترديدي نيست كه نبايد به آن تعرض كرد ، اما برخي افراد به صرف كسب در آمد ، يا به سبب ساخت و ساز و يا تبديل جنگل به مشاغل و منابع در آمدي ديگر مانند ساخت و ساز ساختمان و بنا به سادگي درختان را قطع و جنگل را نابود مي كنند.
جنگل و درخت نه تنها از نظر اقتصادي و پاكيزه نگه داشتن محيط زيست بلكه از نظر اجتماعي و فرهنگي
و روانشناسي براي همه انسانها جايگاه و ارزشي ويژه اي دارد و هر كسي بنا به ذوق ، سليقه و برداشت و باور داشت هاي خود از اين موهبت الهي بهره مي گيرد.
در همه كتب اديان الهي به خصوص در كتاب آسماني مسلمانها به حفظ و حراست و توسعه جنگل و درختكاري توصيه شده است و همه ما به عنوان افراد يك جامعه وظيفه داريم در برابر ظلم بي پايان قطع درختان و نابودي جنگلها ايستادگي كنيم و به هر شكل ، ممكن خواه عضويت در انجمن هاي حفظ منابع طبيعي و محيط زيست و خواه به طور فردي يا حتي اشتغال در بخشهاي مربوطه از اين نعمت خدادادي در حد توان دفاع نماييم.
به خاطر دارم كه چند سال پيش در استان گيلان كه انبوه ترين و كيفي ترين جنگلهاي كشور را داراست، يكي از مسوولان سازمان جنگلها مي گفت، چنانچه به نابودي عرضه جنگلي استان برخورد قاطعانه اي نشود، تا 30سال آينده يعني تا سال 1400حتي در شمال كشور نيز از جنگل خبري نخواهد بود.
بر مسوولان اجرايي و قضايي و قانون گذاري كشور است كه به دور از شعار دادن ها ، انديشه و طرحي
نو در اندازند كه بيش از اين جنگل از بين نرود و دست كساني كه جنگلها را در سطح وسيع قطع مي كنند، از طريق مجاري قانوني و جريمه ها و زندان هاي طولاني قطع كنند.
شكي نيست كه محيط زيست كشور بي گمان با تمامي گونه هاي نادر و منحصر به فرد، در حالي امروز در آستانه نابودي قرار گرفته كه هنوز مسوولان سازمان هاي محيط زيست در كشورما و همه كشورها به عمق فاجعه اي كه در انتظار محيط زيست ايران و جهان است، پي نبرده اند.
آمارها و ارفام در سالهاي اخير با افزايش روز افزون آلودگي رودخانه ها، تشديد آلودگي هوا، كاهش مساحت جنگل ها، نابودي تالاب ها و كاهش منابع آبي در كشور مواجه هستيم كه به كرات سازمان حفاظت محيط زيست نسبت به ادامه روند تخريب ذخاير حياتي در بخش هاي مختلف هشدار داده است.
هشدار متخصصان محيط زيست نسبت به تخريب جنگل ها، شكار گونه هاي نادر حيات وحش و نابودي تالاب هاي كشور در حالي شدت گرفته كه تغذيه آب هاي زيرزميني، مهار سيلاب ها، پيشگيري از نفوذ آب هاي شور، جلوگيري از فرسايش خاك و حفظ سواحل و رسوب گيري، حفظ جمعيت هاي حيات وحش و ... نيازمند برنامه ريزي و پيگيري هاي جدي از سوي مسوولين است.
در سال جاري كشورمان در وضعيت مناسبي از نظر تامين آب قرار ندارد و ميزان بارندگي ها نسبت به ميانگين آن كاهش داشته است كه بروز پديده خشكسالي و كاهش بارش باران را امسال در طول 40 سال گذشته تجربه مي كنيم به گونه اي كه حجم بارش باران نسبت به سال هاي گذشته افزايشي نداشته است.
اين در حالي است كه روند تخريب مناطق حفاظت شده و انقراض گونه هاي نادر حيات وحش، نابودي تالاب ها به دليل ورود پساب ها و فاضلاب ها ، نابودي جنگل ها و ... بايد به طور جدي در دستور كار سازمان حفاظت محيط زيست قرار گيرد.
تخريب جنگلها در سالهاي اخير نيز با توجه به اينكه چند دهه اخير به طور چشمگيري كاهش داشته است، به طوريكه كاهش بارندگي، حرارت زياد در سال هاي خشكسالي وآتش سوزي در جنگل ها، قطع درختان، هموار سازي زمين توسط كشاورزان، گسترش صنايع و استخراج معادن، استفاده دامداران و ... از عوامل مهم در تخريب جنگل ها محسوب مي شود.
در زندگي ماشيني امروز نه تنها در شهرها كه اكنون در برخي شهرستانهاي دور و نزديك آلودگي هوا نيز به صورت يك مساله عمومي در آمده است و موجب شده هواي بيشتر شهرها ناسالم شود كه اين آلودگي قربانيان تدريجي بسيار زيادي از جمله انسان ها، گياهان، جانوران و پرندگان داشته كه موجب شده تعادل طبيعي آن ها از بين برود.
در نهايت توصيه ما نيز به عنوان يك رسانه دانشجويي اين است كه حفظ گونه هاي گياهي و جانوري از وظايف مهم همه آحاد جامعه است و مسوولان امر بايد به آن توجه بيشتري نشان داده و بازنگري ويژه اي در خصوص ارزش اقتصادي جنگل ها و پوشش گياهي صورت دهند.
خبرگزاري ايسكانيوز از همين زمان و در اين مكان آمادگي خود را براي هر گونه همكاري با انجمن هاي دوستدار و حافظ محيط زيست اعلام و از طرحهايي كه در مسير حفظ جنگل و فضاي سبز است، حمايت و پشتيباني شديد مي كند.
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
سردبير خبرگزاري ايسكانيوز
26خرداد ماه 1387
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن